Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSpøkelse eller flue?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Okt 2006 21:03
18
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Hovin i Telemark
Blitt takket: 3 ganger

Spøkelse eller flue?

Innlegg av Cara90 »

Jeg var hjemme aleine med de tre bikkjene våre i dag, så satt jeg nede i stua og begynte å høre rare lyder fra moneymaker-pengemonsteret mitt. (Sånt blått leke-monster som sier masse rare setninger som "Moneymaker hungry, you not feed me", "Money, Money, Money, In my tummy.. næ næ næ næ næ.." og pluss at han raper, det er ett sånt sparebørse-sak..

Uansett, det var ingen på rommet mitt, døra var lukket, ingen vinduer var åpne, og eneste gang som den plutselig kan si masse rare setninger er hvis noen går forbi den..

Hva tror dere det var? Jeg er ikke helt sikker selv, for det kan sikkert ha vært en flue for alt jeg vet..

Ikke bare det, men stefaren min og mamma hadde hørt 3 tydelige dunk i taket i dag tidlig, akkurat som noen som satt seg ned på huk og banka i gulvet på loftet.. Og det er ingenting på loftet, og eneste gang vi går opp der er hvis strømmen går..

Forslag?
Antall ord: 182
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MagicParanormal
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jul 2010 16:10
14

Re: Spøkelse eller flue?

Innlegg av MagicParanormal »

Cara90 skrev:Jeg var hjemme aleine med de tre bikkjene våre i dag, så satt jeg nede i stua og begynte å høre rare lyder fra moneymaker-pengemonsteret mitt. (Sånt blått leke-monster som sier masse rare setninger som "Moneymaker hungry, you not feed me", "Money, Money, Money, In my tummy.. næ næ næ næ næ.." og pluss at han raper, det er ett sånt sparebørse-sak..

Uansett, det var ingen på rommet mitt, døra var lukket, ingen vinduer var åpne, og eneste gang som den plutselig kan si masse rare setninger er hvis noen går forbi den..

Hva tror dere det var? Jeg er ikke helt sikker selv, for det kan sikkert ha vært en flue for alt jeg vet..

Ikke bare det, men stefaren min og mamma hadde hørt 3 tydelige dunk i taket i dag tidlig, akkurat som noen som satt seg ned på huk og banka i gulvet på loftet.. Og det er ingenting på loftet, og eneste gang vi går opp der er hvis strømmen går..

Forslag?

Jeg trur ikke det er noe paranormalt...men man kan aldri være helt sikker....
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jonette<3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2006 19:00
18
Kjønn (valgfri): kvinne
Lokalisering: Fetsund

Innlegg av Jonette<3 »

tror ikke det er noe paranormalt, elektriske gjenstander har en tendens til å leve sine egne liv til tider, desverre, dunkelyden kan oppstå ved vindkast e.l
Antall ord: 26
There's more between heaven and earth

Ida Jonette

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Cara90 »

Det var egentlig det samme som dere jeg tenkte også, men tenkte å spørre her for å kanskje være helt sikker.. Selvom det hadde kanskje vært litt moro om det hadde vært noe her.. :P
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Firebug
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 04 Jul 2010 11:23
14

Innlegg av Firebug »

Ett venne par av meg har små barn. Og den ene leken til de barna, blir påvirket av skygger. Hvis solen står på leken, og det blir oversky'et. Så begynner leken og si forskjelige ting. Fks: Mø sier kuen, mjau sier katten etc,etc.

Det jeg vil frem til, er at den tingen din kan ha blitt påvirket av sol :)
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Cara90 »

Jeg tror egentlig ikke det, fordi den står på rommet mitt og det er aldri sol på rommet grunnet at rommet er på skyggesiden av huset.. :S Men har ikke hørt den i senere tid, så var sikkert bare ei flue eller ett annet insekt.. :/
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Elektiske leker/ting KAN ha en tendens til å leve sitt eget liv.

F.eks, da datteren min var liten, hadde hun en teletubbies-sak, hvor man trykket på diverse knapper, så både spilte det sanger, eller sa "Tinky winkyyyy" etc.
I begynnelsen fungerte den normalt, men etter en stund våknet jeg om natta av at teletubbies spilte for full guffe. Datteren sov, og leken lå på et annet gulv. Ingen hadde trykket på det, eller vært borti det.

Siden gjentok det seg innimellom. Den kunne plutselig begynne å spille uten at noen var i nærheten av å trykke på det. Jeg ble lei den saken, måtte hele tiden huske på å ha den på OFF, sånn at den ikke skulle holde på sånn. Irriterende.

Har kun hendt med den leken så jeg tror absolutt den hadde en elektrisk klikk.

Jeg hadde også en TV en gang, som plutselig slo seg av eller byttet kanal mens jeg så på. Fryktelig irriterende. Men den var gammel, og har aldri opplevd det med den nye.

her er ikke noe paranormalt, nytt hus, veldig rolig, men elektriske ting, eller ting med batterier i, de KAN klikke avogtil :P
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Cara90 »

At elektriske ting plutselig KAN begynne å "leve" det vet jeg, men syntes bare at det var litt spennende i og med at folka hørte de tre klare dunkingene på loftet samme dag.. (Eller natt til den dagen..:P)
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
30cm
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 09 Sep 2009 22:35
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 12 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av 30cm »

Gåstolen til gutten min lager også lyd om natta.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Innlegg av GJEST »

Tja, jeg har og hørt dunkelyder men det kan komme av så mangt... fugler på taket, frostsmeller, treverk som rører seg pga temperaturendringer, lyder fra vannrør etc... Tror ikke du skal tenke så mye på dunkene :)
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lellan
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2006 15:02
18
Kjønn (valgfri): kjærring
Lokalisering: akershus

Innlegg av lellan »

jeg våknet av ett skikkelig løvebrøl på natta,jeg skvatt opp og fikk gåsehud,det var dyrehagen til barna.skummelt når leker lever sitt eget liv på natta.
Antall ord: 33
lellan

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bondpie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2007 23:49
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag

Innlegg av Bondpie »

Hvis det hadde vært noe "paranormalt" så hadde du nok merket mer til det. I alle fall er det ganske livat enkelte steder. Hos søstra mi har det vært rimelig "folksomt" en stund. Nå er det litt bedre, for flere har vært der og forsøkt å rense huset. Noen henger likevel igjen, men de er mye snillere nå enn det de var før. Da plaget de ungene både natt og dag. For noen uker siden, så fikk barna heliumballonger. Etterhvert blir disse ganske slappe, og blir liggende på gulvet. En dag hele familien satt på stua, så kom den ene ballongen fra barnerommet, gjennom stua og gangen, og inn på kjøkkenet og tok en runde der. Akkurat som om noen dro den etter seg, og det var vel nettopp det som skjedde...
Antall ord: 139

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Cara90 »

Nå begynner jeg virkelig å bli forvirra her..

Jeg har nå hørt de samme dunkene som folka snakka om i 3-4 dager nå.. Det er akkurat som det er en som har på seg høye hæler og går litt og smeller igjen døra, ikke hardt, men lukker den ikke forsiktig heller.. Jeg kan til og med sitte ute på terrassen og høre det.. :S

Ene bikkja har forresten begynt å sette seg ned rett under punktet og stirre opp på det..!
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Lodve
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jun 2010 10:23
14
Har takket: 1 gang

Innlegg av Lodve »

Cara90 skrev:Nå begynner jeg virkelig å bli forvirra her..

Jeg har nå hørt de samme dunkene som folka snakka om i 3-4 dager nå.. Det er akkurat som det er en som har på seg høye hæler og går litt og smeller igjen døra, ikke hardt, men lukker den ikke forsiktig heller.. Jeg kan til og med sitte ute på terrassen og høre det.. :S

Ene bikkja har forresten begynt å sette seg ned rett under punktet og stirre opp på det..!
Sett et kamera eller noe på opptak. Hvis det skjer så ofte, kan du sikkert finne utav hva det er.
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Cara90
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Cara90 »

Skal prøve det, bare folka kommer hjem fra syden..
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links