Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Meditasjon og andre selvutviklingsmetoderNoen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Ankh

Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av Ankh »

Jeg har perioder i livet mitt hvor jeg har følelsen av å være i en slags harmoni med alt, hvor
alt plutselig blir "riktig".
Jeg føler da at alt jobber med og for meg og jeg får inntrykk og opplevelser som er en merkelig
del av helheten.
Det er som om jeg føler at jeg er koblet opp på et nett hvor ting bare fungerer.

Som nå for eksempel.
Plutselig blir jeg nærmest bombardert med 5 tall i livet, mye kan selvsagt tilskrives lek med tall.
Jeg skal snart hente min 5. plenklipper, jeg får snart tilsendt min 5. dekoder, verkstedregningen kom på 5x5 tusen, restskatten kom på 5x5 tusen, og slik har det fortsatt de siste dagene.
Sjekket for moro skyld wikipedias info om tallet 5:

http://no.wikipedia.org/wiki/Tallsymbolikk

Sitat:
Menneskets fem ytterpunkter når det står med utstrakte armer og ben. Fem er også et "sirkulært" tall. Det symboliserer også meditasjon; religion; formidling; mangesidighet og de fem sansene; mennesket; sjelen; bevissthet.

Har lest masse om paranormalitet den siste tiden, så jeg får jo litt følelse av å ha mottatt en slags hilsen av typen "Velkommen til oss" på en slags sublim måte.
Jeg har også merket en stor personlig utvikling i det siste hvor puslespillbitene som kalles kropp, sjel, bevissthet osv plutselig klikker på plass og det blir "riktig".
Denne "riktige" følelsen skaper følelser av trygghet, ro, harmoni...kort sagt de elementene som tilsammen skaper helheten som kalles lykke.

Jeg har de siste dagene tenkt endel på dette, og sitter inne med tanker om man som person ved å være ydmyk, trygg, bevisst, osv starter en kjedereaksjon som ender med at ting i livet plutselig flyter riktig og man får drahjelp av den energi dette skaper til å leve et lykkelig liv hvor man har det greit og man slipper å konstant gå i motbakke.

En selvforsterkende positiv energispiral med andre ord..

Noen som har noen tanker rundt dette?
Antall ord: 335

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av Moonstone »

Jeg skjønner akuratt hva du mener.

Jeg hadde en slik lang periode på 1990-og tidlig 2000-tallet hvor alt liksom stemte og jeg var i total harmoni med omgivelsene og situasjonene jeg befant meg i.

Jeg også hadde en periode da med intens selvutvikling og lesing av en rekke bøker og filosofier.
Jeg som deg følte at jeg fikk drahjelp og inspirasjon av dette.

Nå om dagen føler jeg mer stagnasjon desverre, og at jeg har havnet i samfunnets "gå i en ond sirkel"- modus og stress.
Føler at det ikke er mye som stemmer om dagen, både med bosted, jobb, og medmennesker.

Jeg tror slikt går opp og ned, som alt anet i livet :coffe2
Antall ord: 123
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av Vilya »

Det er vidundelig når dette skjer!
Har aldri opplevd å ha det slik over lengre tid av gangen, har mer kommet som kortere blaff av lykke, men når det først skjer er det som å flyte på en elv av lys. Man føler seg så sterk og ingenting føles farlig. Så flott for deg at du er inne i dette akkurat nå, nyt det!

Vilya
Antall ord: 68
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av zind »

Jeg skjønner også hva du mener Ankh, hadde en periode på noen år hvor jeg var i sånn flyt. Det er uten tvil de beste årene av mitt liv, og jeg jobbet faktisk bevisst hver dag for å fortsette å få ballen til å rulle. Jeg håper du også får oppleve at tilfeldighetene tar "helt av". I denne perioden fikk jeg også større ro til å fordype meg i ting, samtidig som jeg strengt tatt aldri trengte å lete etter informasjon.. den kom til meg via bøker som datt ut av bokhylla i bokhandelen, en person jeg møtte som begynte å snakke om det jeg søkte informasjon om osv. Det var en tid i konstant lykkerus, en herlig tilværelse, og målet mitt nå er å komme tilbake "dit" :)

Som moonstone har jeg også hatt noen år med stagnasjon, havnet i en ond sirkel. Jeg har jobbet hardt for å bryte med alle de negative mønstrene jeg hadde opparbeidet meg, og nå begynner ting virkelig å løsne. Mange dører måtte lukkes for at nye skulle åpnes, men... dere vet, det er ikke alltid man er like åpen for forandring, tross i at man vet det er det eneste riktig. Den siste tiden har jeg merket at jeg begynner å komme litt i flyt igjen. Mange snåle "tilfeldigheter" der de tingene, menneskene og situasjonene jeg har håpet på dukker opp av seg selv. Det var faktisk veldig motiverende å lese innlegget ditt nå Ankh, for det er lenge siden jeg virkelig har følt på hvor godt det er å være i flyt med tao, være konge og ri på de største bølgene i havet uten fare for å drukne. Så jeg takker deg for innlegget ditt jeg, et lite dytt i ræva for å jobbe enda litt hardere for å komme i harmoni med seg selv ;)
Antall ord: 311
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av Moonstone »

Vilya skrev:Det er vidundelig når dette skjer!
Har aldri opplevd å ha det slik over lengre tid av gangen, har mer kommet som kortere blaff av lykke, men når det først skjer er det som å flyte på en elv av lys. Man føler seg så sterk og ingenting føles farlig. Så flott for deg at du er inne i dette akkurat nå, nyt det!

Vilya

Det det er en deilig følelse å flyte med livet som en elv :D
Den tiden jeg hadde over en 6-7 års tid var den beste tiden i mitt liv, og prøver aktivt å finne tilbake dit..
Kanskje det unngår oss om vi prøver for hardt, kanskje det er bedre å ta det som det kommer, når det kommer :coffe2
Antall ord: 131
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av Vilya »

Moonstone skrev:

Det det er en deilig følelse å flyte med livet som en elv :D
Den tiden jeg hadde over en 6-7 års tid var den beste tiden i mitt liv, og prøver aktivt å finne tilbake dit..
Kanskje det unngår oss om vi prøver for hardt, kanskje det er bedre å ta det som det kommer, når det kommer :coffe2
Det har jeg tenkt mye på, prøver jeg for lite eller prøver jeg for hardt? Det er veldig lenge siden jeg opplevde denne tilstanden nå, og jeg er ikke sikker på hvorfor det er slik :-k

Noe av grunnen er nok at jeg sitter fast i noen gamle tankemønstre som jeg så gjerne skulle bli kvitt, haler og drar i dem alt jeg kan,men de sitter så inni****** hardt fast ](*,)

Men ellers, det er jo så mange mulige årsaker til at ting er gode eller dårlige. Det var litt gøy at Ankh skrev dette akkurat idag. Igår hadde jeg mitt første lykkeglimt på lenge. Varte ikke så lenge, men jeg husket på hvor utrolig herlig det er å ha det slik.
Antall ord: 190
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av zind »

Dere får si ifra når dere har funnet fasiten, den skulle jeg gjerne hatt selv :mozilla_tongue:

Enkelte kjipe perioder gir jo stor vekst det også, ingen tvil, selv om det er håpløst å se akkurat når man er midt oppi det. Er man midt oppi en stor karmisk rens så har man ikke mulighet til å flyte med og vibrere høyt før man er ferdig med den karmiske runden. Jeg syntes det virker som tillit er et nøkkelord, gi litt slipp på seg selv og ja.. flyte med. Tror dere har rett i at det kanskje stagnerer litt OM man prøver for hardt også. Jeg vet ikke, kanskje bare prøve å være litt bevisst og følge med på valgene en tar, la ting komme til en istedet for å lete desperat? Loven om tiltrekning fungerer jo veldig godt på det her da
Antall ord: 149
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av Moonstone »

Jeg tror også at siden vi søker tilbake til denne lykketilstanden vi hadde, ser vi automatisk etter det på samme stedet som vi fant det sist, og unngår da kanskje å finne det der de faktisk ligger?
Om vi glemmer å lete der vi forventer at vi finne det, kanskje de blir mer åpenbare for oss?
Antall ord: 56
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av Vilya »

zind skrev:Dere får si ifra når dere har funnet fasiten, den skulle jeg gjerne hatt selv :mozilla_tongue:

Enkelte kjipe perioder gir jo stor vekst det også, ingen tvil, selv om det er håpløst å se akkurat når man er midt oppi det. Er man midt oppi en stor karmisk rens så har man ikke mulighet til å flyte med og vibrere høyt før man er ferdig med den karmiske runden. Jeg syntes det virker som tillit er et nøkkelord, gi litt slipp på seg selv og ja.. flyte med. Tror dere har rett i at det kanskje stagnerer litt OM man prøver for hardt også. Jeg vet ikke, kanskje bare prøve å være litt bevisst og følge med på valgene en tar, la ting komme til en istedet for å lete desperat? Loven om tiltrekning fungerer jo veldig godt på det her da
Fasiten blir tilsendt med ekspressfart så snart jeg finner den :bana (blir nok en laaaaang ventetid det da)
Men, kloke ord Zind. Mange ting viser seg i ettertid å være "blessing in disguise". Det er bare så slitsomt når man står midt oppe i det!!
Tror også tillit er veldig viktig og det å tørre å gi slipp, men det jeg synes er så kjipt her, er at når man er midt oppe i noe som er vanskelig og det ikke ser ut som det er noen vei ut så er det så lett å la håpløsheten bite seg fast. Jo tøffere en situasjon er, jo vanskeligere synes jeg det er å ha tillit- og sa sitter man jo litt fast

Vilya
Antall ord: 275
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av Heksepusen »

zind skrev:Jeg skjønner også hva du mener Ankh, hadde en periode på noen år hvor jeg var i sånn flyt. Det er uten tvil de beste årene av mitt liv, og jeg jobbet faktisk bevisst hver dag for å fortsette å få ballen til å rulle. Jeg håper du også får oppleve at tilfeldighetene tar "helt av". I denne perioden fikk jeg også større ro til å fordype meg i ting, samtidig som jeg strengt tatt aldri trengte å lete etter informasjon.. den kom til meg via bøker som datt ut av bokhylla i bokhandelen, en person jeg møtte som begynte å snakke om det jeg søkte informasjon om osv. Det var en tid i konstant lykkerus, en herlig tilværelse, og målet mitt nå er å komme tilbake "dit" :)

Som moonstone har jeg også hatt noen år med stagnasjon, havnet i en ond sirkel. Jeg har jobbet hardt for å bryte med alle de negative mønstrene jeg hadde opparbeidet meg, og nå begynner ting virkelig å løsne. Mange dører måtte lukkes for at nye skulle åpnes, men... dere vet, det er ikke alltid man er like åpen for forandring, tross i at man vet det er det eneste riktig. Den siste tiden har jeg merket at jeg begynner å komme litt i flyt igjen. Mange snåle "tilfeldigheter" der de tingene, menneskene og situasjonene jeg har håpet på dukker opp av seg selv. Det var faktisk veldig motiverende å lese innlegget ditt nå Ankh, for det er lenge siden jeg virkelig har følt på hvor godt det er å være i flyt med tao, være konge og ri på de største bølgene i havet uten fare for å drukne. Så jeg takker deg for innlegget ditt jeg, et lite dytt i ræva for å jobbe enda litt hardere for å komme i harmoni med seg selv ;)
Hehe Dette virkett veldig kjent ut og ja det er deilig.
Jeg driver selv i en slik fase nå og det er veldig behagelig og senke skuldrene og bare slappe av.
Jeg har også fundert litt på dette og kommet til en konklusjon for meg selv at dette er vel et resultat av intens selvjobbeing både med seg selv og ting rundt enn.
Jeg klarte jo ikke å la være og prove å analysere dette og fant ut at jo flere negative ting jeg prøvde og gjøre om til posetive ting desto beder ble det.
Men livet går jo ikke knirkefritt for det, det blir bare litt letter og takle.
Antall ord: 426
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av Ankh »

Hei!
Takker for alle foreløpige svar.
Hyggelig at andre også har opplevd dette og vet hva jeg snakker om.
Man begynner jo å lure på seg selv når man opplever en slik flyt hvor alt fungerer og jobber med meg.
Skvetter litt innimellom, og tenker: Jøss, det var rart. Eller: Dette gikk da overraskende enkelt.
Har sikkert med at man har funnet roen, indre balanse, trygghet og harmoni med seg selv, parallellt med at man er ydmyk nok ovenfor omgivelsene.

Det brukes innimellom bildet av en neve med sand.
Klemmer man hardt på sanden for ikke å miste den, renner den ut mellom fingrene.
Holder man hånden åpen, blir sanden liggende.

For uansett ta det som et tegn på at jeg er inne på noe og forhåpentligvis bli i denne tilstanden en stund.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av Moonstone »

Ankh skrev:Hei!
Takker for alle foreløpige svar.
Hyggelig at andre også har opplevd dette og vet hva jeg snakker om.
Man begynner jo å lure på seg selv når man opplever en slik flyt hvor alt fungerer og jobber med meg.
Skvetter litt innimellom, og tenker: Jøss, det var rart. Eller: Dette gikk da overraskende enkelt.
Har sikkert med at man har funnet roen, indre balanse, trygghet og harmoni med seg selv, parallellt med at man er ydmyk nok ovenfor omgivelsene.
Det brukes innimellom bildet av en neve med sand.
Klemmer man hardt på sanden for ikke å miste den, renner den ut mellom fingrene.
Holder man hånden åpen, blir sanden liggende.
For uansett ta det som et tegn på at jeg er inne på noe og forhåpentligvis bli i denne tilstanden en stund.
Ankh: Lev i nået, og nyt det mens det varer :salute: :coffe2
Antall ord: 149
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av Isan »

Vilya skrev:Tror også tillit er veldig viktig og det å tørre å gi slipp, men det jeg synes er så kjipt her, er at når man er midt oppe i noe som er vanskelig og det ikke ser ut som det er noen vei ut så er det så lett å la håpløsheten bite seg fast. Jo tøffere en situasjon er, jo vanskeligere synes jeg det er å ha tillit- og sa sitter man jo litt fast
Kanskje man i slike situasjoner kan "trøste" seg litt med prosenter og sannsynlighet? F.eks. at "nå har jeg det sånn ca 70-80% så jævlig som jeg kan ha det under nogenlunde normale omstendigheter, så da er det jo 70-80% sannsynlig at enhver endring vil bli til det bedre". Dette bare som én liten ting man kan gjøre for å gjøre det litt lettere. Én blant alle de andre tiltakene.
Antall ord: 155
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilya
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 110
Startet: 17 Apr 2005 18:32
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østlandet
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av Vilya »

Isan skrev: Kanskje man i slike situasjoner kan "trøste" seg litt med prosenter og sannsynlighet? F.eks. at "nå har jeg det sånn ca 70-80% så jævlig som jeg kan ha det under nogenlunde normale omstendigheter, så da er det jo 70-80% sannsynlig at enhver endring vil bli til det bedre". Dette bare som én liten ting man kan gjøre for å gjøre det litt lettere. Én blant alle de andre tiltakene.
Har ikke tenkt på det på denne måten før, skal ta de tankene med meg i kampen mot utfordringene :)

Vilya
Antall ord: 100
Ved tjernet, det sorte, forglemte,
bak skogenes siste myr,
der skjelver i måneskinnet
et eventyr.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Noen som har en følelse av at det går en energistrøm?

Innlegg av Isan »

Ja, hvis det kan være en anelse nytte i dette, er ingenting bedre enn det :D
Antall ord: 16
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links