Jeg trenger litt hjelp. Jeg føler det er noen på rommet mitt, men jeg er ikke sikker på om det er bare innbilning eller om det er noe paranormalt.
Det begynte for noen år siden. Da var sengen min plassert en annen plass enn hvor den står nå. Da hadde jeg ofte problemer med å sove. Jeg hadde alltid den følelsen av at noen så på meg og at det var noen (eller noe) på rommet, så jeg sov alltid inntil veggen. Flere ganger pleide jeg å se skikkelser med døra, noe som gjorde meg vettskremt! Men jeg visste aldri om det var spøkelser eller om det bare var innbilning, så jeg lot det være.
Nå de siste månedene har jeg hatt litt av de samme opplevelsene, bare enda verre! Jeg har en tak luke som fører til loftet og der kan jeg høre mye lyder og jeg VET at det ikke er rotter eller lignende. Jeg har også hørt en stemme ved hjørne der Tven står, en kvinne stemme. Den har jeg hørt et par ganger. Jeg har også hørt mye dunking i veggen, både små og store. Jeg har en leke stående på hylla som lager lyd om man trykker på to knapper under den, den har laget lyder gjentatte ganger av seg selv. Jeg har våknet flere ganger om natta pga den vekket meg. Jeg har prøvt å finne ut hvorfor den gjør det av seg selv, men jeg finner ingen forklaring. Den lager den lyden KUN om natta, rundt 3-4 tiden.
Venninnen min har på en måte evnen til å føle slike ting og hun har flere ganger hatt følelsen av at det er noen der. Jeg har noen mistanker om at det kanskje er min avdøde tante. Hun døde for noen år siden av kreft og jeg hadde veldig god kontakt med henne. Det var en stund etter hennes død alt begynte og jeg vet at det som er på rommet mitt ikke vil meg noe vondt.
Hva synes dere?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Spøker det hos meg?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 08 Jun 2010 14:08
- 14
- Lokalisering: Karmøy
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Re: Spøker det hos meg?
Jeg vil si at synsynligheten er stor, for at det er din avdøde tante.
Og siden det begynte etter at hun døde, og at dere hadde god kontakt, tyder det på nettopp det.
Om det er henne, så vil du nok neppe føle noe ubehag av noe slag, anet enn dine egne reaksjoner på om hun evnt viser seg for deg.
Prøv å huske at fenomenet i seg selv IKKE er farlig selvom vi blir skremt av det.
Hun prøver nok bare å formidle noe til deg.
Har du fått noen beskjeder eller fornemmelser for hva hun vil fortelle enda?
Og siden det begynte etter at hun døde, og at dere hadde god kontakt, tyder det på nettopp det.
Om det er henne, så vil du nok neppe føle noe ubehag av noe slag, anet enn dine egne reaksjoner på om hun evnt viser seg for deg.
Prøv å huske at fenomenet i seg selv IKKE er farlig selvom vi blir skremt av det.
Hun prøver nok bare å formidle noe til deg.
Har du fått noen beskjeder eller fornemmelser for hva hun vil fortelle enda?
Antall ord: 104
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Jeg har enda ikke fått noen beskjeder eller lignende fra henne, men siden opplevelsene blir sterkere så tror jeg at jeg kanskje får det snart. Kattene mine har reagert også, de pleier å stirre intenst mot hjørne der TVen står som om det er noe der, der jeg også har hørt stemmer. Jeg har hørt at spøkelser kan kommunisere gjennom elektroniske apparater, kanskje hun prøver å kontakte meg igjennom TVen?
Antall ord: 76
Hide post links |
Siden du har såpass mange tegn på at det er noe der og at det er i ditt eget hus til og med så hadde det vært spennende om du hadde klart å fange opp noe.
Sett f.eks opp et videokamera og la det filme 0200-0400 om natten i retning leka.
Sett gjerne opp en lydopptaker også, og prøv å fange opp EVP.
Har du tempmålere kan du forsøke å måle tempforskjeller rundt leka.
Apparater som måler inne og ute temp kan f.eks plassere utemåleren ved leka.
Det hadde også vært spennende om du kunne fått en elelr annen form for kommunikasjon med tanta di.
Be henne dunke i veggen, flytte noe, gi seg til kjenne når du føler hun er der.
Et skikkelig medium kan jo også besøke deg og se hva som er der, og eventuelt bekrefte/avkrefte om det er tanta di.
Hvis det er det kan man jo sende henne videre.
Sett f.eks opp et videokamera og la det filme 0200-0400 om natten i retning leka.
Sett gjerne opp en lydopptaker også, og prøv å fange opp EVP.
Har du tempmålere kan du forsøke å måle tempforskjeller rundt leka.
Apparater som måler inne og ute temp kan f.eks plassere utemåleren ved leka.
Det hadde også vært spennende om du kunne fått en elelr annen form for kommunikasjon med tanta di.
Be henne dunke i veggen, flytte noe, gi seg til kjenne når du føler hun er der.
Et skikkelig medium kan jo også besøke deg og se hva som er der, og eventuelt bekrefte/avkrefte om det er tanta di.
Hvis det er det kan man jo sende henne videre.
Antall ord: 168
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Har planer om å kjøpe meg en EVP måler for å bekrefte at det er henne. Jeg kan jo prøve å filme leka så snart jeg får tak i videokamera. Om det er henne skal jeg prøve å finne et medium som kan sende henne videre.
Antall ord: 47
Hide post links |
SilkSpectre skrev:Har planer om å kjøpe meg en EVP måler for å bekrefte at det er henne. Jeg kan jo prøve å filme leka så snart jeg får tak i videokamera. Om det er henne skal jeg prøve å finne et medium som kan sende henne videre.
Før du får mediumet til og sende henne videre så la hun først få gi deg di beskjedene
hun ønsker via mediumet.For grunnen til at hun kommer på besøk og oppfører seg på den måten
du beskriver er jo nettop fordi hun ønsker og fortelle deg noe.Da hun har fått gitt di beskjedene
hun ønsker så vil hun mest sansynelig reise av seg selv til lyset eller det man kaller åndeverden.
Antall ord: 129
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Det er sikkert en grunn til at hun er der hos akuratt DEG.
Jeg hadde prøvd å få kommunikasjon først, slik at hun får sagt det hun har på hjertet.
Etter det, vil hun antagelig forsvinne selv.. Det er jo ikke sikkert at hun sitter fast der hos deg.
Det kan jo også være at hun "gikk videre", men kommer tilbake rundt deg som fri Ånd/energi og ønsker å formidle noe/hjelpe deg?
Jeg hadde prøvd å få kommunikasjon først, slik at hun får sagt det hun har på hjertet.
Etter det, vil hun antagelig forsvinne selv.. Det er jo ikke sikkert at hun sitter fast der hos deg.
Det kan jo også være at hun "gikk videre", men kommer tilbake rundt deg som fri Ånd/energi og ønsker å formidle noe/hjelpe deg?
Antall ord: 76
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Jeg tror at hun bare prøver å fortelle meg noe, som du sier. Jeg tviler på at hun sitter fast. Har prøvd litt å få kontakt med henne, men har ikke fått noe respons enda. Kommer til å prøve noen ganger til jeg får EVP måleren.
Antall ord: 49
Hide post links |
Vi går alle over til lyset eller det man kaller åndeverden etter vår " såkalte død ".Moonstone skrev:Det er sikkert en grunn til at hun er der hos akuratt DEG.
Det er ingen som blir sittende fast eller blir igjen og ikke kan komme seg videre.
Vi har alle Guider og Hjelpere som er med oss hele livet og det er dem som på denne dagen
Vil føre oss over til den andre siden.
Antall ord: 142
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Mar 2006 19:00
- 18
- Kjønn (valgfri): kvinne
- Lokalisering: Fetsund
det er nok veldig sannsynlig at det er tanten din, farmoren min stakk innom meg for å sjekke etter da jeg hadde litt lettere skadet etter en ride ulykke. helt tilfeldig kom duften av parfymen hennes og jeg kjente at hele rommet hadde en annen følelse, noe jeg kjente men som samtidig var litt rart og annerledes! med engang jeg ropte farmor, forsvant det, emn det kom tilbake litt senere.
som sagt så skjer det ting her i huset mitt, pga huset brant ned for noen 10 år siden, og en stakkars jente døde av skadene hun ble påført( hun døde i huset , det er jeg iallefall ganske sikker på). jeg sitter noen ganger å snakker ut i luften, altså jeg henvender meg til henne, og liksom snakker litt. blir jeg redd, som jeg ofte kan bli hvis jeg er alene, fordi jeg ser en skygge som liksom gjemmer seg litt men samtidig følger med på meg, da hjelper det å snakke litt.
kanskje du burde prøve det også, og se om du kan få noe svar!
masse lykke til! :mozilla_laughing:
som sagt så skjer det ting her i huset mitt, pga huset brant ned for noen 10 år siden, og en stakkars jente døde av skadene hun ble påført( hun døde i huset , det er jeg iallefall ganske sikker på). jeg sitter noen ganger å snakker ut i luften, altså jeg henvender meg til henne, og liksom snakker litt. blir jeg redd, som jeg ofte kan bli hvis jeg er alene, fordi jeg ser en skygge som liksom gjemmer seg litt men samtidig følger med på meg, da hjelper det å snakke litt.
kanskje du burde prøve det også, og se om du kan få noe svar!
masse lykke til! :mozilla_laughing:
Antall ord: 186
There's more between heaven and earth
Ida Jonette
Ida Jonette
Hide post links |
EVP er ikke en måler.
Man tar opp EVP (Electronic Voice Phenomen) med en lydopptaker (normalt en diktafon).
Tenker du måler så er det mer snakk om en EMF (Elektro Magnetisk Felt) måler.
Mye artig utstyr på denne siden:
http://www.theghosthunterstore.com/
Man tar opp EVP (Electronic Voice Phenomen) med en lydopptaker (normalt en diktafon).
Tenker du måler så er det mer snakk om en EMF (Elektro Magnetisk Felt) måler.
Mye artig utstyr på denne siden:
http://www.theghosthunterstore.com/
Antall ord: 46
Hide post links |