Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Jeg har to bilder som ble tatt av meg med et par ukers mellomrom. Det første bildet er noe uklart, men viser en grågrønn hånd og noe som kan ligne på et ansikt i venstre bildekant.
Det andre bildet tok jeg selv med selvutløser. Jeg kom hjem etter en fuktig tur på byen og tenkte jeg skulle leke meg litt med kameraet. Kameraet plasserte jeg på en hylle og satt den på 10 sek selvutløsning. På et av bildene så jeg derimot noe som lignet røyk/tåke. Jeg syntes dette var merkelig siden ingen har røyket i leiligheten min og jeg har heller ikke lagd mat eller noe. Jeg var også alene i leiligheten da bildet ble tatt.
Jeg åpnet bildet i photoshop og gjorde bildet mørkere for å få fram detaljer. Og det ser da virkelig ut som et spøkelse som sitter ved siden av meg i sengen?
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Armen tilhører en jente som går forbi meg i samme stund som bildet ble tatt. Ho har på seg en mørk t-skjorte.
Den stygge hånda og det som kan ligne et ansikt tilhører derimot ikke henne
Det første bildet kan være hvasomhelst.
Kameraet har hatt lang åpningstid, noe som medfører uskarphet, og objekter i bevegelse kan "Lage alle slags mønstre".
Det andre bildet viser støv, som blir opplyst av blitzen.
Støv kommer i mange variasjoner, og når det blir opplyst av blitzen, kan det se veldig rart ut.
Dette kommer innunder det jeg kaller "orb" - støv som ikke er i fokus, og derfor får en avrundet form.
Takk for svar. Jeg ser også de "orbene" du sikter til og er enig i at det er støv, men hva med de versjoene av bildet jag har gjort mørkere? Det ser jeg helt klart ut som om det er noen som sitter på sengekanten?
MagnusG skrev:Takk for svar. Jeg ser også de "orbene" du sikter til og er enig i at det er støv, men hva med de versjoene av bildet jag har gjort mørkere? Det ser jeg helt klart ut som om det er noen som sitter på sengekanten?
Du mener det til venstre, ikke sant?
Hva er det du egentlig ser?
Jeg ser hverken hode, kropp eller armer...