Da jeg var 16 år gammel for 23 år siden lå min onkel for døden på haukeland sykehus,han hadde hjerte problemer.Min mor visste ikke noe om at han var på sykehuset,så kom beskjeden,din bror skal begraves i morgen og min mor hastet seg av gårde for å kjøpe flybillett til begravelsen.Neste dag var jeg helt aleine og min tvillingbror var reist på overnatting til en tjommy,klokken var ca. ti om kvelden,jeg satt med min zx spectrum data og spilte spill i tv stuen,fra tv stuen er det en to delt glass dør inn til hoved stuen,de var lukket og alle vinduer var oså lukket,disse dørene gjennspeilte seg i tv skjermen så pluttselig åpner begge dørene seg med ett kraftig smell,jeg ble selvfølgelig vettskremt,løp rundt i leiligheten og ropte er det noen her,det
var ikke spor av noe som kan ha forutsaket at de dørene åpnet seg og smellet som fulgte med.Jeg løp ut av hjemmet og bort til en kamerat,kan jeg få sove her i natt for det spøker hjemme hoss meg,slapp av sier han,gå hjem og legg deg de kan ikke gjøre deg noe så jeg trodde på det og gikk hjem igjen.Da jeg kom inn igjen etter å ha stått utenfor i minst ti minutter var glass dørene nesten lukket.De stod helt åpen når jeg forlot hjemmet.Neste dag komm min mor hjem og min bror,det ble kveld og vi skulle legge oss,mor la salmehefte med avdødes navn på på stuebordet,neste morgen stod vi opp samtidig og spiste frokost,mor e det du som reker inn og ut på kjøkkenet og åpner opp vinduene og smeller med dørene for det har vert iskaldt inne på rommet mitt i natt,rett og slett en kall vind sa min bror,nei jeg har sovet som en stein,men no må eg gå og poste det salmehefte til mor i ålesund sa min mor og komm inn i stuen og så at salmehefte var borte.Vi endevente hele leiligheten men den var søkk vekk og ingen forklaring.Noen år senere flytter vi til byen og får besøk av familie medlem der vi har en spoky aften med minner fra gammledager,da sa min mor at no kan eg si hva som skjedde i den forige
leiligheten jo det var min bror som komm tilbake,han hadde ikke fått ro og fred i sin sjel på dødsleie siden han hadde hvisst sakt til sin kone at no må du ringe min søster sånn at hun kan komme og besøke meg på sykehuset men det hadde hun ikke gjort så derfor komm han tilbake.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ min onkel som kom tilbake
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Feb 2010 22:12
- 14
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Re: min onkel som kom tilbake
Det var en litt skummel historie fra hverdagen Huggern.
Men takk for den.
Men takk for den.
Antall ord: 13
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |