Jeg har en veninne som motar SMS'r på mobiltelefon om natten, selv om den er avslått... MAO hun ønsker å sove ifred, slår av mobilen. Så våkner hun sendt på natt av at hun "hører" den typiske plingelingen som indikerer at man har mottatt en SMS, men mobilen er jo avslått. Hun er nyskjerrig av natur, trøtt i trynet slår hun på mobilen, og joda der har noen nettopp send henne SMS - litt skummelt dette. Skjer spesiellt når hun legger seg tidlig for hun skal opp på jobb tidlig neste morgen, og venner er på fest og sender SMS'r utover hele natta....
Hva skjer? Og allerhelst, er det en metode hun kan benytte for å "beskytte seg / slå av den mobilen hun har i hode" for å få fred når mobilen er avslått og hun skal/må sove???
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ SMS'r som kommer rett inn i hue - hvordan kan man ungå det?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jan 2010 09:19
- 14
- Kjønn (valgfri): Gubbe.
- Lokalisering: Østlandet
- Har takket: 126 ganger
- Blitt takket: 68 ganger
SMS'r som kommer rett inn i hue - hvordan kan man ungå det?
Antall ord: 147
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 12 Mar 2008 05:09
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
- Blitt takket: 1 gang
Re: SMS'r som kommer rett inn i hue - hvordan kan man ungå det?
Dette med følelse av at man får melding, ta opp tlf å se på den, å så får man melding i samme sekund tror jeg det er mange av oss som opplever.
Hvorfor det er slik vet jeg ikke
Antall ord: 40
FandenTa de som nekter for alt det ukjente, mystiske!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Eller at man hører at mannen\dama\familie kjører opp oppkjørselen. Så går man til oppkjørselen å di ikke kommer før akkurat i det du står der.FandenTa skrev:Dette med følelse av at man får melding, ta opp tlf å se på den, å så får man melding i samme sekund tror jeg det er mange av oss som opplever.
Er nokk mer itusjon som jobber her enn at rein sms kommer inn i hode.
Antall ord: 90
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
Eg tror at en har et bånd til alle en er glad i,
og at en til en viss grad kan kommunisere eller sanse gjennom dette båndet.
Så viss personen tenker på å tilkalle deg i form av en melding, så sender en et ubevisst åndelig signal til personen på forhånd ^_^
pleier veldig ofte å vite når mamma, søsteren min eller kjæresten min skal ringe meg.
Skjer minst 3 ganger i uken at eg tar opp mobilen, uten noen spesiell grunn, bare for å se på den og så to sekunder etterpå begynner det å ringe.
Så viss personen tenker på å tilkalle deg i form av en melding, så sender en et ubevisst åndelig signal til personen på forhånd ^_^
pleier veldig ofte å vite når mamma, søsteren min eller kjæresten min skal ringe meg.
Skjer minst 3 ganger i uken at eg tar opp mobilen, uten noen spesiell grunn, bare for å se på den og så to sekunder etterpå begynner det å ringe.
Antall ord: 98
Hide post links |
Hei. Takk for sist
Rent umiddelbart så tenker jeg litt teknisk på hvor avslått en mobil er når den er avslått.
Vet at det bl.a er teknisk mulig å lytte via mikrofonen selv om telefonen er slått av.
Telefoner kan jo også slå inn på nærliggende elektronisk utstyr, som f.eks en klokkeradio, slik at hun egentlig våkner av at klokkeradioen bipper når mobilen får sms.
Tenker også på el-overfølsomhet.
Ihvertfall, sånn umiddelbart tenker jeg at det er en teknisk forklaring på dette.
Det finnes jo også ulike spionprogrammer ute på markedet som også funker når mobilen er av, men normalt må disse være lagt inn av noen.
Hvordan unngår man dette?
Det første er selvsagt å lege mobilen i et annet rom og se om det hjelper.
Dernest, ta ut batteriet av mobilen og se om det hjelper.
Mottar hun fortsatt, hjelper det muligens med f.eks musikk elelr noe i bakgrunnen som kan overdøve.
Rent umiddelbart så tenker jeg litt teknisk på hvor avslått en mobil er når den er avslått.
Vet at det bl.a er teknisk mulig å lytte via mikrofonen selv om telefonen er slått av.
Telefoner kan jo også slå inn på nærliggende elektronisk utstyr, som f.eks en klokkeradio, slik at hun egentlig våkner av at klokkeradioen bipper når mobilen får sms.
Ihvertfall, sånn umiddelbart tenker jeg at det er en teknisk forklaring på dette.
Det finnes jo også ulike spionprogrammer ute på markedet som også funker når mobilen er av, men normalt må disse være lagt inn av noen.
Mottar hun fortsatt, hjelper det muligens med f.eks musikk elelr noe i bakgrunnen som kan overdøve.
Antall ord: 171
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Sånn kan det også siesmattao92 skrev:Eg tror at en har et bånd til alle en er glad i,
Jeg har ikke dette båndet med nesten noen lengre, men jeg hadde det med flere før.
Tidene forandrer seg. Jeg skulle ønske jeg fremdeles hadde det.
I dette livet tror jeg også at man kommer nærmere en slags kjerne i den forbindelsen som du snakker om her... en slags "kjerne" som kobler oss alle opp mot hverandre. Vi kan komme dit sammen og da oppnår vi denne forbindelsen, men dersom vi mister kontakten vi har med hverandre må vi klare oss på egenhånd. Enten man glir lengre vekk fra "kjernen" eller man kommer nærmere dit. Saken er at vi alle er i faser i livet hvor vi skal lære noe, og det er grunner til at mennesker treffer hverandre og oppnår et bånd med hverandre.
Den type kontakt er spesiell, og jeg håper alle benytter seg av den og nyter den mens den er der.
Antall ord: 261
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Jan 2010 09:19
- 14
- Kjønn (valgfri): Gubbe.
- Lokalisering: Østlandet
- Har takket: 126 ganger
- Blitt takket: 68 ganger
Takk for sist selv ! Jeg med mange andre har gjærne opplevd at man føler at nå ringer det, og straks etter ringer telefonen, eller at den ringer og før du har plukket den opp så kan man gjette hvem det er...Ankh skrev:Hei. Takk for sist
Det spesielle her er jo at jenta SOVER og mobilen er AVSLÅTT, man burde jo få lov å sove ifred? Er hun overfølgsom, og hvordan kan hun beskytte seg???
Takk for tips, hun skal nå prøve noen dager med å legge mobilen i ett annet rom, med batteriet ute så får vi se hvordan det går.
Antall ord: 276
Hide post links |
Sånn umiddelbart så virket det som om hun følte dette med alle, og ikke spesiellt noen hun har et spesielt "bånd" med.
Vet også at som nevnt er ikke en telefon død selv om man slår den av, det blir den ikke før man fjerne batteriet.
Jeg har forsøkt å finne ut om dette er en bevisst design, pålagt eller ei, eller om det er en sideeffekt av konstruksjonen, men ender alltid opp i masse konspiratoriske nettsider.
Det ble også laget en film for noen år siden om en hacker som hadde klart å bruke dette til å avlytte paven.
Vet det var endel diskusjon om hvor sårbart det var og hvor lett uvedkommende kunne utnytte dette.
Det stod vel også i avisene for noen år siden at regjeringen måtte fjerne batteriet før de gikk inn i møter.
Er derfor rimelig overbevist om at dette er en teknisk sak, om enn rar.
Utelukker ikke visse telapatiske evner, men da burde hun opplevd dette på andre måter også (f.eks å tenke på noen rett før de tilfeldigvis ringer på, å "vite" hva den neste sangen som spilles på radioen er osv).
Siden dette tilsynelatende kun er knyttet til mobilen virker det som om dette er noe teknisk.
Dere kan jo også teste dette litt ut.
Prøv å varier med ulike mobiler og sjekk om det kun er en bestemt det skjer med.
Send en sms når hun sover, og se om hun våkner av den eller om det kun er at den er der når hun sjekker.
Det kan også ha noe med at hun forventer å få en sms på natta av festende venner, og derfor sjekker i den forbindelse.
Vet også at som nevnt er ikke en telefon død selv om man slår den av, det blir den ikke før man fjerne batteriet.
Jeg har forsøkt å finne ut om dette er en bevisst design, pålagt eller ei, eller om det er en sideeffekt av konstruksjonen, men ender alltid opp i masse konspiratoriske nettsider.
Det ble også laget en film for noen år siden om en hacker som hadde klart å bruke dette til å avlytte paven.
Vet det var endel diskusjon om hvor sårbart det var og hvor lett uvedkommende kunne utnytte dette.
Det stod vel også i avisene for noen år siden at regjeringen måtte fjerne batteriet før de gikk inn i møter.
Er derfor rimelig overbevist om at dette er en teknisk sak, om enn rar.
Utelukker ikke visse telapatiske evner, men da burde hun opplevd dette på andre måter også (f.eks å tenke på noen rett før de tilfeldigvis ringer på, å "vite" hva den neste sangen som spilles på radioen er osv).
Siden dette tilsynelatende kun er knyttet til mobilen virker det som om dette er noe teknisk.
Dere kan jo også teste dette litt ut.
Prøv å varier med ulike mobiler og sjekk om det kun er en bestemt det skjer med.
Send en sms når hun sover, og se om hun våkner av den eller om det kun er at den er der når hun sjekker.
Det kan også ha noe med at hun forventer å få en sms på natta av festende venner, og derfor sjekker i den forbindelse.
Antall ord: 292
Hide post links |