Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserLysende,"dansende mygg"

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Lysende,"dansende mygg"

Innlegg av kristiane »

Har lest om,og selv skrevet om dette merkelige fenomenet tidligere,men finner ikke igjen denne tråden her inne. Moderator kan flytte denne :)
Men nå har det skjedd igjen. Mens jeg sitter ved kjøkkenbordet med kaffen min og leser nyheter på pc-en,"danser" plutselig bittesmå,lysende små prikker foran synsfeltet mitt,og rundt meg.
Det har også om dette vært diskutert i det vide og brede. Hva ER dette egentlig,og hva kommer det av?
Hvilke spørsmål skal man egentlig stille seg når man med hundre% sikkerhet vet at man ikke feiler noe,hverkan med tanke på syn,blodtrykk,stress,osv....?
Det har kommet mange nye her inne,etter hvert. Har kanskje noen av dere nye medlemmer lignende å referere til? Og eventuelt-har noen fått bekreftet at dette skyldes sykdommer som jeg nevner her?
Har opplevd slikt flere ganger med ganske lange tidsintervall mellom hver gang denne opplevelsen dukker opp,og nå i dag er det kanskje flere måneder siden sist jeg så dette. Det rare er at det er faktisk et nydelig skue! "lyspartiklene" danser nesten i luften,og lyser helt fantastisk. Kanskje dette pågikk et par minutter,og så var det borte like fort. Det eneste jeg denne gangen la merke til,var at jeg fikk litt frysninger,som forsvant etterpå,og hendene mine var iskalde. Ellers som sagt ikke følelse av å være dårlig på noen som helst måte. Må nesten le. Det er iallefall et fascinerende skue :)
Antall ord: 254

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Lysende,"dansende mygg"

Innlegg av Atmosphere »

jeg så sånne stjerner når jeg løfta en alt for tung kasse engang. og når jeg hadde jernmangel. men veit ikke om det er på nøyaktig samme måten?

det er ikke sånne ildfluer, vel? :)
kanskje rimelig sjeldne innendørs og på denne tida av året.
Antall ord: 52
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Lysende,"dansende mygg"

Innlegg av kristiane »

Nei,det er nok ikke ildfluer :badgrin:
Ikke blodfattig heller. Ikke lenge siden jeg sjekka. Bare så finurlig dette fenomenet. :badgrin:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Lysende,"dansende mygg"

Innlegg av Kimbara »

Det kan ha vært midlertidig høyt eller lavt blodtrykk. Man trenger ikke være syk for at slikt kan skje.

Siden dette er et fysisk/kroppslig fenomen, gjør du best i å spørre legen din om det.
Antall ord: 40
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Lysende,"dansende mygg"

Innlegg av kristiane »

Jada,Kim...skal høre med lege dersom dette kommer oftere,kan du skjønne :notworthy:
Kanskje jeg skal skynde meg å ta fram kameraet neste gang,og se om jeg fanger noe ;)
Bruker ikke plages med blodtrykk,burde vel blitt litt svimmel hadde det vært plutselig blodtrykksfall. ja ja,samme hva,pent å se på ;)
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links