Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder"The black dog"

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2007 11:56
17
Kjønn (valgfri): Jente
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 2 ganger

"The black dog"

Innlegg av Jampy »

Jeg visste ikke hvilket emne jeg skulle poste denne så jeg bestemte tilslutt å poste det her.
I England er synet av "the black dog" lenge vært trodd bare tilhører folketro, men man får forsatt reporter av mennesker som har sett dem selv den dag i dag. En som forsker på dette så selv en da han var liten.

Holder på å diskutere dette med en som er veldig aktiv innen alt som har med mysterier i England og som er et levende leksikon! Da vi begynte å snakke om "the black dog" så spurte han om det også var vanlig i Norge.
Det er ikke vanlig, men er det noen som vet om det har vært noen observasjoner av den slags i det hele tatt i Norge?
Har prøvd å søke litt rundt, men kan ikke finne noe.

// Jampy

(Om det er postet feil kan moderator flytte det. På forhånd tusen takk).
Antall ord: 156

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
puma/f

Re: "The black dog"

Innlegg av puma/f »

Så vidt jeg husker så er "the black dogs" fra britisk folketro med røtter langt tilbake.
Hørte en gang at de var satt til og vokte noen linjer av druidene, men ta den med ei klypesalt for det her er noe jeg bare husker.

men i norge er ikke svarte hunder så vandlig, men de sises vell at det er dårlig nytt og se en svart hund med rødeøyne for de vasler ulykke. Også er det vell en 3 hodet hund som vokter helvetes porter og den er vell og svart.

håper det ga deg litt mere svar lol sansyndligvis ikke

Puma/f

ps slenger på en linkhttp://en.wikipedia.org/wiki/Black_dog_%28ghost%29
Antall ord: 122

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ankh

Innlegg av Ankh »

En teori er at noen har importert en panter som kjæledyr, og når den voksert til så finner man ut at jøss, den ble jo både stor og farlig, og så slipper man den ut i et øde område og så har man fått glimt av den innimellom.
Er vel mest den teorien jeg tror på.

Så forøvrig en dokumentar som gikk på TV for en stund siden om at CIA under vietnamkrigen hadde jobbet for å avle frem monstre som de skulle slippe ut for å skremme frem vietnameserne.
Noen av disse hadde rømt, og skremt opp folk som hadde kommet over dem.
Det var intervjuer med tidligere CIA-agenter som fortalte dette.
Tror slike eksperimenter er ansvarlige for endel av monstrene som sees rundt om i verden...
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Ankh skrev:En teori er at noen har importert en panter som kjæledyr, og når den voksert til så finner man ut at jøss, den ble jo både stor og farlig, og så slipper man den ut i et øde område og så har man fått glimt av den innimellom.

Så forøvrig en dokumentar som gikk på TV for en stund siden om at CIA under vietnamkrigen hadde jobbet for å avle frem monstre som de skulle slippe ut for å skremme frem vietnameserne.
Tror slike eksperimenter er ansvarlige for endel av monstrene som sees rundt om i verden...
Den store skumle svartepusen m.a.o.? :D Det var en fin teori! ;)
Antall ord: 149
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

Ankh skrev:En teori er at noen har importert en panter som kjæledyr, og når den voksert til så finner man ut at jøss, den ble jo både stor og farlig, og så slipper man den ut i et øde område og så har man fått glimt av den innimellom.

Det med den store svarte katta eller uhyre er fra et område ( pokker ta at jeg husker så dårlig navn ) der buskap plutselig ble fnnet døde. Det fantes også rapporter i området om at svarte pantere ( leoparder ) hadde rømt fra eiere og dyrehager. ARGH! nå blir jeg og google her til jeg finner ut mere lol men det anyway pointet mitt var, det er blitt brukt som eksempel på at de svarte hundene existerer. Myta om disse hundene er eldgammel, se linken fra inlegget mitt over så får du kort innføring.

Puma/f som har litt dårlig tid og dette her blei i grunn veldig rotete lol
Antall ord: 252

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

OG FANT DET phew http://en.wikipedia.org/wiki/Beast_of_Exmoor

som sagt det her ble brukt som bevis på svarte hunder, men også som eget mysterium. Les linken det er flere linker om emne også men ja enjoy

Puma/f fremdeles har dårlig tid
Antall ord: 184

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Jampy »

Tusen takk for svar :mozilla_laughing:

Vet om "the black dog", lurte bare på om det er noen som har sett den her i Norge. Den "hører" til i England, men det kunne hende at noen få har også sett den her i Norge også. :mozilla_smile:
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

the black dogs blir sagt og varsle død og ulykke, i norge er det mere hester som har denne rollen.
hester & kråker / ravner.

puma/f
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Jampy »

hørt om kråker og ravner, men ikke hester. Hvordan hester er det? :mozilla_smile:
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

såvidt jeg husker ( med forbehold om feil!!! ) så er det helt hvite og helt svarte hester som viser seg og vasler død.
Hvite hester er også forbunnet med nøkken, som en mente gjorde seg om til en hest. Satte du deg på denne hvite hesten tok han deg med ned i tjernet der han bodde. En kunne vite at en nøkk bodde i et tjern ved og lytte etter fløytespill for som broren ( halvbroren ) til fossegrimen som spiller fele, spiller nøkken fløyte.

Det er også kjent at hester er mere vare for ulike ting enn mennesker, det er veldig vandlig at en ikke får en hest til og gå forbi et grisehus. De liker ikke blod lukt og mange mener at de merker gjenferd der ulykker har skjedd

håepr det ga litt svar

puma/f
Antall ord: 144

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Jampy »

Takk for svar. Det med nøkken visste jeg om, han er min favoritt. :mozilla_smile:

Det er veldig rart det med hester og psi. Det er også veldig ofte hester går igjen. Han jeg diskuterte dette med har skrevet flere bøker om det paranormale og like før jul begynte han å se på det med hvor vanlig det egentlig var at hester gikk igjen, eller hvor vanlig man hører historier om hester som går igjen blir litt mer riktig.
Det er gjort undersøkelser med hunder og psi, men ikke mye med hester og psi. :?
Antall ord: 100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

Hester er veldig vare, men det har mye med at de er flokkdyr og byttedyr. Så de er innstinkt ute og går, er noe fremmed så reagerer de uansett hva det er. På ulike måte, ikke alle får panikk og galloperer heim. De fleste bare stopper og rygger eller bare går rundt. har ofte hørt av andre at hester av en eller anna grunn blir urolige der det har sjedd ulykker.

HAr også hør fortalt om en mann som så hester utenfor hus der folk skulle dø. Til slutt ga kona hans beskjed om og holde det for seg sjøl. Ho orka ikke mere for det stemte hver gang, bare at det ikke alltid var den som var forventa og dø som døde.

Puma/f
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Jampy »

Hester er veldig vare, men det har mye med at de er flokkdyr og byttedyr. Så de er innstinkt ute og går, er noe fremmed så reagerer de uansett hva det er. På ulike måte, ikke alle får panikk og galloperer heim. De fleste bare stopper og rygger eller bare går rundt.
Eller som min hest; gjømmer seg bak eieren...

HAr også hør fortalt om en mann som så hester utenfor hus der folk skulle dø. Til slutt ga kona hans beskjed om og holde det for seg sjøl. Ho orka ikke mere for det stemte hver gang, bare at det ikke alltid var den som var forventa og dø som døde
Interesangt, hvor hørte du dette? Om det går greit at jeg spør :mozilla_smile:
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
puma/f

Innlegg av puma/f »

lol det med hest hørtes kjent ut ja. Bak eiern er det trygt og godt!

Og det var en slekting av samboern min som så hest utenfor huset til folk som skulle dø. Han er desverre død nå, men tror bodde i nordland et sted

Puma/f
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jampy
Nybegynner
Nybegynner
17

Innlegg av Jampy »

Tusen takk for at du delte historien, den var veldig interesang.
Må undersøke om det er andre som har opplevd mystiske episoder med hester eller noe lignende som den du beskrev.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links