Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinDe beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

De beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Innlegg av zind »

Hvilken healere, klarsynte, mediumer, utdrivere, behandlere osv har dere vært i kontakt med?
Hvordan vil du beskrive de forskjellige opplevelsene, og hva fikk du ut av det?

Jeg syntes det hadde vært interessant å sammenligne erfaringer. Jeg er nysgjerrig på en masse typer alternativbehandlinger, men har selvfølgelig ikke råd til å gå rundt å prøve alt mulig rart. Derfor vil jeg gjerne høre hva dere mener funker og ikke funker.
Hvilken medier eller klarsynte dere har møtt som virkelig var dyktige?
Har du bodd i et gjemsøkt hus, hvem fikk du hjelp av da?
Hvilken kurs har dere gått?
Er den noen spesifikke personer dere mener har evner som overgår de fleste?
Har healing eller alt.behandling hjulpet deg eller kjente med alvorlige sykdommer?

Jeg er nysgjerrig på hvem dere egentlig mener er de beste innenfor de forskjellige grenene av det alternative og paranormale her i Norge


Ps, moderatorer:
Jeg håper vi får lov til å diskutere utøvere ved navn her, uten at det blir noe problem. Vi trenger ikke gå i detalj eller henge ut noen man ikke har vært fornøyd med, men det må være lov til å si at man ikke var fornøyd hvis det var tilfellet
Antall ord: 212
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: De beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Innlegg av Asbjørn »

zind skrev:Ps, moderatorer:
Jeg håper vi får lov til å diskutere utøvere ved navn her, uten at det blir noe problem. Vi trenger ikke gå i detalj eller henge ut noen man ikke har vært fornøyd med, men det må være lov til å si at man ikke var fornøyd hvis det var tilfellet
Sålenge denne tråden holder seg innenfor reglene, ser jeg ingen problem med det.
Når det gjelder å omtale "healere, klarsynte, mediumer, utdrivere, behandlere osv" med navn, forutsetter vi at de annonserer for sin virksomhet. De som annonserer ansees nemlig som "næringsdrivende" etter reglene våre.
[url=https://www.paran.no/forum/phpbb3/viewtopic.php?f=35&t=4601]utdrag fra Reglene våre[/url] skrev:Er du næringsdrivende og markedsfører deg innen en eller flere bransjer i Norge, innen alternativ bransje eller annet, må bedriften regne med å bli omtalt, positivt eller negativt, også her på paranormal.no
Dersom man ønsker å omtale private - dvs folk som blir oppsøkt fordi de har et rykte, og som ikke annonserer, må vedko0mmende gi sitt samtykke til at navnet blir offentliggjort.
Uten at slikt samtykke foreligger, ansees det som brudd på reglementet.
Fra reglene skrev:Vær forsiktig med å trakassere, mobbe og prate offentlig om andre privatpersoner.
Respekter privatlivets fred, og ikke gi ut personlige detaljer om andre hvis ikke disse allerede er offentlig kjent av de fleste i befolkningen. Slike detaljer kan være navn, epost, adresse, slektskap osv. Aldri identifiser privatpersoner med navn, adresse, telefon, mobil, epost eller annen info.
Dette betyr at en som er almenn kjent ( som Snåsamannen ) kan omtales, men respekter at han har hemmelig tlf nr.
Derimot, naboen nedi gata med varme hender, som ikke ønsker oppmerksomhet, skal ikke omtales med detaljer som kan gjenkjennes...


A Admin
Antall ord: 305

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
M...
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 228
Startet: 02 Sep 2007 16:29
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestlandet

Re: De beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Innlegg av M... »

Jeg har vært i kontakt med tre stykker. To her inne, mens det fortsatt var lov til å ha "Spå-meg" innlegg, og ei utenom.
Hun jeg var til fysisk kanaliserer. Og hun var IKKE bra.... Ikke ut i fra MINE erfaringer med hun i hvertfall. Kanksje det er andre som har vært heldigere, hva vet jeg. Ikke noe av det hun sa har stemt.... Så hva er kanalisering? Jo, beskjed fra høyere makter som leverer videre beskjed. Tydeligvis beskjeder som slår feil....
De to her inne, vet jeg ikke helt... To ting av det den ene sa har stemt, men to ting ikke(enda...).
Og de sa det samme begge to, så we'll see.....
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 947
Startet: 27 Mai 2005 19:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Re: De beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Innlegg av kaja43 »

Jeg lurer litt på hvordan det er tenkt at det
er mulig å definere noen som bedre enn andre
innen disse feltene.

Jeg mener det er umulig om vi snakker om spesifikke resultater.
Forde det forutsetter at vi
vet hvilken type klarsyn en snakker om. Og hvilken type
healing det er snakk om.
Resultatene er også avhengig av at den klarsynte er på samme
eller høyere bevissthetsnivå som deg selv for at h*n skal kunne
få ett godt resultat.
Healeren er avhengig av at du er klar til å gi slipp på sykdommen
og/eller at den ikke er ett ledd i din livsplan/karma. Ofte også
at du er villig til å endre tankemønster og tørr å ta vanskelige
valg. Healing er sjelden ett mirakel som en annen kan gi deg.


Vi ser ekspempler på dette hele tiden. En person kommer
og får det de forventet og kanskje enda mer. H*n forteller
det til venner og kjente som også løper for å få "hjelp".
To blir fornøyd, tre får ingen hjelp.......
Når du skal oppsøke healere/klarsynte bør en gå til den
en blir dratt til eller kommer over ved en tilfeldighet.
Ikke den som venninnen hadde en god opplevelse hos om en
ikke er veldig god på å kjenne etter uten å påvirkes av hennes
ord.

Men det en kan si noe om er kunnskapsnivået og profesjonaliteten
til utøveren.
Om en ble møtt på en god måte, at de følger opp avtaler osv.
Antall ord: 256
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: De beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Innlegg av zind »

"De beste i norge" var i grunn skrevet for å fange interessen til folk og få de til å lese tråden :)
Litt teit gjort kanskje, men det var bevisst. Det blir selvsagt håpløst å velge ut en eller to, og ingen er dyktige på alt.

Kaja, jeg ser hva du mener og jeg er enig i det meste også. Jeg har selv vært hos samme klarsynte dame noen år på rad, den første gangen opplevde jeg det som kjempesterkt og veldig imponerende, de andre årene kunne jeg like gjerne latt hver å dra. Det kan være en kombinasjon av så mange ting, både hvor jeg befinner meg i livet og dagsformen til denne damen. Man kan være på et stadie der man ikke skal få vite så mye , og den klarsynte får kanskje rett og slett ikke inn noe fordi det ikke er mulig å hente opp informasjon på det tidspunktet.
Det er så mange ting som spiller inn. Men akkurat derfor hadde det vært litt gøy om det var flere som hadde vært hos samme person f.eks, slik at man kunne sammenligne litt og finne ut hvem som evt er flinkest på hva.

Og bare for å ha det sagt; denne tråden er IKKE for å henge ut folk, den var laget med tanke på å dele opplevelser rundt behandlingsformer og alternative tjenester. Spesielt moro er det hvis noen har ordentlig god erfaring med noen :)
Som Kaja sier, profesjonalitet og kunnskapsnivå er noe vi kan diskutere. Og jeg personlig syntes det er viktig at vedkommende også er noe ydmyk, at de viser respekt, og vet hva de skal si og ikke si.
Antall ord: 279
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 30 Mai 2008 21:59
15
Blitt takket: 8 ganger

Re: De beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Innlegg av Multatuli »

Skal ikke gi noen navn her, men lurer jo veldig på om noen i dette forumet virkelig tror at det finnes klarsynte, healere & for den del - åndeutdrivere?
Har ingen egen erfaring, men kjenner flere som har fått både healing (av langt kommet kreft), og åndekontakt (s.k. medium -bl.a. etter stor sorg med mistet barn).
Dessverre til ingen annen nytte enn at de berørte ble loppet for tusentalls kroner, ble gitt feilaktig informasjon mht behandling av kreft og ble forledet til å tro at de fikk kontakt med avdøde. Dette ble avslørt ved at flere i sorggruppen fikk akkurat det samme opptak av seansen med det såkalte mediumet.

Har dessverre ikke mye til overs for folk som lurer penger av folk i så stor nød..
Antall ord: 132

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: De beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Innlegg av Asbjørn »

Multatuli skrev:Skal ikke gi noen navn her, men lurer jo veldig på om noen i dette forumet virkelig tror at det finnes klarsynte, healere & for den del - åndeutdrivere?
Har ingen egen erfaring, men kjenner flere som har fått både healing (av langt kommet kreft), og åndekontakt (s.k. medium -bl.a. etter stor sorg med mistet barn).
Dessverre til ingen annen nytte enn at de berørte ble loppet for tusentalls kroner, ble gitt feilaktig informasjon mht behandling av kreft og ble forledet til å tro at de fikk kontakt med avdøde. Dette ble avslørt ved at flere i sorggruppen fikk akkurat det samme opptak av seansen med det såkalte mediumet.

Har dessverre ikke mye til overs for folk som lurer penger av folk i så stor nød..
Du er her inne på det som er det største problemet for de som virkelig har noe å fare med.

Svindlere - som bare er ute etter penga dine.

PÅ grunn av egne erfaringer, opplevelser, og hva jeg har fått vite fra andre, så er jeg ikke i tvil om at det faktisk finnes folk med evner som går på klarsynthet, healing, og "åndeutdrivere".

Det som er saken er at såsnart noen ser mulighet for lett-tjente peng, så kommer det ene "gode" tilbudet etter det andre.

Og det værste på den måten er de som faktisk fraråder folk å oppsøke lege, eller råder folk til å avslutte pågående behandling, fordi at "VÅRT middel virker 100%"

Healing skal ALLTID KUN være et TILLEGG TIL legebehandling, hvor legebehandling har 1 prioritet.
OG dersom en legebehandling er igang, SKAL ALLTID healing, og evt annen alternativ medisin være godkjent av legen på forhånd.
Healing uten "medisiner" er en ting, "Håndspåleggelse" uten annen medisinsk rådgivning bør kunne tillates, også av legen,
men med en gang man blander inn "medisin" urter, avkok eller "luft fra 17435 meters høyde" -
så SKAL lege være med på dette.
En healer er IKKE en LEGE; og har derfor ikke hverken lov eller rett til å be en person om å avslutte legebehandling / kur gitt av lege.
Enhver "healer" som kommer med slike forslag må man avvise omgående ! , såsant vedkommende "healer" ikke samarbeider med legen i utgangspunktet.
Men da er det LEGEN som skal bestemme , IKKE healeren.


Personlig liker jeg ikke utrykket "åndeutdrivere" - da opplever åndene det som om det kommer "den" dørvakta for å kaste dem på hodet ut.

De fleste tilfeller hvor det er en ånd tilstede ( en avdød, hvor kroppen er død, mens ånd/sjel lever videre) - så har ikke ånden gått over til den andre siden, men finnes i en dimensjon som ligger utenfor vår vanlige hverdag, men likevel kan påvirke vår dimensjon.
Dette er da et vanlig menneske - som deg og meg, men hvor kroppen er død.
Og da bør man behandle dem med samme respekt som man gjør med levende mennesker.
Oppgaven da - er å hjelpe vedkommende videre og inn i lyset, - ikke "drive dem ut"...

Som sagt over, finnes det folk som bare er ute etter penga dine, og har de funnet en oppskrift som virker, bruker de den til den er tørr. ( dvs avslørt ).

Mens et ekte medium vil derimot kunne komme i kontakt med avdøde, dersom det tillates
( det er nemlig ikke alltid det tillates fra andre siden ),
og om det tillates kunne komme med detaljer og annet hvor vedkommende ikke bare blir gjenkjent på ett eller to punkt, men diverse saker og minner som den avdøde og "kunden" deler, men som mediumet umulig kan kjenne til.
Først når slike detaljer kommer frem, i flertall, da er det grunn til å vurdere om mediumet er ekte.

Dersom det er påvist at en person som driver butikk, og ikke leverer ekte vare, men jukser ( som i tilfellet du nevner ) så er det fritt opptil den enkelte bruker å advare mot vedkommende.
Og har du dokumentasjon på dette, er det enda bedre.
Ref reglene på paranormal.no :
om næringsdrivende, bedrifter og organisasjoner
Ønsker et medlem å advare andre mot en næringsdrivende som har svindlet deg, da står vedkommende fritt til det - Er du næringsdrivende og markedsfører deg innen en eller flere bransjer i Norge, innen alternativ bransje eller annet, må bedriften regne med å bli omtalt, positivt eller negativt, også her på paranormal.no

Jeg ikke bare tror men er overbevist - om at det finnes folk med evner, og som KAN Heale, som ER klarsynte, og som KAN kontakte ånder ( medium ) - hvor sistnevnte også ofte kan hjelpe de videre....

Derfor er jeg en av de som gjerne er med å avsløre bløff innen dette,
og ikke minst bløff hvor hensikten er å tjene penger på andre menneskers ulykke.

Merk at mange av de med slike evner faktisk ikke tar betalt engang, og et av våre bedre kjente eksempel er Toralf Gjerstad- også kjent som Snåsamannen.
Han har gått foran som et godt eksempel på en som hjelper der han kan.
Nå er han pensjonist, og må få fri fra mas.

Nye vil komme, som har samme innstilling. Hvem det blir får tiden vise...

Ps ; Når det gjelder paranormale saker og penger ;
Avtal alltid på forhånd hva det skal koste,
at vedkommende vil ha dekket reise og eventuelt opphold( om nødvendig )er en ting,
men betaling for seansen bør ikke utbetales før etter at man er ferdig og fornøyd.
( som sagt, endel mennekser gjør slike ting gratis... på egen tid.
Eventuelle reiseutgifter bør da dekkes. . .)

Asbjørn
Antall ord: 953

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5078
Startet: 21 Jun 2006 14:54
17
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Re: De beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Innlegg av Astarte »

Så lenge dere holder dere innen reglene, så syns jeg dette er et godt initiativ! Jeg er enig med Asbjørn i det han skriver her. Og dette er jeg rimelig opptatt av selv. Men hold dere til reglene, og topic ;)

Mvh
Astarte
mod
Antall ord: 44
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Multatuli
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 112
Startet: 30 Mai 2008 21:59
15
Blitt takket: 8 ganger

Re: De beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Innlegg av Multatuli »

Ad: Snåsamannen - så er det vel ikke riktig å si at han ikke har fått betalt for sine tjenester. Han har riktignok ikke forlangt noe for behandling, men vil gjerne høre fra noen som ikke har betalt ham for dette. Den personen tror jeg ikke finnes.
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: De beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Innlegg av Kimbara »

Uansett bør ikke spørsmålet hvorvidt en "healer" tar betalt eller ikke være utslagsgivende for personens kredibilitet. En person kan godt tro fullt og helt på noe og "hjelpe" folk gratis uten at det trenger være noen form for sannhet i det fordét.

Folk villedes hele tiden. Flesteparten av dem lurer seg selv.
Antall ord: 58
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
?
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1038
Startet: 27 Nov 2006 21:18
17
Kjønn (valgfri): oftopic
Lokalisering: Urula
Blitt takket: 185 ganger

Re: De beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Innlegg av ? »

man kan fly fra den ene superhealer til den andre, men da er man vel beviselig på ville veier.
permanent healing kan kunne komme som et resultat av bevisthetsendring, og man er sin egen beste healer, selv.

men man kan ikke forvente at en som påstår å kunne heale kan løfte noen til et høyere nivå enn vedkommende selv er på, og derfor er det viktig å merke seg hvilket ståsted vedkommende innehar før man gir seg over til en eller annen som proklamerer seg selv som helbredende for andre.

man må ha helberedet seg selv før man kan våge seg til å forsøke å helberede andre, kort og godt.

men et klapp på skulderen og et fast håndtrykk er jo oppløftende for mange.
Antall ord: 131
Jeg er kun ansvarlig for hva jeg skriver, ikke for hvordan du forstår det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Butterfly
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 6
Startet: 08 Des 2009 00:24
14

Re: De beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Innlegg av Butterfly »

Å heale er en gave i seg selv. Den som gir healing får også healing tilbake. Det er faktisk mange som ikke verdsetter den tid noen bruker på å hjelpe andre desverre. Så når noen sier at Snåsamannen har fått betalt.....vil jeg tro at hvis det ble gjort opp et økonomisk regnskap, ville det gå på minus siden og ikke pluss siden. Penger kan aldri være et grunnlag for å heale, da vil kraften slutte å komme. Hvilken pris kan man sette? Hva har den som har utviklet healingevner måtte lære for å komme der han/ hun er i erfaringer, kurs...etc. En dyktig healer bruker kanskje bare noen minutter for å kurere noe som en person har slitt med i mange mange år..........men hva har det ikke "kostet" healeren å kunne utvikle den egenskapen?
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: De beste i Norge? klarsynte, healere etc.. hvem er best?

Innlegg av Asbjørn »

Butterfly skrev:Å heale er en gave i seg selv. Den som gir healing får også healing tilbake. Det er faktisk mange som ikke verdsetter den tid noen bruker på å hjelpe andre desverre. Så når noen sier at Snåsamannen har fått betalt.....vil jeg tro at hvis det ble gjort opp et økonomisk regnskap, ville det gå på minus siden og ikke pluss siden. Penger kan aldri være et grunnlag for å heale, da vil kraften slutte å komme. Hvilken pris kan man sette? Hva har den som har utviklet healingevner måtte lære for å komme der han/ hun er i erfaringer, kurs...etc. En dyktig healer bruker kanskje bare noen minutter for å kurere noe som en person har slitt med i mange mange år..........men hva har det ikke "kostet" healeren å kunne utvikle den egenskapen?
For de fleste som driver med healing, så er nok det tilfellet, ja...
Iallfall de som driver på lignende måte som Snåsamannen ...

A
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links