Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserBevis for at vampyrer finnes

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Kimbara »

Multatuli skrev:Halloen da Kimbara - du kan da ikke være så lettlurt at vampyrluna overbeviser deg fordi hun/han skriver på engelsk??
Vampyrer finnes IKKE!! DERMED BASTA!!!!!!
Hæ? Hvis du leser innleggene mine én gang til ser du kanskje at jeg argumenterer imot påstanden om at det eksisterer vampyrer.
Antall ord: 51
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Supernatural Hunter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 22 Sep 2012 20:56
11
Blitt takket: 1 gang

- Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Supernatural Hunter »

Jeg skjønner ikke hvorfor alle sier at vampyrer ikke finnes. Hvis dere googler litt så finner dere dette forumet: http://www.vampireforum.net/forum.php

Hvor de forklarer at de er vampyrer og at det ikke er som i filmene osv. Det er bare vanlige mennesker som føler at de får mer energi av å drikke blod.

De er ikke udødelige og de tåler hvitløk og sollys. Bare vanlige mennesker.
Antall ord: 75

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Jeppski
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 758
Startet: 14 Sep 2010 10:59
13
Kjønn (valgfri): Gutt
Har takket: 77 ganger
Blitt takket: 254 ganger

- - Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Jeppski »

Supernatural Hunter skrev:Jeg skjønner ikke hvorfor alle sier at vampyrer ikke finnes. Hvis dere googler litt så finner dere dette forumet: http://www.vampireforum.net/forum.php

Hvor de forklarer at de er vampyrer og at det ikke er som i filmene osv. Det er bare vanlige mennesker som føler at de får mer energi av å drikke blod.

De er ikke udødelige og de tåler hvitløk og sollys. Bare vanlige mennesker.
Disse er ikke vampyrer, de er sinnssyke tullinger som man burde synes synd på.
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Supernatural Hunter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 22 Sep 2012 20:56
11
Blitt takket: 1 gang

- - - Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Supernatural Hunter »

Jeppski skrev:
Supernatural Hunter skrev:Jeg skjønner ikke hvorfor alle sier at vampyrer ikke finnes. Hvis dere googler litt så finner dere dette forumet: http://www.vampireforum.net/forum.php

Hvor de forklarer at de er vampyrer og at det ikke er som i filmene osv. Det er bare vanlige mennesker som føler at de får mer energi av å drikke blod.

De er ikke udødelige og de tåler hvitløk og sollys. Bare vanlige mennesker.
Disse er ikke vampyrer, de er sinnssyke tullinger som man burde synes synd på.
Det finnes jo mange av dem da.
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Arven »

La nå folk få være vampyrer hvis de føler for det ! Mye mer spennende og fargerikt enn tørre vitenskapelige virkelighetsoppfatninger
Antall ord: 23
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av xyrea »

Problemet er vel en sånn liten detalj som forskjellen på om noen faktisk ER en vampyr, eller om noen sier/tror de er en... hvis det siste er godt nok finnes det haugevis av vampyrer. Og for all del, de kan leke vampyrer så mye de vil for min del, bare de holder meg utenfor.
Antall ord: 56
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Isan »

Hvis det handler om å drikke ferskt blod fra nyslaktete dyr, da er det ikke vampyrisme - og ikke spesielt sinnssykt, heller. Hos enkelte folkegrupper i varmere strøk er det ganske vanlig - var iallfall - ettersom temperaturen i liten grad tillater å ta vare på blod. Og en så protein- og mineralrik næringskilde kunne man ikke være så råflott og tillate seg å la gå til spille. Det har faktisk ikke vært vanlig å leve i sånn vanvittig overflod som vi gjør nå.

Bokstavelig vampyrisme handler om å bite levende mennesker og suge blod av dem. Og det er som fenomen kun en myte. Forstyrrete enkeltmennesker kan sikkert ha gjort det. Eventuelt kan det tenkes at en og annen kan ha hatt det som pervers fetisj.
Antall ord: 126
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Arven »

Det finnes faktisk grupper med mennesker som kaller seg vampyrer og som drikker blod av hverandre. De bruker barberblad for å snitte hull og de mener det gir dem skjerpede sanser å drikke levende blod.
Sykt ?,- ja det kan man jo si, men hvis man skulle legge den dommen over alle folkegrupper som har ritualer som andre rynker på nesen av, så ville de fleste komme innunder den betegnelsen.

Men ekte huggtann vampyrer i skikkelig hollywood stil, finnes nok ikke. Synd egentlig, for de skal jo ettersigende ha en uimotståelig kjekkas kraft på kvinner og litt mørk, het vampyrering i skyggene, kan jo være morro ;)
Antall ord: 106
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

- Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av ludoburgero »

Personlig kjenner jeg ingen vampyrer, så for meg er dette bare en myte som suger.
Antall ord: 15
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isan
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1743
Startet: 26 Apr 2007 20:39
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i den egentliges hode
Har takket: 742 ganger
Blitt takket: 472 ganger

- - Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Isan »

Arven skrev:Det finnes faktisk grupper med mennesker som kaller seg vampyrer og som drikker blod av hverandre. De bruker barberblad for å snitte hull og de mener det gir dem skjerpede sanser å drikke levende blod.
Sykt ?,- ja det kan man jo si, men hvis man skulle legge den dommen over alle folkegrupper som har ritualer som andre rynker på nesen av, så ville de fleste komme innunder den betegnelsen.
Nei, dømme noen skal iallfall ikke jeg gjøre. Jeg syns riktignok det er en tåpelig innbilning at det blodet skal virke noe særlig kvikkende og skjerpende. Men at selve opplevelsen av å gjøre noe så uvanlig, kan skjerpe sansningen av tilstedeværelsen i livet, det kan absolutt tenkes. Det blir litt i samme kategori som adrenalinkicket i diverse ekstremutøvelser.
Men ekte huggtann vampyrer i skikkelig hollywood stil, finnes nok ikke. Synd egentlig, for de skal jo ettersigende ha en uimotståelig kjekkas kraft på kvinner og litt mørk, het vampyrering i skyggene, kan jo være morro ;)
Hehe :)
Vel, den kjekkasfaktoren er en litteratur- og filmoppfinnelse. For de østeuropeiske folkemytene om vampyrer forteller bare om motbydelige vesner.
Antall ord: 192
Åpen for det aller, aller meste - kritisk til alt.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Supernatural Hunter
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 13
Startet: 22 Sep 2012 20:56
11
Blitt takket: 1 gang

- Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Supernatural Hunter »

Noe som er interessant er at det er egentlig ganske logisk at "vampyrer" for mer energi osv. av å drikke blod. Fordi de prøver jo å "skremme opp ofrene" sine. Så da har "ofrene (blodgiverne)" adrenalin i blodet, og da vil jo "vampyrene" også føle adrenalinet etter dem har drukket blodet.

Ganske dårlig forklart men jeg håper dere skjønner :)
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av xyrea »

Jepp, det gir ordet 'logikk' en ny mening...
Antall ord: 8
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arven
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2851
Startet: 08 Apr 2011 21:38
13
Kjønn (valgfri): en ei
Lokalisering: Ved siden av skogen
Har takket: 855 ganger
Blitt takket: 996 ganger

- Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Arven »

Jeg kan ikke se at det blir så mye annerledes enn alle andre ting og ritualer folk rundt på kloden gjør. Så lenge ingen tvinges, så får det være greit
Antall ord: 33
"Og hvordan står det til?" spurte Brumm. Tussi ristet langsomt på hodet.
Ikke mye hvordan," sa han. "Jeg har ikke følt meg riktig hvordan på aldri så lenge."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

- Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av ? »

faktisk kjenner jeg til veldig mange energetiske vampyrer, som suger livskiten ut av sine ofre ved første og beste anledning, både på det fysiske plan og i verdensveven.
Antall ord: 30
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
xyrea
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 763
Startet: 26 Apr 2012 20:09
12
Kjønn (valgfri): Kjærring!
Har takket: 268 ganger
Blitt takket: 636 ganger

- Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av xyrea »

Jepp. Var en av de tingene jeg ikke trodde på før jeg plutselig fant en :D

Var det ikke en egen tråd om sånne for en stund siden?
Antall ord: 30
... for the demon shall bear a nine-bladed sword. NINE-bladed! Not two or five or seven, but NINE, which he will wield on all wretched sinners, sinners just like you, sir, there, and the horns shall be on the head, with which he will...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links