Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKan ånder påfører folk sykdommer som ånder selv har dødd av?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Taurus

Kan ånder påfører folk sykdommer som ånder selv har dødd av?

Innlegg av Taurus »

Vet ikke om dette er riktig forum, men jeg får ta en smekk over fingra om det er feil sted.
For 8 å siden døde min stefar av hjernesvulst, høyt elsket og dypt savnet. Særlig min mor tok dette svært tungt. Etter noen år klarte hun å komme seg videre, ble samboer med en hyggelig kar og alt var bra helt inntil for to år siden. Da ble hun og rammet av hjernesvulst! Med dystre spådommer tok jeg kontakt med mange her inne ang healinghjelp, og responsen var stor. Etterhvert viser det seg at svulsten ikke var så alvorlig likevel, legene forstod ikke helt hva de hadde sett først gangen. Det skulle være flere svulster, og langt alvorligere enn den ensomme de fant på neste bildeundersøkelseren stund senere. Her tror jeg på healingens makt!!! Med operasjon og påfølgende behandlinger (stråling,cellegift) ble den borte. Lykkelige var vi i to år før vi iår fikk vite at den kom tilbake. Alt skjedde så fort,så det tok bare et par dager før en ny operasjon var igang. Igjen ble den fjernet, og ny runde med cellegift (ikke stråling, da det bare gies en gang)
Men så kom Desember, det ble plutselig så mange ambulanseturer til sykehuset pga ulike sykdommer/anfaller som til syvende og sist er knyttet til hjernesvulsten. Lavt kalsiumnivå pga cellegift, væskedannelse i hjernen rundt operasjonsåret, og hevelse(trykk i hjernen i det samme området. Det førte igjen til et epileptisklignende anfall,akkurat slik det hele startet for to år siden. Og frykten ble bekreftet av nye bilder; en tredje svulst har kommet! Nå er det større virkninger enn de to foregående, mor er blitt bortimot lam på venstre side da svulsten sitter på høyre hjernedel over øret. Igjen skal en tredje operasjon vurderes...
Vi skjønner ikke hvorfor dette skal skje, om og om igjen. Uansett hva pokker vi og legene spesielt gjør så får hjernen gjennomgå. Men da slo det meg! Kan det være min stefar? Kan han være "ensom" på den andre siden at han prøver å få mor over på det viset? Det var et unikt og perfekt forhold de to hadde, vil han ha tilbake det? Eller er jeg på ville veier nå? Kan en ånd påvirke et menneske i den grad? Og isåfall hvordan si fra at det ikke er akseptabelt, at han må holde seg unna og bare vente flere år? Om slik åndeaktivitet er mulig og det skjer nå , vil han aldri bli tilgitt!
Siden den første svulsten er mor blitt Bestemor til to søte små og stooortrives med :mozilla_smile: Og slik vil vi ha det i mange år. Som nevnt tror jeg på healingens makt, og har igjen ordnet med fjernhealing...alt kan skje. Vi kjemper igjen imot. Bestemor fortjener virkelig livet nå.
Kan ånder gjøre noe sånn styggedom mot folk uansett hvor snille de var da de levde? Hvordan "smekke" dem på fingra isåfall?
Håper jeg tar feil og at stefar istedet er der og hjelper mor i kampen mot elendigheta...
Da fortjener jeg isåfall en ny smekk på fingra for grunnløse beskyldninger :bat
Antall ord: 550

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Re: Kan ånder påfører folk sykdommer som ånder selv har dødd av?

Innlegg av Lilja »

Hei Taurus!

Dette var et innlegg som fikk tankene i sving hos meg. Mye fordi jeg kjenner meg igjen i historien din... Min svigermor mistet sin mann for noen år siden. Han døde også av kreft, og nå har hun selv fått samme diagnose. Man kan jo spørre seg om det er tilfeldig?

Tror vel uansett ikke det er helt rettferdig å skylde på din stefar, stakkar ;)
Jeg må innrømme at jeg heller mest mot å tro det er livets ironi når sånt skjer, men har likevel lurt på innimellom om det kan være en sammenheng.

Jeg tror ikke at ånder kan -eller ønsker- å påføre noen slike sykdommer for å få dem fortere over til seg. Derimot ser jeg ikke bort fra at man selv kan "tenke på seg" sykdom, og da også kreft.
Tankens makt er større enn vi tror, og dersom man kan tenke seg frisk, så kan man også tenke seg syk, eller?
Er det en mulighet for at tankene blir så gjennomsyret av dette at det gir fysiske utslag?
Jeg vet ikke jeg, men det er en tanke jeg har tenkt noen ganger den siste tiden...

Jeg håper uansett det går bra med din mor! Det høres ihvertfall ut som om hun har gode mennesker rundt seg :mozilla_smile:

Lilja-klem
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Uff jeg må virkelig si at jeg lide med deg og dine i denne tragiske stunden.

Jeg vet atånde kan gi oss et hvist bilde av hvordan de hadde det før de gikk bort, Jeg har også hørt at de kan gi både psykiske og fysiskeplage.
Men jeg tro ikke dette er de stefar som er fremme fra den andre siden og gjør din mor syk på denne måten.
Kroppen og spesiellet hjeren virker på de utroligste måter og husk leger og slik har ikke alltid rett i det dem ser og undersøker.
Jeg tror dette heller har med miljø og arv å gjøre.

Hvis det e slik at du tror din stefar er rundt din mor så tror jeg nok heller det at han er der for å støtte og hjelpe henne.
Slik du beskriver det unike og kjælige forholde så tro eg nok ikke din stefar kunne finne på og gjøre din mor noe annet en godt.

Sender noen varme tanker og ønsker for deg og dine.
Antall ord: 179
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Metodisten »

Går i lag med Heksepusen her. Beklager det du måtte oppleve med dette.
Min første tanke er att ånder som kan overføre sykdommer f.eks er bare tull.
Men så tenker jeg litt på allt jeg har lest.

Mye som virker tull er kansje ikke det alltid. Som ekteparet på førstesiden av VG for noen år siden. De var gift i 70 år !!!
Var selv begge i 90 årene og døde med 4 timers mellomrom...tilfeldig ?
Men selfølgelig, det forutsette som utgangspunkt att man har med en ånd å gjøre som faktisk vil påføre ett levende mennesker en alvorlig sykdom. Hva sier det om ånden da ?

Denne linken her er om noen som forstyrret en gamel grav i ett boligområde. Her fortelles det om aggresive sinte ånder som kastet sykdom over flere.

http://www.youtube.com/watch?v=M6aq6iDpOn4
Antall ord: 149

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Innlegg av camillah »

uff, føler med deg nå, kjempe trist at det skal komme igjen og igjen..
men jeg er enig med metodisten og heksepusen.
tror heller at det har med arv og miljø, og når de sier at ca hver 3 person får en slags kreft type igjennom livet så er vel sannynligheten stor,
selvom man kan spørre seg når det kommer for 3 gang om dette er tilfeldig..
Antall ord: 72
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Taurus

Innlegg av Taurus »

Det er nok snakk om maksimal uflaks, at alt bare er tilfeldigheter. Men det er selvsagt bare så...hva er det riktige ordet?... urettferdig,vondt,uforståelig...ja, kunne ramset opp mye mer. Det er selvsagt all alvorlige sykdommer som rammer en i for ung alder, en dag skal vi alle miste noen vi er glade i. Men helst etter at de har nådd minst 80 år.
Det er nok lett å tro at årsaken til sykdommen har en "åndelig" årsak, etter alt det vi har opplevd gjennom årene. Men mor og stefar er fra hver sin kant av landet, så det er nok utrolige tilfeldigheter som rår her. Maksimal uflaks.
Men ingenting er avgjort enda, vi avventer og krysser alt vi har av fingrer og bein for nok en seier over elendigheta.
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 09 Nov 2005 15:50
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Innlegg av eile-joha »

Utrolig trist dette du forteller.. Men jeg tror nok heller ikke at han ville påført henne denne sykdommen. Han er nok der heller for å støtte henne.
Slik jeg tenkte; du nevnte at de hadde et spesiellt forhold. Noen mener de har sjelevenner osv at de er ment for hverandre. Jeg ser heller en sammenheng her. At de er sjelevenner og at en av tingene de skulle dele var/er denne sykdommen. (om du skjønner meg. Er utrolig dårlig på å forklare).
At dette har vært forutbestemt. Enkelte ting og sammenhenger så tror ikke jeg så mye på tilfeldigheter.. Moren din har nok lært veldig mye fra den tiden han var syk og har nok med seg mye erfaringer fra hans sykdomsperiode.Noe som kan gjøre det lettere å komme seg igjennom de tøffeste periodene. Og at hun har et par søte barnebarn hjelper nok utrolig. De er nok hennes små engler.. ;)
Virker som hun har en flott familie rundt seg iallefall..
Lykke til videre..
Skal sende dere varme gode tanker..:)
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Det er alltid vanskelig når folk blir syke, og ikke minst når det er sykdom av den mer alvorlige sorten.

At ånder påfører folk sykdom, kan være en måte å bortforklare "hvorfor".
Men jeg tror vi bør nok være litt mer jordnære i dette,
i våre dager er det mange forskjelige årsaker til at folk pådrar seg sykdommer.
Ikke minst miljø , matvaner, livstilsvaner, arvelighet, osv.

Under miljø, har vi forurensning, elektromagnetisk-stråling ( fra høyspentkabler f.ex ),
vi har radongass ( avhengig av plassering og utlufting av bolig), og ikke minst kunstig produserte byggematerialer, kunststoffer, limstoffer, avgasser fra tapet, lim, fugemasser, osv.

Under matvaner kommer alt vi spiser,
både av "naturlig mat" ( dyr og planter og sopp direkte fra naturen - som kan være forurenset,)
vi har kunstig produsert mat ( deriblandt kjente E stoffer og ukjente stoffer -f.ex .fra forurensning )

Livsstilsvaner som røyking, spesielle matvaner ( fet mat osv ), aktivitet, osv,

Arvelighet, ja visse sykdommer er faktisk bundet til gener, - om man har "anlegg for den eller den sykdommen ) osv,

Personlig tror jeg at visse sykdommer også kan være "planlagt" - for å få erfaring ( krever tro på reinkarnasjon og planlegging av hva man skal lære i livet ( livene ).

Jeg tviler også på at ånder kan "sette sykdom på folk" - bare fordi de vil, dersom det ikke blir akseptert av ens "overjeg " - sjelen - og ens Hjelpere vil ikke slik "påføring" kunne fungere.

Så mitt råd er heller ; sjekk de faktorene jeg nevnte over FØR man begynner å skylde på ånder...

Det er tunge saker å snakke om dette, ikke minst for de som opplever det selv, eller i egen familie.
Ta derfor gjerne kontakt med kreftforeningen - de kan bidra med mye !

Håper det går bra med dem.

A
Antall ord: 304

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links