Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBegge hadde samme opplevelse å fortelle meg.

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 31 Aug 2009 11:28
15
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Begge hadde samme opplevelse å fortelle meg.

Innlegg av kristiane »

Dette skjedde i 1995,mens jeg bodde i en annen kommune,og var i ferd med å komme i orden i et hus vi hadde kjøpt.Huset kunne være ca.20 år gammelt,og mamma hadde kommet ei helg for å hjelpe litt til.
Da vi møttes til frokost morgenen etter,spurte mamma meg om hvem som hadde vært hos oss så sent på natt.Jeg kikket litt uforstående på henne,og svarte at her hadde det da ikke vært noen!
"Men jeg hørte da tydelig at det var en del mennesker nede på stua som pratet,og jeg hørte det var en ganske heftig diskusjon på gang",svarte hun,og ga seg ikke helt enda."Jeg våknet jo av all pratingen,og lå lenge å hørte på",fortsatte hun."Jeg syntes det egentlig var upassende å komme på besøk til dere når dere var slitne etter flyttingen,og burde få hvilt",fortsatte mamma,men måtte til slutt tro på meg,men stadig ikke helt overbevist.

En uke etter hadde mamma reist hjem,og svigermor kom på besøk.Første morgen etter,mens vi satt på kjøkkenet og spiste frokost spør hun:"Hvem hadde dere besøk av i natt?"
"Nei,ikke DU også!",sa jeg,og kikket bort på en måpende samboer.
"Jeg hørte det var folk her.Hadde dere fest?",spurte svigermor. Samboer og jeg visste ikke hva vi skulle si.Hva var dette egentlig?

Vi holdt på vårt,og begynte å forklare svigermor at hun faktisk satt og innbildte seg akkurat det samme som mamma hadde gjort,uka før.Hun skjønte til slutt like lite av dette som oss selv.
Uforklarlig at de begge hadde opplevd dette :notworthy:
Antall ord: 296

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 15 Jan 2007 15:06
18
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Begge hadde samme opplevelse å fortelle meg.

Innlegg av Metodisten »

Kul historie.
Har og hørt en del spøkelseshistorier fra kjente i ganske nye hus.

En elektriker jeg kjenner som absolutt ikke er inne på det paranormale fortalte att han var barnevakt for en skokk med småunger en helg samboeren hans og de som eide huset var borte.
Han leide kjellerleiligheten.

Han hadde lyset i gangen på i tilfelle en av ungene skulle stå opp og lete etter Wc f.eks om natten. Så hadde han døren på gløtt til gangen fra sitt soverom.
Dette huset er fra siste del av 80 årene.

Han våknet av att noen slo igjen ytterdøren, som var låst så det var jo umulig.
På gangen så han en dame i kåpe sa han, som gikk inn til ungenes rom.
Han hoppet opp, men det var ingen på rommet deres, alle sov. Og ytterdøren var låst.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Ja,folk opplever forskjellig.Rare greier er det. Snodig at to stykker opplever det som skjedde hjemme hos oss,også...
Mamma opplevde forresten en ting til,i dette huset.Kom ikke på å nevne det i tråden her,men hun vekket meg ei natt i huset,og var helt forkavet.Hun ba meg lytte ut i rommet.Hun hadde en formening om at noen holdt på å bryte seg inn,hørte bråk og dunk.Selv hørte jeg ingen ting,men måtte roe ned henne.Tydelig oppskaket hun :?
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Soltun
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Des 2006 17:12
18
Lokalisering: Sørtrøndelagen

Innlegg av Soltun »

Da jeg var i tennårene bodde vi i gammelhuset på en gård. Husker ikke helt fra hvilket år dette huset var bygget i, men gammelt var det. Jeg hadde rommet mitt i andre etasje, som også inneholdt flere andre rom. 2 av rommene var det eierne som disponerte. Det ene var et soverom og det andre et oppbevaringsrom som egentlig ikke inneholdt noen ting. Kan kanskje ha vært en stue. Husker jeg hørte flere mannstemmer, skrik og skrål som om det var festing. Jeg trodde seff at det var TV´n som sto høyt på så jeg gikk ned for å be mor om å skru ned. Men hun hadde lagt seg til å sove. Hun likte ikke 2 etasje så hun sov på stua. Hmmm.... tenkte jeg og gikk til sengs igjen. Dette opplevde jeg flere ganger over lengre tid. Fant tilslutt ut at det måtte ha kommet fra dette rommet. Ble litt skremt ja, det må jeg si. :lol:

Snedig at fortidens lyder og opplevelser innhenter oss i nåværende tid. At ting setter seg fast i vegger og tak.
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Nå har jeg nettopp fått vite en del om de som bodde i huset før oss,av noen som kjente disse ganske godt. møtte en som jeg ikke hadde sett siden vi flytta derfra,og vi kom tilfeldigvis i prat om hun(han var død et par år før vi kjøpte huset) som solgte til oss. vedkommende kunne fortelle at det bl.a var en god del festing mens de gamle eierene bodde der,og det var visst mange der og skålte i festlig lag i helgene.
Det virker som min mor og daværende svigermor hørte disse på natten,da. energier som hang igjen ;)
Syntes dette var interessant å få vite,og derfor deler jeg nyheten jeg fikk,med dere interesserte ;)
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Furi0uS

Innlegg av Furi0uS »

kristiane skrev:Nå har jeg nettopp fått vite en del om de som bodde i huset før oss,av noen som kjente disse ganske godt. møtte en som jeg ikke hadde sett siden vi flytta derfra,og vi kom tilfeldigvis i prat om hun(han var død et par år før vi kjøpte huset) som solgte til oss. vedkommende kunne fortelle at det bl.a var en god del festing mens de gamle eierene bodde der,og det var visst mange der og skålte i festlig lag i helgene.
Det virker som min mor og daværende svigermor hørte disse på natten,da. energier som hang igjen ;)
Syntes dette var interessant å få vite,og derfor deler jeg nyheten jeg fikk,med dere interesserte ;)
Og det er en del av de som festet der som har gått bort også da antar jeg?

Har opplevd noe lignende selv, da vi bodde i et hus på Bygdøy i Oslo. Gammelt sjømannshus fra 1902. Der hadde vi en stor spisesal, og midt på natten så hørtes det ut som det var selskap akkurat her. Det klirret i glass, og det hørtes ut som noen hadde middagsselskap. Merkelig dette med energier som henger igjen. Er nok mye øyet ikke ser og mye mellom tid og rom. Kanskje lyder treffer en "loop" etter lang nok tid? Og er man heldig og befinner seg på riktig sted til riktig tid så vil man kunne gjenoppleve dette?

Spennende historie hvertfall :)
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

Hvem de hørte aner jeg ikke. Men svært hyggelig å få høre hva andre tenker om dette også,da det var noe snodig at to stk. med ei ukes mellomrom hører akkurat det samme. :mozilla_smile:
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kristiane
Standard bruker
Standard bruker
15

Innlegg av kristiane »

I forhold til det jeg forteller i denne tråden min for lenge siden,har det i ettertid kommet mange nye medlemmer her inne. Det hadde vært interessant å se om "alle nye venner",har hørt om lignende hendelser eller erfaringer ellers rundt en slik episode? Har andre/nye medlemmer lignende historier? Håper i såfall at dere deler. Synes nemlig at dette var en meget spesiell hendelse :)
Antall ord: 70

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
MrElysium85
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Jan 2010 21:01
15
Lokalisering: Hønefoss

Innlegg av MrElysium85 »

Det trenger jo ikke være avdødes ånder som lager disse lydene, men heller restenergier fra ting som har hendt tidligere, alltså at omgivelsene spiller av lyder som en båndopptaker når naturlige mekanismer som vi ikke kjenner til enda ligger til rette for det. :smoke
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links