Er ca 2-3 år siden. Hadde nettopp lagt meg i sengen for å lese litt. Etter en stund begynte jeg å høre tunge skritt frem og tilbake, akkurat som at det var noen som gikk frem og tilbake i leiligheten over meg. Med min nå avdøde mobiltelefon tok jeg opp lyden av skrittene. Etter vel 15 minutter begynte jeg å bli ganske så irritert. Tenkte da at kanskje naboen hadde satt på noe overpå før han gikk å la seg, men kom da på at han og kjerringa var på ferie i syden. Jaha, tenkte jeg. Så jeg heiv på meg noen filler å valsa bestemt ut på plenen utenfor leiligheta mi, i håp om å få se om det faktisk var noen som dreiv å kødda med meg, eller om naboen hadde latt noen få bo hos han mens de var borte. Neida, ikke mye lys eller action der oppe gitt, enda jeg klatret opp på naboens benk (for å få bedre innsyn) så fikk jeg ikke øye på noe.
Etter vel 4-5 minutter utenfor, så gikk jeg tilbake til sengs. Etter vel 2-3 minutter så kom lyden tilbake. Såpass trøtt og lite redd for det "paranormale" så ba jeg "personen"; "ryke og reise" (på pent norsk). Da sluttet de tunge skrittene.
Jeg har i ettertid tenkt at de kunne være vaskemaskinen som var i drift, eller kjøleskapet, men har kommet til en konklusjon at de ikke lager slike tunge lyder, ei heller så uregelmessige.
Noen tanker?
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ 3 skritt frem og 3 tilbake
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Des 2009 01:21
- 14
Re: 3 skritt frem og 3 tilbake
det kan jo faktisk ha värt et innbrudd (via aapent vindu, kjeller eller lignende)
Tunge skritt ligner jo ikke lyden av vaskemaskiner. Og hvorfor skulle en nabo som ikke er hjemme, plutselig sette paa klesvasken? Og kjöleskapene durer, de dunker ikke.
bare fordi du ikke kan faa öye paa enintrenger, betyr ikke at den ikke er der. kan ogsaa väre en i familien som har faatt beskjed om a holde stedet rent, vanne planter etc. Og som tilfeldigvis har forlatt stedet för du fikk paa deg klär og kom deg ut.
Alt dette er muligheter og spekulasjoner. Men alikevel. Baade "spökelser", ventilasjonssystemer, loftsluker etc kan avgi slike dunk. Det forekommer ogsaa fugler som gaar seg vill i ventilasjonssystemer ( har opplevd det selv). Naar de flakser, kommer det höye dunk fra rörene.
Tunge skritt ligner jo ikke lyden av vaskemaskiner. Og hvorfor skulle en nabo som ikke er hjemme, plutselig sette paa klesvasken? Og kjöleskapene durer, de dunker ikke.
bare fordi du ikke kan faa öye paa enintrenger, betyr ikke at den ikke er der. kan ogsaa väre en i familien som har faatt beskjed om a holde stedet rent, vanne planter etc. Og som tilfeldigvis har forlatt stedet för du fikk paa deg klär og kom deg ut.
Alt dette er muligheter og spekulasjoner. Men alikevel. Baade "spökelser", ventilasjonssystemer, loftsluker etc kan avgi slike dunk. Det forekommer ogsaa fugler som gaar seg vill i ventilasjonssystemer ( har opplevd det selv). Naar de flakser, kommer det höye dunk fra rörene.
Antall ord: 139
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: 3 skritt frem og 3 tilbake
Lyd kan være notorisk vanskelig å stadfeste siden lydbølger forplanter seg og reflekteres i alle mulige materialer og overflater.spacesound skrev: Noen tanker?
Et enkelt eksempel:
Nå nylig var det en byggeplass et lite stykke unna leiligheten min. Der drev de og hamret ned støttebjelker i jorden. Lyen av denne hamringen hørtes ut som det kom fra selve bygningen jeg bor i, og hørtes mye tydeligere enn når man befant seg utenfor bygget. Grunnen til dette er at lydbølgene forplantet seg i betongfundamentet i bygget mitt, noe som fungerer omtrent på samme måte som et høyttaleranlegg siden lyden ble isolert fra annen støy utenfor.
Retning og avstand kan rett og slett være plent umulig å bedømme.
Konklusivt betyr dette altså at lyden du hørte slettes ikke trenger å stamme fra leiligheten over deg. Den trenger ikke engang å komme fra bygget du bor i.
Antall ord: 153
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |