Hei.
Vi fikk ett tips i går om ett hus som ligger i Kodal.
Dette huset ligger litt gjemt inni skogen men det er synlig fra veien hvis man følger litt med.
Veibeskrivelse:
Kjører fra Kodal sentrum mot Andebu eller stokke, Ihvertfall ikke mot sandefjord (er ikke kjent i kodal).
Forbi hasås sag.
Så kommer det noen krappe svinger og det neste man ser er en rød låve på høyre side.
Man kjører for inn der hvor låven er og tar første til venstre og der ligger huset.
Tilbake til historien.
Vi fikk vite at eierne som er banken har prøvd å selge dette huset mange ganger men ingen vil kjøpe det, og at de har prøvd å pusse det opp men arbeiderne vil ikke jobbe der.
Så vi dro dit i natt men det vi fikk se var ganske ferske hjulspor rundt huset og en campingvogn ikke så langt unna. Det så også ut som om huset var under oppussing så vi tenkte at kanskje arbeiderne bodde i campingvognen og kjørte stille avgårde igjen.
Er det noen som vet om dette huset er solgt eller om det fremdeles eies av staten?
Vi vil VELDIG gjerne få tuslet en runde der med noen kameraer fordi noen av oss fikk skikkelig vondt i magen når vi kom dit så det kan jo kanskje tyde på at det skjer ting der.
Ville satt stor pris på alle svar.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Ett lite hus i Kodal/Andebu
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 16 Jun 2008 02:42
- 16
- Blitt takket: 1 gang
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Okt 2007 20:32
- 17
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: hadde jeg vist det så...
Re: Ett lite hus i Kodal/Andebu
hei er det den lile stuga over for meg du tenker på? på ei fra svinevolld over til vivestad?
der ligger det en litten "gård" vit hus rød love og en sånn ute kles tørker med et blåt og vitt forkle tempe på? det huset er også noe veldig intresangt....
der ligger det en litten "gård" vit hus rød love og en sånn ute kles tørker med et blåt og vitt forkle tempe på? det huset er også noe veldig intresangt....
Antall ord: 55
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Det høres ganske likt ut. Dette huset har ingen egen låve (tror jeg) men vi måtte kjøre forbi en rød låve for å komme til huset.jan_m skrev:hei er det den lile stuga over for meg du tenker på? på ei fra svinevolld over til vivestad?
"på ei fra svinevolld over til vivestad?" Skjønner ikke helt hva det betyr. sorry..
Ute klestørkere og slikt la vi ikke merke til siden det var på natten vi var der og det var mørkt. farger vet jeg heller ikke bortsett fra at låven var rød.
Antall ord: 140
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Okt 2007 20:32
- 17
- Lokalisering: hadde jeg vist det så...
på ei fra svinevolld over til vivestad
på vei fra svinnevold over til vivestad i re kommune!
på vei fra svinnevold over til vivestad i re kommune!
Antall ord: 17
di gale har det godt sier noen? JEG HAR DET ENDA BEDRE!!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Sep 2008 18:12
- 16
- Lokalisering: Sandefjord
Hei.Jeg vet hvem hus dere snakker om.Har vært utenfor en gang.Min bror bodde rett ved og vi hadde med hund.Jeg merket noe når jeg gikk forbi.Det var en ekkel følse der.Det var ubodd når vi var der.Var ganske falleferdig der.Har hørt masse rykter om stedet,men vet ikke om det stemmer.
Antall ord: 64
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Vi har egentlig slått fra oss å dra dit siden vi må kjøre forbi en bondegård mitt på natta og vi tror det er folk som har kjøpt det.Janis1984 skrev:Hei.Jeg vet hvem hus dere snakker om.Har vært utenfor en gang.Min bror bodde rett ved og vi hadde med hund.Jeg merket noe når jeg gikk forbi.Det var en ekkel følse der.Det var ubodd når vi var der.Var ganske falleferdig der.Har hørt masse rykter om stedet,men vet ikke om det stemmer.
Vil helst ikke forstyrre noen om natten.
Kan du fortlle noen av ryktene du har hørt?
Jeg har hørt at en arbeider som jobbet der døde da han falt ned fra taket men har ikke sjekket etter bevis.
Antall ord: 139
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Sep 2008 18:12
- 16
- Lokalisering: Sandefjord
Folk for ikke være i fred der.Er visst mye negativ energi.At folk gidder å pusse opp noe sånt skjønner ikke jeg da.Huset har vel egentlig aldri blitt ferdig eller som jeg forsto.Men kansje de som skal bo der nå får vekk det som er der.Jeg merka det veldig godt bare når jeg så huset.jeg ville ikke gå inn,men jeg gikk rundt husveggene og merka at jeg fikk en ekkel følse av å være der.
Antall ord: 86
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 16
Så huset har aldri blitt ferdig bygget?
Det er jo litt int.
Nei, jeg forstår heller ikke hvorfor noen vil bo der eller hvordan noen kan orke å være der over lenger tid. Fikk det sikkert billig.
Det er jo litt int.
Nei, jeg forstår heller ikke hvorfor noen vil bo der eller hvordan noen kan orke å være der over lenger tid. Fikk det sikkert billig.
Antall ord: 38
Hide post links |