Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKampen mot det onde

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
paranormal16år
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 08 Jul 2010 17:06
14

Kampen mot det onde

Innlegg av paranormal16år »

Hva tror dere, finnes det et mørke som vil slukke lyset?

Jeg har endelig funnet en på min egen alder som også har dette såkalte lyset rundt seg. Begge to lyser opp i åndeverdenen. Jeg liker å være med henne, for vi er veldig like. tror dere vi er mer utsatt for å bli oppdaget av ånder og mørket når vi er sammen? jeg vil helst ha mitt lys vekk, men jeg tviler på at det fungerer å fjerne det helt. en venn av meg snakket om at det er en balanse i universet, og jeg kan ikke endre på meg selv. lyset er en del av meg.

Og hva kan mørket gjøre meg? min venn sa at mørket (kanskje onde ånder?) kan påvirke andre til å føle sjalusi og hat ovenfor meg for å slukne lyset. Kan dette stemme? Er jeg nå dratt med inn i kampen mot det onde?

-paranormal16år
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Re: Kampen mot det onde

Innlegg av Asbjørn »

Dersom du er kristen, ( og også innenfor enkelte andre religioner ) - så kaller man det "kampen mot det onde".

Men HVA er det onde ?
Se på USA og midtøstenkonflikten...
I USA kalles midtøsten for "ondskapens akse".
I midtøsten kaller de USA for "satans yngel".
og begge parter mener at "vi er de snille" . . .

Så ; hvem er de gode og hvem er de onde ?

Det hele handler om balanse, og går hånd i hånd, - se på yin/yan energier som er beskrevet i gammel dokumentasjon ..
Bildet på yin/yan er :
Image

Søk på internett etter yin yan / ying yang / yin yang o.l.
Det er snakk om en balanse, - en balanse for å kunne skape kontraster.
Uten kontraster vil alt være "hvitt" eller "svart" - men uten begge vil ordene ikke ha betydning..
alt vil bli en slags "grå" - om den "grå" er hvit eller svart - vil være umulig å vite, da man ikke har noe å sammenligne med.

Noen mennesker har mye "lys" - andre er "mørke personligheter".
Begge deler trengs, også innenfor hvert enkelt menneske for å få frem nyanser, - personlighet, osv.

Et utrykk jeg har hørt mange ganger er :
En gammel indianer forteller barnebarna om at han inni seg har to ulver, som alltid sloss.
Den ene er bare snill og vennlig, den andre er slem og stygg.

-Hvem vinner spør barnebarna , og den gamle svarer :
Den jeg mater....

Poenget er at du blir det du selv bestemmer deg for, - du kan ikke bestemme hva andre skal være, det må de bestemme selv. Om du vil være "snill" eller "slem" - det er det hver enkelt som avgjør.
De fleste har litt av begge deler, men det vises ikke alltid ;)

Håper det gav deg en viss ide... ?

mvh Asbjørn
Antall ord: 299

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paranormal16år
Nybegynner
Nybegynner
14

jeg har egentlig ikke noen kristen tro. jeg tror på den andre siden. men jeg vet ikke om jeg klarer å tro på gud og jesus. Når jeg sier det onde tenker jeg på ånder eller mennesker som vil deg vondt. si at noen onde ånder oppsøker meg fordi de ser lyset mitt, hva kan skje? jeg har alltid vært redd for konsekvensene av lyset mitt. Vil de slukke det?

er jeg et lettere "bytte" for dem nå som jeg er synlig?
Antall ord: 84

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Nov 2009 19:13
15
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Innlegg av Divine Spirit »

Jeg skal legge in en ting i denne debatten, som lager et enda større dilemma...

Vi og "åndeverdenen" er to motsatser. Det som er mørkt her, er lyst der, og da selvsagt det som er mørkt der er lyst her. Alltså det du oppfatter som mørke er da lyset, og omvendt.

Jeg aner ikke hva du fått tanken om at du "lyser" ifra? Hørtes igrunn veldig rart ut?
Mener du at du lyser opp mørket? Du og din kompis? Og så er dere redd att noe, eller noen skal slukke dette lyset? At mørket skal slukke lyset deres?

Jeg skal gi deg et enkelt råd:
Ikke tenk så mye over dette med mørke og lys. Det er bare to sider av samme sak! :)
Antall ord: 133
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Divine Spirit skrev: Jeg skal gi deg et enkelt råd:
Ikke tenk så mye over dette med mørke og lys. Det er bare to sider av samme sak! :)
Jeg sier meg enig her.
Antall ord: 35
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Vil også slenge meg på og si at jeg mener du ikke skal tenke for mye på mørket og lyset.
HVA er mørkt, HVA er lyst? Selv om DU mener at DU er lys, hvordan kan du vite at du ikke har snev av mørke eller onde i deg? For det har nemlig alle mennesker.

Har ei venninne som er healer, driver som medium etc.
Hun påstår selv at hun er et englebarn, og et veldig godt, lyst menneske.
Det reneste lyse.
HUN tror det.

JEG tror IKKE det. Til det har jeg sett henne kaste for mye ondskap i tankeform rundt seg til enkelte. Jeg har sett henne snakke som den mest ekstreme sjalu typen, noe en "engel" ikke ville gjort. Hun kan snakke nedlatende og hånlig til svake mennesker, selv om hun tror hun "leder" dem.
Alt dette er ting HUN absolutt ikke ser selv.
Så folk kan ha forskjellig oppfatning av seg selv, i forhold til hva andre har.

Foruten det er jeg veldig glad i henne altså :notworthy:

Alle har både litt godt og litt vondt i seg. Ingen av oss er helt lyse.
Og om du var, ville ingenting kunne slokke "ditt lys."
Det går ikke.

Så, ikke tenk på det! :geek:
Antall ord: 213

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Lys og mørke finnes, men finnes egentlig ondt og godt?
Og hvorfor er lys godt, men mørke er ondt?

Alt dette er bare definisjoner av oss mennesker. Hvordan vi ser kontraster og hvordan vi opplever noe som vi liker eller ikke liker. Og som med så mye annet går det an å lære seg å like noe man ikke likte fra før av. Selvbedrag eller å tørre det og prøve nye ting. Samme konseptet, kanskje, for alt jeg vet...

Du trenger ikke være redd for det onde. Det farlige i verden er dumskap og latskap.
Når mennesker slutter å tenke og ikke lengre er kritiske, kan de ledes til hva som helst. Og hva er vel dette livet dersom du mister evnen til å leve det slik du vil? Gleden med å leve er tross alt dette med å kunne ta egne valg - gjøre det du vil. Når du er død kan du ikke gjøre så mye, antageligvis, og derfor er det nok best å konsentrere seg om å gjøre det man selv synes virker riktig når man først lever. Ikke leve etter noen regler som andre har tenkt ut for deg.

Ingen har muligheten til å kjenne deg akkurat som du er og som du tenker og føler her i livet.
Det er litt synd og det er et faktum som gjør oss alle litt mer ensomme enn vi kanskje allerede visste vi var, men det er sannhet. Du kan komme veldig nær, og da har du gjort det bra.
Men i mellomtiden må du huske at du er deg selv og at du selv må ta de valgene og veiene du vil gå her i livet. Derfor er det viktig å ikke ha for mange forutinntatte meninger om hva som er ondt og godt eller lys og mørke. Gjør det du selv synes virker godt! Eller, forresten... ikke hør på meg.
Antall ord: 324
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paranormal16år
Nybegynner
Nybegynner
14

dere missforstår. når jeg snakket om lyset mitt så snakker jeg om det lyset som gjør meg synlig i åndeverdenen. Det lyset som stråler opp som viser at jeg kan hjelpe dem! Det er det som gjør at jeg alltid drasser med meg ånder hjem som trenger hjelp til å bli sendt til den andre siden. Det er det lyset jeg snakker om. Ikke hvor god jeg er :) Det skal ikke jeg avgjøre selv.

Men min synske venn, som jeg må si er utrolig flink forresten, snakker om en balanse. Akuratt som det ble nevnt tidligere her. Jeg er meg selv, og kan ikke fjerne dette lyset som gjør meg synlig i åndeverdenen fordi det er med på å skape en balanse mellom det gode og det onde. Hun sa også det at det onde, eller mørke. altså det ukjente som ikke har noe godt i seg vil gjøre mye for å slukke mitt lys. Min venn sa at jeg vil oppleve mye vondt fremover, sjalusi og hat fra andre mennesker. Hun sier de onde åndene kan påvirke andre mennesker. Er dette sant? er det virkelig noe ondt som vil slukke mitt lys? når jeg sier ondt, så mener jeg det som vil det gode vondt.

mvh paranormal16år
Antall ord: 217

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Nå vet jeg ikke hvem din venn er, men en ting bør du lære deg fortest mulig, og det er at alle venner har forskjellige meninger og tanker, men det betyr IKKE at venner, eller denne vennen du snakker om vet den eneste fulle og hele sannhet.

Jeg har møtt flere synske som har rett i noe, men også feil i mye. Derfor skal du ikke bry deg om noen sier at du vil møte mye motgang.
ALLE vil møte motgang framover. og ALLE vil føle glede. Alt går i bølgedaler. Således vil denne vennen din uansett ha rett ,på sin måte. Men om det er så spesielt med det, nei, tror ikke det.

At vennen din sier at du er som et lys som kan slukkes av negative ånder, nei, vet du, jeg tror nå denne vennen fantaserer noe ja.

Hvordan du forklarer din åndekontakt... tja... det du kaller deg, altså, du sier du lyser opp så åndene "ser" deg, er isåfall bare et uttrykk.
Man kan kalle det hva man vil.
ÅPEN er det nok enda fler som kaller seg. Ikke å lyse.

Og uansett hva du kaller det, så, svaret er nei, ingen ånd kan komme og slukke deg, ødelegge for deg, stenge dine åpne sanser etc.
Dette ligger i deg selv, i din tro, dine tanker, deg selv. Ingen andre kan lukke deg. Da må du evt gjøre det selv.
Antall ord: 245

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jeg er enig med Alva der !

Du må huske en viktig ting ; en ånd er ikke noe større enn deg, - heller mindre !

Som sagt før :
En ånd har vært hva du er, og du blir hva en ånd er.

En ånd er et menneske ( eller dyr (?)) men UTEN fysisk kropp !

DU har BÅDE kropp og ÅND ! - SÅ du er like mye ånd som hvilken som helst annen ånd... !

At noen mener du "lyser" - vel, det har med det å være åpen for åndeverdenen.
Og jeg antar at det er det denne vennen din sikter til - som også Alva nevner.

Selv om noen "kan mye" om åndeverdenen, så er det få som faktisk vet hva som "er der ute" - vi vet bare i små biter alle.
Det medfører også at mange teorier ( og religioner) dukker opp, fordi ingen ser helheten.

Så den påstanden om at du er ekstra utsatt, - kjøper jeg ikke.
Derimot vil jeg heller tro du kan ha muligheter til å utvikle deg til å bli mer åpen.
Men ting tar tid.
Det du i første omgang bør gjøre er å lære deg å beskytte deg, ikke for "farlige ånder" - men for å bli utsatt for "mas" fra ånder.

Ånder blir først farlig for deg når du aksepterer at de kan skade deg, og lar de gjøre det.

Det er like farlig å gå i byen - du har da ånder overalt rundt deg, De fleste da som mennesker...
og hva mennesker kan finne på - det er bare å se i avisa.
Men samtidig ; De ALLER ALLER FLESTE er snille !

Samtidig ; Jeg ( og veldig mange med meg ) mener at :
Alle mennekser har med seg en eller flere beskyttere, både som engler, Hjelpere, Guider ( som skal lære deg om ting i livet, også åndelige ), osv.
Så du har allerede en beskyttelse. Be gjerne dine Engler, Hjelpere og Guider om å være med å beskytte deg, så tenker jeg du er kommet langt på vei.

Så ; ville jeg ta et kurs eller to, - sjekke ut hvilke muligheter du har innen det åndelige, - og om det er "den veien" du skal gå.
Kansje du egentlg er en healer ? - og at det er derfor du "lyser" - fordi det er energien i healing du har overskudd av ?

Snakk med flere som "vet" - men samtidig vær kritisk !
Det er mange misforståelser, og masse overtro der ute !
FØL på det du får vite, - kjenn etter om det "stemmer" inne i deg selv.

( På samme måte som du gjerne føler at du ikke skal gå inn i den trange bakgata en mørk lørdagskveld, - skal du heller ikke gå inn i åndelige saker som virker "skumle" . . )

Lykke til !

A
Antall ord: 456

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paranormal16år
Nybegynner
Nybegynner
14

takk, vet at jeg ikke skal sluke alt jeg hører men jeg lurer på en ting. Hvorfor er det sånn at det bare er meg som har problemer med ånder som følger etter meg hjem? ja jeg ser på det som et problem, for jeg takler det dårlig. Det må vel være noe spesielt med meg? det er vel en grunn til at de velger å følge meg og ikke vennene mine for å få hjelp, hvordan forklarer dere det? Det har vært veldig mange i det siste som har fulgt etter meg og laget bråk på rommet eller vist seg for at jeg skal bemerke meg at jeg ikke er alene.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
19
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Akkurat som med musikk, - så kreves det litt evner for å få til å spille.
Det er ikke nødvendig å spille musikkinstrument, selv om man er musikalsk.
Men vi hører det tydelig når en som ikke har musikalsk sans forsøker å spille.

Sånn er det med å ha evner innen det paranormale også.
Veldig mange har det, men de forteller det ikke videre - i frykt for å bli sett på som "rar".
Og derfor forsøker de heller ikke å utvikle evnene.

At ånder følger med hjem, kan ( men behøver ikke ) være forårsaket av flere ting ;
- At man har evner som medium, selv om man ikke har lært å bruke disse enda.
- At det ikke er ånder, men egen frykt, som gjør at man tror det er det...
i det siste tilfellet, må det nok annen behandling til enn hjelp fra engler, hjelepere osv, men heller medisinsk profesjonell hjelp.

- man underbevisst fokuserer slik på ånder at de merker det, og derfor følger med...

Be disse åndene om å la deg være i fred når du ikke ønsker at de skal være der.
Når du henvender deg til de via tanker, vil de motta beskjeden - da de selv kommuniserer på tankeplan.
( men de kan ikke lese tankene dine som sådan... )

Kjøp deg gjerne en rosenkvarts - har sett flotte smykker laget av denne stenen, - den holder negative elementer borte...

A
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Asbjørn får sagt det bra :)

Hvordan vet du at åndene følger etter deg?
Noen ganger kan det kanskje være tilfelle, andre ganger kanskje blir man litt paranoid og kan tro ting som kanskje ikke er helt som vi tror, likevel.

Enkelte har bedre kontakt med sin åpne side enn andre, det har kanskje du :)
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paranormal16år
Nybegynner
Nybegynner
14

Jeg er ikke paranoid, heller ikke psykisk syk. Jeg vet de er der fordi jeg ser dem noen ganger, andre ganger føler jeg dem, det hender også at de romstrerer rundt på rommet, slipper ting i gulvet. Åjoda man blir litt paranoid av sånt, men hver gang jeg hører lyder eller får denne følelsen av at jeg ikke er alene velger jeg å ignorere det fordi jeg vil tro at jeg er paranoid og innbiller meg ting. men det gjør jeg altså ikke. etter å ha fått hjelp til å sende disse over blir det helt stille igjen. det var en ånd som klarte å uroe meg så grusomt at han rett og slett ødela eksamen min. I de siste månedene har jeg hatt veldig mye besøk og tiltrekker meg dem. min venn sier det er fordi dette "lyset" eller "evnene" mine har kommet frem. Jeg har sett mye som liten også, men det er nå jeg virkelig får føle på det. Det er ikke uten grunn at de følger meg etter meg hjem. Det må være noe med meg som gjør dem oppmerksomme. Vil virkelig til bunns i dette. Det kan bli for mye til tider
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paranormal16år
Nybegynner
Nybegynner
14

Dette her er ikke noe jeg håper på , dette er ikke noe jeg vil. Siden jeg var liten har jeg vist at ånder og gjenferd eksisterer. Jeg har aldri tvilt, jeg har alltid vært redd for dem. Nå er det en del av min hverdag selv om jeg ikke liker det. Jeg skulle så virkelig ønske alt var innbillning, men til nå har jeg bare innbilt meg en ting. Min venn bekrefter for meg om jeg har tatt feil eller riktig når det gjelder hva jeg har rundt meg. Jeg har også forutsett hva jeg kommer opp i eksamenene mine, og hva jeg fikk i karakterer. Jeg kan forutse mye om jeg konsentrerer meg, og jeg nekter å tro at det er flaks.

Jeg har nevnt det før, men må nevne det igjen. Min venn er utrolig dyktig. Jeg vil si at hun er på stadie med folkene i den sjette sans. Hun har bevist opptill flere ganger ting som får meg til å få frysninger eller måpe. Er kjempe heldig som har henne, hvis ikke kunne jeg gått ligget på psykiatrisk nå :lol: greit at noen rundt deg kan si at det du opplever er sant og at det ikke er innbillning.
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links