Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

FILMER, BØKER OG MUSIKKIbanez RG350M YE

Moderatorer: Asbjørn, mod ufo, matmod, mod klarsyn, mod univers, Mod Fakta og, mod drømmer, mod si hei, mod_spøkeguiden, Chatmoderatorer, Mod prat & gen, mod healing, mod hjem, mod engler

Dagros

Re: Ibanez RG350M YE

Innlegg av Dagros »

Metodisten skrev:Hehe, den syns godt om du skulle miste den i skogen. :shock:

Ser ut som den er utstyrt med Humbucker mikrofoner overst og nederst.

Om det er ikke er Humbuckere eller tilsvarende EMG saa er det noe som gir samme smellene. Helt sikkert. Formen er jo skarpsmidd ut av klassisk Fender stratocaster. ( som jeg b.la eier)
Syns den er skikkelig raa jeg.

Husk att instrument er vertoy. De skal ikke henge paa veggen ! De skal brukes.
Enig ? ;)

Lykke til.
Ja, hehe, bare å veive litt med ei lommelykt, det. Når man får lyset tilbake, er det gitaren som er der :p

Ja, det er humbuckere. Infinity pickups, altså INF3 og INF4. Vet ikke om det er split-humbuckere, men det gir uansett fin lyd på alle de fem posisjonene av pickupvelgeren. Altså virker pickupvelgeren 8)
Også må man jo også huske at dette er en billig-gitar, hvor jeg går ut ifra at tre av posisjonene involverer humbuckerne. Men de høres absolutt ikke ut som veps, slik jeg leste et sted på nettet for ei stund siden ;)

Jeg liker ikke EMG-mikker. De er så... Flate og sorte... Altså, ikke de 6 polene som står opp for å motta lyden, de er vel innebygd i selve pickupene ellerno'. Også har jeg vel egentlig aldri sett en EMG-singlecoil, men de finnes vel, de også :)

Ja, RG- og JEM-modellene er jo "skarpe" stratocastere... Men allikevel, de fleste stratocastere, fra fabrikken, i original stand, har jo tre singlecoils. S-S-S-konfigurasjon ;)

Jojo, gitarer er vel ikke direkte verktøy, men de skal brukes. Kan henge på veggen, men skal også brukes. Om man har en Ibanez RG550 Serpent, en EKSTREMT sjelden gitar, så har man den nok liggende i ei kasse, uten å bruke den. Så tenkte jeg, hvorfor ikke iallfall bruke den til øving, om man får tak i en? Om man ikke bruker den på scenen, iallfall på gutterommet, til øving på noen soloer :)

Forresten, noen som har peiling på noen brukbare tabs til gudfaren av GNR? Altså, Ultimate-Guitar har jeg søkt gjennom, mye bra der, men en fullstendig tab? 8) :)
Antall ord: 357

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Ibanez RG350M YE

Innlegg av zind »

Grattis med ny gitar dagros! Jeg er svært lite musikalsk, men jeg kan i allefall skrive under på at den så kul ut. Gult er kult! whoho :)
Antall ord: 28
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Re: Ibanez RG350M YE

Innlegg av Dagros »

zind skrev:Grattis med ny gitar dagros! Jeg er svært lite musikalsk, men jeg kan i allefall skrive under på at den så kul ut. Gult er kult! whoho :)
Hehehe, tusen takk :D
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Charlie-O
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 200
Startet: 21 Sep 2008 23:00
15
Har takket: 2 ganger
Blitt takket: 6 ganger

Re: Ibanez RG350M YE

Innlegg av Charlie-O »

Grattis med feet gitar, dagros :salute:

Sjekk ut [link2]denne siden,http://www.911tabs.com[/link2]

Her har de snekra sammen en felles søkemotor som plukker ut tabs fra flere forskjellige nettsider..

-Charlie
Antall ord: 33
There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live and too rare to die.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Re: Ibanez RG350M YE

Innlegg av Dagros »

Charlie-O skrev:Grattis med feet gitar, dagros :salute:
Takk, C-O :salute:

Grei link, forresten :D
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Ibanez RG350M YE

Innlegg av Moonstone »

Gitarissten i bandet mitt har nettopp kjøpt Music man OLP, John Petrucci signatur gitar :D
Gleder meg til å høre den :)
Som denne, bare sølv:

Bilde
Antall ord: 26
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Re: Ibanez RG350M YE

Innlegg av Dagros »

Moonstone skrev:Bilde
Hei, Moon, den gitaren der ser ut som en Ibanez JS-Series (Joe Satriani-signatur)-modell, bortsett fra hodet på den?

Kul gitar ;)
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Ibanez RG350M YE

Innlegg av Moonstone »

Dagros skrev: Hei, Moon, den gitaren der ser ut som en Ibanez JS-Series (Joe Satriani-signatur)-modell, bortsett fra hodet på den?

Kul gitar ;)
Ja, jeg veit at den ligner, for gitaristen vår har den også, hehe :lol:
Han MÅTTE visst bare ha 2 feite gitarer. Det som er kult med Petrucci gitaren er at det er en bryter som man kan svitsje til akustisk gitar på et blunk ;) Også låter det helt autentisk au, det er det værste..
Antall ord: 83
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Re: Ibanez RG350M YE

Innlegg av Dagros »

Er det det som er "killswitch"? At man slår av det elektriske, og gjør den "akustisk" med den bryteren? 8)

Artig, men koster sikkert mange lapper :badgrin:
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Moonstone
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3114
Startet: 23 Sep 2008 10:12
15
Kjønn (valgfri): Flaskepost
Lokalisering: Inni ditt hode
Har takket: 128 ganger
Blitt takket: 402 ganger

Re: Ibanez RG350M YE

Innlegg av Moonstone »

Dagros skrev:Er det det som er "killswitch"? At man slår av det elektriske, og gjør den "akustisk" med den bryteren? 8)

Artig, men koster sikkert mange lapper :badgrin:
Ja, noe sånt.
Jepp den kosta 30 laken..
Antall ord: 38
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dagros

Re: Ibanez RG350M YE

Innlegg av Dagros »

Oi, hehe, det er jo... *** bøst 8)

Men, ja, fin gitar :) :D
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links