Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Klebeånd
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Okt 2007 19:43
- 17
- Kjønn (valgfri): Intet
- Lokalisering: Mølehøle
- Blitt takket: 1 gang
Klebeånd
jeg har en venninne som nettopp har fått høre hun har en så kalt "klebeånd". helt fra hun har vært en liten toddler, har hun husket ting som ikke kan direkte forklares som normalt. hun har nettopp kommet ut av et langt, men utrolig vanskelig forhold, der den andre parten både var voldelig og "mannen i huset". per i dag har hun fått ett eget sted hvor hun har merket veldig mye aktivitet. noen av disse tingene er lyder, som banking i vegger, hun har våknet opp med kloremerker bak på ryggen, hun har våknet på natten at noen har holdt henne i hånden, ballonger som flyr rundt i huset og som til slutt svever ned i ansiktet på mannlige gjester. i det forrige forholdet ble den andre parten ganske så skremt når han våknet på nattaen og fikk se en kvinnelig person stående i foten av sengen og nistirre på han i en god stund. senere fikk hun nummeret til en person som skulle hjelpe henne med å lokalisere, identifisere og fjerne mulige ånder som fulgte henne i livet. han kom til henne en kveld og fortalte at hun hadde 2 ånder rundt seg. den ene var ond, og ville henne ikkke noe godt i livet mens den andre passet på henne. det som direkte ble sagt var at denne gode ånden hadde en liten forelskelse for henne, og det ble direkte sagt at ånden hatet den forrige kjæresten hennes, og derfor plaget nye eventuelle menn som hun kom i kontakt med. Mediumet eller hva jeg skal kalle ham, så ut til å praktisere bibelen når det gjaldt fjerning av ånder. han begynte å be, og sa den onde var vekk. venninnen min ville beholde den gode ånden fordi hun følte en tilknyttning til den. Sånn jeg forstod var denne gode ånden kanskje bare en energi fra en mulig levende person som hadde gjennomgått sykdom, eller et veldig hardt liv i lys av dop, og alkoholisme. noe familen hennes har slitt med mye. Jeg vet ikke om dere får noe ut av dette, men jeg vil gjærne vite mer om hva dere deffinerer som klebeånd, andre forslag på denne terroriseringen kan komme av?
Antall ord: 381
lusnuse
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 23 Sep 2008 10:12
- 16
- Kjønn (valgfri): Flaskepost
- Lokalisering: Inni ditt hode
- Har takket: 128 ganger
- Blitt takket: 402 ganger
Re: Klebeånd
Etter som jeg har forstått så er teorien rundt dette med klebeånder det at disse henger seg på mennesker som de har noe til felles av noe slag med, enten det er følelser, traumer, hendelser i disse personenes liv som de har til felles, og da skal visst disse "åndene/energiene" på en måte livnære seg av dette, og derfor vil de ønske å henge seg på folk på den måten.
Jeg personlig tror ikke på "ondskap" som en makt eller kraft, men jeg tror på "negative", og at noen ånder kan oppleves som negative, og noen positive.
Men såklart når et medium bruker Bibelen, dukker de begrepene opp siden de liker å personifisere ytterpunkter som "godt og ondt".
Jeg sier ikke at han tar feil, jeg sier bare at jeg er uenig..
Jeg personlig tror ikke på "ondskap" som en makt eller kraft, men jeg tror på "negative", og at noen ånder kan oppleves som negative, og noen positive.
Men såklart når et medium bruker Bibelen, dukker de begrepene opp siden de liker å personifisere ytterpunkter som "godt og ondt".
Jeg sier ikke at han tar feil, jeg sier bare at jeg er uenig..
Antall ord: 139
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Okt 2007 19:43
- 17
- Kjønn (valgfri): Intet
- Lokalisering: Mølehøle
- Blitt takket: 1 gang
Men en ting jeg ikke forstår..
denne "positive" energien, som altså følte seg knyttet til henne. Han formulerte seg slik at denne energien kunne være fra en levende person?! jeg har aldri hørt om at levende personer utgir slik energi.
denne "positive" energien, som altså følte seg knyttet til henne. Han formulerte seg slik at denne energien kunne være fra en levende person?! jeg har aldri hørt om at levende personer utgir slik energi.
Antall ord: 44
Hide post links |
phsykopat-ofre har en tendens til aa finne seg en ny psykopat hvis de kommer seg unna den förste..
skal man da kalle psykopater for klebeaander ogsaa??
Ofre for vold og psykisk terror, har ofte angst og vrangforestillinger, der godt blir ondt, ondt blir godt eller fantasier blir spökelser. sier ikke at det er tilfellet i den settingen du snakker om. men muligheten er jo til stede. det kan hende at det er slik som hun oppfatter det, men det kan ogsaa väre opplevelser som ikke har rot i virkeligheten. Psykologien kan spille gud og hvermann et realt puss.
skal man da kalle psykopater for klebeaander ogsaa??
Ofre for vold og psykisk terror, har ofte angst og vrangforestillinger, der godt blir ondt, ondt blir godt eller fantasier blir spökelser. sier ikke at det er tilfellet i den settingen du snakker om. men muligheten er jo til stede. det kan hende at det er slik som hun oppfatter det, men det kan ogsaa väre opplevelser som ikke har rot i virkeligheten. Psykologien kan spille gud og hvermann et realt puss.
Antall ord: 102
Hide post links |