Horus^ skrev:Men jeg stiller igrunn spørsmål til hvorfor noen personer (som angivelig har fått plass i en sånn bunker) har som motiv for å fortelle personer (som ikke har fått brev) om at de bare har ett par år igjen å leve?
Det ville jo i seg selv være en ganske bedriten ting å gjøre?
Det er nettopp det. Hva skulle de tjene på noe slikt?
Isåfall ER det helt garantert en konspirasjon der ute, om å tjene penger på bøker og disse løgnene... alt det bringer med seg. Da sitter vi igjen med en konspirasjonsteori som er 100% i konformitet med virkeligheten, uansett hvordan vi vender og vrir på det.
Hva slags folk er det som skremmer andre på denne måten?
OKAY... la oss ta et reelt eksempel, og nå er jeg så objektiv som jeg klarer å være:
Personer som er skremt selv, har lett for å overbevise seg selv og se etter tegn som bekrefter at denne konspirasjonsteorien stemmer. Da har de lett for å spre det videre.
MEN det gjelder neppe den/de som startet dette, om det så skulle være en syk spøk.
HVA ville DE tjene på dette?
Det er her det krasjer litt, for jeg kan neppe tenke meg at noen vil gjøre noe så bedritent at de tøyer en spøk så langt. Den kan nå popularitet, men disse menneskene må virkelig BRENNE for denne saken - mildt sagt - og det er neppe KUN oppjagde og religiøse fanatikere som står bak dette her... det ville vært helt usannsynlig.
Frykt er kanskje nøkkelen her, nok en gang, for popularitetens skyld.
Opphavet da? Hva med opphavet? La oss gå dypere i akkurat OPPHAVET!
Da har vi en konstruktiv debatt gående, hvis folk ikke ønsker å stemple det som både det ene og det andre. Skjønner ikke hvorfor folk plent skal AVKREFTE eller BEKREFTE ting her...
Vi kommer ingen jævla vei. Vi ender opp med et drittforum.
Hvorfor skal alt liksom være et valg mellom "Titten Tei og Knerten" eller "Norske Store Leksikon"?
Det sies jo også at alle forskere i hele verden vet om den greia med lhc i cern og at verden skal gå under? samt alle store aktører innen media?
skulle det vise seg å stemme, så blir jo det en fryktelig mange folk?
Og tror dere noen hadde klart å tie om slik informasjon?
1) Dette med CERN vet jeg ikke, men det er merkverdig hvor åpne de er om dette store prosjektet som skal være så revolusjonerende. Blant annet også hvor mye media har vektlagt fokus på dette, og at det inflettes i populærkulturen (sett Engler og Demoner-filmen?).
For meg virker det som om noen bevisst ønsker å viske vekk de store skillene mellom film og virkelighet. Se katastrofefilmer, se World Trade Center hendelsene i virkeligheten, se 2012-filmen og sjekk teoriene, husker dere hva Ronald Reagan sa om at vi trengte en "alien threat"?
Eller kan alt være så enkelt at noen tjener kynisk med penger på hysteri?
Synes film og virkelighet integreres stadig mer. Håper at det er en automatisk prosess.
2) Massemedier er styrt av store selskaper som igjen er eid av få menn med stor makt.
Har du hørt om Ted Turner og Rupert Murdoch? Les litt om disse, det ville vært opplysende!
3) Jeg tror mange hadde "klart" å tie om slik informasjon. Husk hvor mange knep som kan brukes til å tie ihjel mennesker: vi har blant annet det å true noen på livet, det å true familien deres, sette dem opp mot andre, manipulere dem til å tro noe annet, vi har taushetsplikt og bindende avtaler, konfidensielt klassifisert informasjon, vi kan snakke om rikets sikkerhet, og vi kan trekke inn momenter som "for å unngå massekaos" - MEN...
MEN MEN MEN, det er et viktig MEN slik jeg ser det:
Jeg tror de fleste ikke vet hva de er en del av. For mange jobber nok på CERN og blir presentert resultater som forventet av pressen. Mange jobber nok med gruvedrift og anleggsdrift, installerer vifter og bygger tunneler de tror skal brukes til noe helt annet.
Det MÅ jo være gjennomført dette her. Og samtidig skal jeg ikke se vekk ifra muligheten over at noen av disse er hjernevasket og eller hypnotiserte (nei, jeg tuller ikke, jeg ser det som en mulighet) til å utføre arbeid/tjenester som trosser all moral.
Hadde jeg fått en forespørsel om å få være en av de "heldige" i en bunkers, så hadde jeg ikke klart å latt være å fortelle familie, slekt og venner.
Jeg klarer ikke å se hvordan dette skal kunne skjules i global sammenheng, uten at ryktene svirrer fritt på gata.
Så ett lite poeng til slutt. Har aldri hørt om dette utenom via internett før, noe jeg synes ville være rart dersom dette virkelig var en verdensomsomfattende konspirasjon.
Nei, gode poeng dette her.
Det er mye som taler imot disse teoriene, og jeg håper at det ikke stemmer.
Enkelte ting er derimot overbevisende og andre ting skaper flere spørsmål enn man ønsker...
Viktigste er å få tak i opphavsmennene og få fakta på bordet her.
Og hvis det er en bløff, bør de faktisk stilles ansvarlig - sammen med myndighetene i USA -
og sammen med massemediene, for å skape irrasjonell frykt.
Burde vært en lov mot å gjøre slikt med intensjon.