Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderER DET DEG FARFAR?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kanchan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Aug 2010 20:09
14
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Kristiansand

ER DET DEG FARFAR?

Innlegg av kanchan »

Først litt bakgrunnshistorie:
I vinter så døde farfaren min og han er den første personen som har stått meg nær som jeg mistet, derfor føltes det veldig spesielt og ikke minst tungt.
En stund etter farfars død tenkte jeg veldig mye på hvor mye jeg savnet han og hvor rart det var her uten han. Plutselig lå jeg i sengen og snakket høyt som om han skulle vært der. Jeg sa følgende: Kan du gi meg et tegn på at du hører hva jeg sier? Noen få sekunder etterpå lyste mobilen min. Ingenting skjedde, den bare lyste. Jeg tok tak i den og skjekket om jeg fikk noen melding eller noe annet, men nada!

Etter denne hendelsen har jeg vært veldig ops på ting og har flere ganger sett en hvit eller svart dis ute i ganga. Dette har selvfølgelig vart i mindre en 1 sekund så har ofte lurt på om det er blikket mitt som spøker med meg, men jeg har sett det så tydelig og derfor er jeg i tvil. For noen få dager siden satt mamma, søsteren min og meg og så på forskjellige bilder på dataen. Jeg så bak mamma og plutselig så jeg noe svart som bevegde seg bak henne. Jeg ropte ut: Det gikk noen der! De trodde først det var pappa, men var ovenpå så det var i hvert fall ikke han og det var ingen andre der, men jeg vet tydelig at jeg så noe. Uheldigvis er jeg den eneste som har opplevd alt dette og det er få som tror på meg.

Derfor spør jeg dere:
Den kvelden mobilen min lyste, kan det virkelig ha vært farfar som ga meg et tegn?
All den hvite og svarte disen jeg har sett, er det fra en ånd?

Jeg er helt ny på alt sånn, så har ingen formening om hva alt kan være, men det er noe som er rart..
Antall ord: 339

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 23 Sep 2008 10:12
16
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: ER DET DEG FARFAR?

Innlegg av Moonstone »

Det er ikke uvanlig at nær familie stikker innom rett etter døden for å hilse på og for å prøve å kommunisere til de som fortsatt lever i den fysiske sfære.
Om du følte nærheten hans, og ba om et tegn, kan man kanskje trygt tolke det som et tegn fra han?
Det du burde være obs på den nærmeste tiden er om følelsen av nærhver og tilstedeværelse av farfaren din blir værende hele tiden eller om han snart forsvinner.
Om det blir værende, kan være et tegn på at han kan være fastlåst hos dere, altså det som kaller "gjenferd"
Men ikke tro at han er farlig eller negativ av den grunn.
Hvis han var glad i dere mens han levde, er han det selvsagt fortsatt.
Spørsmålet er bare om han er klar over at han er "død", og om han kan dra andre steder/dimensjoner.
Prøv å være veldig obs på det fremover.
Antall ord: 172
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kanchan
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av kanchan »

tusen takk, ble litt smartere nå i og med at jeg aldri har opplevd lignende.

Det skal jeg være veldig ops på. Men hvis han blir værende og viser seg at det han er et gjenferd, hva skal jeg gjøre da? og er det alvorlig eller noe sånn?
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

kanchan skrev:tusen takk, ble litt smartere nå i og med at jeg aldri har opplevd lignende.

Det skal jeg være veldig ops på. Men hvis han blir værende og viser seg at det han er et gjenferd, hva skal jeg gjøre da? og er det alvorlig eller noe sånn?
Nei, men da kan han bli værende i "gjenferd-tilstand" i lang tid uten å følge den Naturlig orden.
Den Naturlige orden slik jeg ser det, er at energien i alt liv og fysisk form resirkuleres, slik at den blir brukt på nytt i en anen form.
Et anet ord for det begrepet er reinkarnasjon.

Det hjelper at dere som er igjen der gir slipp på han.
Fokuser på hans energi, og ta et farvel. Si at det er på tide å gå videre til neste stadie, og takk han for all tid dere har hatt sammen.
Prøv også å åpne hjerte så mye som mulig i i farvel-prosessen, og vis han følelsen av ren, ubetinget kjærlighet.
Dette kan hjelpe han som en veiviser tilbake til kilden til alt liv, den Første Årsak.
Antall ord: 191
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kanchan
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av kanchan »

Moonstone skrev:
kanchan skrev:tusen takk, ble litt smartere nå i og med at jeg aldri har opplevd lignende.

Nei, men da kan han bli værende i "gjenferd-tilstand" i lang tid uten å følge den Naturlig orden.
Den Naturlige orden slik jeg ser det, er at energien i alt liv og fysisk form resirkuleres, slik at den blir brukt på nytt i en anen form.
Et anet ord for det begrepet er reinkarnasjon.

Det hjelper at dere som er igjen der gir slipp på han.
Fokuser på hans energi, og ta et farvel. Si at det er på tide å gå videre til neste stadie, og takk han for all tid dere har hatt sammen.
Prøv også å åpne hjerte så mye som mulig i i farvel-prosessen, og vis han følelsen av ren, ubetinget kjærlighet.
Dette kan hjelpe han som en veiviser tilbake til kilden til alt liv, den Første Årsak.
Det er bare jeg som har opplevd dette, så det blir vel jeg som må gjøre det da. Men skal absolutt prøve hvis han viser seg igjen.. takk for råd og tips!
Antall ord: 228

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
16

Innlegg av Moonstone »

kanchan skrev:Det er bare jeg som har opplevd dette, så det blir vel jeg som må gjøre det da. Men skal absolutt prøve hvis han viser seg igjen.. takk for råd og tips!
Lykke til, og hold oss oppdatert :ooom
Antall ord: 43
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kanchan
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av kanchan »

Moonstone skrev:
kanchan skrev:Det er bare jeg som har opplevd dette, så det blir vel jeg som må gjøre det da. Men skal absolutt prøve hvis han viser seg igjen.. takk for råd og tips!
Lykke til, og hold oss oppdatert :ooom
nytt innlegg er ute :-)
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av FFlower »

Okei, det du forteller her er virkelig helt utrolig grunnet at jeg opplever omtrent AKKURAT det samme når det gjelder min farfar. Selv opplever jeg han som en hvit dis øverst i trappa i gangen utenfor soverommet mitt. Den varer i 1 sekund og forsvinner. Har selv lurt på om det er fantasien min som har spillt meg et puss, men etter at jeg har stilt litt spørmsål her på paranormal har jeg kommet fram til at disen mest sannsynlig er min farfars måte å vise seg på. Jeg og farfar hadde også et veldig spesielt forhold.

Jeg har fått forklart at disen er synlig så kort fordi at ånder ikke eier det tidsperspektivet vi har. For dem kan 2 sekunder virke som en evighet om du skjønner hva jeg mener. Så om du lurer på hvorfor du ikke kan "studere" disen kan det være hvorfor. De har en følelse av at de har vist seg en lengre stund. (Jeg er virkelig ikke profesjonell når det gjelder dette her. Bare videreformidler hva jeg har blitt fortalt)

Min farfar døde i 2004 og han er visst kommet langt på det åndelige plan. Han er veldig flink til å kommunisere klart og tydelig (ifølge klarsynt) og er lett å "se" for denne klarsynte personen. I min situasjon er han nok bare på besøk (mer eller mindre hver dag) noe jeg bare syntes er koslig. Har tenkt litt på hvorfor han ikke gir meg tydeligere tegn i og med at han visstnok skal være så flink, men det har nok mye med at jeg er en smule lettskremt og at han vet det. Han vil ikke skremme meg.

Du tror ikke det er litt som hos meg da, at han bare er på besøk for å se til deg og passe på deg i og med at dere var så nære? Det trenger jo ikke være slik at han ikke er klar over at han er død og trenger hjelp.

(Bare for å legge til noe. Kun jeg som har opplevd farfars energi i huset her også, men ingen av de andre i huset her som sto han så nær slik jeg gjorde. Kan hende han bare viser seg for deg i og med at dere hadde et spesielt bånd, bare min lille teori)

Håper du finner ut av dette da! ;) Selv er jeg komfortabel med slik det er hos meg nå, og håper det ikke er slik at du føler det er ukomfortabelt. Kanskje du må skaffe litt hjelp til å f.eks kommunisere? En klarsynt eller noe ;)
Antall ord: 442
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kanchan
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av kanchan »

FFlower skrev:Okei, det du forteller her er virkelig helt utrolig grunnet at jeg opplever omtrent AKKURAT det samme når det gjelder min farfar. Selv opplever jeg han som en hvit dis øverst i trappa i gangen utenfor soverommet mitt. Den varer i 1 sekund og forsvinner. Har selv lurt på om det er fantasien min som har spillt meg et puss, men etter at jeg har stilt litt spørmsål her på paranormal har jeg kommet fram til at disen mest sannsynlig er min farfars måte å vise seg på. Jeg og farfar hadde også et veldig spesielt forhold.

Jeg har fått forklart at disen er synlig så kort fordi at ånder ikke eier det tidsperspektivet vi har. For dem kan 2 sekunder virke som en evighet om du skjønner hva jeg mener. Så om du lurer på hvorfor du ikke kan "studere" disen kan det være hvorfor. De har en følelse av at de har vist seg en lengre stund. (Jeg er virkelig ikke profesjonell når det gjelder dette her. Bare videreformidler hva jeg har blitt fortalt)

Min farfar døde i 2004 og han er visst kommet langt på det åndelige plan. Han er veldig flink til å kommunisere klart og tydelig (ifølge klarsynt) og er lett å "se" for denne klarsynte personen. I min situasjon er han nok bare på besøk (mer eller mindre hver dag) noe jeg bare syntes er koslig. Har tenkt litt på hvorfor han ikke gir meg tydeligere tegn i og med at han visstnok skal være så flink, men det har nok mye med at jeg er en smule lettskremt og at han vet det. Han vil ikke skremme meg.

Du tror ikke det er litt som hos meg da, at han bare er på besøk for å se til deg og passe på deg i og med at dere var så nære? Det trenger jo ikke være slik at han ikke er klar over at han er død og trenger hjelp.

(Bare for å legge til noe. Kun jeg som har opplevd farfars energi i huset her også, men ingen av de andre i huset her som sto han så nær slik jeg gjorde. Kan hende han bare viser seg for deg i og med at dere hadde et spesielt bånd, bare min lille teori)

Håper du finner ut av dette da! ;) Selv er jeg komfortabel med slik det er hos meg nå, og håper det ikke er slik at du føler det er ukomfortabelt. Kanskje du må skaffe litt hjelp til å f.eks kommunisere? En klarsynt eller noe ;)
Det er nesten litt skummelt at vi opplever AKKURAT det samme, men det har vel en god grunn. Det kan godt hende at han er på besøk for se til oss og passe på oss selv om jeg holder på å dø av redsel hver gang jeg ser han. Slikt har ikke jeg peiling på, jeg bare vet jeg ser noe uvanlig. Det er bare meg og som opplever dette, ingen andre, men jeg føler at jeg ikke hadde den beste kontakten med han, vi hadde god kontakt altså, men ikke den beste, derfor synes jeg det er rart at jeg opplever dette.

Det håper jeg og! hehe. Gjør meg ingenting at jeg ser noen sånne glimt av han eller ser han fordi det gir meg en trygghet at han fortsatt er her dvs jeg holder på å dø av redsel noen ganger, men jeg liker det fordiom. Ja har vurdert en klarsynt, men hvor og hvem? :)
Antall ord: 604

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av FFlower »

kanchan skrev:
FFlower skrev:Okei, det du forteller her er virkelig helt utrolig grunnet at jeg opplever omtrent AKKURAT det samme når det gjelder min farfar. Selv opplever jeg han som en hvit dis øverst i trappa i gangen utenfor soverommet mitt. Den varer i 1 sekund og forsvinner. Har selv lurt på om det er fantasien min som har spillt meg et puss, men etter at jeg har stilt litt spørmsål her på paranormal har jeg kommet fram til at disen mest sannsynlig er min farfars måte å vise seg på. Jeg og farfar hadde også et veldig spesielt forhold.

Det er nesten litt skummelt at vi opplever AKKURAT det samme, men det har vel en god grunn. Det kan godt hende at han er på besøk for se til oss og passe på oss selv om jeg holder på å dø av redsel hver gang jeg ser han. Slikt har ikke jeg peiling på, jeg bare vet jeg ser noe uvanlig. Det er bare meg og som opplever dette, ingen andre, men jeg føler at jeg ikke hadde den beste kontakten med han, vi hadde god kontakt altså, men ikke den beste, derfor synes jeg det er rart at jeg opplever dette.

Det håper jeg og! hehe. Gjør meg ingenting at jeg ser noen sånne glimt av han eller ser han fordi det gir meg en trygghet at han fortsatt er her dvs jeg holder på å dø av redsel noen ganger, men jeg liker det fordiom. Ja har vurdert en klarsynt, men hvor og hvem? :)
Det er ingen flinke klarsynte i nærområdet ditt da? En seriøs en? Du kan jo lete litt. Det jeg gjorde var å dra på en slags åpen samling hvor flere var hos en klarsynt samtidig og man var en gjeng på kanskje 20 stk som håpet å komme i kontakt og det fikk vi altså. Senere dro vi på en "privat" time. Altså kun oss og den klarsynte.

Om du ikke finner noen selv, kan du sikkert spørre her på forumet eller noe om noen vet om en flink klarsynt i nærområdet ditt. Jeg råder deg virkelig til å ta kontakt med en klarsynt så du kanskje får snakket med farfaren din. Min farfar hadde et budskap som faktisk hjelper meg på vanskelige dager og det var utrolig godt å få konstantert at han faktisk eksisterer enda. Det er mye mulig han har noe å si til deg hvis du opplever energien hans ofte, og som jeg trenger du sikkert hjelp til å få kontakt. Selv merket jeg ingen ting i hjemmet før etter jeg kom i kontakt med han gjennom en klarsynt. Mye mulig jeg gjorde det kanskje, men det jeg mener er at jeg ikke tenkte over det før etterpå.

Kanskje blir du tryggere på det du opplever også etterpå. Men du. Om du syntes det er vanvittig skremmende kan du jo prøve, f.eks rett etter han har vist seg eller noe å si høyt om han kanskje kan roe ned litt en liten stund. Jeg mener hvis det begynner å bli så ekstremt at du skremmes. De skal jo visstnok høre oss. Bare et tips. Men igjen; Han vil deg bare godt :)
Antall ord: 888
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links