Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserEn uvanlig, men spennede opplevelse.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Vimse
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 15 Feb 2010 10:33
14

En uvanlig, men spennede opplevelse.

Innlegg av Vimse »

I sommer hadde jeg noen rare opplevelser her hjemme. Det begynte med at jeg gravde ut en del av tomta mi for å legge heller og lage en ny uteplass. Arbeidsfolkene opplevde at alle de redskaper de brukte etter tur ble ødelagte. Alt fra en traktor som punkterte det ene hjulet, sementblander som ødela motoren, spader som knakk, elektriske apparater som ikke fikk strøm etc etc. Det siste var at da de skulle kjøre sand og hadde 4 trillebårer her, så knakk 3 av 4 trillebårer sammen på en og samme dag! Vi spøkte med det hele og var enige om at her var det noe rart og at det sikkert var noen som ikke likte at vi jobbet på denne plassen. Men den ble nå tilslutt ferdig og stille ble det:)
Senere samme sommer fikk jeg besøk av en god venninne som skulle levere en valp til meg. Vi satt i stuen min med terassedøren åpen og masse hunder løpende rundt. Ute høljet det ned. Jeg stod på kjøkkenet og skulle sette på kaffe til oss. Plutselig hørte jeg noen rope svakt "bestemor, bestemor" ute fra terassen. Da jeg har barnebarn i nabohuset, var jeg sikker på at det var mitt yngste barnebarn som kom på besøk. De kommer gjerne via terassen og porten der. Så jeg sa bare til min venninne at jeg skulle sende henne hjem, fodi det ikke passet akkurat nå. Jeg gikk ut på terassen for å si fra til henne,- men der var det ingen... Jeg gikk inn igjen og sa det til min venninne. Hun syntes det var rart, for hun hadde også hørt noen som ropte på "Bestemor". Så gikk jeg for å se om barnebarnet kom inn utgangsdøren pga alle hundene. Men neida, ingen der heller! Jeg ringte til min datter og lurte på om barnebarnet var kommet hjem. Nei, hun hadde vært med sin far på jobb hele dagen hun og de var ikke kommet hjem enda. Jamen, de to andre da, spurte jeg. Nei, de hadde gått til kamerater tidligere på dagen og var heller ikke hjemme. Da skjønte verken jeg eller min venninne noen ting! Vi hadde begge hørt det samme.
Huset mitt er veldig gammelt (fra 1750 tallet). Jeg er nokså sikker på at det jeg opplevde kom fra den andre siden. Har tenkt mye på det etterpå og føler vel nokså sterkt at dette har vært en liten jente som har hatt sin bestemor boende her for lenge siden. Hva som har skjedd med henne er jeg ikke sikker på. Men vi har en elv rett nedefor der jeg bor og jeg har en sterk følelse av at hun har druknet i denne.
Jeg har lurt på å kontakte noen som vet mere om plassen, men har ikke gjort det enda. Men det forundrer meg ikke om jeg faktisk får rett. Men det gjenstår å se.
Mulig at jeg tenker mere logisk i og med at vi har elva rett ved siden her, men en rar opplevelse var det uansett. Spesielt ettersom vi var to stykker som hørte det samme.
Mvh Vimse
Antall ord: 535

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Re: En uvanlig, men spennede opplevelse.

Innlegg av Grevinne »

Spennende historie! Hadde vært morsomt å høre om du finner ut noe om husets historie, om en jente har druknet der osv. :mozilla_smile:
Antall ord: 25
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links