Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderTv`en klikker om natta, ting detter ned fra kommoder mm.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Jan 2009 15:12
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Vestfold
Har takket: 3 ganger
Blitt takket: 1 gang

Tv`en klikker om natta, ting detter ned fra kommoder mm.

Innlegg av Paranomia »

Natt til mandag lå jeg i senga og tenkte. Klokka var vel greit over 2, men jeg var ikke trøtt i det hele tatt. Hadde akkurat skrudd av tv`en for å ihvertfall gi søvnen et forsøk. Men siden det ikke gikk, leste jeg vel en time i en bok, og klokka ble 3. Så prøvde jeg å legge meg igjen, da jeg var blitt litt trøttere, og da detter alle kaktusene ned fra kommoden (har tre kaktuser oppå) og smykketreet var på god vei ned når jeg rakk å komme meg opp fra senga. Smykketreet er greit tungt, da det er av porselen, og fullt av smykker. Avstanden mellom kaktusene og "enden" (i mangel på bedre ord) av kommoden, var 10 mellom den første, 20 mellom den andre, og 25 mellom den tredje kaktusen. Smykketreet sto 10 cm innenfor kanten. Det ristet ikke i veggen, og kommoden sto helt stille (det kunne jeg se på vannet i fiskebollen som også står oppå der).
Noen tanker ang dette? Og ja, jeg var helt våken. Det lå tilogmed jord på gulvet når jeg orket å dra kroppen opp fra senga neste dag.

Og en ting til som skjedde samme natta, rett etter denne episoden. Tv`en hadde vært av i ca 1 og en halv time, og jeg prøvde da igjen å legge meg. Men da skrur tv`en seg på, og så av. Bildet var bare halvt, og den var på kort nok tid til at jeg ikke enset hvilken kanal det var, eller hva de sa. Lyden var også greit høy. Faen tenkte jeg og prøvde å sove IGJEN. Men så skjer samma driten tre ganger til, i løpet av ca 10 minutter, med noen minutters mellomrom. Og siste gangen så blir lyden skrudd på full guffe, og tv`en er jo allerede av, så jeg får ikke gjort annet enn å prøve å skru lyden av. Bilde var det ikke. Men jeg får ikke tv`en på, da fjernkontrollen også streiket. Når jeg prøvde den neste dag virket den helt fint. Men det ga seg etter ca 2 minutter med støy. Etter den sa jeg bare at jeg var stuptrøtt og ville sove, og det fikk jeg.

Noen tanker ang dette?
Antall ord: 387
"Du har retten til å forholde deg taus.
Alt du sier vil bli feilsitert og brukt i mot deg."

I'm a member of CSI: Can't stand idiots

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Rammstein
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Jul 2010 19:04
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Kragerø

Re: Tv`en klikker om natta, ting detter ned fra kommoder mm.

Innlegg av Rammstein »

Virker som det er for mye aktivitet for ig være tilfeldigheter,, men ha alle muligheter åpne,,,
prøv og finne ut om det er sted bessat eller ikke ,,,

vil gjerne høre fra deg igjen om det har skjed noe mer,,, finne ut hva slags type,,,
om du får kontakt Osv videre ,,, morsomt og lese,,, selvom du ikke fikk særlig mye søvn
:cry:
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Paranomia »

Rammstein skrev:Virker som det er for mye aktivitet for ig være tilfeldigheter,, men ha alle muligheter åpne,,,
prøv og finne ut om det er sted bessat eller ikke ,,,

vil gjerne høre fra deg igjen om det har skjed noe mer,,, finne ut hva slags type,,,
om du får kontakt Osv videre ,,, morsomt og lese,,, selvom du ikke fikk særlig mye søvn
:cry:
Jeg er absolutt åpen for at det kan være tilfeldigheter!
Og alt annet, selvsagt :lol:

Jeg har ikke merket noe i dag, og heller ikke i går på dagen heller. Onkelen og bestemoren min er jo på besøk her titt og ofte de også, men ikke når jeg er forbanna, eller ikke vil ha åndelig besøk at all. Da holder de seg unna, og gjør aldri noen store opptrinn uansett, bortsett fra å komme på sengekanten min hvis jeg ønsker det selv. Og at de ville køddet med å dytte ned kaktuser og tulle med tv`en, dèt tviler jeg på.

Mia.
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Det var jo tydelig at noen ønsket kontakt! Det ble jo attpåtil stillt når du ba om det... :P Du får prøve å finne ut hvem det var, men det er vel ikke så enkelt. Men om det fortsetter, så må du kanskje det for å få fred! Må få høre videre hvordan det går... :P
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Paranomia »

I natt skulle egentlig lillesøs sove i senga mi, men siden hun ikke ville høre, så måtte hun legge seg på sitt eget rom allikevel. Rundt 3 tida begynte cd`spilleren å kødde igjen. Det beste den vet er å skru seg av og på, av og på, men sånt skjer gjerne om dagen, eller kvelden. Ikke etter 24.
Det tilhørte min onkel, så kanskje ikke så rart at den kødder sånn. Men når ting plutselig begynner å kødde etter at jeg har lagt meg, så veit jeg at det ikke er han i det hele tatt. Eller bestemoren min, for den sakens skyld.
Dette har skjedd før, men jeg tenkte ikke noe over det når jeg skrev denne tråden her.

Og en ting til: Jeg har en lampe som jeg bruker til pinnedyrene, sånn at de får litt lys på seg når gardinene er igjen. Denne skrur seg gjerne av når jeg ligger og sover med kun det lyset. (Sover alltid med minst et lys på, ellers får jeg angst) Så da kan du tenke deg jeg sliter når den ikke vil virke.

Alt har tre forskjellige stikkontakter, så at alle disse skal tulle er også litt rart...
Antall ord: 215

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Antar alle tre stikkontaktene går på samme kurs, så da skulle allt som er koblet til, tulle samtidig! Men hvordan vet du at det ikke er din bestemor eller onkel som tuller, uansett om det er etter du legger deg?

Jeg husker ikke om jeg har skrevet om det før her inne, men på arbeidsplassen min er det fire pc-er som er koblet opp på samme nett... De slår seg på av seg selv uavhengig av hverandre. Men spesiellt den ene kan enkelte netter være aktiv nesten hele natta. Men nå har den roet seg veldig. Vi har jo sluttet å bry oss,, ble så vant til det.

Og heisene går av seg selv.. Det er også stor variasjon på aktiviteten. Enkelte ganger er det nesten helt stillt å rolig hele natta. Men det var også en periode hvor det var så hyppig aktivitet på natta, så vi ble rent lei av den! :mozilla_undecided:
Antall ord: 157

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Paranomia »

Kiara skrev:Antar alle tre stikkontaktene går på samme kurs, så da skulle allt som er koblet til, tulle samtidig! Men hvordan vet du at det ikke er din bestemor eller onkel som tuller, uansett om det er etter du legger deg?
Ja, det er sant... Men det er jo ikke alt som er kobet til som kødder samtidig.

Jeg vet det jo ikke, men jeg antar det, ettersom de aldri ville ha funnet på noe sånt noe. Da ville de heller ha kommet på dagen. Ihvertfall bestemoren min, onkelen min vet jeg ikke helt.
Men jeg tviler uansett veldig sterkt på at det er noen av dem.
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Tja, blir bare gjetninger for min del.

Kaktusene, en passerende tung bil kan skape vibrasjoner, kan det ha vært trekk (aircondition som slår seg på), gardiner som vifter osv.
Kan et dyr ha kommet seg inn (katt, mus, fugl osv).
Innbruddsforsøk?

TV, og det andre elektriske. Vel, som en start burde du kanskje sjekket det elektriske anlegget.
Det enkleste er å måle spenningen.
Om du ikke vil gjøre det selv, pleier netteieren du bruker kunne sette opp en måler som måler over tid (f.eks en uke).
Har du stillt inn på opptak, og kan start av opptak sende et eller annet på-signal til TV?
Kan et dyr ha tråkket på en av knappene til fjernkontrollen, kan fjernkontrollen ha vært presset ned mellom sofaputene og lignende?

Får man utelukket mulige naturlige årsaker får man gå videre.
Skjer det til samme tid?
Sett opp et videokamera og forsøk å fang opp hva som skjer.
Bevegelsesdetektorer av ulike typer pleier ikke koste mye.
Eventuelt la et medium stikke innom og sjekke?
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Paranomia
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av Paranomia »

Ankh skrev:Tja, blir bare gjetninger for min del.

Kaktusene, en passerende tung bil kan skape vibrasjoner, kan det ha vært trekk (aircondition som slår seg på), gardiner som vifter osv.
Kan et dyr ha kommet seg inn (katt, mus, fugl osv).
Innbruddsforsøk?
Nei, jeg satt i senga og så det hele, det var nesten ikke trekk. Og ingen dyr heller. Fiskene sto i fiskebollen selv når kaktusen datt ned...
Kan et dyr ha tråkket på en av knappene til fjernkontrollen, kan fjernkontrollen ha vært presset ned mellom sofaputene og lignende?
Nei, den lå rett vedsiden av meg på nattbordet, og den har ikke fått brus el. liknende i seg.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Innlegg av Purka »

mIN TEORI ER AT KAKTUSENE VAR SKIKKELIG FORBANNA FORDI DE BLE PLANTET I JORD ISTEDET FOR 50 %JORD OG50 % SAND! neida. Interressant opplevelse. det kan selvfølgelig være elektrisk det der med tv og radioen, men nå går jo ikke planter på strøm så vidt jeg vet, så der må det da absolutt være en annen forklaring. Kanskje du har en hvileløs slektning som driver gjøn med deg for å få kontakt? Farlig høres det iallefall ikke ut. Så lenge ikke disse poltergeist opplevelsene utvikler seg til noe verre.
Antall ord: 95
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Er ikke for å tvile på deg, men greit å få avklart endel grunnleggende.
Prøver alltid å få frem muligheten for en naturlig forklaring før man går inn på det paranormale.
Kanskje en ide å invitere et medium på besøk?
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Innlegg av Bearchild »

Hva tror du selv da? :)
Siden du antar du har tidligere familiemedlemmer på besøk av og til "kjenner" du kanhende forskjell på "besøk" og tilfeldige hendelser?
Ellers knytter man jo en del paranormal aktivitet, som f.eks poltergeist, til spesielt jenter i tenårene. Masse følelser i sving for tiden? ;)

Kaktusene blir kanskje litt vriene å forklare med elektronikk og sånt..
.. men ang TV og lys har vi noe av de samme problemene her hjemme. Det elektriske generelt. Grunnen til at jeg mistenker "alt det rare" for å være en feil på anlegget er at pærer sjelden varer lenger enn 14 dager her. Elektrikeren finner ingen feil og har bygd om sikringsskapet, men problemet vedvarer. Irriterende- og kostbart.. :roll:

Utenom at lyspærene ryker opplever vi at TV`n slår seg på. Bare noen sekunder. Og uansett hvilken kanal den er slått av på kommer det bare "snø" når den slår seg på. Og vi har en CD-spiller som har begynt å spille på fullt volum midt på natta.

Dette skjer ganske sjelden, men skiller seg litt ut fra "vanlige husnisse-pek" som å gjemme bort nøkler og lommebøker, åpne og lukke dører og sånt. Så jeg tror det er noe krøll med strømmen.
Antall ord: 216
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.

http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links