Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserhar du opplevd...

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Ramona78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 25 Mai 2010 10:53
13

har du opplevd...

Innlegg av Ramona78 »

Eg har opplevd fleire ganger at "energier" tar på meg..ein gang på kirkegården på skedsmokorset, kjente at noken tok meg i handa..vart iskald..rista vedkomne bort men det skjedde 3- 4 ganger før det vart borte..
Ein gang då eg var på nes kirkeruiner, då eg gjekk ut porten ned mot der rastet gjekk, vart kald på ein sida.
Og så då eg var på akershus festning, nede i fangehullene, der var det noken som tok meg rundt albuen, vart iskald kun på det området eg følte noken holdt meg..
Andre som har opplevd dette ?
det er så mangen som spør korleis den kulden føles, men eg syns det er vanskelig å forklare den eg, det er ikkje som når ein fryser, men kald innenfrå liksom..
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Re: har du opplevd...

Innlegg av magnolia - sluttet »

Har du forsøkt å snakke til dette som rører ved eg? Interessant å vite om det ville bli noen reaksjoner. Om du er svært oppmerksom under slike erfaringer, kanskje du vil få noe mer ut av det? Kanskje du ville fått vite litt mer i steden for å bare riste det av deg?
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ramona78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 25 Mai 2010 10:53
13

Re: har du opplevd...

Innlegg av Ramona78 »

nei eg har ikkje tørt det..men eg vart spådd her om dagen, og det kom eit kort opp om å tørre å ta imot dei besjeder som eg får..eg har liksom gått i mangen år og ikkje tørt å sei dette til andre enn min mamma og eit par veldig gode venner..og lurt litt på om eg innbiller meg ting, sjølv om eg egentlig veit at det er "ekte"..
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Re: har du opplevd...

Innlegg av magnolia - sluttet »

Da foreslår jeg at du forsøker å være oppmerksom, lytte og legge merke til ting. Det trenger ikke være uvanlige ting, men vis tålmodighet. Åpne ditt sinn og la inntrykkene eller hva enn det er som måtte komme til deg få komme inn. Kjenn på det og dvel ved det. Kanskje du kan prøve å meditere eller være i en meditativ stilling.
Jeg har selv forsøkt dette med hell, og du vil, med litt trenging oppleve en endret bevissthet der du selv vil erfare at dine sanser blir skjerpet. Husk at evt. tegn kan være selv de minste ting. "oppmerksomhet" er stikkordet for min del. Jeg har etterhvert fått mange slike tegn og inntrykk og følelser opp gjennom årene. Veldig fasinerende! Men tro ikke at jeg er erfaren på dette, for det er jeg ikke. Dette er ikke noe jeg styrer selv. Det kommer når det kommer, så enkelt er det. Noen ganger opplever jeg det litt skremmende, men som oftes føler jeg stor fred og glede.
Husk at redselen skaper man selv!
Antall ord: 185

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
magnolia - sluttet

Re: har du opplevd...

Innlegg av magnolia - sluttet »

En ting til: Jeg bruker ofte å høre på musikk av Egil Fylling. Det hjelper når du skal forsøke å komme ned i den meditative stillingen. Nydelig å høre på og du bare flyter med.
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ramona78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 16
Startet: 25 Mai 2010 10:53
13

Re: har du opplevd...

Innlegg av Ramona78 »

Tusen takk for svar :)
Antall ord: 4

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: har du opplevd...

Innlegg av Moonstone »

magnolia skrev:Husk at redselen skaper man selv!
Kunne ikke ha vært mer enig :salute:
Massemedia, religiøs propaganda og frykten for det ukjente er grunnen til at folk er redde for fenomenet, og automatisk tolker slike ting som "farlige" eller "Onde"

Bytt ut tankene du har rundt det.
Da forsvinner frykten, og du kan møte fenomenet med åpne armer.
Antall ord: 61
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links