Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserevner?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

evner?

Innlegg av camillah »

hei, jeg vil fortelle noe som jeg håper noen har noe svar på :)

jeg har alltid vært opptatt av det ukjente som noen dere sikkert har fått med seg,
sett auraer siden jeg var liten, ser det enda hvis jeg konsentrerer meg, hørt skritt osv..
men nå i det siste virker det som det har skjedd en utvikling.

hvis jeg prater med noen om det paranormale så blir noen av de kjempe varme i hendene f.eks. en annen gang så så jeg ett hvitt omskjær av en person som først sto bak han jeg snakket med og så kom på siden for å så stå foran han. uansett hvor mye jeg blunket og sånn så sto han der enda. jeg har også sett, da på jobben, en liten skikkelse, samme hvitt skjær og akkurat som hun gjemte seg bak en stolpe og tittet noen ganger fram. prøvde å blunke da også, men sp det fortsatt...

er det hjelpere jeg ser, eller noe annet?

også sett en mann med frakk og hatt, første gang jeg har sett noe så tydelig, som gikk nedover gangen vår. jeg sto og støvsugde i 2 etasje, der har vi et stort hjørnevindu, det var mørkt ute så da ser men jo veldig godt det som er bak deg inne i huset. uansett, da så jeg han gikk forbi bak meg, og jeg tenkte jo at det var samboeren min som hadde kledd seg ut eller noe merkelig han hadde fått for seg, men da jeg gikk for å se etter han var det ingen der. jeg gikk da ned for å se etter han der og der sto han i dusjen nede...

en gjennomreiser? hehe..

takk for svar
Antall ord: 295
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kimimo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 37
Startet: 03 Apr 2010 01:18
14

Re: evner?

Innlegg av kimimo »

camillah skrev:hei, jeg vil fortelle noe som jeg håper noen har noe svar på :)

jeg har alltid vært opptatt av det ukjente som noen dere sikkert har fått med seg,
sett auraer siden jeg var liten, ser det enda hvis jeg konsentrerer meg, hørt skritt osv..
men nå i det siste virker det som det har skjedd en utvikling.

hvis jeg prater med noen om det paranormale så blir noen av de kjempe varme i hendene f.eks. en annen gang så så jeg ett hvitt omskjær av en person som først sto bak han jeg snakket med og så kom på siden for å så stå foran han. uansett hvor mye jeg blunket og sånn så sto han der enda. jeg har også sett, da på jobben, en liten skikkelse, samme hvitt skjær og akkurat som hun gjemte seg bak en stolpe og tittet noen ganger fram. prøvde å blunke da også, men sp det fortsatt...

er det hjelpere jeg ser, eller noe annet?

også sett en mann med frakk og hatt, første gang jeg har sett noe så tydelig, som gikk nedover gangen vår. jeg sto og støvsugde i 2 etasje, der har vi et stort hjørnevindu, det var mørkt ute så da ser men jo veldig godt det som er bak deg inne i huset. uansett, da så jeg han gikk forbi bak meg, og jeg tenkte jo at det var samboeren min som hadde kledd seg ut eller noe merkelig han hadde fått for seg, men da jeg gikk for å se etter han var det ingen der. jeg gikk da ned for å se etter han der og der sto han i dusjen nede...

en gjennomreiser? hehe..

takk for svar
hva om det du ser er en kjel som er tilknyttet til den personen??
har du prøvd å hjelpe de eller snakett med de??
jeg vet jeg har hatt en evne å følle når nokke kommer til å gå galt jeg pleier få vondt i hele armen min blir dørlig og fryser men dette er daveldig kjelden det er ganske ekel følelse jeg får har ikke ord jeg kan beskrive det med det verte at advarsel min er jo som oftes sant.
vel hadde ikke så mye jeg kunne svare på det du skrev men det hvar en ganske intresant tema du har der .
men det paranormale er et tema kor det finnes ikke en forklaring det eneste jeg vet at de finnes der ute og derfor er vi ikke alene i dene jorden.
jeg har får det meste har jeg hårt de men ikke set de skulle ønske jeg kunne hihi sprøtt.
men men, men prøv å komuser med de de vil kansje nokke siden de ikke kan dra her fra jeg vet ikke men jeg bare sier liskom.
mvh kimimo
Antall ord: 485

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: evner?

Innlegg av camillah »

nei, jeg har ikke prøvd å snakke med de..
da tror jeg de personene jeg har sett det med hadde begynt å lure litt.. hehe..
har ikke sagt noe til dem (personene altså), fordi jeg tenker jo at det sikkert er en logisk forklaring, men jo mer jeg tenker på det så finner jeg det ikke..
sist jeg ''så noe'' var det to lysskjær på hver side bak en person.. men det var ikke formet som en skikkelise, detvar bare to hvite litt store avlange baller på en måte..
syns det er veldig spennende, men jeg får litt problemer med å være med i den samtalen jeg som regel er i, blir jo til at jeg stirrer på de.. hehe..
har fått noen spørsmål et par ganger; hva i all verden er det du stirrer på? eller, hører du egentlig etter? :mozilla_laughing:

men jeg vet ikke hvordan jeg skal kommunisere med de/det jeg, forslag?
men tenker litt sånn at si hvis det er hjelperne deres, hvorfor ser jeg ikke mine egne eller får kontakt med de uansett hvor mye jeg prøver?
Antall ord: 192
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kimimo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 37
Startet: 03 Apr 2010 01:18
14

Re: evner?

Innlegg av kimimo »

camillah skrev:nei, jeg har ikke prøvd å snakke med de..
da tror jeg de personene jeg har sett det med hadde begynt å lure litt.. hehe..
har ikke sagt noe til dem (personene altså), fordi jeg tenker jo at det sikkert er en logisk forklaring, men jo mer jeg tenker på det så finner jeg det ikke..
sist jeg ''så noe'' var det to lysskjær på hver side bak en person.. men det var ikke formet som en skikkelise, detvar bare to hvite litt store avlange baller på en måte..
syns det er veldig spennende, men jeg får litt problemer med å være med i den samtalen jeg som regel er i, blir jo til at jeg stirrer på de.. hehe..
har fått noen spørsmål et par ganger; hva i all verden er det du stirrer på? eller, hører du egentlig etter? :mozilla_laughing:

men jeg vet ikke hvordan jeg skal kommunisere med de/det jeg, forslag?
men tenker litt sånn at si hvis det er hjelperne deres, hvorfor ser jeg ikke mine egne eller får kontakt med de uansett hvor mye jeg prøver?
som oftes så ser man ikke hvår egne men du burde være gla at du ikke ser de, det kan bety at de viller i fred. du kan får det første se ka de gjør, se om de gir signaler kansje de gir deg som du ikke tolker, men dette kan ta tid.
kansje det er ikke meningen at du skal hjelpe de men at evnen din er å se at det er mer en det vi normale menesker ser vis du kjønner. som som meg jeg føller ting som jeg vet at nokke ikke stemer det kan være skumelt men med tiden blir det en del av deg.
men prøv å se å se om du får signaler av de eller prøv å snakk med de når du har muligheten.
har du snakett med noen adre om dette??
hilsen kimimo
Antall ord: 343

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: evner?

Innlegg av camillah »

Nei, har ikke snakket ned noen andre om dette egentlig... er liksom ikke så mange rundt meg som tror på dette.. bortsett fra hun ene på jobben da som ble helt varm i hendene da vi snakket om det..
men skal prve å se etter det..
syns dette er vanskelig.. men veldig spennende..
andre ganger så vet jeg bare at det er noen i rommet der jeg er.. får en sånn rar nesten litt rar/ekkel følelse at noen ser ¨på deg.. fikk det faktisk her om dagen på soverommet hjemme og der har jeg aldre merket noe før.. (har flyttet) da fikk jeg ikke sove på en stund... også er det litt som at luften rundt meg forandrer seg... den blir på en måte litt mer konstant.. vet liksom ikke hvordan jeg skal forklare det bedre.. akkurat som man kan ta på luften og kjenne den på en måte.. det er som regel da jeg ser de lysskikkelsene...

dårlig til å forklare meg, i know :)
Antall ord: 171
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Purka
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 124
Startet: 20 Mar 2010 08:13
14
Kjønn (valgfri): Sugge

Re: evner?

Innlegg av Purka »

den ånden du har sett i din egen gang, er nok knyttet til huset eller jorda , på et eller annet vis.
det er mulig at der du ser ham gå inn og forsvinne, er " porten" mellom den åndelige og den jordiske eksistens.
den hvite ånden du prater om, kan for meg høres mer ut som en slags klebeånd, som følger bestemt deg. Hvis du ikke har sett eller følt denne hjemme, kan den ånden du har i huset både være din hjelper ( for å holde den andre ånden unna huset ditt) og en som er knyttet til huset, eller jorda. eller en av delene.
Du sier lufta føles trykkende. men forklarer svært lite om den trykkende følelsen er som om man konstant blir overvåket, men på en betryggende måte, eller om følelsen er negativ og eller skremmende.
En hjelper er ikke skremmende. de er tilgjengelig når de trengs, enten du ber om det eller om det trengs uten at du vet det.

Finn ut av det.
Kjenn på følelsen og forsøk å sette ord på den for deg selv.
Føler du Ingen frykt, så er det nok en hjelper.
men denn hvite ånden kan som sagt være negativ og rettet spesiellt mot deg, I og med at det høres ut som det bare er du som ser og merker denne.
Antall ord: 236
Use your psykic abilities like an umbrella. use it only when it rains.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: evner?

Innlegg av camillah »

Purka skrev:den ånden du har sett i din egen gang, er nok knyttet til huset eller jorda , på et eller annet vis.
det er mulig at der du ser ham gå inn og forsvinne, er " porten" mellom den åndelige og den jordiske eksistens.
den hvite ånden du prater om, kan for meg høres mer ut som en slags klebeånd, som følger bestemt deg. Hvis du ikke har sett eller følt denne hjemme, kan den ånden du har i huset både være din hjelper ( for å holde den andre ånden unna huset ditt) og en som er knyttet til huset, eller jorda. eller en av delene.
Du sier lufta føles trykkende. men forklarer svært lite om den trykkende følelsen er som om man konstant blir overvåket, men på en betryggende måte, eller om følelsen er negativ og eller skremmende.
En hjelper er ikke skremmende. de er tilgjengelig når de trengs, enten du ber om det eller om det trengs uten at du vet det.

Finn ut av det.
Kjenn på følelsen og forsøk å sette ord på den for deg selv.
Føler du Ingen frykt, så er det nok en hjelper.
men denn hvite ånden kan som sagt være negativ og rettet spesiellt mot deg, I og med at det høres ut som det bare er du som ser og merker denne.
takk for svar :)

jeg har bare sett han skikkelsen en gang,han som gikk i gangen, så vet ikke hva eller hvorfor han er der, men ingen vond følelse av han. har hatt et par ganger etter dette hvor jeg har lagt meg at jeg har våknet hvor du har den følelsen at noen stirrer på deg eller at noen er der med deg. ikke blitt redd, men da har jeg ikke ¨sett¨noe.

jeg tenkte kanskje at den hvite skikkelsen var mer på han som satt ovenfor meg.. fordi den sto først bak han og så bevegde seg på siden for å ende opp foran han..
her om dagen så jeg en hvit skikkelse igjen, satt på barstolen hjemme hos oss og dinglet med bena.. fikk en følelese at den smilte? men fortsatt ikke noe skummelt med det hvis du skjønner, bare hyggelig vibber. så også noe da vi var i dåp, sto noe bak mormor og morfar...

ang den trykkende lufta, så har det ikke vært så mye av det i det siste.. men når det har vært har det vært på en positiv måte.. alt har egentlig bare gitt meg positive følelser, heldighvis :)
Antall ord: 446
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: evner?

Innlegg av Meridian »

camillah skrev:
Purka skrev:den ånden du har sett i din egen gang, er nok knyttet til huset eller jorda , på et eller annet vis.
det er mulig at der du ser ham gå inn og forsvinne, er " porten" mellom den åndelige og den jordiske eksistens.
den hvite ånden du prater om, kan for meg høres mer ut som en slags klebeånd, som følger bestemt deg. Hvis du ikke har sett eller følt denne hjemme, kan den ånden du har i huset både være din hjelper ( for å holde den andre ånden unna huset ditt) og en som er knyttet til huset, eller jorda. eller en av delene.
Du sier lufta føles trykkende. men forklarer svært lite om den trykkende følelsen er som om man konstant blir overvåket, men på en betryggende måte, eller om følelsen er negativ og eller skremmende.
En hjelper er ikke skremmende. de er tilgjengelig når de trengs, enten du ber om det eller om det trengs uten at du vet det.

Finn ut av det.
Kjenn på følelsen og forsøk å sette ord på den for deg selv.
Føler du Ingen frykt, så er det nok en hjelper.
men denn hvite ånden kan som sagt være negativ og rettet spesiellt mot deg, I og med at det høres ut som det bare er du som ser og merker denne.
takk for svar :)

jeg har bare sett han skikkelsen en gang,han som gikk i gangen, så vet ikke hva eller hvorfor han er der, men ingen vond følelse av han. har hatt et par ganger etter dette hvor jeg har lagt meg at jeg har våknet hvor du har den følelsen at noen stirrer på deg eller at noen er der med deg. ikke blitt redd, men da har jeg ikke ¨sett¨noe.

jeg tenkte kanskje at den hvite skikkelsen var mer på han som satt ovenfor meg.. fordi den sto først bak han og så bevegde seg på siden for å ende opp foran han..
her om dagen så jeg en hvit skikkelse igjen, satt på barstolen hjemme hos oss og dinglet med bena.. fikk en følelese at den smilte? men fortsatt ikke noe skummelt med det hvis du skjønner, bare hyggelig vibber. så også noe da vi var i dåp, sto noe bak mormor og morfar...

ang den trykkende lufta, så har det ikke vært så mye av det i det siste.. men når det har vært har det vært på en positiv måte.. alt har egentlig bare gitt meg positive følelser, heldighvis :)
Bare en tanke , Kanskje denne Hvite skikkelsen er et familie medlem som kikker innom avogtil for og følge med på hvordan det står til med deg og dere.Det hender at avdøde familie medlemmer gjør dette nemmelig, kommer en tur på besøk :mozilla_smile: .Det du kan prøve på neste gang
du merker at ånden er i nærheten for eks hjemme hos deg selv, er at du setter deg for eks i godstolen din slik at du slapper helt av i hele kroppen og så lukker du øynene og sender en tanke om at du vil han skal komme nærmere deg.Etter du gjort dette så kan du for eks
sende en tanke som for eks , hvem er du for en ? Da kan det hende han vil gi deg en følelse av hvem han er, eller du kan plutselig få en tanke eller et bilde som dukker opp i hode ditt.
Hadde vært utrolig spennende og høre her på forumet etter du hadde prøvd dette hva du fikk.
Antall ord: 628

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: evner?

Innlegg av camillah »

Bare en tanke , Kanskje denne Hvite skikkelsen er et familie medlem som kikker innom avogtil for og følge med på hvordan det står til med deg og dere.Det hender at avdøde familie medlemmer gjør dette nemmelig, kommer en tur på besøk :mozilla_smile: .Det du kan prøve på neste gang
du merker at ånden er i nærheten for eks hjemme hos deg selv, er at du setter deg for eks i godstolen din slik at du slapper helt av i hele kroppen og så lukker du øynene og sender en tanke om at du vil han skal komme nærmere deg.Etter du gjort dette så kan du for eks
sende en tanke som for eks , hvem er du for en ? Da kan det hende han vil gi deg en følelse av hvem han er, eller du kan plutselig få en tanke eller et bilde som dukker opp i hode ditt.
Hadde vært utrolig spennende og høre her på forumet etter du hadde prøvd dette hva du fikk.

Nå har jeg ikke sett noe jeg, heller ikke følt noe.. veldig stille.. bortsett fra her om dagen da jeg lå på rommet og prøvde å sove litt etter jobbb.. så hører jeg noe romstere osv nede og på gjesterommet oppe.. jeg sto opp 2 ganger og ropte på samboeren min fordi jeg trodde han hadde kommet hjem. men nei, her i huset var det tomt.. :?

men får jeg inn noe følelese om hvem dettte er, så skal jeg si i fra.. ptøver å meditere daglig, så håper på fremgamg snart :)
Antall ord: 276
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links