Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserVardøger

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Vardøger

Innlegg av kristiane »

Vardøger er noe man tross alt ikke opplever daglig,men det skjer,og det er en rar opplevelse. Hva har dere andre hatt av slike opplevelser?

Jeg hadde f.eks lagt meg for å lese en kveld,og visste at min bedre halvdel snart ville komme hjem.
Lå som sagt der da,oppslukt av boka mi. Plutselig hører jeg ytterdøra åpnes,og lukkes. Deretter skritt bort til nabodøra som førte inn til badet,denne døra åpnes(hører de velkjente knirkene)og lukkes.
"Javel,tenkte jeg bare,da var han kommet hjem for kvelden,og fortsatte med boka mi.
Syns etterhvert at han ble lenge der inne på badet,og gikk ned for å sjekke om alt var ok,men frøs til da jeg åpnet døra for der var det ingen. Dette eksemplet er nok det "sterkeste" jeg har vært vitne til.

ellers kan jeg høre at noen kommer like før det faktisk er tilfelle-både skritt,eller høre at bilen stopper utenfor huset :) Postet dette her,håper det er greit ;)
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Vardøger

Innlegg av Isan »

Hvor lang tid tok det før din bedre halvdel kom hjem etter dette da? :)

Har for øvrig hørt noen påstå at personer som har vardøger (altså de man hører, ikke de som hører) visstnok skal være ekstra energiske.
Antall ord: 45
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Vardøger

Innlegg av kristiane »

Mener å huske at han faktisk kom 15.min.etterpå :)
vet ikke,Isan,men jeg har vardøger ganske så ofte. Om ekstra energisk eller ei det kanskje noen har svar på.
Antall ord: 31

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Atmosphere
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 137
Startet: 05 Feb 2009 23:11
15
Kjønn (valgfri): Jente
Lokalisering: Stjørdal
Har takket: 4 ganger
Blitt takket: 16 ganger

Re: Vardøger

Innlegg av Atmosphere »

Skrev litt om det i en anna tråd ganske nettopp, tror det var i drømme-området.

Jeg hadde vardøger for, vel, jeg trodde det var pappa, jeg hørte alltid bilen kom opp oppkjørselen (over 100 meter fra hovedveien) litt varierende, men ca 15-20 minutter før han kom. Men, når mamma overtok bilen, så fortsatte dette! så det må rett og slett ha vært bilen jeg hørte en stund før :)
Nesten daglig. jeg pleide å sitte ved spisebordet og gjøre lekser, og måtte virkelig se ut av vinduet, for jeg var helt sikker på at "nå" kom bilen. men nei.. :)
Antall ord: 112
I hope to arrive to my death; late, in love, and a little drunk

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Vardøger

Innlegg av Isan »

kristiane skrev:Mener å huske at han faktisk kom 15.min.etterpå :)
Ja, det ligger visst midt i leksa for det som er vanlig etter det jeg har hørt folk si. Oftest nevnes det om fra 5 min. til 1/2 time. Jeg var bare nysgjerrig. :)

Å ha vardøger vil si at man blir hørt av andre, det er ikke de som hører, som har vardøger.
Antall ord: 69
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Re: Vardøger

Innlegg av kristiane »

Så sant,så sant. Men en annen tanke omkring dette er: Hva er det som gjør at den som opplever vardøger,nettopp opplever dette? Synes det sier noe om den som opplever dette også,jeg. Man får tross alt en forutanelse på noe som snart skel skje. Blir på en litt annen måte å tenke,litt som å ha evner av den som opplever,også. Når man opplever før det skjer... Mulig litt vrient forklart,men noen som skjønner hva jeg mener? Hvorfor skal den som opplever vardøger,oppleve på forhånd? Om dette skyldes energien til den som har vardøget,syns jeg egentlig det kan fortelle noe om den som tar inn slikt også :roll:
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

Re: Vardøger

Innlegg av Isan »

Det er ikke vanskelig å forstå hva du forklarer, kristiane :)

Jeg har aldri opplevd vardøger sjøl så jeg har ikke noe personlig å bidra med, men jeg har tidligere forstått det slik at hvis noen har vardøger, så vil samtlige, som er til stede når vardøgeret kommer, høre det, men det er mulig dette ikke er riktig? Vi kan jo følge med om noen kanskje skriver inn noe om det her?
Antall ord: 77
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Skogalven
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 79
Startet: 27 Okt 2010 10:41
13
Kjønn (valgfri): Trivelig Bitch
Lokalisering: Finnmark / pt Costa Blanca, Spania
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Re: Vardøger

Innlegg av Skogalven »

kristiane skrev:Hva er det som gjør at den som opplever vardøger,nettopp opplever dette? Synes det sier noe om den som opplever dette også,jeg. Man får tross alt en forutanelse på noe som snart skel skje. Blir på en litt annen måte å tenke,litt som å ha evner av den som opplever,også. Når man opplever før det skjer... Mulig litt vrient forklart,men noen som skjønner hva jeg mener? Hvorfor skal den som opplever vardøger,oppleve på forhånd? Om dette skyldes energien til den som har vardøget,syns jeg egentlig det kan fortelle noe om den som tar inn slikt også :roll:
Jeg tror det er mye på samme måte som det å kunne sense andre paranormale fenomener. Noen er mer mottakelig enn andre. Selv har jeg opplevd paranormale ting fra jeg var 5 år eller så. Og, det har nok med energien til den som har vardøger å gjøre og.
Det er vel mange som har opplevd vardøger en gang imellom, men som bare har slått det fra seg som tilfeldig forutanelse, eller pussig sammentreff. Jeg fikk en skikkelig a-ha opplevelse da jeg var 24, og ble samboer. Han jobbet som dj, og det ble ofte sene kvelder / natt før han kom hjem. Første gang jeg opplevde skikkelig vardøger hadde vi bare bodd sammen i et par døgn. Jeg hørte bilen hans litt før den kom opp grusen i oppkjørselen. Så stoppet den, og døra på bilen gikk opp, og jeg hørte han tråkket ned i grusen. Jeg så på klokka, og tenkte, at han kom hjem 25 min. før forventet. Jeg hørte han gikk opp rundt huset, og åpnet ytterdøra. Så kom han inn i gangen, tok av skoene, og.... så skjedde det ikke mer. Jeg gikk og så etter han, og kikket ut vinduet for å se om han hadde glemt noe i bilen. Men ingen bil!
Så gikk det 20 min., og det samme gjentok seg, og denne gangen kom han inn. Jeg var småirritert, og lurte på om han hadde kjørt avgårde i mellomtida, og kjefta på han. Da sa han "Å, så du hører det du og? Du skjønner mamma har alltid visst når jeg kommer hjem, pga at jeg har vardøger". Jeg hørte han kom på grusen hjemme, når han satte seg i bilen utenfor nattklubben, for å kjøre hjem. Alle andre ganger hørte jeg han nøyaktig 15 min. før han kom. Han her hadde også store paranormale evner. Det har han jeg bor sammen med nå også, og han hører jeg 5-7 min. før han kommer hjem. :badgrin:
Antall ord: 466
So you don't belive in ghosts you say?
Well, I'd better convience you I'm for real then.
[/c]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links