Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserÅ se fra en annen vinkel

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
TheDrawer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 04 Okt 2009 21:20
14
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Brønnøysund

Å se fra en annen vinkel

Innlegg av TheDrawer »

Nå visste jeg ikke helt hvor jeg skulle plassere dette emnet, så jeg bare satte det her, for jeg syntes det ble nærmest..Det er en rar følelse jeg har hatt fra siden jeg var liten, og det er KUN EN person som faktisk skjønner hva jeg mener...INGEN andre har gjort det..

Jeg kan på en merkelig måte, -vet ikke hvordan jeg skal kunne forklare det- se HELE byen fra en annen vinkel.. og det kan skje bare på kommando. jeg kan bare *vips* DER ser jeg alt fra en annen vinkel.. det er veldig merkelig og veldig vanskelig å forklare. men det der med å se fra en annen vinkel det er liksom slik at den vinkelen som da kommer frem, den er bare 'min 2 vinkel', for ellers ser jeg bare som vanelig den VANLIGE.. og den nummer 2 den kommer mest fram hvis jeg f.eks tenker tilbake til da jeg var mindre.

Hun jeg fortalte det til, hun kunne godt forstå det fordi hun sa at hun har slekt i en annen by som gjør at hun reiser mye dit..og når hun kommer HJEM igjen så får hun samme vinkelfølelse over byen..

så min konklusjon er det at denne '2 vinkelen' som jeg kan få til å dukke opp, er på en måte det synet som f.eks fremmede har til byen, og folk som ikke er her så ofte, mens at vi som bor her, vi kjenner byen så godt at vi har en annen vinkel enn dem. om jeg hadde flyttet til en annen by, så ville jeg jo sett byen annerledes etter å ha bodd der en stund. da ville jeg ikke lengre se stedet på samme måte som jeg gjorde da jeg var ny der.

jeg syns vinkel blir et litt feil ord å si det og, men jeg finner ikke noe annet ord for det. for det er på en måte en slags vinkel også.. jeg har prøvd å bruke ordene ' å se byen på en annen måte', men da ble det ihvertfall feil, for folk ble bare helt: '' har du forandret syn om byen? liker du den ikke`?''...og da har de misforstått helt -___-
jeg har bodd i den samme byen hele livet, så jeg aner ikke hvordan det ville vært om jeg hadde bodd et annet sted og...men ja... er det noen som har det slik som jeg? fins det noe navn på det? eller er det kanskje bare jeg som har rare tanker?
Antall ord: 426
Jeg tror så lett på det ukjente...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av Moonstone »

Hei.

Hva mener du med "vinkel"?
Mener du at du ser/opplever byen på en anen måte enn de andre innbyggerene FYSISK med øynene, eller bare følelsesmessig?
Antall ord: 29
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av Kimbara »

Jeg skjønner hva du mener. Du ser byen fra et annet perspektiv, er det nok mer riktig å si.

Det virker for meg som om det du opplever kommer av hvordan hjernen prosesserer lagret informasjon. Nesten alle har såkalte "triggere". Disse triggerene kan være alt fra en spesiell lukt til egne tanker, og når de blir aktivert dukker det opp et minne. Dette minnet kan være, som i ditt tilfelle, en følelse som forandrer måten en tolker input (f.eks. synet av byen) på.
Antall ord: 90
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheDrawer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 04 Okt 2009 21:20
14
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Brønnøysund

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av TheDrawer »

ENDELIG FLER SOM FORSTÅR *___*

Ja, det er sikkert bare mitt utrolig dårlige ordforråd som har gjort at jeg ikke har funnet de rette ordene. Men det er sånn at jeg faktisk akkurat nå ser dette 2 PERSPEKTIVET over hjemmet mitt. Og det gjør jeg fordi jeg bestemmer meg over det.

Har hele tiden visst at sikkert ALLE kan se ting på denne måten, men det er bare det at jeg har vært spesielt interressert i å fortelle om det, og så har ingen andre skjønt det..
Antall ord: 93
Jeg tror så lett på det ukjente...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av TheTech »

Det samme skjer med meg også noen ganger.

Det jeg gjør er å gå tilbake til andre minner og prøve å "dytte" meg ut av kroppen og se fra et annet perspektiv. F.eks en gang jeg ikke var med i svømmingen for 8 år siden satt jeg foran bassenget. Jeg tok et bilde med hjernen min, og bildet har festet seg til hukomelsen min. For noen måneder siden dyttet jeg meg ut av 2D-bildet og stilte meg på den andre siden av bassenget og såg mange av de som svømte og meg selv :) Trivelig, men jeg tror nok bildet var "fiktivt" og bare "tull".
Antall ord: 110

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheDrawer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 04 Okt 2009 21:20
14
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Brønnøysund

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av TheDrawer »

TheTech skrev:Det samme skjer med meg også noen ganger.

Det jeg gjør er å gå tilbake til andre minner og prøve å "dytte" meg ut av kroppen og se fra et annet perspektiv. F.eks en gang jeg ikke var med i svømmingen for 8 år siden og satt foran bassenget tok jeg et bilde, et bilde som har festet seg til hukomelsen. For noen måneder siden dyttet jeg meg ut av 2D-bildet og stilte meg på den andre siden av bassenget og såg mange av de som svømte og meg selv :) Trivelig, men jeg tror nok bildet var "fiktivt" og bare "tull".


neinei det er ikke sånn som det her. jeg kan ikke se MINNER med meg selv i. eller mennesker..eller noe sånn helst sånn der egentlig. det er ikke som å reise tilbake i tid og se seg selv..det er bare det at jeg hadde dette ''2 PERSPEKTIVET'' over byen da jeg var mindre, når jeg tenker tilbake.
Antall ord: 171
Jeg tror så lett på det ukjente...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av Moonstone »

Bevissthetsendringer kan forekomme, som gjør at vi opplever samme ting på forskjellige måter..
Vi opplever faktisk verden forskjellig alle sammen, avhengig av perspektiv, verdier, trossystemer, innlærte/opplærte reaksjoner osv.
Antall ord: 33
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av ludoburgero »

Det er fullt mulig å se ting fra en annen vinkel.
Remote viewing er noe alle kan gjøre.
Jeg kan søke meg inn på en lokasjon og "ta inn" hva som skjer der.
Noen ganger med hell, og da føles det virkelig intenst, andre ganger er det bare slørete og ikke særlig korrekt heller. Du trenger ikke se alt sammen med øynene dine.
Antall ord: 67
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av Appelsin »

Jeg tror jeg skjønner hva du mener TheDrawer. Det er noe med at stemningen eller at plassen faktisk ser annerledes ut selv om de samme fysiske faktorene er til stede? Når en f.eks kommer hjem etter en ferie kan huset en bor i virke som et "nytt" hjem på en måte. Vanskelig å forklare ja.
Som nevnt ovenfor har det trolig noe med bevisthetsendring og er et resultat av persepsjon, påvirkning, følelser etc .
Antall ord: 78
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
problem
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 470
Startet: 22 Aug 2007 23:15
16
Blitt takket: 2 ganger

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av problem »

I get it. Det er jævla plagsomt. Jeg liker best byen som den føles i dagliglivet, og ikke når jeg kommer hjem fra et annet sted.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheDrawer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 04 Okt 2009 21:20
14
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Brønnøysund

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av TheDrawer »

Appelsin skrev:Jeg tror jeg skjønner hva du mener TheDrawer. Det er noe med at stemningen eller at plassen faktisk ser annerledes ut selv om de samme fysiske faktorene er til stede? Når en f.eks kommer hjem etter en ferie kan huset en bor i virke som et "nytt" hjem på en måte. Vanskelig å forklare ja.
Som nevnt ovenfor har det trolig noe med bevisthetsendring og er et resultat av persepsjon, påvirkning, følelser etc .
jeg ser det MED MINE ØYNE, ikke andre sine, og JA!! APPELSIN HAR SKJØNT DET : D!!!!!!!
du kan også gjøre dette på ''kommando''? altså at du akkurat nå bestemmer deg for å se det annerledes?
Antall ord: 116
Jeg tror så lett på det ukjente...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Appelsin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 217
Startet: 06 Jan 2005 21:50
19
Lokalisering: Inni et skall
Blitt takket: 2 ganger

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av Appelsin »

TheDrawer skrev: jeg ser det MED MINE ØYNE, ikke andre sine, og JA!! APPELSIN HAR SKJØNT DET : D!!!!!!!
du kan også gjøre dette på ''kommando''? altså at du akkurat nå bestemmer deg for å se det annerledes?
Bra :D Ja jeg kan gjøre det på kommando, men det skjer som oftest mest ubevisst.
Antall ord: 54
"There are more things in heaven and earth, Horatio, than are dreamt of in your philosophy" - Shakespear

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
TheDrawer
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 31
Startet: 04 Okt 2009 21:20
14
Kjønn (valgfri): jente
Lokalisering: Brønnøysund

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av TheDrawer »

hos meg skjer det ikke automatisk lenger D: det var mer før da jeg var lita..og da skjedde det nesten hele tiden
Antall ord: 24
Jeg tror så lett på det ukjente...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av zind »

Har opplevd det mange ganger selv, skikkelig merkelig følelse. Som å se noe man har sett tusen ganger før for første gang. Det er egentlig ingen problem å fremkalle denne opplevelsen. Jeg tror det har noe med at det er enormt mange detaljer vi ikke husker, så når jeg f.eks sier til meg selv "lurer på hvordan denne byen ser ut for noen som aldri har vært her før" så omstiller jeg meg litt og ser på byen uten å prøve å få med alt jeg forbinder med den. Da opplever jeg det ganske likt som å skulle komme til et nytt sted. Akkurat dette har fascinert meg flere ganger også :)
Antall ord: 114
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Å se fra en annen vinkel

Innlegg av Asbjørn »

En måte å "Illustrere " effekten du snakker om Zind, er å se i et speil...
Både ute og inne...

Da får du et inntrykk av hvordan andre opplever å se rommet / stedet.

A
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links