Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidlerEt tarot legg

Pendler, spåkort, søkepinner, krystaller og andre hjelpemidler
Heksepusen er moderator.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Loddfavne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 95
Startet: 15 Mai 2008 15:09
15
Blitt takket: 1 gang

Et tarot legg

Innlegg av Loddfavne »

Jeg skriver litt resultater av et legg jeg la, bare slik at folk kan se litt om hvordan dette kan gjøres i praksis. Her er et eksempel på et legg med det keltiske kors.

Spørsmålets Substans - Eneboeren , opp-ned
Hindringer - Skjebnehjulet, opp-ned
Bevisste planer - 4 Beger, opp-ned
Tidligere innflytelser - Narren, opp-ned
Faktorer på vei ut - Keiserinnen
Nye innflytelser - Ridder av Staver
Sinnerlag - Stjernen
Omgivelser - 4 Stav, opp-ned
Forventninger - Måtehold, opp-ned
Sannsynlig utfall - 6 Sverd

Først kan man se litt på hvilken retning kortene ligger. 6 av dem ligger opp ned.
Så kan man se litt på hvilken type de små kortene er. 2 stav, 1 sverd og 1 beger
Så ser man at det er 6 kort fra den store arkana

Se for dere en femkantet stjerne med en sirkel rundt. Dette kalles et pentagram. I toppen av stjernen kan man skrive tallet 6. Dette står for kortene fra den høyere arkana. Det er gjennom disse kortene at bevisstheten møter de fire elementene. Vannet og jorden ligger i bunnen, de to nederste taggene. Disse er representert med begre og mynt. Vi har ingen mynt, men ett beger. Dermed er det ett tall i den nederste stjernen. De to øverste spissene av stjernen er ilden og luften. Disse er representert med Stav og Sverd. Husk at staven skal stå på andre siden av begrene i pentagrammet i forhold til begeret. Dermed har man tallene 2,1,1,0,6 i pentagrammet.

Da kan jeg ta motsetningene i den lille arkana. Dette er elementene som strides seg i mellom. Når det gjelder luft mot jord, så ser vi at det jordlige ikke er så mye tilstede. Sverdet står ved resultatet og viser luftens seier over jorden. Kortet betyr at gjennom å gå videre, vil man gå mot noe mer harmonisk. Så kan man ta ildens kamp mot vannet. Vannet handler om planene. Kortet sier at motivet for planene er at man er redd for å være alene. Ilden handler om noe nytt som kommer i form av en energisk person. Det handler også om noe i omgivelsene som lykkes, etter mye prøving og feiling. Altså ser man ilden og luften som de to sterkeste elementene. De står for kreativitet og begjær.

Så kan man se på den store arkana. Spørsmålet handler om en ensomhet som er kommet. Hindringene er en ulykke. Det er noe i fortiden som advarer om at det kanskje ikke er så lurt å ta så mange sjanser. Man sier adjø til en kreativ periode. Mentalt er man fylt av håp. Man forventer at man ikke skal kunne vise måtehold i sitt liv.

Først nå står man på et sted der man kan la visjonene om fremtiden komme inn. Når man er usikker tar man frem en pendel for å se om man tenker rett eller feil. Noen ganger så sier pendelen et tydelig nei, og da må man prøve å forklare hva dette har med det man skal spå å gjøre. Andre ganger så bekrefter pendelen at ens mistanker er korrekte. Av dette legget så ser man at det kan bety svært mange ting, så på slutten må man forsøke å bruke evnene sine for å se hva det betyr. Nettopp dette legget fortalte meg noe om fremtiden min. Det var ikke det jeg ønsket å høre, men jeg fikk beskjeden likevel. Uansett hva de sier, så må man være takknemlig for at man faktisk får snakke med de høyere kreftene. Man må også være klar på at det er magi man har befatning med.
Antall ord: 613

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gjest

Re: Et tarot legg

Innlegg av Gjest »

Ble ikke ett hakk smartere....lol ;)
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links