Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFakta om åndelig energier

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Huggeren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Feb 2010 22:12
14

Fakta om åndelig energier

Innlegg av Huggeren »

Ett hjem som er så perfekt bygget at når du åpner inngangsdøren så kjenner du vakumet,da er hjemmet potta tett og ingen gjennomtrekk kan det da være det sier seg sjøl.I samme hjemmet med alle dører og vinduer lukket så åpner ene døren seg med et kraftig smell som om noen hadde sparket den opp.Denne døren låser seg mot en smal dør som har låseklaff oppe og ned i gulvet og selv om disse ikke var låst må det en del kraft til for å skubbe opp døren og det går ikke an til at døren stod i spenn mot den smale delen for det var litt mellomrom mellom de,både oppe,ned og på mitten.Det er ingen vinduer eller noe som stod åpen som kan ha forutsakt overtrykk eller liknende for å åpne døren med et smell og i tillegg et salmehefte som sporløst forsvinner fra hjemmet mens vi i hjemmet sover,det ble lagt på bordet i stuen noen minutter før alle man alle på tre stykker kryper under dynen,når vi våkner er det sporløst forsvunne, og attpå til ble det kjennt kald trekk på det ene soverommet og fortsatt ingen vinduer åpen den natten.Forklar dette folkens,min forklaring er en åndelig ennergi noe mere vet ikke jeg men min mor påstår att det var hennes bror og min bror tror ikke helt på sånne greier selv om det var han som kjennte den kalde trekken og hørte lyder den natten så no har dere noe og bryne dere på.Dette fant sted i vågedalen på laksevåg 1987.
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Fakta om åndelig energier

Innlegg av Metodisten »

laksevåg ja, jeg var innom valseverket der en stund ,så det er alltså minst ett spøkelser der og.
:mozilla_smile:
Jeg syns disse historiene dine er innteressane jeg, men skeptikerene her på forumet er flinke til å pille i stykker egentlig hva som helst.
Men for meg var det kjekk lesning.
Antall ord: 52

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Huggeren
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Feb 2010 22:12
14

Innlegg av Huggeren »

Ja,bare la skeptikerene komme,det skal bli intersant å høre ka de har a si.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Huggeren skrev:Ja,bare la skeptikerene komme,det skal bli intersant å høre ka de har a si.
Jeg ser du har brukt ordet " fakta" i overskriften...det er jo rene selvmordsinvitasjonen. ;)
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
rhonersen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Apr 2008 14:41
16

Innlegg av rhonersen »

Huggeren skrev:Forklar dette folkens,min forklaring er en åndelig ennergi noe mere vet ikke jeg [...]Dette fant sted i vågedalen på laksevåg 1987.
Det kan umulig forklares av oss med mindre du kjente til alle forhold rundt hendelsen, dokumenterte dem og presenterte dem til oss nå. Det du kaller en forklaring er ikke en forklaring, det er en annen måte å si 'jeg vet ikke' på - slik grekerne "forklarte" lyn og torden med Zeus.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av kristiane »

Trådstarter: En veldig spesiell hendelse du beskriver,og jeg ser du prøver å beskrive huset,dens stand,og hvordan det ellers er m.h.t eventuell trekk o.l på en grei måte. M.a.o prøver du å forklare at "alle naturlige årsaker" ble undersøkt,men at man ikke kunne finne naturlig forklaring på dette.
Det er i akkurat slike situasjoner at man virkelig kan begynne å lure! Høres ut som sterke krefter var i sving for å gjøre dette med døra,men som du vet,vil nok forklaringene her inne bli svært mange.Vet sannelig ikke hva som gjorde dette,men samtidig vil jeg si at jeg godt fårstår den som i dette tilfellet ville si at det var "åndelig aktivitet". Eksemplet er jo spesiellt. Hva skapte denne situasjonen DERSOM det i utgangspunktet ikke var noe som helst som lå til rette for at gjennomtrekk tok tak i døra,eller at andre personer i huset tullet for å skremme de andre,ved å slamre den igjen,og løpe for å gjemme seg.. :roll:

Det er i slike tilfeller lov til å la seg forbløffe. Det har også opp gjennom årene blitt fortalt historier om gjenstander som forflytter seg uten fysisk berøring,at ingen har flyttet på gjenstanden og at den alikevel har forsvunnet for deretter å dukke opp igjen på samme sted,eller på et annet. Og de aller fleste blir (selvfølgelig) ikke trodd.Men uansett skjer slike ting,og forklaringene uteblir. Skeptikere vil naturlig nok vri på alle tenkelige årsaker,slik som de som tror på at det finnes en åndeverden og ånder blant oss. Man vil jo ha en naturlig forklaring,ikke sant?
Man skal alltid holde beina godt plantet på jorda. Vite hva som er fantasi og hva som er virkelighet,det er viktig! Slik tenker vel også de aller fleste av oss. Men så kommer man dit hen da,da man bøyer seg i støvet,og ikke finner alle disse naturlige årsakene. Og det er da man en dag får en fosterket oppfatning av at det "er noe" her. Enten er det forstyrrelser av forskjellig utenfra av maskiner,naboers aktiviteter,og jeg vet ikke hva,når det kommer til forklaringer på dette,gitt av skeptikere. Og selvfølgelig har de lov til å mene det de mener. Men hva med de gangene alle disse eventuelle årsakene ikke er til stede? Når absolutt ingen forstyrrelser av noe som helst forårsaker slamrende dører(evt.andre ting) Hvilken forklaring kan det være da?
jeg vil bare fram til at jeg tror på det trådstarter forteller. Dette er min mening,min måte å si at jeg tror det har vært åndelig energi som slamret døra igjen,eller at det var energier fra den som opplevde dette,som skapte denne situasjonen. I mange tilfeller har mennesker såpass spesielle opplevelser,at det å faktisk tro de har besøk fra åndeverdenen er like sterk som det skeptikere nettopp prøver å motbevise ;)
Antall ord: 507

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links