Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserForbannelse og Ganding

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Forbannelse og Ganding

Innlegg av helgemann »

Poster i dette forumet, da jeg ikke noen andre passende...

Jeg har fått vite at det er "urene bånd" i min fars familie. Av en same, som har hjulpet meg. Jeg har fått vite at Gand ikke kan følge slekt ledd, men kan en forbannelse det? For, det er jo noe ondt, som har fulgt, og følger med farsfolket mitt. Har jeg fått vite. Jeg har og fått vite, at det har vært en ondskap rundt min person, men ikke på meg. Denne ondskapen er tilknyttet de "urene bånd" i familien. Skjønner? Er det noen som kan hjelpe meg å få en bedre forståelse på dette? Har hørt om Gand, og vet hvordan det fungerer. Da min morfars første hustru, døde av Gand. Men en ondskap/forbannelse som følger slektsledd? Hmm... :?

...og ikke kom med noe om at dette er fri fantasi og bullshit!!

Takker for all svar!!!! 8)
Antall ord: 162

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
answers
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 47
Startet: 05 Okt 2008 14:18
15
Blitt takket: 2 ganger

Re: Forbannelse og Ganding

Innlegg av answers »

helgemann skrev:
...og ikke kom med noe om at dette er fri fantasi og bullshit!!
Det finner du nok ut selv. Før eller senere.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
18
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Re: Forbannelse og Ganding

Innlegg av snuppedilla »

hva mener du er urene bånd her? barn født utenfor ekteskap?
Da vil jeg si at det er en dogme som menneskeneheten har gitt kraft og makt til, ergo så er det urent ifølge de som er fanger av dogmer, især denne :mozilla_wink:

Jeg vil ikke si bullshitt, men heller si at hva du tillater skal ha makt over deg er hva som får makt over deg, dette prinsippet er meget enkelt og kan åpne opp for en stor forståelse av slik som forbannelser og livet ellers og hva vi kan finne oss i og gjøre mot oss selv og andre.

Det er enkel psykologi, men også en kjerne i det åndelige.
Antall ord: 120
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Re: Forbannelse og Ganding

Innlegg av helgemann »

snuppedilla skrev:hva mener du er urene bånd her? barn født utenfor ekteskap?
Da vil jeg si at det er en dogme som menneskeneheten har gitt kraft og makt til, ergo så er det urent ifølge de som er fanger av dogmer, især denne :mozilla_wink:

Jeg vil ikke si bullshitt, men heller si at hva du tillater skal ha makt over deg er hva som får makt over deg, dette prinsippet er meget enkelt og kan åpne opp for en stor forståelse av slik som forbannelser og livet ellers og hva vi kan finne oss i og gjøre mot oss selv og andre.

Det er enkel psykologi, men også en kjerne i det åndelige.
Urene bånd, er ikke barn utenom ekteskap, men ondskap...

Min morfars første kone, døde av Ganding. Hun ble syk og dårlig hver minker måne. Hun døde tilslutt, utmattet og syk av denne ondskapen.

Æsj, dritt i det. Folk i dag, trur ikke på noe sånt... Man dikter og lager ting, osv... Jaja. :bandit
Antall ord: 181

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Forbannelse og Ganding

Innlegg av Heksepusen »

Nå har ikke jeg så veldig greie på dette med gading men i det jeg kan om forbannelse så kan det følge blodsbånd eller slektsnavn bort over.

Jeg vil ikke si noe sikkert men jeg vil tro at gading kan ha noe av det samme i seg.

Hvordan man løser dette er jeg ikke sikker på for det er mange metoder vil jeg tro.

Men en ting vil jeg si helt klart jeg tror ikke jeg ville ha latt en slik beskjed styre meg så veldig. Nettopp fordi jeg er vel såpass sta at jeg vil velge å prøve og tråsse det og heller fylle det negative med posetive ting.
Antall ord: 115
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Forbannelse og Ganding

Innlegg av Svartepus »

Hva med å kontakte en sjaman eller heks som kan prøve å hjelpe deg med å bli kvitt ondskapen? Noen kan hjelpe til med å rense bort ondskapen og vise deg hvordan du kan gå frem for å beskytte deg mot ganding/forbannelser. Det med å bruke minkende måne for å fjerne noe i andres liv (f.eks. gi minkende helse) er ganske vanlig måte å skade andre på. På samme måte kan man gi seg selv og andre bedre/sterkere helse ved å utføre spells i økende måne. En del sjamaner og hekser utfører sånne tjenester for andre, og kan også forsøke å utføre "mot-spells" eller "beskyttelses-spells" som hindrer ganden i å virke inn på deg og dine.

Uansett er det nok som snuppedilla og heksepusen sier her at du kan selv styre hvor mye du vil la det gå inn på deg. En stor del av ganding er nettopp det å skremme noen slik at de lettere åpner seg for problemene som blir kastet på dem. Hvis du velger å ikke la redselen gå inn på deg, kan du bidra til å forminske effekten.

Og så kan du jo trøste deg med at den som har kastet gand antakelig har fått sin straff... Å gripe så kraftig inn i andres liv er ikke noe man gjør ustraffet.
Antall ord: 219
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Forbannelse og Ganding

Innlegg av Metodisten »

følger farsiden sier du. Som arvesynden kansje.
Syns du må si litt om hva urene bånd betyr, for jeg har ikke hørt det utrykket før.
Antall ord: 29

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Re: Forbannelse og Ganding

Innlegg av helgemann »

Med Urene bånd, menes det inngifte/innavl, altså søskenbarn gift med hverandre. Slik en del, er det, i min farsslekt.
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
helgemann
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 615
Startet: 06 Mar 2009 02:04
15
Har takket: 391 ganger
Blitt takket: 249 ganger

Re: Forbannelse og Ganding

Innlegg av helgemann »

Svartepus skrev:Hva med å kontakte en sjaman eller heks som kan prøve å hjelpe deg med å bli kvitt ondskapen? Noen kan hjelpe til med å rense bort ondskapen og vise deg hvordan du kan gå frem for å beskytte deg mot ganding/forbannelser. Det med å bruke minkende måne for å fjerne noe i andres liv (f.eks. gi minkende helse) er ganske vanlig måte å skade andre på. På samme måte kan man gi seg selv og andre bedre/sterkere helse ved å utføre spells i økende måne. En del sjamaner og hekser utfører sånne tjenester for andre, og kan også forsøke å utføre "mot-spells" eller "beskyttelses-spells" som hindrer ganden i å virke inn på deg og dine.

Uansett er det nok som snuppedilla og heksepusen sier her at du kan selv styre hvor mye du vil la det gå inn på deg. En stor del av ganding er nettopp det å skremme noen slik at de lettere åpner seg for problemene som blir kastet på dem. Hvis du velger å ikke la redselen gå inn på deg, kan du bidra til å forminske effekten.

Og så kan du jo trøste deg med at den som har kastet gand antakelig har fått sin straff... Å gripe så kraftig inn i andres liv er ikke noe man gjør ustraffet.
Har kontakt med mors venninne, som prøver å finne en sjaman/heks, som kan hjelpe meg.
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links