Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Paranormale / uvanlige hendelserEnda en merkelig hendelse.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av eile-joha »

Har en merkelig hendelse jeg gjerne vil fortelle dere om som skjedde meg forrige fredag.
Har vurdert for og imot om jeg skal fortelle dere, men jeg velger nå å gjøre det.
Kan hende det blir litt rotete fortalt siden jeg ikke er den aller beste på å skrive. Men håper dere overlever det..:)

Forrige fredag traff jeg 3 av mine venninner hjemme hos henne ene. Jeg hadde aldri vært der før og heller hadde jeg ikke hatt kontakt med noen av de på en veldig lang stund.
da jeg komer inn å setter meg begynner jeg å få frysninger nedover beina og begynner å merke at det var uroligheter i huset.
etter en liten stund med mer høylytt skravling og latter følte jeg at jeg begynte å bli sint og irritert over at de måtte snakke så høyt og så mye hele tiden.
Det var nesten som jeg hadde lyst å skrike å be de holde kjeft. Jeg ble skikkelig frustrert. Det ble en negativ energi der når vi bråkte for mye.

Jeg satt meg godt tilrette i sofaen å "spurte" om det var noen andre her. Da får jeg opp et bilde i hodet av en mørk silhuette og at dette var en eldre mann..Og at han ikke likte bråket, ville ikke ha forandringer osv.

Jeg går ut på verandaen å setter meg litt. Jeg sitter å titter inn gjennom verandadøra da det plutselig kommer en gul ball som om den ble kastet ned fra andre etasje og ned på gressplenen bak meg. Jeg snur meg rundt for å se hva det var, men der var det ingenting.

Jeg tok mot til meg å spurte venninnen min om de har noen i huset sitt.. Ja, sier hun. Og da jeg spurte om en eldre mann ble hun helt likblek i ansiktet. Og klarer såvidt å svare ja. Hun fortalte meg om hendelser som sterke pipelyder og at hun var blitt psssst på en dag hun stod i døren å røyket.Bankelyder fra 2 etasje. Det ene barnerommet tør hun nesten ikke være på. Eldste sønnen hennes sov ikke om natten i begynnelsen der, men da de byttet plass på sengen fikk han sovet.
De som bor vegg i vegg har også masse hendelser. Guttungen i nabohuset hadde sett en eldre mann i rød skjorte komme ned fra loftet på en stige som stod opp der. Og de holdt på å pusse opp i 2 etasje. De opplevde at ting de satt opp til stadighet falt ned, elektriske artikler som f.eks vaskemaskin var gått istykker.

Jeg fortalte venninnen min det jeg opplevde tidligere at han ville ha det rolig, det var for mye bråk og ville ikke ha forandringer. At han var frustrert og ikke likte det som skjedde.

Senere prøver jeg igjen å få kontakt med denne mannen. Og jeg blir plutselig iskald på høyresiden min. Jeg tenkte at dette sikkert var fordi verandadøren akkurat hadde stått åpen, men det gav seg ikke. Og igjen får jeg inn en tanke at denne mannen nå sitter ved siden av meg, med et stort smil om munnen. (han satt liksom med beina sånn i kryss på armlenet på sofa).
Jeg prøvde å se for meg et lys å be han om å gå inn i lyset til familien sin, men konsentrasjone var liksom ikke helt på topp og jeg har absolutt ingen erfaring med slike saker.
Så det spørs om det gikk da jeg fortsatt følte denne iskalde følelsen ved siden av meg. Og det føltes ut som om at han også var fornøyd fordi han var blitt "sett og hørt". og at ting han ikke likte var kommet ut.

Jeg fikk vondt i hodet og et stort press i bakhodet, men er usikker på om dette kan kobles til selve hendelsen.
Før vi dro sa jeg til venninnen min at hun burde kjøpe seg salvie for å rense huset med og at hun burde beskytte seg og barna, da jeg følte at han hadde noe imot dem.

Det er sikkert mye mer her jeg kunne fortalt, men skulle jeg tatt med alle detaljer hadde jeg vært nødt å oppleve alt på nytt igjen for å huske alt.

Jeg påstår ikke at dette er en paranormal hendelse, men der og da kan ikke jeg se noen annen grunn til at det ikke skulle være det heller.
Iallefall var det godt å få luftet seg litt. :)
Jeg har aldri hatt slike opplevelser før, så dette var veldig nytt og spennende for meg. Jeg ble ganske skremt også.
Antall ord: 780

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av Heksepusen »

Takk fro at du vil dele din historer med oss. Det er fint og kansje det vil komme noe svar til deg. Jeg har som sakt svart deg på dette og jeg setter meg ned og venter på svar sammen med deg.
Antall ord: 42
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av eile-joha »

Ja, du fikk det vel ganske detaljert da jeg fortalte deg det med en gang etterpå. og du kjente jo hvor opprørt jeg var også. Jeg håper det kan komme svar på dette også, da som sagt at dette ike er i nærheten av hva jeg har opplevd tidligere.. Takk for svar:)
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4694
Startet: 14 Okt 2005 14:33
18
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av Heksepusen »

Ja jeg fikk det men bare se du vil nok få blandet svar her.
Antall ord: 14
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av eile-joha »

Heksepusen skrev:Ja jeg fikk det men bare se du vil nok få blandet svar her.

Det kan jeg nok tenke meg ja. men jeg ville egentlig bare lufte meg litt, så opm det ikke kommer noe svar så er det også helt greit.. men det hadde selvfølgelig vært ok å hørt om noen flere med samme opplevlser.
Antall ord: 60

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av Eaglespirit »

Den isinga har jeg kjent en gang i trappa på en gammel bygård. Jeg kommer halveis ned i trappa, blir jeg iskald på venster sida. akkurat som jeg gikk igjennom noe. Men kunne ikke se noe. Det var akkurat som skuldra fikk en forfryning et sekund. Jeg følte uhygge og løp ut. Hun som bodde der har opplevd å få dyna revet av seg.
Antall ord: 66
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av eile-joha »

Eaglespirit skrev:Den isinga har jeg kjent en gang i trappa på en gammel bygård. Jeg kommer halveis ned i trappa, blir jeg iskald på venster sida. akkurat som jeg gikk igjennom noe. Men kunne ikke se noe. Det var akkurat som skuldra fikk en forfryning et sekund. Jeg følte uhygge og løp ut. Hun som bodde der har opplevd å få dyna revet av seg.
takk for at du tok deg tid å skrive svar. :) Slike opplevelser kan være skremmende. Iallfall når en ikke er vant med de og vet helt hvordan man skal oppføre seg eller hva man skal gjøre.
Å få dyna revet av seg... hoi, det må ha vært litt av en opplevelse.. hehe.. En som mente på at hun sov for lenge da kanskje?? ;)
Antall ord: 134

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av Eaglespirit »

Det er jo godt mulig, for det var kai sjauera som bodde der fra gammelt av. De sov jo nesten aldri
Antall ord: 21
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7957
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1383 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av Asbjørn »

For noen år siden var jeg på [link2]Skillingmark,http://www.aa-mot.net/skillingmark/[/link2] med en hel gjeng, i regi av Olav Moldestad.
Jeg fikk selv oppleve ting der borte, og deriblandt denne kulden dere beskriver.

Disse to bildene er identisk, med den forskjell at jeg har skissert inn hvor jeg kjente "kulden" av den som sies å gå igjen der.
Her er bildet i orginal
Image
og her har jeg tegnet inn hvor jeg kjente kulden....
Image
Jeg opplevet det som å stikke handa ned i ei bøtte med kaldt vann, - grensa mellom vanlig romtemperatur og kulde var omtrent som overgang fra tørr temp til kaldt vann temp...

Døra var igjen, og der var ikke trekk...
Merket meg at jeg kunne definere akkurat hvor energien var.


Asbjørn
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av Eaglespirit »

Ja, tror det må være noe i dette. Broren min jobber på augustin , han gikk ned trappa til kjelleren, da han traff på noe kaldt. Men med tanke på historien til den plassen er det kanskje ikke noe rart.
De har ikke engang brydd seg om å ta ut strekkbenkene. De har de murt inni i veggen. Men ser jo godt konturene der de står. Utrivelig plass.
Antall ord: 68
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av eile-joha »

her om dagen var jeg hos venninnen min igjen. Jeg spurte henne om hvordan det hadde vært hos ho den siste tiden, men det hadde ikke vært noen forandring.
Hun hadde snakket med naboen sin et par dager etter jeg var der. Hun hadde fortalt at hun hadde fest på lørdag(altså dagen etter jeg var der). Hun hadde ei venninne der som også kunne føle ting.
Plutselig hadde hun sagt at det var så kaldt der og skal til å brette opp armen for å vise "ståpelsen" til venninnene så sprekker altså sølvringen hennes. og det hadde visst vært en kraftig ring. Hun som dette skjedde med hadde enset at han som var der gikk å lette etter konen sin..

Tilfeldig eller ikke.. temmelig sprøtt dette med ringen uansett...
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 959
Startet: 05 Mai 2008 21:55
15
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 345 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Ja, "ståhår" tyder ofte på nærvær.

Happe....
Antall ord: 11
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
eile-joha
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1483
Startet: 09 Nov 2005 15:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Har takket: 30 ganger
Blitt takket: 17 ganger

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av eile-joha »

HappeTittenTooYouNow skrev:Ja, "ståhår" tyder ofte på nærvær.

Happe....

ja, det gjør jo det.. og jeg syntes det var så rart med denne ringen som bare sprakk.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Undra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 29
Startet: 17 Jun 2008 12:54
15
Kjønn (valgfri): Hokjønn :)

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av Undra »

Du lurte på om dette var en paranormal opplevelse. Hvis dette ikke er det, så vet jeg ikke hva som er det.
Har selv blitt "hyssssset" på mens jeg lå å sov. Våknet tvert! Uhyggelig. Kanskje jeg snorket ? :mozilla_surprised: :P
Antall ord: 40

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Qwseyvnd
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 75
Startet: 05 Mar 2007 19:52
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Re: Enda en merkelig hendelse.

Innlegg av Qwseyvnd »

Han er meg. Han er atskilt fra mennesker og hater mennesker nå. Stemmer det at han er mørkhåret, brun øyne?
Antall ord: 22
Forskjellig. Hvis du vil vite mer, spør meg.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links