Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserBevis for at vampyrer finnes

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av DamageDone »

Terjegutt skrev:Dette tror jeg på :- o
Men de er ikke som på film, de er ikke slemme og sånne ting.. vet ikke om det har blitt lagt ut tidligere da:- )

Eksempel fra Tyra Banks Show:

www.youtube.com/watch?v=qKjSnmJd2Q8
Tyra Banks Show er den nye og pålitelige kilden for paranormale ting.
Antall ord: 56

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Moonstone »

Terjegutt skrev:Dette tror jeg på :- o
Men de er ikke som på film, de er ikke slemme og sånne ting.. vet ikke om det har blitt lagt ut tidligere da:- )

Eksempel fra Tyra Banks Show:

www.youtube.com/watch?v=qKjSnmJd2Q8
Det som slo meg først når jeg så på linken er hvor syke Amerikanere er, med eller uten "vampyren" som var gjest der.
Slike undergrundsgrupper ønsker å være det romantiske bildet vi mennesker har skapt rundt myten.
De ER ikke vampyrer av den grunn..
Antall ord: 89
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Borte.. »

DamageDone skrev:
Terjegutt skrev:Dette tror jeg på :- o
Men de er ikke som på film, de er ikke slemme og sånne ting.. vet ikke om det har blitt lagt ut tidligere da:- )

Eksempel fra Tyra Banks Show:

www.youtube.com/watch?v=qKjSnmJd2Q8
Tyra Banks Show er den nye og pålitelige kilden for paranormale ting.
Jeg tror at Tyrannosaurus Banks i så fall bare vil ødelegge konseptet helt....slik hun pleier å gjøre. :roll:

Hun er kanskje bitchy fierce på posing og det der...men fy flate for en dårlig talkshow-host hun er! :shock:

Han vampyren var btw klisjé....
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mentalist.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 27 Des 2009 00:24
14
Kjønn (valgfri): Man
Lokalisering: Kragerø

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Mentalist. »

Han heter Don henrie, Er en hybrid, en meneskelig Vamp ( påstår), det jeg ikke kjønner er hvorfor han vil vise seg sånn, Men han er ok. Den tankelesende vampyren, leste tankene på tyra banks show, til en tilfeldig tilskuer, klart dette kunne være fake, men jeg tror og stoler på det er ekte
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
DamageDone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 479
Startet: 29 Sep 2009 00:45
14
Kjønn (valgfri): hersker
Blitt takket: 3 ganger

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av DamageDone »

Mentalist. skrev:Han heter Don henrie, Er en hybrid, en meneskelig Vamp ( påstår), det jeg ikke kjønner er hvorfor han vil vise seg sånn, Men han er ok. Den tankelesende vampyren, leste tankene på tyra banks show, til en tilfeldig tilskuer, klart dette kunne være fake, men jeg tror og stoler på det er ekte
Du kan da ikke ta en tv-program som dette seriøst?
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Svartepus »

Jeg liker å studere mennesker og syntes disse "vampyrene" på Tyra Banks show var utrolig fascinerende å se på. Eller det vil si, to av dem (Don og Vampyra) var fascinerende på en komisk måte. Sarah derimot, var definitivt en stilig dame. Om hun er vampyr eller ikke, er ikke godt å si, men hun fremsto som hakket mer "troverdig". Uansett var hun virkelig en karismatisk dame! :)

Det jeg stusser på er hvordan disse påståtte vampyrene er så "utagerende". Jeg mener; hvorfor velger noen av dem, som Don her, å slipe til og forlenge hjørnetennene sine? Hvis de er en ekte vampyrer og får blod via kanyler fra frivillige donorer, hva skal de da med disse falske hjørnetennene? Er ikke det litt sånn "se på meg"? Hvorfor er de så tydelig opptatt av å få oppmerksomhet? Som Moonstone er inne på virker det som om de vil bygge opp om en myte rundt seg selv, basert på vampyrhistoriene gjennom tidene. Hvis de virkelig er vampyrer, skjønner jeg ikke hvorfor de trenger å understreke det så kraftig med dramatiske klær, sminke og falske hjørnetenner. Det blir liksom så påtatt Halloween-aktig... Kan de ikke bare være vampyrer i form av seg selv?

Både når det gjelder vampyrer og folk med paranormale evner, har jeg mest tiltro til de mest naturlige og dempede. Folk som kler seg opp, sminker seg dramatisk og løper rundt og roper ut som sine evner er folk jeg mister tiltro til. Nå var jo Sarah (psi-vampyren hos Tyra) ganske så kunstnerisk og eksentrisk av seg, men hun fremsto likevel som hakket mer troverdig enn de andre to halloweenfigurene. På slutten av del 5 sa hun imidlertid noe som jeg syntes hørtes helt på trynet ut. Hun påstår at hun kan hevne seg på onde mennesker ved å få hjelp fra universet/Gud osv til å skade dem. Hun påstår i samme slengen at hun tror på karma og ikke vil befatte seg med onde/mørke krefter, men unnskylder seg med at hun bare advarer dem hun skal straffe. Det er universet/gudene o.l. som straffer dem. Hun er bare lys og gode krefter og tar null ansvar for det som skjer, utover at hun "advarte" personene. Snakker om å ikke ta ansvar for egne handlinger. Jeg mener at dersom du skader andre, er det du som er skyld i det som skjer, og ikke universet/gud(ene). Snakker om ansvarsfraskrivelse...

Men god underholdning, det var det absolutt! Og jeg synes Tyra er en artig talk show vert med alle sine fakter og grimaser! :lol:
Antall ord: 440
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mentalist.
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 82
Startet: 27 Des 2009 00:24
14
Kjønn (valgfri): Man
Lokalisering: Kragerø

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Mentalist. »

Godt innleg, Enig i hva du skriver her
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
alfi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 3
Startet: 07 Jul 2010 03:58
13

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av alfi »

Vermilion Oriol skrev:
camillah skrev:jeg elsker sola så jeg er hvertfall ikke vampyr, selvom en medium- biff er veldig godt!! :)

Eeew you freak! Biff skal være godt stekt! :bat
haha æsj, det er du som er freak om du liker god stekt biff... da kan du faen meg likesågodt spise skosåle ass.
Antall ord: 55
there is no black magic only cheap tricks

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
GJEST

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av GJEST »

Svartepus skrev: På slutten av del 5 sa hun imidlertid noe som jeg syntes hørtes helt på trynet ut. Hun påstår at hun kan hevne seg på onde mennesker ved å få hjelp fra universet/Gud osv til å skade dem. Hun påstår i samme slengen at hun tror på karma og ikke vil befatte seg med onde/mørke krefter, men unnskylder seg med at hun bare advarer dem hun skal straffe. Det er universet/gudene o.l. som straffer dem. Hun er bare lys og gode krefter og tar null ansvar for det som skjer, utover at hun "advarte" personene. Snakker om å ikke ta ansvar for egne handlinger. Jeg mener at dersom du skader andre, er det du som er skyld i det som skjer, og ikke universet/gud(ene). Snakker om ansvarsfraskrivelse...
Jeg så disse "vampyrene" forut, og ble ikke mektig imponert, men har ikke sett videoklippet nå, slik at jeg vet eksakt hvordan hun sa det du her kommenterer.

MEN det jeg kanskje tror hun mener, er at onde mennesker ofte vil få sin straff. Straff som fortjent. Av gudene/overmaktene/skjebnen. Ikke det at HUN er med på å skade dem, men at de VIL få sin skade/straff, nettopp pga sin ondskap.
Det kunne ikke være det hun mente?

For sånn er jeg og. jeg hevder meg over onde eller ekle mennesker, men tenker ofte at "bare vent, du vil få din straff en vakker dag!" Og ofte får de en eller annen form for straff, viser det seg. JEG har ikke skadet dem, og heller ikke sittet og manet det fram, hehe. Bare tenkt at, de onde får sikkert til sist sin straff.
Antall ord: 286

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MC_dyret
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 08 Jul 2010 03:22
13

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av MC_dyret »

Vampyr? bullcrap! det som bli beskrevet på denne siden her har ingenting what so ever med det å gjøre. Så mange ganger har vampyrens mysterium vist seg å være en myte, så mange ganger at selve ideen med den siden der egentlig er fullstendig bortkastet energi. Det finnes to typer vampyrer. Den ene er den vi finner i tradisjon og gamle folkehistorier, og den andre er den vi finner i litteraturen. Begge to er oppdiktet fra ende til annen. Vampyren vi finner i folkehistoriene var mye en ting å "skylde" på i tider med epidemier, mange dødsfall osv. En måte å takle det faktum at mennesket levde tett innpå døden. Alle "symptomer" på at den døde var vampyr er forklart, ettersom det var helt normale tegn på nedbryting hos liket.

Den andre vampyren som vi finner i litteraturen er helt annerledes. Den er en rik og vakker aristokrat med utrolige evner osv. Men du skal vite det at det romantiske sexappealet ved vampyren kom ikke før Francis Ford Coppola filmatiserte dracula og gav den et romantisk preg. Anne Rices bøker om vampyren kan ha vært en måte å takle død i hennes familie på. Altså er vampyren et fantasifoster. Mennesker med estetisk sans, blek hud og litt utstående tenner er da absolutt ikke vampyrer! Det er faktisk også påvist en sykdom som kunne skremme folk til å tro at deres avdøde var vampyrer. En type kolera faktisk. Jeg vil råde deg som skrev med rød-ish skrift i begynnelsen av denne tråden til å lese boka "Vampyr! blodsugende lik i litteratur og tradisjon", av Arnfinn Pettersen. For det er akkurat det de er i både litteratur og tradisjon. Lik som står opp fra graven. Den tradisjonelle vampyren sugde ikke blod engang, faktisk.

So there you go:)
Antall ord: 308

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MC_dyret
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 08 Jul 2010 03:22
13

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av MC_dyret »

Og til trådstarter også for den del. Tro akkurat hva dere vil, vær akkurat så overnaturlige dere vil, men bruk riktig navn på det. Vampyr er IKKE riktig. Det er misbruk av ordet.
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Meridian

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Meridian »

De eneste Vampyrene som jeg tror på er de menneskene jeg kaller Energi Vampyrer fordi har jeg vært borti,De som bevisst eller ubevisst tapper deg for energi.Jeg var borti et tilfelle en gang
der det var en som prøvde dette bevisst på meg som også hadde gjort dette med flere , men da jeg oppdaget dette stenkte jeg meg ganske enkelt så det ga fyren ikke spessielt mye glede.
Samtidig har du jo også vampyr flaggermusen da, den må jeg jo ikke glemme og si at jeg
også tror på. :lol:
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 30 Mai 2008 21:59
15
Blitt takket: 8 ganger

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Multatuli »

Halloen da Kimbara - du kan da ikke være så lettlurt at vampyrluna overbeviser deg fordi hun/han skriver på engelsk??
Vampyrer finnes IKKE!! DERMED BASTA!!!!!!
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Borte.. »

alfi skrev:
Vermilion Oriol skrev:
camillah skrev:jeg elsker sola så jeg er hvertfall ikke vampyr, selvom en medium- biff er veldig godt!! :)

Eeew you freak! Biff skal være godt stekt! :bat
haha æsj, det er du som er freak om du liker god stekt biff... da kan du faen meg likesågodt spise skosåle ass.

Du sammenligner godt stekt biff med en skosåle? Godt stekt er mellom så vidt borderline svidd og borderline svidd :roll:

For all del...hvis du liker å sutte på blodig rått kjøtt fremfor hardcore skosåle type kjøtt...så skal ikke jeg dømme deg :lol:
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Undra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 17 Jun 2008 12:54
15
Kjønn (valgfri): Hokjønn :)

Re: Bevis for at vampyrer finnes

Innlegg av Undra »

Uten å ta noe standpunkt om jeg tror vampyrer finnes eller ikke er det ett ordtak som sier:

"Ingen røyk uten ild"

Alle "historier" om vampyrer, varulver, engler, og andre fantastiske skapninger trenger ikke bare oppstå fordi folk skal ha "noen å skylde på", i forbindelse med feks epedemier, drap, lemlestelser, oppspiste lik og andre grusomheter.....
Det er jo mulig "historiene" oppsto fordi noen hadde førstehånds kjennskap til en "episode" av en av disse skapningene!

Bare en tanke......
Antall ord: 79

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links