Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Fakta, teori & skepsis2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

:lol: Du Kimbara, du Kimbara...
Det du skriver er så forbanna latterlig og skammelig at bare halvparten kunne vært nok!
Hahaha!

Det du skriver viser at du bryr deg så mye om barna... og det du skriver viser at du bryr deg så mye om hvordan det skal gå med den stakkars menneskeheten... så humant og velgjort!

Herlige strofer fra deg:
*sukk* Det er nettopp slike som Ludoburgero som er.....
Du vet... "det er slike som". Typisk negere å stjele jobber i Norge også.
Typisk kosovoalbanere å pushe narkotika.
Kineserne er alle så like... eller japanere... asiatere... samma det...

Ellers - er du interessert i å diskutere saken videre? Nå har jeg, som du ser, reflektert litt over det innlegget du nettopp skrev. Jeg fant svært lite informasjon om 2012 akkurat der, skjønner du.
Antall ord: 132
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

En annen ting, slutt å alltid driv heksejakt på meg, din idiot...
Du framstiller meg her som om jeg "SPRER" frykt.

Dersom du tar frem noen gamle nazidokumenter, vil jeg ikke akkurat klandre deg for å være nazist selv. Her viser vi til artikler osv. Deal med det, og ikke vær helt dum, Kimbara.
Antall ord: 54
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Horus^ »

Jeg vet ikke om noen husker "blair witch project" jeg?
Synes noe av dette kan ligne litt den type "hype" som var før og etter releasen til den filmen for en del år siden. Egne hjemmesider ble opprettet for å "bekrefte" at den gamle heksa i skogen virkelig fantes osv..

Og siden jeg først har sett en eksplosiv vekst i slike tråder den siste tiden, så er det noe inni meg som sier at mye av dette tar helt av nå, nettop på grunn av filmen "2012" som har verdenspremiere 13. november.

2012 har jo alltid vært omspunnet av mystikk for hvorfor mayaene avsluttet kalenderen sin akkurat 21. des 2012. Dette igjen fører til en naturlig grobunn for konspirasjonsteorier? og egne forestillinger om hva som kan skje i form av dommedagsteorier osv.

Det er igrunn litt vanskelig å ta stilling til slikt, ettersom det hevdes at dette er noe som kontrolleres av personer med mye makt.. en maktelite ala "NWO".

Men jeg stiller igrunn spørsmål til hvorfor noen personer (som angivelig har fått plass i en sånn bunker) har som motiv for å fortelle personer (som ikke har fått brev) om at de bare har ett par år igjen å leve?
Det ville jo i seg selv være en ganske bedriten ting å gjøre?

Jeg kan forstå grunnen til at regjeringer kanskje ville holdt det skjult om det var en realitet. For å hindre kaos de neste åra frem til dommedag. Men kan det la seg gjøre?
En ting er stormakter som USA.. men lille bondelandet norge, hvor jungeltelegrafen fungerer vel så godt som både telefon, media og internett?

Jeg kan selvfølgelig aldri si aldri, men jeg tror nok en del av dette kan være overdrevent tankespinn, som kanskje bygger på reelle saker.
Noe av dette kan vel sikkert vise seg å stemme. Men hva skal man ta stilling til av alle de teoriene som florerer ute på nettet om 2012 da?
Det med at regjeringer konspirerer? nibiru? eller angrep ifra andre sivilisasjoner?

Det sies jo også at alle forskere i hele verden vet om den greia med lhc i cern og at verden skal gå under? samt alle store aktører innen media?

skulle det vise seg å stemme, så blir jo det en fryktelig mange folk?

Og tror dere noen hadde klart å tie om slik informasjon?

Hadde jeg fått en forespørsel om å få være en av de "heldige" i en bunkers, så hadde jeg ikke klart å latt være å fortelle familie, slekt og venner.
Jeg klarer ikke å se hvordan dette skal kunne skjules i global sammenheng, uten at ryktene svirrer fritt på gata.

Så ett lite poeng til slutt. Har aldri hørt om dette utenom via internett før, noe jeg synes ville være rart dersom dette virkelig var en verdensomsomfattende konspirasjon.
Antall ord: 477
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Horus^
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 619
Startet: 16 Nov 2005 13:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ålesund
Har takket: 13 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Horus^ »

Mye av de siste teoriene innenfor dette og med snakk om de breva ifra politikere og korrupte verdensledere, kan vel stamme ifra disse sidene, som er satt opp av sonypictures for å promotere filmen "2012"?

http://www.sonypictures.com/movies/2012/
Antall ord: 40
You cannot teach a man anything; you can only help him find it within himself.

- Galileo Galilei

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Deep Space »

Tro meg.. hele mølja er bløff. Alt.. tilogmed dette med solstorm. Ihvertfall når det gjelder, året 2012.
Tror det er viktig at alle som leser denne tråden, også leser om Sitchin. Da vil du forstå litt mer om hvordan 2012 hypen starta:

http://en.wikipedia.org/wiki/Zecharia_Sitchin
Les siden nøye, så skjønner du mer.

Han lager sin egen mening om nibiru, og året 2012, basert på feiltolkninger i de sumerianske tekstene. Mannens uttalelser og bøker har blitt motbevist gang på gang.
Det hele startet med denne mannen.
Vær snille og ikke skrem opp hverandre pga løgn og rykter og ting man finner på youtube.

Ta det hele med knusende ro.
Ingenting rundt hverken 2012, solstormer i 2012, utgravde underjordiske huler, ufoe'r på himmelen ( venus lyser sterkt i år ) eller onde politikere som vet noe ikke vi vet, er sant. Alt er en hype, og en bløff.
Chill helt ned. Sett på litt musikk, lag deg litt TE, og en skive. i 2012 så feirer vi jul som vanlig, og ikke en eneste ting, basert på sitchins tolkninger rundt 2012, vil skje.
Det er akkurat som med religion.... og deres, "gud", en myte og en stor bløff, laget for å holde mennesket "nede".... men det var da, og nå er nå. :mozilla_smile:

Thanks!
Antall ord: 226
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

"Tro meg" er like bra sagt som "er du fremdeles i tvil?", Deep Space.
Noe Kimbara var inne på tidligere. Altså er ikke din hensikt å spre fakta her, per hans definisjon.

Sånn sett må dere bare slå fra dere at dette er promotering av filmen.
Brevet fra politikeren ble publisert lenge før den tid.
Det fins en nettside for å skape hype om filmen også, og den spiller på noe av det samme konseptet. Vi skal kunne skille fantasi fra virkelighet, og kunne diskutere teorier om begge deler her. Ikke sitte her og nekte hverandre i å diskutere noe.

Fint av deg å prøve å berolige folk, Deep Space, men det er ikke snakk om å verken oppskake folk eller berolige dem hvis man er ute etter å finne faktaopplysninger. Fakta er mer enn som så.
Fakta driter i om folk er rolige eller stressa. Fakta er fakta.

Og spekulasjoner er spekulasjoner, noe som må være lov i aller største grad å gjøre om et slikt emne, da det dreier seg om noe alternativt - noe som sies å holdes skjult for oss.

Har vi glemt hvilket nettsted vi er på, eller?
Antall ord: 189
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Deep Space »

Fakta er at temaet er usant. Det er løgn. Det er en bløff. Det er rykter, og det er mye frykt her. Basert på en løgn. Basert på bøker og uttalelser av sitchin på 1970 tallet.

Jeg VET at det ikke stemmer. Du kan ikke bevise på noen som helst måte at noe slikt som dette vil skje i 2012.
Hverken basert på historie, eller ved å sjekke vårt planetsystem, via astronomer eller forskere, eller nasa eller hva det nå måtte være.
Det er veldig viktig å få frem fakta i dette temaet.
Mange går rundt og er redde faktisk. Spesielt trist er det at barn og unge får temaet servert rett i trynet...

Jeg gleder meg til året kommer og alle skjønner at det ikke skjer noenting.
Antall ord: 137
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Horus^ skrev:Men jeg stiller igrunn spørsmål til hvorfor noen personer (som angivelig har fått plass i en sånn bunker) har som motiv for å fortelle personer (som ikke har fått brev) om at de bare har ett par år igjen å leve?
Det ville jo i seg selv være en ganske bedriten ting å gjøre?
Det er nettopp det. Hva skulle de tjene på noe slikt?
Isåfall ER det helt garantert en konspirasjon der ute, om å tjene penger på bøker og disse løgnene... alt det bringer med seg. Da sitter vi igjen med en konspirasjonsteori som er 100% i konformitet med virkeligheten, uansett hvordan vi vender og vrir på det.

Hva slags folk er det som skremmer andre på denne måten?

OKAY... la oss ta et reelt eksempel, og nå er jeg så objektiv som jeg klarer å være:
Personer som er skremt selv, har lett for å overbevise seg selv og se etter tegn som bekrefter at denne konspirasjonsteorien stemmer. Da har de lett for å spre det videre.
MEN det gjelder neppe den/de som startet dette, om det så skulle være en syk spøk.

HVA ville DE tjene på dette?

Det er her det krasjer litt, for jeg kan neppe tenke meg at noen vil gjøre noe så bedritent at de tøyer en spøk så langt. Den kan nå popularitet, men disse menneskene må virkelig BRENNE for denne saken - mildt sagt - og det er neppe KUN oppjagde og religiøse fanatikere som står bak dette her... det ville vært helt usannsynlig.

Frykt er kanskje nøkkelen her, nok en gang, for popularitetens skyld.
Opphavet da? Hva med opphavet? La oss gå dypere i akkurat OPPHAVET!

Da har vi en konstruktiv debatt gående, hvis folk ikke ønsker å stemple det som både det ene og det andre. Skjønner ikke hvorfor folk plent skal AVKREFTE eller BEKREFTE ting her...
Vi kommer ingen jævla vei. Vi ender opp med et drittforum.

Hvorfor skal alt liksom være et valg mellom "Titten Tei og Knerten" eller "Norske Store Leksikon"?
Det sies jo også at alle forskere i hele verden vet om den greia med lhc i cern og at verden skal gå under? samt alle store aktører innen media?

skulle det vise seg å stemme, så blir jo det en fryktelig mange folk?

Og tror dere noen hadde klart å tie om slik informasjon?
1) Dette med CERN vet jeg ikke, men det er merkverdig hvor åpne de er om dette store prosjektet som skal være så revolusjonerende. Blant annet også hvor mye media har vektlagt fokus på dette, og at det inflettes i populærkulturen (sett Engler og Demoner-filmen?).

For meg virker det som om noen bevisst ønsker å viske vekk de store skillene mellom film og virkelighet. Se katastrofefilmer, se World Trade Center hendelsene i virkeligheten, se 2012-filmen og sjekk teoriene, husker dere hva Ronald Reagan sa om at vi trengte en "alien threat"?

Eller kan alt være så enkelt at noen tjener kynisk med penger på hysteri?
Synes film og virkelighet integreres stadig mer. Håper at det er en automatisk prosess.

2) Massemedier er styrt av store selskaper som igjen er eid av få menn med stor makt.
Har du hørt om Ted Turner og Rupert Murdoch? Les litt om disse, det ville vært opplysende!

3) Jeg tror mange hadde "klart" å tie om slik informasjon. Husk hvor mange knep som kan brukes til å tie ihjel mennesker: vi har blant annet det å true noen på livet, det å true familien deres, sette dem opp mot andre, manipulere dem til å tro noe annet, vi har taushetsplikt og bindende avtaler, konfidensielt klassifisert informasjon, vi kan snakke om rikets sikkerhet, og vi kan trekke inn momenter som "for å unngå massekaos" - MEN...

MEN MEN MEN, det er et viktig MEN slik jeg ser det:
Jeg tror de fleste ikke vet hva de er en del av. For mange jobber nok på CERN og blir presentert resultater som forventet av pressen. Mange jobber nok med gruvedrift og anleggsdrift, installerer vifter og bygger tunneler de tror skal brukes til noe helt annet.
Det MÅ jo være gjennomført dette her. Og samtidig skal jeg ikke se vekk ifra muligheten over at noen av disse er hjernevasket og eller hypnotiserte (nei, jeg tuller ikke, jeg ser det som en mulighet) til å utføre arbeid/tjenester som trosser all moral.
Hadde jeg fått en forespørsel om å få være en av de "heldige" i en bunkers, så hadde jeg ikke klart å latt være å fortelle familie, slekt og venner.
Jeg klarer ikke å se hvordan dette skal kunne skjules i global sammenheng, uten at ryktene svirrer fritt på gata.

Så ett lite poeng til slutt. Har aldri hørt om dette utenom via internett før, noe jeg synes ville være rart dersom dette virkelig var en verdensomsomfattende konspirasjon.
Nei, gode poeng dette her.
Det er mye som taler imot disse teoriene, og jeg håper at det ikke stemmer.
Enkelte ting er derimot overbevisende og andre ting skaper flere spørsmål enn man ønsker...

Viktigste er å få tak i opphavsmennene og få fakta på bordet her.
Og hvis det er en bløff, bør de faktisk stilles ansvarlig - sammen med myndighetene i USA -
og sammen med massemediene, for å skape irrasjonell frykt.
Burde vært en lov mot å gjøre slikt med intensjon.
Antall ord: 912
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Deep Space skrev:Mange går rundt og er redde faktisk. Spesielt trist er det at barn og unge får temaet servert rett i trynet...
Det er trist, men barn lærer seg kanskje at de ikke skal stole på alt de hører.
Og kanskje de blir flinke til å granske informasjon og oppsøke informasjon selv?

Jeg forsvarer ikke at barn og unge får dette temaet servert rett i trynet, men
jeg forsvarer retten til å informere og diskutere, og samtidig lære seg å filtrere
ut desinformasjon og falske rykter. Vi vil kanskje aldri komme i mål med noe slikt,
men vi lærer ihvertfall hvor omfattende en løgn kan bli, og vi lærer oss at vi ikke skal
stole blindt på verken autoriteter eller ting man leser på internett.

Man lærer seg rett og slett å søke etter et svar selv.
Og det er jo det positive her!
Antall ord: 155
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Deep Space »

Ludo skrev:
"Viktigste er å få tak i opphavsmennene og få fakta på bordet her.
Og hvis det er en bløff, bør de faktisk stilles ansvarlig - sammen med myndighetene i USA -
og sammen med massemediene, for å skape irrasjonell frykt.
Burde vært en lov mot å gjøre slikt med intensjon."

Svar på første setning: ( nevnt litt lenger oppe av meg )
http://en.wikipedia.org/wiki/Zecharia_Sitchin

Svar på siste setning:
Internett.
= totalt anarki. Og slik skal og bør internett være. Fritt tilgjengelig. Desverre kan det misbrukes, til slikt som, nettopp dette temaet.
Antall ord: 97
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Kimbara »

Ludoburgero skrev:"Tro meg" er like bra sagt som "er du fremdeles i tvil?", Deep Space.
Noe Kimbara var inne på tidligere. Altså er ikke din hensikt å spre fakta her, per hans definisjon.
Vær vennlig og ikke legg meninger i munnen på meg. Jeg mener overhoet ikke at "tro meg" og "er du fremdeles i tvil?" er det samme.

Ludoburgero; kan du ikke heller ta for deg de uttalelsene jeg har kommet med om at denne saken du presenterer er bløff? Du spurte jo tross alt om det i overskriften for tråden.
Ja, jeg gikk hardt ut mot saken - men det er likevel høyst relevant for tråden. Du ser ut til å være mer opptatt av å angripe de som ytrer sin mening her.
Jeg har blant annet ytret påstanden om at voksne mennesker som svelger denne urbane myten er dumme, ignorante eller naive fordi dette er snakk om udokumenterte og anonyme innlegg på diverse nettfora og nettsteder som fokuserer på "slike ting", og at saken i seg selv er veldig lite troverdig. Hvordan vil du ta for deg den påstanden - uten å fokusere på at det a) var meg som sa det, og b) at jeg brukte ordet "dumme"?

Og før du påpeker det igjen; jeg beklager at jeg omtalte deg i overkant negativt ved å skrive "...sånne som Ludoburgero...". Men du ser sikkert at jeg har et poeng i det jeg forsøkte å få frem?

EDIT: Jeg ser at du har svart bedre nå. Jeg skal ta for meg det litt senere ;)
Antall ord: 261
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Deep Space skrev:Svar på første setning: ( nevnt litt lenger oppe av meg )
http://en.wikipedia.org/wiki/Zecharia_Sitchin
Du kan umulig la denne fyren få all æren for alt det andre.
Han hadde ingen idéer om undergrunnsbaser og norske politikere.
Svar på siste setning:
Internett.
= totalt anarki. Og slik skal og bør internett være. Fritt tilgjengelig. Desverre kan det misbrukes, til slikt som, nettopp dette temaet.
Informasjon skal være fri.

Internett kan ikke misbrukes dersom det skal være slik, da kan det per definisjon kun brukes.
Sånn sett er det mange bøker om dette også. Hva med de som trykker disse bøkene?
Skal man kunne stole på ting utenfor nettet, bare fordi det ikke står på nettet?

Nei, sannheten er at det ikke er lett å vite hva man kan stole på disse dager.
Blir for enkelt å skylde det på internett. Folk må selv være ansvarlig for hvor kritiske de skal være når de forholder seg til et stykke presentert informasjon. Folk må være mer selvbevisste og kritiske. Det er det som er den mest realistiske redninga!
Antall ord: 192
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Bearchild
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3529
Startet: 27 Jan 2005 22:17
19
Kjønn (valgfri): Gammal røy
Lokalisering: Rundtomkring i Buskerud
Har takket: 455 ganger
Blitt takket: 1355 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av Bearchild »

Denne frykten hos barn og unge blir jeg konfrontert med nesten daglig, dette har vært et tema ganske lenge. Men jeg har enda tilgode å høre at noen har funnet info om 2012 på Paranormal. Det er andre nettsteder hvor en stor del av mindreårige er inne daglig som har "Dommedag 2012" osv på forsiden.. omtrent daglig.

Så jeg ser ingenting galt i å diskutere dette temaet her.. og at "alle" sider belyses er bare positivt hvis noen mot formodning skulle rote seg inn hit og lure på noe om 2012. :)

Ang hemmeligholdelse. De gangene det dukker opp folk som står fram med det de "vet" tar vi det som en "selvfølge" at det er bløff. Hva om noe av infoen som lekker ut faktisk er sann. Det at vi ikke har mulighet til å sjekke om folk er den de utgir seg for, at det de sier har hold i virkeligheten,- vi må anta at alle lyver.

Er det et greit utgangspunkt? At alle lyver? Gjelder det isåfall begge sider,- hvorfor skal vi ikke stille spørsmål ved de som vet at det ikke skjer noe i 2012 og kan "bevise" dette.

Og nå begynner det å høres litt filmaktig ut for meg også.. kampen mellom det gode og det onde liksom..

Men jeg synes det blir helt riktig å stille spørsmål til "begge parter".
Antall ord: 232
Du er min fiende inntil det motsatte er bevist. Bevisbyrden ligger på deg.



http://halvvill.blogspot.com/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: 2012: Brevet til politikeren en GJENNOMFØRT BLØFF - eller?

Innlegg av ludoburgero »

Kimbara skrev:
Ludoburgero skrev:"Tro meg" er like bra sagt som "er du fremdeles i tvil?", Deep Space.
Noe Kimbara var inne på tidligere. Altså er ikke din hensikt å spre fakta her, per hans definisjon.
Vær vennlig og ikke legg meninger i munnen på meg. Jeg mener overhoet ikke at "tro meg" og "er du fremdeles i tvil?" er det samme.
Ikke få meg til å le.

Kommandere noen til:
a) å ikke tvile - eller
b) å tro -
er ikke signifikant forskjellige konsepter.
Ludoburgero; kan du ikke heller ta for deg de uttalelsene jeg har kommet med om at denne saken du presenterer er bløff? Du spurte jo tross alt om det i overskriften for tråden.
Jeg gjør jo det. Jeg er bare ikke interessert i å diskuterte en jævla "JA-NEI"-diskusjon som det jo alltid blir her. Er det sant dette? Er det ikke sant? Er det sant? Er det ikke sant?

Nå har det seg jo slik at jeg brukte overskriften slik. Den indikerer jo at dette skal bekreftes eller avkreftes. Men vi må gå dypere til verks. Intensjonen min var at dersom jeg stilte en slik
"JA-NEI"-overskrift, så ville kanskje noen flere delta... tydeligvis...
Ja, jeg gikk hardt ut mot saken - men det er likevel høyst relevant for tråden. Du ser ut til å være mer opptatt av å angripe de som ytrer sin mening her.
Hvor langt kommer man med å gå hardt ut egentlig?
Hvis man skal komme til bunns i noe, så er det beste å gå langsomt fram og være undersøkende, granskende. Ikke avfeie. Ikke jatte med. Kanskje provokasjon hjelper, ja - men ikke alltid.
Jeg har blant annet ytret påstanden om at voksne mennesker som svelger denne urbane myten er dumme, ignorante eller naive fordi dette er snakk om udokumenterte og anonyme innlegg på diverse nettfora og nettsteder som fokuserer på "slike ting", og at saken i seg selv er veldig lite troverdig. Hvordan vil du ta for deg den påstanden - uten å fokusere på at det a) var meg som sa det, og b) at jeg brukte ordet "dumme"?
Jeg vil si at du godt kan kalle dem ignorante dersom de har undersøkt dette grundig, men likevel bastant påstår at denne teorien holder vann uten å se mer objektivt på saken,
men mye forteller meg at du ikke vet noe om disse menneskene har gjort dette,
og at det er ditt inntrykk av dem som preger disse uttalelsene dine.

Naive? Spør du meg er det mer en grunnleggende mistillit til autoriteter som er gjeldende.
Det er jo ikke mye naivt?
Og før du påpeker det igjen; jeg beklager at jeg omtalte deg i overkant negativt ved å skrive "...sånne som Ludoburgero...". Men du ser sikkert at jeg har et poeng i det jeg forsøkte å få frem?

EDIT: Jeg ser at du har svart bedre nå. Jeg skal ta for meg det litt senere ;)
På lik linje kalte jeg deg idiot for å belyse det poenget du ville ha frem.
At du vet best, som jeg fremdeles tror du mener. Men det spiller ingen rolle, så lenge vi kan diskutere sak i tillegg. Skal mye til før jeg blir fornærma, men syns det opptar unødvendig tid og krefter og KAN ødelegge debatten hvis man hele tiden skal måtte se vekk fra personangrep og andres subjektive karakteristikker av andre medlemmer her.
Antall ord: 572
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !