Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserElektronikk og åndelige energier?

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av Divine Spirit »

Det er mange som opplever at mobiler, PC'er osv kan gå "Bananas" av og til.

Jeg opplever selv at mobilen ofte klikker hvis jeg skriver en SMS som jeg ikke burde skrive (Som når man krangler og skriver ting man ikke mener) Det er så åpenbart "noe" som stopper å sende sms ved slike tilfelder at jeg kan le av det. Det samme med PC'n.
Jeg har litt "åpent hus" hjemme Mi casa su casa, og når andre er her hjemme opplever de av og til at TV'n skrur seg av og/eller på av seg selv, lamper tennes eller slukkes av seg selv (har ikke opplevd det med meg til stede) Og nå senest idag tidlig så skrudde GPS'en seg på i bilen av seg selv når jeg var på vei til jobb.

Slike ting kan jo selvsagt ha en naturlig forklaring.

Er det fler som opplever slike ting?
Antall ord: 156
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av BA. »

I bilen har jeg en bluetooth handsfree.

Av og til når jeg skal skru av tenninga på bilen så kommer det en ringelyd i handsfree'en.

Jeg har ennå ikke funnet ut hva årsaken kan være, men jeg har utelukket at det skjer idet jeg skrur av tenninga, fordi jeg har, når denne ringelyden kom, stoppet hele sekvensen og ikke skrudd av tenninga.

Det kan virke som at den vet når jeg skal skru av og ringer, nærmest for å si "nei, ikke gjør det." :)

Snodige greier, men jeg skal nok finne ut av det til slutt. :badgrin:
Antall ord: 102
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Willhelmina
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 26
Startet: 29 Nov 2009 23:11
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Barteland
Blitt takket: 1 gang

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av Willhelmina »

Vi har Chavrolet suburban å der må man skru av alt for å få ut nøkkelen....enda så hadde radioen skrudd seg på om natten.
Å det skal jo ikke gå ann når strømmen og alt i bilen er av.
Vi hadde dårlige bremser på bilen den tiden og vi hadde en her som ikke likte at vi drev å kjørte så vi hadde en del slike rare episoder med bilen til vi byttet bremseklosser.

Når det har vert mye aktivitet i huset så har vaskemaskin, dvd spiller og flere elektriske apparataer blitt ødelagte på samme tid.
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av Heksepusen »

Jeg må le litt jeg for det er hvis ikke bare jeg som har det slik med elektronikken hehe.
Så ta det med ro og følg det som føles riktig der og da.
Antall ord: 35
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av Divine Spirit »

Slik jeg ser det kan åndelige energier enkelt tukkle med elektronikk. (Og nei BA jeg kommer ikke til å diskutere åndelige energier med deg) Og slik jeg oppfatter det er det ENDA lettere for "dem" med den digitale tidsalderen.

Jeg kan gi fler eksempler fra mitt eget liv. Før noen år siden var jeg ekstremt plaget av elektriske støt Slike småstøt (statiske) man kan få av bildøren eller andre ting. Dette var en skikkelig plage, og uansett hvilke klær/sko jeg hadde. Den merkeligste opplevelsen var da jeg skiftet vann i et akvarie. Jeg hadde vann i en bøtte på stuegulvet, og fikk en statisk støt av vannet? Vannet var ikke kobblet til noe, det var en plastikk-bøtte på et tregulv, samme gulv som jeg selv sto på.

Et annet eksempel er på Gol 2 mil fra der jeg bor. Når man kjører forbi et sted, like ved Pers Hotell så mister man som regel forbindelsen på mobilen om man snakker i den. Dette skjer nesten alltid, og Golinger kjenner "problemet". Av og til så er biler til gjester på Pers "døde" når de skal reise hjem, og de ringer NAF for starthjelp, siden det tilsynelatende er et flatt batteri. Det NAF gjør i mange tilfelder er å taue bilen vekk fra Pers Hotell og så er det bare å starte den!!! Hva dette kommer seg av vet ingen. Men like ved så ligger det en gravhaug som skal være Kong Haddings grav. Det er flere gamle myter knyttet til den haugen, som skriver seg langt tilbake.

Om det er snakk om åndelige energier som påvirker mobiler og biler får være opp til hver enkelt å danne seg en mening om. Men det er spesielt! :)
Antall ord: 300
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av Heksepusen »

Å jeg som trodde jeg var rar.

Jo da jeg kan faktis bekrefte litt av det du sier om at man får styøt av tin man ikke kan få støt av som plasstikkbøtte med vann på tregulv. Jeg har opplevd det selv. Jeg har også hver med om å se ting som er koblet ut av kontaker og ikke har teknisk sett mulig å kunne starte har startet av seg selv.
Jeg har en mobil som faktis til tider ringer av seg selv både utgående og innkommede. hvordan ike vet jeg når min mobil har ligget på sin plass og ingen har rørt den ( ja den ligger slik at barn ikke får tak i den) Jeg har jo sett at mitt nr er innkomed dit den har ringt men min står det ikke noe på.

Å når det kommer til Pers så jo jeg har hvert med på at bilen har flatt bateri og veldig dålig nattesøvn.

Så ja at ånder leker med energien i det elktriske helt klart.
Antall ord: 178
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av Divine Spirit »

Også batterier i fx kamera kan lade seg helt ut til de slår av pga for lite strøm. For så plutselig å være fulladet av seg selv noen minutter etterpå. Dette har jeg opplevd spesielt i forbindelse med borddans. Da man "Bygger opp" MYE energi i rommet der det skal foregå.

Snodige greier, men det er et fakta! :)
Antall ord: 60
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av BA. »

Divine Spirit skrev:Slik jeg ser det kan åndelige energier enkelt tukkle med elektronikk. (Og nei BA jeg kommer ikke til å diskutere åndelige energier med deg)
Vi behøver ikke diskutere dette, men kanskje du vil fortelle meg hvorfor du bruker denne betegnelsen når du ikke aner hva du mener med det?
Antall ord: 53
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av Heksepusen »

Divine Spirit skrev:Også batterier i fx kamera kan lade seg helt ut til de slår av pga for lite strøm. For så plutselig å være fulladet av seg selv noen minutter etterpå. Dette har jeg opplevd spesielt i forbindelse med borddans. Da man "Bygger opp" MYE energi i rommet der det skal foregå.

Snodige greier, men det er et fakta! :)
Jeg tro det har en liten sammen heng mellom disse snodige sammentreffen med elektrisk enerig og andre energier.
Jeg har også merket meg det at jo mer ( åndelig) energi det er jo mer snodig oppfører det elektroniske seg det virker nesten slik på meg og jeg ser jo en sammen heng.
Antall ord: 115
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
camillah
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 555
Startet: 10 Feb 2005 16:45
19
Lokalisering: somewhere over the rainbow
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 11 ganger

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av camillah »

jeg slet litt med tven der jeg bodde før. den skrudde seg av eller på uavhengig om jeg var der eller ikke.opplevde også at jeg hadde skrudd på vannkrana også gikk jeg bort til ovnen som står 3m unna ca, og venninnen min satt i sofaen. snudde meg mot vasken og så den skrudde seg av.. merkelig. opplevd det med støt en del ganger, også av vann.. merkelig greier. litt spennende også :) hunden min knurret mange ganger ut i løse lufta i leiligheten, spes mot gangen. mye merkelig som skjedde der egentlig når jeg tenker meg om :)
Antall ord: 103
Eneste man med sikkerhet vet om livet, er at det går videre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av Divine Spirit »

BA. skrev:Vi behøver ikke diskutere dette, men kanskje du vil fortelle meg hvorfor du bruker denne betegnelsen når du ikke aner hva du mener med det?
Jo BA, JEG vet hva JEG mener med det. Jeg vet også at det eksisterer og jeg vet når det er til stede, jeg føler det i kroppen, og jeg føler det i sinnet. Men det er så og si umulig å forklare for en som ikke kjenner til det, som ikke vet hvordan det føles. Henviser til tidligere diskusjoner...

For meg blir det litt som å diskutere abstrakt kunstmaling med en blind.
Det har lissom ingen hensikt.
Enten så er man klar over de åndelige energien, "ser" og føler dem. Eller så er man det ikke.

Man kan ikke sette ord på det ubeskrivelige. Men åndelige energier er et ord jeg bruker. Og det er mange her på forumet som da intuitivt vet hva jeg snakker om. Som har opplevd dem selv, og er klar over at de eksisterer, selv om man ikke kan bevise det vitenskapelig eller forklare det nermere med ord.

Kulde, varme, kjærlighet, uro, sjalusi, lykke, farger, er fler eksempel på ting som ikke lar seg forklare for en som ikke opplevd dem. Kan du ikke bare godta at du er nødt til å oppleve det selv for å forstå det? Og selv om du opplever det, så er det ikke sikkert du har "evnen" til å ta det til deg. (du kan ikke brekke en finger om du er født uten armer)
Antall ord: 259
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av Heksepusen »

Divine Spirit skrev:
BA. skrev:Vi behøver ikke diskutere dette, men kanskje du vil fortelle meg hvorfor du bruker denne betegnelsen når du ikke aner hva du mener med det?
Jo BA, JEG vet hva JEG mener med det. Jeg vet også at det eksisterer og jeg vet når det er til stede, jeg føler det i kroppen, og jeg føler det i sinnet. Men det er så og si umulig å forklare for en som ikke kjenner til det, som ikke vet hvordan det føles. Henviser til tidligere diskusjoner...

For meg blir det litt som å diskutere abstrakt kunstmaling med en blind.
Det har lissom ingen hensikt.
Enten så er man klar over de åndelige energien, "ser" og føler dem. Eller så er man det ikke.

Man kan ikke sette ord på det ubeskrivelige. Men åndelige energier er et ord jeg bruker. Og det er mange her på forumet som da intuitivt vet hva jeg snakker om. Som har opplevd dem selv, og er klar over at de eksisterer, selv om man ikke kan bevise det vitenskapelig eller forklare det nermere med ord.

Kulde, varme, kjærlighet, uro, sjalusi, lykke, farger, er fler eksempel på ting som ikke lar seg forklare for en som ikke opplevd dem. Kan du ikke bare godta at du er nødt til å oppleve det selv for å forstå det? Og selv om du opplever det, så er det ikke sikkert du har "evnen" til å ta det til deg. (du kan ikke brekke en finger om du er født uten armer)
Må bare få komenter at dette var bra skrevet.
Antall ord: 271
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av BA. »

Divine Spirit skrev:
BA. skrev:Vi behøver ikke diskutere dette, men kanskje du vil fortelle meg hvorfor du bruker denne betegnelsen når du ikke aner hva du mener med det?
Jo BA, JEG vet hva JEG mener med det. Jeg vet også at det eksisterer og jeg vet når det er til stede, jeg føler det i kroppen, og jeg føler det i sinnet. Men det er så og si umulig å forklare for en som ikke kjenner til det, som ikke vet hvordan det føles. Henviser til tidligere diskusjoner...
Du vet ikke engang hva det vil si å vite, men det er en annen sak, og det skal jeg ikke begynne å diskutere nå.
For meg blir det litt som å diskutere abstrakt kunstmaling med en blind.
Det har lissom ingen hensikt.
Enten så er man klar over de åndelige energien, "ser" og føler dem. Eller så er man det ikke.
Jeg har aldri forsøkt å forklare en blind abstrakt kunstmaling, men jeg skjønner ikke hvorfor det ikke skal være mulig. Det er så mange måter å forklare ting på at en av dem bør være forståelig selv for blinde.
Man kan ikke sette ord på det ubeskrivelige. Men åndelige energier er et ord jeg bruker. Og det er mange her på forumet som da intuitivt vet hva jeg snakker om. Som har opplevd dem selv, og er klar over at de eksisterer, selv om man ikke kan bevise det vitenskapelig eller forklare det nermere med ord.
Jeg tror ikke de andre intuitivt vet hva du mener, men de vet kanskje hva de selv mener med åndelig energi. Slik jeg har forstått det så er den beskrivelsen ganske individuell.
Kulde, varme, kjærlighet, uro, sjalusi, lykke, farger, er fler eksempel på ting som ikke lar seg forklare for en som ikke opplevd dem. Kan du ikke bare godta at du er nødt til å oppleve det selv for å forstå det? Og selv om du opplever det, så er det ikke sikkert du har "evnen" til å ta det til deg. (du kan ikke brekke en finger om du er født uten armer)
Hvordan vet du dette om du ikke har forsøkt? Og hvis du i utgangspunktet mener det er uforklarlig, så vil du vel også feile i utgangspunktet, men kanskje andre kan klare det.

Farger lar seg definere, temperaturer lar seg definere, kjærlighet lar seg definere, energi lar seg definere, men "åndelig energi" lar seg ikke definere? Dette forstår jeg ikke. Hvorfor skal man ikke kunne definere "åndelig energi", når annen energi så lett lar seg definere?

Uff, meningen var ikke å diskutere "energi", men siden du begynte med det, så fortsetter jeg også.
Antall ord: 457
Det er mye vitenskapene ikke kan forklare, men man behøver ikke å forlate virkelighetens verden.
-- Terje Lømo

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Divine Spirit
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 18 Nov 2009 19:13
14
Kjønn (valgfri): Far
Lokalisering: Skien
Har takket: 5 ganger
Blitt takket: 44 ganger

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av Divine Spirit »

:blahblah


Jeg tror vi lar debatten om åndelige energier ligge. Det er nyttesløst å forklare deg dette.
Jeg har beskrevet det så godt jeg kan i ord, så resten er opp til deg å forstå! :)

Håper på fler inlegg fra folk som opplevd spennde ting med elektronikk! :)
Antall ord: 46
...Det skrevne ord er bare et rykte. Kun selvopplevde ting er sannhet...
http://www.divine-spirit.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Elektronikk og åndelige energier?

Innlegg av Heksepusen »

Tråden er ryddet for avsporinger.
Vennligst hold dere til tema .
Kometarer og spøsmål tas på pm
Vennlig hilsen
Heksepusen
Mod.
Antall ord: 23
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links