Fakta, teori & skepsis ⇒ Antikrist
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Mar 2010 21:51
- 14
- Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
- Lokalisering: Valdres
Antikrist
Jeg lurer på om noen lurer på eller har forslag på hvem vår såkalte "Antikrist" kan være?
Det er litt komplisert og fortelle hvorfor jeg tror det men kan kanskje prøve og fortelle det en gang senere :- P
Fortell deres mening
Det er litt komplisert og fortelle hvorfor jeg tror det men kan kanskje prøve og fortelle det en gang senere :- P
Fortell deres mening
Sist redigert av Terjegutt på 25 Jul 2010 01:17, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 45
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2009 00:45
- 15
- Kjønn (valgfri): hersker
- Blitt takket: 3 ganger
-
- Nybegynner
- 14
Re: Antikrist
Det er fullt mulig fordi han er ikke helt godDamageDone skrev:Paven.
Sist redigert av Terjegutt på 25 Jul 2010 01:18, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Jeg tror ikke på at det eksisterer et scenario de Kristne går å venter på, så jeg tror ikke på at det vil dukke opp en karismatisk figur som "jobber for det onde" og skal lure verden til undergang.
Dette scenario har folk ventet på i århundrer, og at enden er nær har blitt sagt en rekke ganger gjennom århundrene. De Kristne ØNSKER også faktisk at dette en gang skal skje, ikke bare for å rettferdiggjøre sin tro, men også for å få "belønningen" dems for å ha valgt "riktig side" i striden de er overbevist om er mellom "gode" og "onde" krefter.
Et nytt Jerusalem, 1000 år med fred osv.
Grunnlaget for disse tankene er hentet fra Johannes Åpenbaring, som er nærmest umulig å tolke, og kan tolkes på mange forskjellige måter.
For meg høres det ut som en mann på syretrip eller en som har hatt mareritt.
Drømmer hadde mye mer betydning i de dager, og ble sett på som spådommer og beskjeder fra Gudene/Åndeverden.
Nostradamus igjen bygget sine profetier på det som da hadde blitt et dogmatisk syn skapt av Kirken.
Det finnes også de som mener at begrepet "Kristus" står for "bevissthet" og "Antikrist" for "ubevissthet", ikke en person i seg selv.
Denne tolkningen liker jeg bedre, som kan bety at hvis vi mennesker er ubevisste i vår levemåte, fortsetter som nå med å plyndre Jorda for resurser, pumpe ut gasser, utforde naturlovene, kan det bli vår undergang.
Men er vi bevisste på det, finner ut av alle de naturlige systemer og lover som bygger sammen alt liv på Jorda, omstiller oss og lever i harmoni med dem, vil vi overleve.
Dette scenario har folk ventet på i århundrer, og at enden er nær har blitt sagt en rekke ganger gjennom århundrene. De Kristne ØNSKER også faktisk at dette en gang skal skje, ikke bare for å rettferdiggjøre sin tro, men også for å få "belønningen" dems for å ha valgt "riktig side" i striden de er overbevist om er mellom "gode" og "onde" krefter.
Et nytt Jerusalem, 1000 år med fred osv.
Grunnlaget for disse tankene er hentet fra Johannes Åpenbaring, som er nærmest umulig å tolke, og kan tolkes på mange forskjellige måter.
For meg høres det ut som en mann på syretrip eller en som har hatt mareritt.
Drømmer hadde mye mer betydning i de dager, og ble sett på som spådommer og beskjeder fra Gudene/Åndeverden.
Nostradamus igjen bygget sine profetier på det som da hadde blitt et dogmatisk syn skapt av Kirken.
Det finnes også de som mener at begrepet "Kristus" står for "bevissthet" og "Antikrist" for "ubevissthet", ikke en person i seg selv.
Denne tolkningen liker jeg bedre, som kan bety at hvis vi mennesker er ubevisste i vår levemåte, fortsetter som nå med å plyndre Jorda for resurser, pumpe ut gasser, utforde naturlovene, kan det bli vår undergang.
Men er vi bevisste på det, finner ut av alle de naturlige systemer og lover som bygger sammen alt liv på Jorda, omstiller oss og lever i harmoni med dem, vil vi overleve.
Antall ord: 283
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Begrepet "antikrist" har to definisjoner:
1: Satan
2: Motstander av kristendommen
Hvis vi skal følge definisjon nr. 2, finnes det (heldigvis) mange antikrist. Jeg er en av dem.
Hvis vi skal følge definisjon nr. 1 må vi tenke litt mer - vi må kjenne vår Bibel. Hvis man har lest Bibelen utover bare juleevangeliet, vil man, dersom man ikke er offer for kristen hjernevask, ganske raskt forstå at Satan ikke er så aller verst i forhold til Gud. Brorparten av alle bestialske, umoralske, bisarre, sykelige og forkastelige handlinger i Bibelen, utføres av Gud. Det er han som straffer folk for handlinger han selv har fått dem til å utføre. Det er han som oppfører seg latterlig egosentrisk. Det er i det hele han som lyver, dreper og plager.
Så en ekte antikrist i så måte må vel være det motsatte; en god person. Også der finnes det en del mennesker å velge mellom.
Hvis vi skal følge definisjon nr. 2, finnes det (heldigvis) mange antikrist. Jeg er en av dem.
Hvis vi skal følge definisjon nr. 1 må vi tenke litt mer - vi må kjenne vår Bibel. Hvis man har lest Bibelen utover bare juleevangeliet, vil man, dersom man ikke er offer for kristen hjernevask, ganske raskt forstå at Satan ikke er så aller verst i forhold til Gud. Brorparten av alle bestialske, umoralske, bisarre, sykelige og forkastelige handlinger i Bibelen, utføres av Gud. Det er han som straffer folk for handlinger han selv har fått dem til å utføre. Det er han som oppfører seg latterlig egosentrisk. Det er i det hele han som lyver, dreper og plager.
Så en ekte antikrist i så måte må vel være det motsatte; en god person. Også der finnes det en del mennesker å velge mellom.
Antall ord: 159
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2009 19:13
- 15
- Kjønn (valgfri): Far
- Lokalisering: Skien
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 44 ganger
1. Satan er aldrig påstått å være antikrist så vidt jeg forstår? Ikke er vel Navnet Satan nevnt i bibelen heller? Ikke opprinnelig ihvertfall... Det er et nytt påfunn.Kimbara skrev:Begrepet "antikrist" har to definisjoner:
2. Ikke motstandere av kristendommen heller!? Det er hedninger, ikke Antikrist.
Slik jeg ser det utifra da Jesus traff Antikrist på fjellet, og Antikrist pekte ut over verden og sa:
"Alt dette er mitt, du kan få være med meg å styre over verden"
Så ser jeg på "Antikrist" som det etablerte styre og maktsystemet. Altså hvis Antikrist allerede styrte verden da, så styrer Antikrist verden fremdeles, ikke sant?
Antikrist er "Forføreren" som fører folk bak lyset med falske forhåpninger og løyner for å få mer makt over menneskene.
Hvis vi ser på det etablerte maktsystemet, så passer kirken in under dette, også bankene, verdens regjeringer, store produsenter og media.
De styrer allesammen verden på sin måte, med falske drømmer og påstander. Bankene låner ut penger som ikke finnes og tar betalt for det. Kirken har faktisk også gjort det og gjør det fremdeles rundt om i verden. De dro også in skatter fra folket for ikke så lenge siden. Folket bak regjeringer sier en ting, lover gull og grønne skoger, men de lyver. Nesten ingenting av det de sier blir gjort. Media lager sin egen sannhet som vi svelger og tror på. Og de store firmane rundt i verden selger oss produkter som vi tror at vi trenger, de spyr ut propaganda om sine produkter rett in i stuen våres hver dag. Nå heter det vist nok reklame, men er faktisk ren propaganda...
Så slik jeg ser det: Antikrist er ikke en person, men et tankesett, alltså tanken om å styre andre. Kort fortalt, Antikrist er makt over andre mennesker, makt til å styre ønsker, drømmer og vilje.
Men dette er min personlige oppfatning!
Antall ord: 348
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Riktig, Anti-christ blir aldri kalt Satan/Lucifer eller Djevlen i Johannes åpenbaring, snarere at det er "Djevelens/Lucifers løpegutt"Divine Spirit skrev:1. Satan er aldrig påstått å være antikrist så vidt jeg forstår? Ikke er vel Navnet Satan nevnt i bibelen heller? Ikke opprinnelig ihvertfall... Det er et nytt påfunnKimbara skrev:Begrepet "antikrist" har to definisjoner:
Men mange Kristne ser på Anti-Christ og Lucifer som samme person selvom..
Antall ord: 101
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Nov 2009 19:13
- 15
- Kjønn (valgfri): Far
- Lokalisering: Skien
- Har takket: 5 ganger
- Blitt takket: 44 ganger
Men det er ganske tydelig at Lucifer IKKE er Antikrist. Så om noen (eller mange?) kristne mener det så er det igrunn veldig rart? Derimot er Jesus omtalt som Lucifer i Johannes Åpenbaringen...Moonstone skrev: Riktig, Anti-christ blir aldri kalt Satan/Lucifer eller Djevlen i Johannes åpenbaring, snarere at det er "Djevelens/Lucifers løpegutt"
Men mange Kristne ser på Anti-Christ og Lucifer som samme person selvom..
Det er svært lite som skiller Lucifer, St:Michael, (Erkeengelen)-og Jesus. Alle tre er Guds favoritt og blir sendt "ned" til jorden av forskjellige grunner. Min personlige oppfatting er at det er snakk om en og samme sjel, med forskjellige navn. Spesielt siden Jesus blir kalt for Lucifer i Johannes Åpenbaringen. Og derfor er ingen av dem Antikrist, siden Antikrist selvsagt er motsatsen til disse tre.
Antall ord: 137
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Det var selvsagt feil av meg å bruke "Satan" - det var djevelen jeg egentlig skulle skrive.
Men det er ikke så nøye. Jeg bidro egentlig bare for å være humoristisk. Diskusjonen om hva eller hvem som er "antikrist" finner jeg både uinteressant og meningsløs, da det åpenbart er basert på kristne vrangforestillinger og eventyr. Vi kunne like gjerne diskutert hvem som er jotner i vårt verdenssamfunn.
Men det er ikke så nøye. Jeg bidro egentlig bare for å være humoristisk. Diskusjonen om hva eller hvem som er "antikrist" finner jeg både uinteressant og meningsløs, da det åpenbart er basert på kristne vrangforestillinger og eventyr. Vi kunne like gjerne diskutert hvem som er jotner i vårt verdenssamfunn.
Antall ord: 69
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
Men du hadde et godt poengKimbara skrev:Det var selvsagt feil av meg å bruke "Satan" - det var djevelen jeg egentlig skulle skrive.
Antall ord: 77
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 14
Jepp : - ) Bare spørr etter deres mening :- P
Antall ord: 8
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Jeg tror Krist og Antikrist er i oss alle, og at det bare er fortolkninger og "personifiseringer", "symboliseringer", "materialiseringer" av det vi kaller godt og ondt.
Som jo igjen er menneskeskapt gjennom erfaringer, og selvfølgelig i bakhånd noe vi har følelser for, som kjærlighet, grådighet, kontrollbehov, sinne, makt, begjær, glede, osv. osv.
Det finnes ikke i mine øyne en person som besitter disse sidene mer enn noen andre mennesker.
Så det finnes ingen "Satan" eller "Gud" som person.
Som jo igjen er menneskeskapt gjennom erfaringer, og selvfølgelig i bakhånd noe vi har følelser for, som kjærlighet, grådighet, kontrollbehov, sinne, makt, begjær, glede, osv. osv.
Det finnes ikke i mine øyne en person som besitter disse sidene mer enn noen andre mennesker.
Så det finnes ingen "Satan" eller "Gud" som person.
Antall ord: 84
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |