Har hatt det man kan kalle en lett overnaturlig jul i år. Orker ikke legge ut om alt her, men er bare interessert i om noen kan forklare meg hva dette er. Damen på bildet døde rett før dette bildet ble tatt, og bildet ble satt opp som en minnemarkering for henne. Bildet er som dere ser tatt med blits, men jeg lurer da på hvordan et "støvkorn" som er opplyst av blitsen kan ha et speilbilde i vinduet. Eller er det kanskje ikke et speilbilde, men en annen "orbe"? Har andre bilder med orber på som også er tatt i julen (og som i følge en kjent synsk person er en annen person som står meg veldg nær) og disse bildene er tatt både med og uten blits og i lys og mørke og i rom uten hverken speil eller vinduer, men har lovet familien å ikke legge dem ut. Men det ble tatt bilder med fire ulike kameraer i julen og alle har disse "orbene" i større eller mindre grad.
Bildet her er et utdrag av et større bilde. Det er kun gjort fordi det var to personer med på bildet.
Forstår at dere er lei sånne "hva er dette-bilder" av orber, men jeg har hittil ikke sett noen bilder her inne som er så klare som dette. Noen har kommentert at det ser ut som et ansikt midt inni den når man zoomer inn, men den diskusjonen gidder jeg ikke å blande meg inn i.
Har tenkt på om dette kan være linsefeil, men da ville det vel ikke vært på alle kameraene. Dessuten har dette "fenomenet" oppphørt etter jul. Får kun svake "orber" som kan bortforklares nå. Så da har kameraene fikset seg selv etter julen.
Noen som har en kjempegod forklaring på dette? (har nå slettet originalbildet og heller lagt ut et bilde av kun "orben".)