Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKGamle sjeler : barn som husker tidligere liv

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

paramedic
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 22 Jan 2005 18:20
19

Gamle sjeler : barn som husker tidligere liv

Innlegg av paramedic »

dette er boken som for alvor gjorde meg interressert i reinkarnasjon. den er skrevet av en kritisk journalist ved navn tom shroder som var med en av de mest respekterte og anerkjente forskerne på området, ian stevenson, på hans forskningsreiser til india og libanon.

det er sikkert mye av denne "new-age" litteraturen som er humbug og fantasiskriving, men forfatteren setter spørsmålstegn ved stevensons arbeid fra start. leseren blir med på feltarbeidet, og det er rett og slett uhyre spennende lesing. jeg leste den fra perm til perm samme dag og natt jeg kjøpte den..

så anbefales på det sterkeste hvis du er interresert i reinkarnasjon.
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Spennende tips :)
tror faktisk jeg skal lese den gitt

Jeg har en bok jeg kan anbefale i samme kategori, den heter "you cannot die" og er skrevet av Ian Currie. Den inneholder en god del parapsykologiske tester, noen historier rundt det du prater om og historier rundt gjenferd, nær døden opplevelser osv. Kjempespennende bok!
Antall ord: 56
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paramedic
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 22 Jan 2005 18:20
19

Innlegg av paramedic »

jeg tror det finnes enorme menger spennende litteratur på området. problemet er bare å få tid til å lese alt sammen.

skulle ønske jeg kunne jobbe heltid som bokanmelder på paranormal litteratur 8). i mitt neste liv kasnkje...
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

Jeg vil i denne sammenheng anbefale "bøkene" til Raymon Moody som selv har et erfaringsmateriale med 19.000 regresjoner, og videre boken om Shanti Devi, som er en av få som har beskrevet liv mellom liv på en utrolig bra og enkel måte, som senere ble bekreftet av en sannhetskommisjon nedsatt av M. Gandhi selv. Hennes fantastiske beskrivelser av den gang sjelen eller jeg`et hennes vendte tilbake til livmoren..........

Sannhetssøkeren Paramahansa Yoganada har skrevet selvbiografi hvor hans mester beskriver både inngang og utgang fra den fysiske materie......

Trenger man til dypere literatur omkring emnet finnes det også beskrevet og forklart med symboler av Martinus, dansk intuisjonsokultist, som har etterlatt seg et enormt livsverk, med bl.a. beskrivelser av reinkarnasjonsprinsippet.....

Noen av disse områdene beskrives også i Tore Alfstads bok "En alternativ Kosmolog.......
Antall ord: 138

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
paramedic
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 5
Startet: 22 Jan 2005 18:20
19

Innlegg av paramedic »

vendte tilbake til livmoren? utrolig at det går an å huske slikt! på about.com har jeg lest om no som heter "pre-birth". det handler også om hvordan sjeler/folk husker at de sto og så på sine kommende foreldre mens de ventet på å få tildelt sin nye kropp...veldig vagt selvfølgelig, men likevel... weird :roll:
Antall ord: 57

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Jeg vil påstå at jeg husker fødselen min ganske godt.

Ettersom jeg ikke hadde språk er minnene mer på samme vis som når du plukker opp følelser og intuisjoner. Men likevel gode nok til at jeg kan beskrive alt som var der da jeg "kom ut". Lampen over meg, skilleveggene i rommet, hvor vinduene var, hvor vasken var. Hvor skapet sto, hvor jordmor sto og fargene både i rom og på gardiner. Har fått dette bekreftet.

Livmoren derimot husker jeg bare som en slags væren. Noe som var behagelig. Men så kom jeg ut med beina først, noe som vel tyder på at jeg kanskje ikke ville ut akkurat :)
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
violin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 4
Startet: 08 Jan 2005 14:46
19

Innlegg av violin »

jeg holder faktisk på å lese shanti devi

nesten ferdig!

utroli spennende historie:)

den er heller ikke så veldi lang og også lettlest...anbefaler å lese den ja....
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Thyrin
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 306
Startet: 12 Mai 2005 07:40
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Steinkjer
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Thyrin »

I forhold til reinkarnasjon syntes jeg 'Reinkarnasjon og katarene' var utrolig interissant! Kommer ikke på hvem som har skrevet den, men er du opptatt av både reinkarnasjon og historie er den verdt å spore opp! ....synes jeg iallefall....
Antall ord: 38

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
qinqong

Innlegg av qinqong »

violin skrev:jeg holder faktisk på å lese shanti devi

nesten ferdig!

utroli spennende historie:)

den er heller ikke så veldi lang og også lettlest...anbefaler å lese den ja....
meget god lesning, anbefalt på det varmeste fra meg....

merk sannhetskommisjonen som ble nedsatt av Gandhi...
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Villemo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 09 Mar 2005 15:00
19

Innlegg av Villemo »

Hei,

Jeg har lest en bok over samme tema som heter

"Children's past lives" av Carol Bowman :)

Det nærmer seg ti år siden jeg leste den, så jeg vet ikke riktig hva jeg ville synes om den nå, men den gjorde i alle fall veldig inntrykk den gangen.
Boka kan anbefales alle som synes det er pussig at mange ser ut til å ha fobier og en satt personlighet helt fra den spede begynnelse.
For andre kan den tjene til å "styrke troen" (av og til trengs det...), som tilfellet var for meg.
Når jeg tenker meg om kan nok bøker av denne typen styrke troen for tvilere også, men men... Dem om det... ;)

Jeg har også lest den om Shanti Devi - må si den var litt kjedelig... uten noen problemstilling å følge falt jeg litt av lasset, hehe.
Antall ord: 141

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links