Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKHva betyr musikken for deg ?

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Bruker avatar
mmolsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 12 Apr 2009 01:21
15
Kjønn (valgfri): Mann

Hva betyr musikken for deg ?

Innlegg av mmolsen »

Alle hører fra tid til annen på musikk, for noen kan det bety ekstremt mye, men for andre er det en liten bagatell. For meg har musikken min hjulpet meg gjennom vanskelige tider, og har forandret meg veldig mye. Synes det er veldig interessant å høre hva den har betydd for andre :)

Og så lurer jeg litt på deres tanker om musikk og følelser, er det sånn at folk som hører på bråkete musikk har et rotete liv, eller er inne i en periode de må rydde opp i noe i livet, mens de som hører på country er rolige og avslappede, med andre ord, kan musikk avspeile hva slags type person du er ? :P

Vet det er rotete skrevet, men skylder på at klokka er 02.29 ;)
Antall ord: 133
Ta en titt på bloggen min :) Her skriver jeg om alt mulig som omhandler det paranormale
http://paranormalen.blogg.no/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Re: Hva betyr musikken for deg ?

Innlegg av Diablesse »

iPoden min er livet mitt. Ja, jeg tror at musikken godt kan avspeile hva slags person du er. Jeg kjenner flere som har det.. ja, kanskje ikke så veldig lett, som tyr til "bråkemusikk" - det er forsåvidt bra musikk, jeg kunne godt hørt på det selv, men da måtte jeg vært i et spesielt humør tror jeg. Jeg tåler ikke lettbeint pop, som Beyoncé og sånn.. dvs, det finnes mye bra pop, men noen artister kan jeg spare meg for.

Musikk er veldig viktig for meg, man kan bruke det til så mye: sette ord på følelser, høre på og synge med hvis man kjeder seg, danse eller jogge til, ha en romantisk date til.. jeg sier bare: lenge leve mangfoldet når det gjelder musikk!
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Hva betyr musikken for deg ?

Innlegg av Svartepus »

Musikk betyr alt for meg! Ipoden, PC'en og CD'ene mine inneholder soundtracket til livet mitt. Jeg hører nesten bestandig på musikk og er stadig på jakt etter ny og spennende musikk som jeg kan utvide horisonten min med.
Jeg har også forskjellig musikk til forskjellige årstider og alt etter humør... Et liv uten musikk er for meg et forferdelig fattig liv.
Antall ord: 65
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Hva betyr musikken for deg ?

Innlegg av Metodisten »

Jeg liker marsjer.
De gode gamle marsjene får meg til å tenke på de gode gamle dagene. Da jernhæler marsjerte og Europa var på vei inn i vår makt.
" Deutchland uber alles die soldaten marschieren sie vollen..." :toner sang vi , sukk det var tider.
Høye svarte støvler og hanemarsj i gatene. Sieg hei ! sa alle. metodisten hadde riderpisk brun bukse med poser på og brun matchende kjorte. " Die velten us marschieren, sie knupfen us barbereeeen" (oversatt : skallen vi barberer). :mozilla_cry: Blir litt sentimental av det hele. Snurpf* (snuffs).
Antall ord: 90

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Hva betyr musikken for deg ?

Innlegg av Heksepusen »

Musikk for meg er egentlig livet mitt.
Jeg har vel musikk til alle faser i livet og til alle mine humører.
Jeg kan ikke si at jeg har noe favoritt musikk for jeg hører jo på det meste.
Men jeg må ha min dagelig doser med musikke det er helt klart.
Antall ord: 53
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Diablesse
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 785
Startet: 19 Nov 2006 19:19
17
Kjønn (valgfri): jinte
Har takket: 113 ganger
Blitt takket: 53 ganger

Re: Hva betyr musikken for deg ?

Innlegg av Diablesse »

Som en lærerinne på ungdomsskolen sa en gang:

Man må ha et soundtrack til at som skjer i livet sitt!


Så sant, så sant.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Hva betyr musikken for deg ?

Innlegg av Moonstone »

Et liv uten musikk er for meg utenkelig.
Jeg både lytter til andres musikk og lager min egen hver dag.
Jeg går alltid å synger eller mimrer hjemmesnekkra tekster og trommer på alt mulig.
Riktig musikk til riktig tid kan være ekstase.
Elsker å dra på mental og følelsesmessige reiser med musikk, og elsker å spiller i band, både øvinger og LIVE på scene, og føle samspillet mellom bandmedlemmer, instrumenter og med publikum :D
De som aldri har prøvd, går glipp av noe essensielt..

It is life ;)
Antall ord: 91
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mmolsen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 18
Startet: 12 Apr 2009 01:21
15
Kjønn (valgfri): Mann

Re: Hva betyr musikken for deg ?

Innlegg av mmolsen »

Jeg hører jo for det meste på Metallica, og jeg har alltid en Metallica sang som kan matche humøret mitt den dagen. Jeg husker ting ved hjelp av musikk. I begravelsen til min oldemor måtte jeg forlate begravelsen, jeg var helt gråtkvalt, så jeg satt meg på en stein og nynnet på "den andre er meg " av Kaizers. Den passet meg helt perfekt på det tidspunktet, og gav meg støtte og trøst :) Kan nesten si at jeg gjemmer meg bak musikken min ?
Antall ord: 88
Ta en titt på bloggen min :) Her skriver jeg om alt mulig som omhandler det paranormale
http://paranormalen.blogg.no/

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 7952
Startet: 25 Aug 2004 16:02
19
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Hva betyr musikken for deg ?

Innlegg av ludoburgero »

Joda, det er sant som du trådstarter sier.
Musikken kan nok avspeile mye om en person og hvordan han/hun er.

Selv har jeg sterke følelser til musikk, som med mye annet kunst.
Det er derimot mye mer spesielt med musikk, som er en kunstform med mye større påvirkning på sjelen (hvis vi kan kalle det det) enn med for eksempel malerier og i mange tilfeller også lyrikk.

Jeg er av typen som helst vil nyte musikk som krever litt trening for å like. Noe som høres litt komplisert ut i starten. Samtidig elsker jeg også musikk som høres mystisk ut, og melankolsk, og det som høres dystert ut... jeg heller litt mer til det, siden enkel lykke som oftest bare virker tankeløst og falskt da verden i mine øyne er et grusomt helvete av astronomiske proporsjoner til tider. Sånn sett liker jeg ikke så godt black metal likevel, men det kan være fint til tider, spesielt dersom det er litt melodiøst. Godt å få ut litt aggresjon også, men jeg er som regel passiv-aggressiv og tar det ut på forumet eller sarkastiske statuslinjer på Facebook uansett, med mindre jeg ikke får utbasunert galgenhumor blant kolleger og familie.
Det er viktig å kunne la av hvor fælt alt er også.

Følelser er en ting som står veldig sentralt i musikken. Jeg er også veldig opptatt av det psykologiske og dens nærmest terapeutiske effekt på oss mennesker som individer.
Forskning viser at musikk trigger dype følelser i oss mennesker som kan minne om tilhørighet.
Og det er jo ofte det vi alle vil være, er det ikke? Inkludert - følelsen av å bety noe i en større sammenheng - følelsen av å være elsket og elske noen.

Det er mye god musikk der ute, og mye av den er også uoppdagd.
Viktig å lete andre plasser enn å skru på radioen, det må jeg bare fortelle dere!
Hvis dere får all input via MTV og radio, så hater jeg dere intenst. Bare et lite tips.
Antall ord: 350
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Deep Space
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 505
Startet: 03 Jan 2007 22:56
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 5 ganger

Re: Hva betyr musikken for deg ?

Innlegg av Deep Space »

Music is the universal language of mankind.
Antall ord: 7
There will never be world peace as long as religion exists.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Re: Hva betyr musikken for deg ?

Innlegg av Borte.. »

Diablesse skrev:Som en lærerinne på ungdomsskolen sa en gang:

Man må ha et soundtrack til at som skjer i livet sitt!


Så sant, så sant.
Hun høres ut som en fornuftig dame! :D

Jeg gidder egentlig ikke å lesse ut i lange baner hvor mye musikk betyr for meg. Jeg tror musikk er veldig viktig for de fleste av oss. Jeg hører på musikk for å kanalisere følelser i stedet for å springe opp etter veggene. Jeg bruker musikk for å koble ut rett og slett. Det er vel sånn for mange andre. Jeg har modernisert meg da og har en musikksamling i form av mp3, hvis alle filene plutselig forsvant...så ville det nesten være som å miste en arm...eller noe. Livet ville ha vært ufattelig kjedelig uten musikk!

Jeg liker dette uttrykket jeg; musikk er ikke noe du hører, det er noe du føler.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links