Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Spiritisme og ouijabrettÅ være spiritist.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

kristiane
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 468
Startet: 31 Aug 2009 11:28
14
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Møre og Romsdal
Blitt takket: 6 ganger

Å være spiritist.

Innlegg av kristiane »

Hei!
Ser noen ønsker en tråd ang.dette emnet.Skulle gjerne ha svart i går,men nå er jeg opptatt med jobb,jeg også,derfor ikke svar før nå.
fint at mennesker her inne ønsker mer informasjon ang.det å være spiritist.Mange ønsker svar på forskjellig,naturlig nok,men til dette må jeg først få si at Jovian har lagt ut mye informasjon-ja faktisk det aller meste om dette,under"Slik fungerer spiritismen",og først kan de som er interessert i å lære mer om det vi tror på,lese nøye gjennom det han skrev.Han har listet opp alt som står ang.vi spiritisters filosofi,nemlig :mozilla_sealed: :mozilla_smile:

Ja,vi har våre messer,vi også.Møtes til samlinger,der man åpner med fine sanger sammen.Vi mener som nevt i Jovians tråd-at vi alle stammer fra en kilde,kraft,som er opphavet til absolutt alt levende på jord.Altså en kraft som har skapt alt dette.Jeg personlig tenker på Gud,i dette spørsmålet.

Videre mener vi spiritister at det ikke finnes en djevel.Hvert enkelt menneske kom til denne verden,med sin egen helt spesielle oppgave,vi har fått vår egen fri vilje,men skal stå til ansvar for våre handlinger på jorden. I vår filosofi heter det seg at vårt liv på jorden allerede er bestemt i det man forlater den andre siden for å bli født enda en gang.Det du ikke jobbet godt nok med i ditt forrige liv,får man som et slags tema i sitt neste,for deretter å jobbe videre med det man skal lære i det neste livet.Man har en livsoppgave man skal jobbe med,mens man er her,som man skal jobbe med,for å utvikle seg mere,for deretter å utvikle seg mer og mer til en god sjel,som tenker godhet,kjærlighet,omtanke,respekt,utholdenhet,respekt for andre-dyr og mennesker.Dette for å nå et høyere bevissthetsnivå,altså.

Det blir altfor mye å skrive om dette,men dere kan jo lese nettopp det Jovian har skrevet,så har den som er nysgjerrig på spiritualismen,svar på mye :mozilla_smile:

Men jeg kan ta med litt ang.messene våre.Vi samles som sagt på messer.Der åpner man med fine sanger som skal gjøre en koselig åpning for dagen,og man ber for alle sine kjære som har gått over til den andre siden.Det forkommer også at pastor(prest om du vil),formidler kontakt med en ånd som er gått over,og den ånden søker kontakt med,kjenner i såfall igjen denne..
Antall ord: 452

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links