Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinÅ motta healing

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Å motta healing

Innlegg av Bearchild »

Kjenner jo til at mange mener at "man må tro" for å kunne bli healet. Er det sånn at hvis man ikke tror, eller er veldig skeptisk, "stenger av" for healing/ healeren?

Altså,- hvis man går til det skrittet at man oppsøker en healer. Kanskje bare for å ikke la noe være uprøvd. Da har man jo til en viss grad bestemt seg for å tro. Litt, om ikke annet. Og så skjer det ingenting. Alt man har hørt om strømmende varme og stråling og pitring uteblir.

Funker ikke healeren? Kanskje healing ikke fungerer? Eller.. kan det være at pasienten "ikke fungerer"?

Nysgjerrig på hva dere som driver med healing tenker om dette. :)
Antall ord: 119
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1694 ganger
Kjønn:

Re: Å motta healing

Innlegg av Asbjørn »

Her kommer du inn på en sak med mange svar, litt avhengig av hvem som svarer..

Mitt inntrykk er som følger :
Healing kan skje uten at vedkommende mottaker registrerer noe som helt, annet enn at vedkommende blir frisk overraskende fort.
Mens noen merker varme, andre merker prikking, og noen opplever at de blir døsige.


Andre merker ingenting og ikke blir de bedre heller. Hvorfor ?
Det er etter min mening flere grunner til at det skjer ;
Healeren klarer ikke å formidle energien;
- enten fordi vedkommende ikke er en healer,
- fordi healer og mottaker ikke er på samme "bølgelengde"
- tro er hos noen en betydelig faktor, mangler troen bremses virkningen, mens hos andre spiller det ingen rolle

Så har vi det vi kaller karma eller skjebne.
Jeg tror på reinkarnasjon, og at vi før vi går inn i dette livet bestemmer visse ting vi skal igjennom, for å lære.
Dersom en plage / sykdom har en slik "opprinnelse" - at man skal lære noe av sykdommen, enten selv eller noen av familie / nære venner, så vil en healing som fungerer ødelegge denne prosessen, og dermed ødelegge for planen for livet.
Om dette er tilfellet, vil jeg anta at healing stoppes "ovenfra" - for å unngå at man "bryter karma".

Dette er bare teorier, og det finnes sikkert mange andre forklaringer som er like gode / dårlige ;) , men kansje verdt å tenke på .


Det er og et siste argument hvorfor healing ikke virker ;
og det er svindel.
Det finnes folk som er ute etter å tjene penger på alle mulige måter, uansett hva dette medfører for de som blir svindlet.
Derfor ; om den som skal utføre healing for deg - mot betaling, be om referanser - referanser du faktisk kan sjekke opp.


A
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Å motta healing

Innlegg av Metodisten »

Ha visakortet klart.

Her er en liten luring med kremmerånd :666

http://www.aspirit.no/
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7953
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Å motta healing

Innlegg av ludoburgero »

Takk for linken, Metodisten! Fin-fin side!
http://www.aspirit.no/


Jeg tenkte jeg skulle sende e-mail til denne fyren som eier dette nettstedet, men jeg trenger å høre din vurdering først.


Kan jeg skrive sånn som dette til ham?


”Hei!



Jeg liker retro-designet du har valgt å bruke på nettsiden din.

Det gir et inntrykk av seriøsitet og gir forresten en behagelig følelse, psykologisk sett, det fargevalget du har brukt!



Ikke si det… du har valgt å bruke… 90-tallet som inspirasjon… ikke sant?
Litt sånn ”tante Agnes sin tapet på hobbyrommet”?



Forresten ser du veldig intellektuell ut! Bra ting å posere slik… med en pekefinger lettvint foran munnen… et småfrekt og semi-arrogant uttrykk…

Jeg må si jeg liker det!
Nå sitter jeg imidlertid klar med VISA-kortet her! Det brenner i hendene mine!

Veien til frelse er vel ganske nær nå, så jeg er villig til å la det koste det det koste vil! Si meg… dine tjenester koster vel nok, men varen er vel absolutt av prima kvalitet!”










Eller tror du han tror jeg er sarkastisk, da..?
Antall ord: 186
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Å motta healing

Innlegg av Metodisten »

Ser ikke annet annet enn att du peker på en godt forberedt vare. :oops:
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: Å motta healing

Innlegg av Bearchild »

He,he.. " Må jeg tro på healing for at det skal virke: - Nei du trenger ikke tro på det for at det skal virke. Du må dog sette av tid til å prøve det for å se om det virker eller ikke, men om du er negativ kan det virke like vel. Når det er sagt er det alltid større sjanse for å lykkes om du er positiv. Det som betyr noe er at du har et genuint ønske om å bli frisk. "

Du trenger ikke tro noe som helst, du må bare ønske det hardt nok.. :roll:
Antall ord: 96
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Å motta healing

Innlegg av Metodisten »

Bearchild skrev:He,he.. " Må jeg tro på healing for at det skal virke: - Nei du trenger ikke tro på det for at det skal virke. Du må dog sette av tid til å prøve det for å se om det virker eller ikke, men om du er negativ kan det virke like vel. Når det er sagt er det alltid større sjanse for å lykkes om du er positiv. Det som betyr noe er at du har et genuint ønske om å bli frisk. "

Du trenger ikke tro noe som helst, du må bare ønske det hardt nok.. :roll:
Ja, uff.
I sånne tilfeller er jeg enig med BA. Det er jo ikke til å stikke under en stol att når en snakker om att det alltid er noen som skal tjene mynt på " en trend" ( syns jeg hører dem), det er sikkert på det nivået de tenker. Ja så velter de ut av gamleosten.
Men dette var jo litt i særklasse smakløst da.
Antall ord: 168

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metal maniac
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 11 Sep 2007 15:14
16
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trondheim

Re: Å motta healing

Innlegg av Metal maniac »

Jeg kan ta et eksempel:

kjæresten min har vært hos healer, uten å føle det sprøyt. Men når jeg overfører energier så kjenner han det med én gang. Og for å forsterke mitt poeng: de første gangene jeg overførte energi gjorde jeg det uten at jeg sa i fra, bare for å se om jeg faktisk kan å overføre.

så tingen er: jeg tror at skepsiss "stenger av" healingen/energioverføringer. dette har også skjedd meg. da jeg var i 12 årsalderen var jeg ofte hos kineosolog hvor jeg kunne føle energien fra terapauten som varme bølger. men nå, flere år senere, klarer jeg ikke å kjenne noe når den samme kineosologen healer meg. og grunnen til det er fordi at etter jeg begynte på en hjemsøkt skole, begynte jeg å blokkere energier både bevisst og ubevisst (fordi jeg ble helt utmattet av all energien). deriblant med skepsiss siden mye av det jeg følte og opplevde kunne kanskje ha en logisk forklaring. så ja, skepsiss blokkerer en god del.
Antall ord: 178
En dag vil du innse at verden er mye mer enn dine fem sanser.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fribryteren
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 26 Jan 2010 21:27
14
Kjønn (valgfri): Mann
Blitt takket: 2 ganger

Re: Å motta healing

Innlegg av Fribryteren »

Det virker jo utrolig merkelig av noen som er syke vil bevist gjøre handlinger som gjør at de ikke blir friske?

Vi vet jo mye om placebo, og det dere beskriver passer veldig godt til hvordan placebo fungerer. Enhver "hypotese" som sier at en trenger å gå inn i saken med en forutintatt mening er per definisjon veldig svak.

Kan healing i utganspunktet helbrede alle sykdommer i deres øyne? Eller er det hovedsaklig sykdommer som kan bli bra uansett som er ekspertise området til healere?
Antall ord: 87
"What can be asserted without proof can be dismissed without proof." Christopher Hitchens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Å motta healing

Innlegg av zind »

Fribryteren skrev:Det virker jo utrolig merkelig av noen som er syke vil bevist gjøre handlinger som gjør at de ikke blir friske?

Vi vet jo mye om placebo, og det dere beskriver passer veldig godt til hvordan placebo fungerer. Enhver "hypotese" som sier at en trenger å gå inn i saken med en forutintatt mening er per definisjon veldig svak.

Kan healing i utganspunktet helbrede alle sykdommer i deres øyne? Eller er det hovedsaklig sykdommer som kan bli bra uansett som er ekspertise området til healere?
Ja, men nå må du ikke glemme at den samme placeboen også gjelder når du går til legen og får medisiner :) Det er nå en gang sånn at enten man liker det eller ikke, avhenger effekten av medisinene av hvordan legen presenterer de til deg. Er legen veldig klar på at du kommer til å bli helt frisk av medisinen er sjansene større for at du blir det, enn hvis legen trekker på skuldrene og sier "jaja, verdt å prøve, det kan jo funke..".
Vi har vel de fleste av oss hørt historier om pasienter der en svulst har forsvunnet omtrent over natta, så vi VET jo at vi er i stand til å heale vår egen kropp, vi vet bare ikke helt hvordan. I grunn tror jeg all healing er selvhealing, og at det på den måten kan være en fordel om man er positivt innstilt.

Jeg syntes dette blir litt vanskelig. På en side syntes jeg det er flott at man er positiv og tror på det man driver med fordi det i seg selv kan være nøkkelen til å få folk friske, på en annen side blir det litt vel blåøyd og på grensen til å utnytte mennesker å ikke være litt mer ydmyke enn enkelte er.

Personlig tror jeg definitivt det går ann å heale en som er skeptisk. Jeg tror det meste kan heales, men alt avhenger av person, situasjon osv, så i teorien tror jeg at det er masse vi ikke klarer å heale. Veldig ofte tror jeg healing lindrer symtomene, men ikke løser selve problemet. Og nettopp fordi jeg er av den tro at mange sykdommer kan ha rot i traumatiske opplevelser og menneskelige forhold, så tror jeg både mye alternativmedisin og skolemedisin mangler noe essensielt....
Antall ord: 391
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Mkt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 29 Jan 2010 21:29
14
Kjønn (valgfri): Jente

Re: Å motta healing

Innlegg av Mkt »

Ville bare si at jeg spurte en healer om det samme.. Hun svarte at På de som ikke tror på det, er det akuratt som om noe stopper opp, så det virker ikke helt på dem..
;)
Antall ord: 36

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fribryteren
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 32
Startet: 26 Jan 2010 21:27
14
Kjønn (valgfri): Mann
Blitt takket: 2 ganger

Re: Å motta healing

Innlegg av Fribryteren »

Fribryteren skrev:Det virker jo utrolig merkelig av noen som er syke vil bevist gjøre handlinger som gjør at de ikke blir friske?

Vi vet jo mye om placebo, og det dere beskriver passer veldig godt til hvordan placebo fungerer. Enhver "hypotese" som sier at en trenger å gå inn i saken med en forutintatt mening er per definisjon veldig svak.

Kan healing i utganspunktet helbrede alle sykdommer i deres øyne? Eller er det hovedsaklig sykdommer som kan bli bra uansett som er ekspertise området til healere?
Ja, men nå må du ikke glemme at den samme placeboen også gjelder når du går til legen og får medisiner :) Det er nå en gang sånn at enten man liker det eller ikke, avhenger effekten av medisinene av hvordan legen presenterer de til deg. Er legen veldig klar på at du kommer til å bli helt frisk av medisinen er sjansene større for at du blir det, enn hvis legen trekker på skuldrene og sier "jaja, verdt å prøve, det kan jo funke..".
HELT ENIG! Placebo er ikke noe som utelukkende gjelder alternative ting. Placebo virker i mange tilfeller. Også hos legen din, placebo er også noe som det diskuteres om en skal bruke mere bevist. Litt av forskjellen er jo at uansett hvordan du mottar anti-biotika så vil den ha en effekt.
Vi har vel de fleste av oss hørt historier om pasienter der en svulst har forsvunnet omtrent over natta, så vi VET jo at vi er i stand til å heale vår egen kropp, vi vet bare ikke helt hvordan. I grunn tror jeg all healing er selvhealing, og at det på den måten kan være en fordel om man er positivt innstilt.
Jeg har også hørt disse historiene, men ikke så ofte sett dokumenterte tilfeller av det. Det er dokumenterte tilfeller dog av sykdommer som reverserer mot alle legenes spådommer. Men, det er ikke mer enn en må forvente, av millioner av tilfeller så vil enkelte av sykdomsforløpene gå i andre retninger.
Jeg syntes dette blir litt vanskelig. På en side syntes jeg det er flott at man er positiv og tror på det man driver med fordi det i seg selv kan være nøkkelen til å få folk friske, på en annen side blir det litt vel blåøyd og på grensen til å utnytte mennesker å ikke være litt mer ydmyke enn enkelte er.
Det er jo veldig mye som tyder på at positivitet og holdning har klar effekt ved alvorlige sykdommer. De som klarer å beholde humøret har ofte bedre resultater enn de som graver seg ned.
Personlig tror jeg definitivt det går ann å heale en som er skeptisk. Jeg tror det meste kan heales, men alt avhenger av person, situasjon osv, så i teorien tror jeg at det er masse vi ikke klarer å heale. Veldig ofte tror jeg healing lindrer symtomene, men ikke løser selve problemet. Og nettopp fordi jeg er av den tro at mange sykdommer kan ha rot i traumatiske opplevelser og menneskelige forhold, så tror jeg både mye alternativmedisin og skolemedisin mangler noe essensielt....
[/quote]

Personlig så har jeg ett kne som gir meg problemer i det daglige og også når jeg pleier hobbyen min, villmarkslivet. Jeg kan per dags dato kun foreta ett grep, og det er komplisert kirugi som har stor sjangse for og ikke hjelpe.
Hadde noen prøvd og heale dette kneet så hadde jeg ønsket at det skulle virke av hele meg men jeg hadde ikke trodd på healingen av den grunnen. Er dette da nok til at det ikke skal virke? min tro blokkerer mitt ønske?
Antall ord: 618
"What can be asserted without proof can be dismissed without proof." Christopher Hitchens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Å motta healing

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Kan healing i utganspunktet helbrede alle sykdommer i deres øyne? Eller er det hovedsaklig sykdommer som kan bli bra uansett som er ekspertise området til healere?
Fra mine erfaringer... Nei, desverre. f.eks. Jeg har person på min benk, og tidlig i seansen, så får jeg servert "bilder" av en snikende påbegynt sykdom, som personen ikke selv følte symptomer på.
Jeg fikk en meget "trang" til å anbefale personen en legetur.
Som, h*n ikke helt kunne forstå, og jo lengre ut i seansen det gikk, sterkere ble denne trengen til å overtale h*n til et legebesøk..
Noe som h*n etterhvert alikevel gjorde, og jeg fikk raskt tilbake melding på at "Happe hadde bidratt til at en snikende sykdom, ble stoppet i tide"
Altså, Jeg som en healer, klarte IKKE å stoppe sykdomsforløpet, eller helbrede symptomene, men jeg bidro med mine følelser å sende personen til Lege, som stoppet sykdommen.
Så min konklusjon over spørsmålet over.: NEI.... Healing kan IKKE hjelpe alle, eller ALT.
Antall ord: 171
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links