De har mange ganger hørt lyder når det ikke er noen i butikken. Jeg har jobba der sjøl og kan ikke huske noe spesielt. Men hun ene ble så redd en kveld at hun dro hjem. Hun var inne på kvelden for å gjøre noe papir arbeid. Da hørte hun noen komme opp kjeller trappa.
Så døde nabo damen... over 90 år. Hun var moren hans. Og det ble stille. Det er derfor jeg tror det er en som døde da han var 41 år som er der. Han jobbet på butikken. Jeg har jobbet sammen med ham og han likte å tulle å fjåse...
Men nå har barnebarna til hun eldre damen kommet hjem og begynt å pusse opp huset der. Og nå hører det lyder igjen. Men det er ingen som er redde på dagtid.
Skulle ha hatt butikken på åndenes makt for å få litt pr...
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ På nærbutikken vår hører de som jobber der merkelige lyder.
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Okt 2008 16:48
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Trøndelag
- Blitt takket: 4 ganger
På nærbutikken vår hører de som jobber der merkelige lyder.
Antall ord: 153
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Mar 2007 11:02
- 17
- Kjønn (valgfri): satyriasis
- Blitt takket: 11 ganger
Re: På nærbutikken vår hører de som jobber der merkelige lyder.
Dette med å høre lyder er en ganske vanlig forløper til å tro det "spøker". Men det folk gjerne ikke tenker på er at lydbølger kan være fryktelig vanskelig å bedømme hvor kommer fra. De reflekteres hit og dit, så selv om man hører dem fra en retning, kan det faktisk hende det kommer fra den motsatte retningen.
Og lyder er det overalt rundt oss - spesielt der det er bebyggelse. Det er langt fra sikkert at vi er så dyktige til å kjenne igjen lyder at vi kan bedømme hva lyder kommer av uten å faktisk se hva som lager dem.
Så det jeg prøver å si er at det er heller tvilsomt at det spøker på nærbutikken din. Det er nok heller en blanding av feilbedømming og gjensidig opphausing mellom de ansatte
Og lyder er det overalt rundt oss - spesielt der det er bebyggelse. Det er langt fra sikkert at vi er så dyktige til å kjenne igjen lyder at vi kan bedømme hva lyder kommer av uten å faktisk se hva som lager dem.
Så det jeg prøver å si er at det er heller tvilsomt at det spøker på nærbutikken din. Det er nok heller en blanding av feilbedømming og gjensidig opphausing mellom de ansatte
Antall ord: 139
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert
-Dilbert
Hide post links |
På min forrige jobb, så var det et aircondition-anlegg som ropte "Hjeeeelp!".
Antall ord: 13
Hide post links |
På den forrige jobben min følte jeg aldri at jeg var alene når jeg egentlig skulle være det, det var noe i øyenkroken min bestandig, men når jeg snudde meg var det ingen der, så fikk jeg vite like før jeg slutta at noen hadde dødd over samlebåndet der...
Antall ord: 56
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 24 Okt 2008 16:48
- 16
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Trøndelag
- Blitt takket: 4 ganger
æsj så ekkelt sol... uff. Ikke noe skummelt der du er nå da?
Antall ord: 13
Hide post links |