Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinEt siste forsøk på healinghjelp!

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Taurus

Et siste forsøk på healinghjelp!

Innlegg av Taurus »

Min mor Tove ligger på Lillehammer Sykehus og kjemper mot sin tredje hjernesvulst, men nå er det vel egentlig over. Men jeg er den eneste som nekter å gi opp. Hadde et innlegg om den første svulsten her for 2,5 år siden, og mange lesere ga positiv respons og ga healinghjelp. Det var da funnet 4 svulster. Da skjedde det mirakler, og sykdommen ble overvunnet til tross for dystre spådommer fra legene. Selv de hadde forklaringsproblemer på hva som hadde skjedd da 4 svulster ble til en. De antok det var feil på bilder eller utstyr som kunne ha gitt et feil bilde første gang. Men jeg er en troens mann. Men sykdommen har returnet, andre gang ble den igjen operert som skjedde i fjor sommer. Men så kom den igjen nå.
Kunne jeg tillate meg å spørre om noen vil prøve å hjelpe en gang til? Sykdommen er langt fremskredende nå, alt håp er vel egentlig ute. Men det ville vært mer beroliggende for meg i ettertid å vite at jeg prøvde ihvertfall alt, så slipper jeg å fundere resten av livet på om mor kunne vært reddet.

Admin:
Er det lov å skrive om slikt, be om sånn hjelp her inne? Leste kjapt gjennom reglene, men fant ikke noe om det. Beklager isåfallom jeg har brutt en regel. Det er ikke med overlegg, man blir bare desperat av sånne situasjoner.
Sist redigert av Taurus på 10 Jan 2010 22:37, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 239

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1694 ganger
Kjønn:

Re: Et siste forsøk

Innlegg av Asbjørn »

Hei, Reglene våre sier følgende :
Ingen skal leke doktor her inne
Diagnoser gjøres av lege, ikke av ufaglærte. Ikke opptre som psykolog eller doktor her inne på forumet. Ikke beskriv andres helseproblemer eller liknende, ikke på PM og ikke på forumet.
Er derfor litt i tvil i og med at du tross alt beskriver din mors tilstand...

I dette tilfellet, så har dere legehjelp, slik den skal være,
og dere vet vel såvidt jeg forstår deg at dette sannsynligvis bare går en vei.

Om noen av våre brukere sender healing, så kan ikke det skade,
men det som ikke vil bli tolerert er at dere blir plaget med folk som skal selge vidunderkurer, ha betalt for healing, osv.

De eneste som skal ha betaling her - er legestanden, og da som egenandeler - etter norsk lov.

Jeg vil la denne få stå inntil videre, men gi meg tilbakemelding om det blir pengemas fra andre.
Ikke betal for ting som høres for godt ut til å være sant.
For når det høres for godt ut til å være sant, er det nok ikke så sant som de påstår...


Grunnen til at jeg lar denne stå, er at healing fra brukere kan komme i tillegg til legestandens behandling, ikke i stedet for.

Men Taurus ; si fra til meg om noe skal endres eller slettes her...

Asbjørn
Admin
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Taurus

Re: Et siste forsøk

Innlegg av Taurus »

Hei Asbjørn

Det var det jeg tenkte på, legene har prød det meste, gitt opp og sagt at det går bare en vei. Da kan det ikke skade å prøve dette en siste gang, var min tanke. Vi har vel akseptert utgangen, men det skader ikke å ha et ørlite håp. Som det sies, mirakler kan skje. Og skulle det virke får jo legebestanden litt å tenke på, kanskje blir det mer akseptert at det utøves healing. Og ikke minst avisoverskriftene!

Men jeg har ingen forhåpninger, jeg må akseptere at sykdommen er så langt framtredende at det sannsynligvis ikke er noe mer å gjøre.

Såkalte kvakksalvere vil umiddelbart bli rapportert til deg.
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 30 Mai 2008 21:59
16
Blitt takket: 8 ganger

Re: Et siste forsøk på healinghjelp!

Innlegg av Multatuli »

Et mirakel kan alltid skje, men ikke som en følge av noe eller noen i dette forumet. Her er det bare sjarlataner som opptrer.
Uansett skal du aldri miste håpet - det er ikke avhengig av om du tror eller ikke.
Antall ord: 42

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Et siste forsøk på healinghjelp!

Innlegg av DamageDone »

Multatuli skrev:Et mirakel kan alltid skje, men ikke som en følge av noe eller noen i dette forumet. Her er det bare sjarlataner som opptrer.
Uansett skal du aldri miste håpet - det er ikke avhengig av om du tror eller ikke.
Amen.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
geysirland
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 162
Startet: 24 Okt 2008 16:48
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 4 ganger

Re: Et siste forsøk på healinghjelp!

Innlegg av geysirland »

Hei så trist å høre.
Jeg er ingen healer eller har noe slags evner, men sender alikevel gode tanker til din mor. Hun heter nå det samme som min søster.

Jeg håper noen vil prøve å hjelpe din mor for deg.

Skjønner godt tankegangen at man vil prøve det som prøves kan når legene har gitt opp.

Ønsker deg og din mor all mulig lykke til og håper at det går bedre.
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TheTech

Re: Et siste forsøk på healinghjelp!

Innlegg av TheTech »

Hei

Meget trist å høre :( Er vel litt i samme situasjon selv... Bestemor fikk for noen måneder siden kreft i lungene med spredning til hjernen. Hun krøp raskt sammen og vekta gikk betraktelig ned bare på noen få uker. Nå er hun under 50 kg og er meget redusert. Alt skjedde så fort... Hun som var så mye ute på farten og traff venner og bekjente er nå blitt en innskrumpet menneske som ikke har noen krefter igjen. Å gå et lite skritt uten hjelpemidler er noe hun ikke klarer. Jeg og pappa ble nødt til å bære henne ut og inn da hun kom på besøk for noen uker siden. Det er trist å se et friskt menneske bli syk så fort. Vi har innsett at hun aldri kommer til å bli bedre. Det er visse familie-ting hun aldri vil oppleve igjen. Jeg er også litt skuffet over meg selv, - hvorfor er jeg ikke så lei meg som jeg burde være? Av en eller annen grunn så blir jeg aldri lei meg når noe fryktelig skjer. Naboen min døde da jeg var 10 år gammel. Læreren spurte oss om noe hadde skjedd i helgen da vi kom på skolen. Jeg rakte opp handen min og sa: "Min nabo døde". Klassen ble stille, læreren ble lei seg, men det ble ikke jeg.
Antall ord: 230

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: Et siste forsøk på healinghjelp!

Innlegg av Astarte »

Multatuli skrev:Et mirakel kan alltid skje, men ikke som en følge av noe eller noen i dette forumet. Her er det bare sjarlataner som opptrer.
Uansett skal du aldri miste håpet - det er ikke avhengig av om du tror eller ikke.
Her er det nok ikke bare sjarlataner som driver nei. Det syns jeg ikke var riktig å si, fordi det tror jeg neppe du har grunnlag for å si. Så er det sagt.

Ellers vil jeg også sende dere alle gode ønsker for det som kommer. Jeg ønsker dere også styrke og mot i denne situasjonen.

Forøvrig signerer jeg Asbjørn her.

Masse lykke til, og husk at hjelpen ofte ikke er den man venter.
Antall ord: 118
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links