Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMystisk mann

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Slettet_Ghostgirl5

Mystisk mann

Innlegg av Slettet_Ghostgirl5 »

Jeg skal fortelle om en hendelse som skjedde for ikke så lenge siden.

Jeg var med noen venner på fotball banen, ikke langt fra kirkegården.
Jeg hadde begynt å føle en litt ekkel følelse, så jeg gikk får å hente jakken min.
Mens de andre sto å pratet, la jeg merke til en mann som sto på kirkegården, og så utover. Jeg tenkte ikke mer på det, jeg tengte kanskje han var på besøk der, hos en død slektning?
Men det var da jeg tok opp jakken min og skulle ha den på meg, at jeg la merke til at han var borte! Jeg så rundt overalt, ikke noe tegn til han. Hvis han hadde gått ned eller opp igjen, hadde jeg sett det. Det var bare i løpet av noen sekunder.

Ikke lang tid etterpå, skulle vi dra til skolen, og vi måtte gå forbi kirkegården. Jeg gikk den veien med en veninne, mens de andre gikk en omvei. Vi gikk å snakket, og da jeg snudde meg, gikk jeg på noe! Jeg bare kjente at jeg gikk på noe! Vet ikke om det var samme person, men det var i vertfall noe eller noen! Jeg ga ifra meg et høyt hyl også etter det. Gikk å tenkte på det lenge.

Men hva tror dere? En som ville ha litt hjelp? Eller kanskje bare ville skremme meg litt..?
Antall ord: 236

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Mystisk mann

Innlegg av Ankh »

Kan være alt fra en besøkende, en vaktmester, osv til et gjenferd.

Umiddelbart ville jeg tippe et spøkelse av type 2 (Active hauntings) men kjenner lite til sakens detaljer.

http://www.thingsthatgobumpinthenight.c ... ation.html

Sitat:
2) Active Hauntings: Active refers to their ability to interact with the living. “Haunting” suggests that they are bound to a specific location (house, school, hospital, cemetery, etc).
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Ghostgirl5

Hm, ja kanskje det :) Men så var det den lille hendelsen på veien da. Vet ikke helt om det var en spesiell grunn for å bare stå rett forran meg. Hehe. Men han hadde vel sikkert en god grunn han. Han var ikke så skremmende, men tanken av at det sto noe forran meg, uten at jeg så noe, var litt ekkelt. Vi får håpe det beste! :D
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

Har hørt noen si at ikke alle ånder ser oss, og derfor tidvis går gjennom oss.
Vet ikke om du traff noe fysisk eller bare kjente du gikk gjennom noe.
Har også hørt medium si at hvis åndene oppfatter at de blir sett av noen, kontakter de oftere den personen fremover.
Dvs, har du sett en kommer det flere etterhvert.
Kanskje du har noen mediumsevner selv?
Antall ord: 69

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Ghostgirl5

Hmm.. jeg har faktisk sett mange merkelige ting, når jeg tenker på det nå. Har liksom aldri tenkt mye på det før.. Har rett og slett tenkt det er naturlig. Men bom! Nå kom det inn i hodet mitt :D
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
FFlower
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2010 16:01
14
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 35 ganger
Blitt takket: 25 ganger

Innlegg av FFlower »

Oi, det hørtes spennende og skremmende ut på samme tid. Å se denne mannen på kirkegården virker veldig spennende, og er det ikke litt gøy å tenke på at du faktisk har sett et gjenferd?

Hvor artig/spennende jeg ville syntes det hadde vært å gå på noe uten å se hva det var, tror jeg bare ville skremt meg skikkelig, å kjenne det så fysisk om du skjønner.
Antall ord: 69
Just when the caterpillar thought the world was over, it turned into a butterfly

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kiara
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Apr 2010 12:46
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Utpå landet, litt oppi nord
Har takket: 560 ganger
Blitt takket: 128 ganger

Innlegg av Kiara »

Jeg har gått rett igjenom ånder en god del ganger, på jobben min! Det har aldri vært motstand, bare et veldig kaldt felt. Og siden jeg oftest da har det travelt, går jeg bare videre. Men frosten kryper inn i kroppen, og det er ubehagelig.
Jeg ser dem ikke, men føler og lukter de som oftest... De kan også lage en slags dis som ser ut som røyk! Har vært et par ganger på leting etter brannutvikling, men neida, ingenting... Så det forstod jeg hadde andre årsaker! Senere har det vært leting etter om noen hadde røykt på rommet sitt, pga. sterk røyklukt i gangene,,, men nei! Lurt igjen.. :lol:
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Ghostgirl5

Vel, pappa bruker alltid å si ; om du tåler å se et gjenferd, får du se det. Men jeg har andre meninger. Jeg tror rett og slett de kommer å går, men også søker svar fra vår verden, akkurat som vi gjør til dem.

Det å se et gjenferd virker jo..annerledes. Men også ganske fint. Finnes jo forskjellige energier, osv. Men denne mannen virket rolig og bestemt.

Når jeg tenker på det! Så kan dette kanskje ha vært min avdøde bestefar. Han er gravlagt på kirkegården her. Jeg har sett han som liten også, men kan ikke huske det. Mamma fortalte det at jeg ropte på henne og sa det var en gammel mann i gangen. Hun kom jo så klart bort til meg for å se om vi fikk besøk, men neida. Der var det ingen. Døra var låst, og jeg nådde ikke opp til låsen.

Jeg har jo aldri sett min bestefar.. så kanskje det var han som bare ville si hei?
Antall ord: 175

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links