Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderEt eller annet overnaturlig på hytta, skremmer livet av meg!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Cesilie
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Mar 2010 00:51
14

Et eller annet overnaturlig på hytta, skremmer livet av meg!

Innlegg av Cesilie »

Heisann, jeg tenkte bare å dele noen opplevelser med dere.
På hytta vår så har jeg rom nede i kjelleren, i fjor sommer var jeg der i 3 uker, og det begynte å skje skikkelig skumle ting. Først når jeg skulle sove så begynte gardinene å blafre, jeg prøvde derfor å sove med lyset på siden jeg trodde jeg bare innbilte meg det. Men da begynte lyset å gå av og på og i masse forskjellige styrker, jeg byttet pære, men det fortsatte med det samme kvelden etterpå. Da begynte også lyden på cdspilleren å skru seg på det høyeste, jeg skrudde det ned igjen, men for hver gang jeg skrudde det ned så skrudde .. ?et eller annet? lyden opp igjen. Jeg kunne til og med se at lydgreia vridde seg rundt. Dette førte til at jeg ikke turte å sove der, så jeg sov i stua, og der skjedde det ingenting utenom at jeg hørte smell nedenifra, og det prøvde jeg bare å drite i.

Nå i etterkant så skjedde det også noe, vi har en "hustelefon" på hytta, og det var absolutt ingen der da. Men så hadde jeg fått nummeret til en venninne på en lapp og det lå på rommet mitt nede i kjelleren. Den helga som jeg er helt sikker på at ingen var hjemme, så hadde noen ringt henne fra det nummeret(fra hytta), og hun hørte bare en rar skurrelyd. Og når vi kom til hytta igjen lå telefonen på golvet på rommet min(og vi går alltid ifra den på laderen i andre etasje). Jeg syntes dette er drittskummelt, og skjønner virkelig ikke hva det er, jeg skjønner jo at det finnes noe mellom himmel og jord som vi ikke kan se, men det stemmer ikke med religionen min, siden jeg er kristen. Jeg forstår rett og slett ingenting!

Spesiellt nå som jeg har flytta til en ny plass, og rare ting skjer her også, men de er heldigvis ikke like skumle. Er bare at ting detter på golvet og lignende, og det bryr meg ikke så mye. Så jeg lurer på om noen kan forklare dette for meg? Er snart 16 år og forstår rett og slett ingenting, vet du om noen forklaring på dette? Hvordan jeg kan få det til å gå vekk? Eller hva det kan være?
Antall ord: 397

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Re: Et eller annet overnaturlig på hytta, skremmer livet av meg!

Innlegg av Terjegutt »

jeg tror ikke jeg hadde klart og være inne i den hytta så lenge :-s

Hva er det du mener med at noe ikke stemmer med religionen? Jeg er kristen selv og tror allikevell på overnaturlige ting f.eks Ånder, spøkelser, engler, demoner eller hjelpere og andre ting i fra andre dimensjoner.
Har du snakket med noen om dette? (Medium eller Healer eller noen synske... er ikke flink med å vite hvem man burde snakke med men anntar at noen andre i fra forumet vet det :- ) )
Antall ord: 86
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Cesilie
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Cesilie »

Terjegutt skrev:jeg tror ikke jeg hadde klart og være inne i den hytta så lenge :-s

Hva er det du mener med at noe ikke stemmer med religionen? Jeg er kristen selv og tror allikevell på overnaturlige ting f.eks Ånder, spøkelser, engler, demoner eller hjelpere og andre ting i fra andre dimensjoner.
Har du snakket med noen om dette? (Medium eller Healer eller noen synske... er ikke flink med å vite hvem man burde snakke med men anntar at noen andre i fra forumet vet det :- ) )
Jeg mener at jeg skjønner ikke hvordan spøkelsene kan finnes, for enten kommer du til himmelen eller helvete? Og jeg vet egentlig ikke noen ting, er skikkelig skummelt, er livredd for at det kan være en demon eller noe sånt, men så har jeg lest at de ikke kan være i et rom med kors i, og jeg går jo med korssmykke.

Men nei, jeg har ikke snakket med noen andre utenom venner og familie, men det er så rart fordi familien min opplever ingenting, bare jeg og vennene mine..
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Terjegutt »

Men jeg har jo hørt at en demon ikke kan bosette seg i en person som tror på gud osv.. Leste det en eller annen plass her i nærheten. (Jeg mener ikke at skeptikere er mindre vært en kristne, fordi alle er like mye værdt UANSETT! )

Men om det skulle være en demon eller noe sånt. så gjelder det seg ikke å sette seg ned på bakken å begynne å gråte. Det er en viktig ting. En annen ting er at man ikke skal gjøre motstand eller finne fram kamera eller sånne ting.

Tviler på at det en demon, men hvis du tror det, så er det en god ting og overbevise deg selv at en demon ikke kan angripe eller bosette seg i deg. Tenk positivt og tenk at en demon ikke klarer å angripe deg. det er en ting som får det til å føle deg mye tryggere. Jeg var redd for dette for en liten stund siden. Men har overbevist meg at en demon ikke kan angripe. Folk tror jeg er helt idiot men alle har hjelpere. En hjelper, skytsengel og ett kraftdyr (Hvis jeg husker rett). Jo mere mann blir redd for det - større sjanse for å bli tatt. Hvis man utfordrer - større sjanse for å bli tatt. Du er nødt til å føle deg trygg.. Uansett hvor du er.

En annen ting er at det kan hende det er noen som eide den hytta før som ikke liker at du er der?
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Terjegutt »

Håper jeg ikke skrev noe dumt eller feil. Men det å overbevise meg selv at ingenting kan ta kontroll over meg var en måte som fungerte.
Kan hende dette virker annerledes for deg, fordi jeg har aldri opplevd noe som er paranormalt (Tror jeg)
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Cesilie
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Cesilie »

Ja jeg forstår hva du mener, men hvordan finner du ut hva som er kraftdyret ditt og alt det der da?

Og hytta er helt ny, vi bygget den i 2000, vi eier hytta på siden av også, og den har vært i arv i familien vår i mange år. Men det er sånne vikinggraver på andre siden av veien, vet ikke om det kan ha noe med det å gjøre men..
Antall ord: 76

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Terjegutt »

Man er nødt til å meditere eller prate med medium for å finne sånt ut.. Har aldri hatt tid til å prøve ut :- P

Det kan godt hende det har noe med de viking-gravene å gjøre. Eller noen som var glad i den plassen dere bor på før dere bygde den hytta ... Som ikke liker at du er der?
Hvis dette er folk i fra viking-graven så er det litt vanskelig å finne ut xD

Men er det sånn bare på hytta eller er det sånn over alt rundt deg?
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Cesilie
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Cesilie »

Ehm, hvis du mener om jeg har opplevd sånne ting på andre plasser så har jeg det også.
Merker litt hjemme, virker som det er et eller annet som prøver å få oppmerksomheten min med å gjøre småting, men her føler jeg ikke at det er noe problem for det minner meg bare om et lite barn som leker egentlig.

Ellers merker slike ting veldig lett, eller hos en kompis av meg så drev de forige så bodde der med djeveltilbedning osv, så der er det noen ånder eller noe. Men uansett, med en gang jeg kom inn så tok de helt av, han sa det aldri hadde skjedd så mye før. Så jeg skjønner egentlig veldig lite, hvorfor det alltid skjer rundt meg liksom. Skjedde noe hos en venninne også en gang, men da var jeg veldig liten, og da så jeg skikkelser og de snakket om henne til meg liksom, men da var jeg bare 9 år elns og sprang hjem, haha :)
Antall ord: 169

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
14

Innlegg av Terjegutt »

Hvis du merker det på forskjellige steder og du føler at det er rundt deg hele tiden, er det så klart noe overnaturlig. Jeg anntar at det som du merket på hytta ikke er noen god følelse. En slags form for hjelpere var det nok ikke :S
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links