Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Samesekken på velfjord bygdemuseum
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Okt 2009 21:20
- 15
- Kjønn (valgfri): jente
- Lokalisering: Brønnøysund
Samesekken på velfjord bygdemuseum
Er det noen her inne som har hørt om den forheksede samesekken som henger på en knagg på velfjord bydgdemuseum?! (velfjorden ligger litt utenfor Brønnøysund, som er ganske sør i Nordland fylke)
Det dreier seg altså om en sekk som en same har eid, ihvertfall ut i fra det jeg har hørt..noen mener det ikke er en same, men en mann som bodde i Velfjorden.. uansett så ga han visst fra seg denne sekken og fortalte at den som kikket oppi den ville det skje noe med i løpet av kort tid...
Jeg har selv vært i bygdemuseumet på klassetur og SETT sekken...jeg syntes det var nifst og stå der og se på en gammel skinnsekk imens museumeierne fortalte om den..
de fortalte blant annet at engang var det en klasse med en lærer(de reiste hver for seg..elevene i egen buss..og lærerne i sin bil) og de ble fortalt om sekken og om at den var forhekset..lærern mente dette var tøv og kikket oppi sekken...da klassen skulle hjemover, kjørte de med bussen og læreren i bilen sin...kort tid etter kræsjet han bilen...
er ikke det ekkelt O__o
Det dreier seg altså om en sekk som en same har eid, ihvertfall ut i fra det jeg har hørt..noen mener det ikke er en same, men en mann som bodde i Velfjorden.. uansett så ga han visst fra seg denne sekken og fortalte at den som kikket oppi den ville det skje noe med i løpet av kort tid...
Jeg har selv vært i bygdemuseumet på klassetur og SETT sekken...jeg syntes det var nifst og stå der og se på en gammel skinnsekk imens museumeierne fortalte om den..
de fortalte blant annet at engang var det en klasse med en lærer(de reiste hver for seg..elevene i egen buss..og lærerne i sin bil) og de ble fortalt om sekken og om at den var forhekset..lærern mente dette var tøv og kikket oppi sekken...da klassen skulle hjemover, kjørte de med bussen og læreren i bilen sin...kort tid etter kræsjet han bilen...
er ikke det ekkelt O__o
Antall ord: 210
Jeg tror så lett på det ukjente...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Re: Samesekken på velfjord bygdemuseum
Har hørt om denne ja. Skumle greier...
På ene siden er jeg skeptisk og tenker at pøh, dette er jo bare tull, og ville vært fristet til å kikke oppi sekken. Men på den andre siden ville jeg aldri i verden ha turdt å kikke oppi. Man vet jo aldri...
Det kan jo også bli en selvoppfyllende profeti. Hvis man er redd og tror på historien, men likevel tøffer seg opp til å kikke oppi sekken, vil man jo være veldig obs på at det kan skje noe. Uansett hva som skjer ei stund etterpå, vil man jo tenke at "det var nok fordi jeg kikket oppi sekken!"
Uansett en spennende historie
På ene siden er jeg skeptisk og tenker at pøh, dette er jo bare tull, og ville vært fristet til å kikke oppi sekken. Men på den andre siden ville jeg aldri i verden ha turdt å kikke oppi. Man vet jo aldri...
Det kan jo også bli en selvoppfyllende profeti. Hvis man er redd og tror på historien, men likevel tøffer seg opp til å kikke oppi sekken, vil man jo være veldig obs på at det kan skje noe. Uansett hva som skjer ei stund etterpå, vil man jo tenke at "det var nok fordi jeg kikket oppi sekken!"
Uansett en spennende historie
Antall ord: 114
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2006 20:33
- 18
- Har takket: 221 ganger
- Blitt takket: 162 ganger
Tenk hvis det bare er en måte å få folk til museet på? Og at hvis man faktisk titter oppi sekken så står det bare "made in Kina"?
Neida, spennende historie da
Neida, spennende historie da
Antall ord: 33
Hvis du tror du vet alt, så er du dårlig informert.
http://endoftheline.com/ocean/index.phpPssst, spis og vær glad!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 15 Jan 2007 15:06
- 17
- Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
- Lokalisering: Hordaland
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 1 gang
Det finnes en paralell.
Døds stolen ,nå utstilt på en pub i byen Trisk i England.
Mener jeg staver byen rett.
Det finnes ett program fra serien unsolved mysteries der de tar for seg den. Den har visst en fæl Cv den stolen. Alle som på gøy har utfordret den ved å sette seg i den har dødd.
En var visst en arbeider som var for å legge vedlikeholde taket på puben.
Han trodde ikke noe på det og satte seg i stolen med en god øl. Han datt fort ned av taket og brakk nakken å døde.
Det er en slags paralell til det med sekken syns jeg.
Mener jeg staver byen rett.
Det finnes ett program fra serien unsolved mysteries der de tar for seg den. Den har visst en fæl Cv den stolen. Alle som på gøy har utfordret den ved å sette seg i den har dødd.
En var visst en arbeider som var for å legge vedlikeholde taket på puben.
Han trodde ikke noe på det og satte seg i stolen med en god øl. Han datt fort ned av taket og brakk nakken å døde.
Det er en slags paralell til det med sekken syns jeg.
Antall ord: 111
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Metodisten skrev:Det finnes en paralell.
Mener jeg staver byen rett..
JA!! og det finns helt sikkert flere av denslags ulykkesgjenstander D:
syns uansett det er veldig ekkelt å tenke på slike ting xD
Antall ord: 46
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jun 2008 02:42
- 16
lurer litt på åssen disse tingene funker.
F.eks hvis man filmer nedi denne sekken og legger ut filmen på youtube.
Vil da alle som ser filmen bli rammet?
Antall ord: 29
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
Da blir det sikkert sånn ala The Ring film, at alle som ser den blir oppringt av en same som ler rått i røret "Hahaha, nu kan du bare angre! Nu kommer æ å tar dæ!!!"Jaywe skrev:lurer litt på åssen disse tingene funker.
Antall ord: 68
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
Svartepus skrev:Da blir det sikkert sånn ala The Ring film, at alle som ser den blir oppringt av en same som ler rått i røret "Hahaha, nu kan du bare angre! Nu kommer æ å tar dæ!!!"Jaywe skrev:lurer litt på åssen disse tingene funker.
HAHAH..nei jeg tror ikke alle som ser en sånn video blir rammet da Oo for det er ikke EN SELV som titter neddi sekken, men kameraet..kan jo hende at personen som filmer neddi sekken heller ikke blir rammet...
på en måte som 2 filmen i harry potter..så man slangen rett i øynene ble man drept D: men hvis man så GJENNOM noe, sånn indirekte på slangens øyne altså, så ble man bare forsteinet...kan jo ligge noe i det D:
Antall ord: 156
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jun 2008 02:42
- 16
Det hadde vært morsomt da. de kunne solgt den til folk som vil ta selvmord.
It's easy and it doesen't hurt.
Extra features: please watch it outside for transportation.
Sorry den var litt slem men jeg måtte bare...
It's easy and it doesen't hurt.
Extra features: please watch it outside for transportation.
Sorry den var litt slem men jeg måtte bare...
Antall ord: 42
Hide post links |
Jeg skal mase og se om jeg får tak i den linken til historia om et speil.
De som ser en svart firkant eller noe lignende i speilet blir borte samme dag i følget sagnet.
men nå kan jeg ikke huske hvor jeg hørte eller leste om det.... skal se hva jeg klarer og hoste opp
puma/f
De som ser en svart firkant eller noe lignende i speilet blir borte samme dag i følget sagnet.
men nå kan jeg ikke huske hvor jeg hørte eller leste om det.... skal se hva jeg klarer og hoste opp
puma/f
Antall ord: 61
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
Venter i spenning og redsel...puma/f skrev:Jeg skal mase og se om jeg får tak i den linken til historia om et speil.
puma/f
Antall ord: 69
Hide post links |
Svartepus skrev:Venter i spenning og redsel...puma/f skrev:Jeg skal mase og se om jeg får tak i den linken til historia om et speil.
puma/f
JEg har leita og leita og må desverre leite litt til
Dum som jeg var trodde jeg at hey det er bare go google så finner jeg det igjen
hahaha nei ... men gi meg litt mere tid så skal jeg prøve litt til før jeg må gi opp
Puma/f
Antall ord: 123
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 15
http://lh6.ggpht.com/_NXG7-hggRAw/SSVS2 ... 08+457.jpg
bilde av sekken..jeg syns det er ekkelt å bare se den
bilde av sekken..jeg syns det er ekkelt å bare se den
Antall ord: 21
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Mar 2006 14:40
- 18
- Kjønn (valgfri): mann
- Lokalisering: Trysil
Hau, får en BAAAAAD feeling når jeg ser sekken. Får også en feeling om at dette tilhører en "Noaide/Sjaman". Kan hende det er en sekk som han har oppbevart sine magiske gjenstander i, og at det derfor har vært totalt forbud for alle om å se i sekken hans. Og har han vært en ekte Noaide har han sikkert ikke hatt noen problemer med å trolle fram en forbannelse for alle dem som som faktisk brøt hans påbud, og kikket ned i sekken for å se hva han hadde der.
For å si det slik, jeg ville IKKE hatt denne sekken på stueveggen, ei heller i nærheten av huset mitt, he he!
For å si det slik, jeg ville IKKE hatt denne sekken på stueveggen, ei heller i nærheten av huset mitt, he he!
Antall ord: 118
The Spirit Walker - www.thespiritwalker.net - Trommeenergi, åndeverden, naturen, dyre- og fugleenergier, healing, husrens, Qigong m.m.
Hide post links |
Så bare en støgg hjemmesnekra skinn-sekk. ikke mye skummelt med den.
Jeg kjenner mange sjamaner, og har selv blitt "utnevnt" som en, av andre sjamaner. Og hverken jeg eller mine venner ser noe skummelt med denne sekken.
Kanskje den inneholder tørkede likdeler.....lol
Jeg kjenner mange sjamaner, og har selv blitt "utnevnt" som en, av andre sjamaner. Og hverken jeg eller mine venner ser noe skummelt med denne sekken.
Kanskje den inneholder tørkede likdeler.....lol
Antall ord: 46
Hide post links |