Da vi møttes til frokost morgenen etter,spurte mamma meg om hvem som hadde vært hos oss så sent på natt.Jeg kikket litt uforstående på henne,og svarte at her hadde det da ikke vært noen!
"Men jeg hørte da tydelig at det var en del mennesker nede på stua som pratet,og jeg hørte det var en ganske heftig diskusjon på gang",svarte hun,og ga seg ikke helt enda."Jeg våknet jo av all pratingen,og lå lenge å hørte på",fortsatte hun."Jeg syntes det egentlig var upassende å komme på besøk til dere når dere var slitne etter flyttingen,og burde få hvilt",fortsatte mamma,men måtte til slutt tro på meg,men stadig ikke helt overbevist.
En uke etter hadde mamma reist hjem,og svigermor kom på besøk.Første morgen etter,mens vi satt på kjøkkenet og spiste frokost spør hun:"Hvem hadde dere besøk av i natt?"
"Nei,ikke DU også!",sa jeg,og kikket bort på en måpende samboer.
"Jeg hørte det var folk her.Hadde dere fest?",spurte svigermor. Samboer og jeg visste ikke hva vi skulle si.Hva var dette egentlig?
Vi holdt på vårt,og begynte å forklare svigermor at hun faktisk satt og innbildte seg akkurat det samme som mamma hadde gjort,uka før.Hun skjønte til slutt like lite av dette som oss selv.
Uforklarlig at de begge hadde opplevd dette
![notworthy :notworthy:](./images/smilies/notworthy.gif)