Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder"SER" du bare i mørket ?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

"SER" du bare i mørket ?

Innlegg av hmmfff »

Har nettopp sitti og sett på most haunted på TV fem. Og tar meg i og lure på om dette er skremmsels propaganda... :P Mørke hus og midt på natta... Herregud jeg hadde "bajset" i buksa jeg.. Er så mørkeredd at det ligner ingenting...

Så nå må jeg bare spørre dere her inne... Når merker dere energier best?

For jeg må si at om natten merker jeg svært lite, kanskje netopp fordi jeg er så mørkeredd, og hører monstre under sofaen. :lol:

Selv merker jeg energier om det er mørkt eller lyst, dag eller natt. Ingen forskjell her, sånn bortsett fra når monstrene knurrer da.. :lol:
Antall ord: 113
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: "SER" du bare i mørket ?

Innlegg av Heksepusen »

Det med at slike spøkelse seier i mørke er kun for at vi sere skal få den ekstra atmosfæren å skvette av.

Det med å være mørkeredd er ikke noe spøk så ikke ta det ille opp det jeg skal si nå og ikke tro at jeg prøver å bagatilisere det.

Mørke er like falig som dagen det er fantasien vår som er mer falig.
Jeg pleide å dra på nattsafari i huset og hagen med barna mine netopp for å bevise at mørke er ikke falig.
Ingen av mine er mørkeredde i dag.

Beste er vel og la være å la være og se på alt som er skummelt på tv og film for en stund, da har du et element mindere som skremmer.
Lykke til.
Antall ord: 134
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Må si meg enig med Heksepusen, - energier er like aktive i lyse som i mørke. HVIS de er der... ;)
Personlig har jeg opplevet mer i lyse enn i mørke, - og heldigvis for det ;)

Serien "det spøker" - gidder jeg ikke se på engang, da det er veldig "hysteriske" reaksjoner på alt mulig, hyling og skriking, og skvetting for selv normale hendelser...
Det er mer i stilen "spøkelseshistorier rundt leirbålet", noe som desverre også viser seg tydelig i mange av amerikanske programmer som omhandler det åndelige.
De lager programmene slik for å være "spennende" - og ødelegger derved det egentlige innholdet.

Det er slik "rykter oppstår" - ved å hype det opp slik at man blir skremt bare vinden blafrer i gardinene.

De fleste paranormale hendelser er nok for "bagatellmessige" for å få frem spenning i tv-programmer, og derfor ødelegges realiteten av fantasier og "spøkelseseffekter".
og hvorfor ? jo for å tjene penger....

A
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Mai 2005 07:40
19
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

De aller fleste opplevelsene mine har vært på dagtid faktisk, med lyset påskrudd i mørke årstider.
De få opplevelsene jeg har hatt "i mørket" har kun vært lyd -at noen som ikke er der står og prater bl.a.....
Nei jeg er så nærsynt at jeg trenger linser å dagslys for å se noe som helst :lol:
Irriterer meg til stadighet over "paranormale" programmer som kun fokuserer på underholdningsverdi fremfor faktisk å dokumentere noe overhodet interessant......
Antall ord: 79
Think evil thoughts ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Hei hmmfff! Jeg ser Most Haunted :P Men det er ikke for at jeg tror på tullet deres! Jeg liker bare å se på fordi jeg elsker gamle bygninger, og syns det er morsomt å se hvordan de ser ut, og hva som fortelles om skjer der (historien)...

Desverre så ødelegger de programmet med masse bråk og tåpne folk som hyler så snart de hører en lyd. Og skulle det være en aktivitet der, så ødelegger de den med skrålet sitt.

Min sønn ser av og til dette programmet sammen med meg, og vi har snakket om det at de har det mørkt,,, og det er nok som de andre sier, at de skal gjøre det skummlere og tjene penger på dette. Det trengs ikke mørke rom for at energier skal vises, eller merkes på noen måte.. Det jeg har sett, hørt og følt, har alltid vært med lyset på! Min sønn har sett mest i lyset, men også i mørket..

Men jeg syns som sagt at dette er morsomt å se på ,når jeg ikke har annet å underholdes med.... :lol:
Antall ord: 192

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Det jeg har opplevd av uforklarlige ting har skjedd på lyse dagen. Eller, en av opplevelsene skjedde faktisk i mørket.
Antall ord: 21
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Innlegg av Meridian »

Jeg opplevde på lyse dagen og se et glimt av en av mine Guider som sto og kikket igjennom kjøkken vinduet.Hun var barbent og hadde en vit lang kappe på seg og samtidig hadde hun langt lyst hår og jeg kunne se tvers igjennom henne.hun var så nydelig at det tok nesten pusten fra meg.Dette skjedde for 1 år tilbake.Den hendelsen glemmer jeg aldri og jeg har sett henne noen ganger etter dette også.Det varer i bare noen få sekunder og så blir hun helt borte igjenn.Grunnen til at jeg vet at hun var en guide er fordi jeg har veldig god kontakt med guidene mine og hun fortalte meg at det var henne jeg hadde sett.Rett og slett en magisk opplevelse.
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Fleste opplevelsene min er på dagen, jeg vil si jeg føler meg meg nesten skuffet over at det skjer lite i mørke. har bare hatt noen små episoder og dem er verken skummle eller hysterisk redelsfulle.
Antall ord: 38
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av kristiane »

Samme her... Opplevelser skjer minst like mye på dagtid som på kvelden. Har opplevd ting på kvelden og mens det har vært mørkt i rommet også,men visst jeg tenker etter,så skjer det oftest på dagtid :)
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hmmfff
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 19:53
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hmmfff »

Det er godt og se at de fleste er i min sjanger, ser uansett tidspunkt;-)

@Heksepusen..... Og ta med ungene på nattsafari var jo bare genialt.. Skulle ønske min mor hadde gjort det...
Og jeg hvet at natten er akkurat like ufarlig som dagen, men alikevel lever det monstre i mitt hode *flirer*

Og kan jo også ha noe med at jeg blir faktisk litt redd når jeg "ser" i dagslys, så det blir enda værre i mørket.. Møtte en healer for et år siden som mente jeg var den sterkeste hun hadde møtt i sin karriere, men at jeg var for redd til og merke det selv enda..

Noen som har noen tips til hvordan man skal slutte og være redd?
Antall ord: 128
Jeg er alt og jeg er ingenting. Kommer ann på øyet som ser c",)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Meridian, dette virker for godt til å være sant.
SÅ du jenta med egne øyne? Eller så du henne som bilder i hodet ditt?
Og at hun fortalte hun var en guide, regner jeg vel bare med er at du hørte det i hodet ditt? På den måten trenger det jo ikke bety annet enn at du tror og ønsker hun var en guide, og at hun kanskje egentlig er noe annet?
Antall ord: 74

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links