Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Healing og annen alternativ medisinChakra og piercinger.

Healing, og annen alternativ medisin. Stedet for å diskutere hvordan man kan få hjelp med kjente teknikker.

Moderatorer: Asbjørn, mod healing

Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av Metodisten »

zind skrev:Hehe.. Joda, piercinger er vel sjelden en fordel når man søker jobb, med mindre man søker hos ei tatoveringssjappe eller et piercingsstudio

Samboeren min syntes piercinger er helt teit. Da ser jeg ingen grunn til å gå med de heller, det er jo tross alt ingen andre jeg pynter meg for. Bortsett fra meg selv da, og det er ikke lenge siden det gikk en liten faen i meg og jeg tuslet rundt med den et par dager.
Kan ikke noe for det, men jeg syntes tatoveringer og piercinger på de rette stedene er sexy. Mørkt hår, lys hud og litt melankolske tendenser. Det er vel kanskje slik at man enten elsker eller hater det...
Enig zind.
Jeg hadde ikke heller ansatt en som såg ut som ett juletre.
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av zind »

paåandy skrev:
Ying ju fra det gamle Qin i kina mente at keiserens evnukker måtte feste en liten lenke i navlen, dette fordi det ville holde dem lojale til den som satt dem inn og dette ville også sette et evig spirituelt bond mellom keiseren og hans evnukker. :salute:
:shock: Hmmmm... interessant..
Antall ord: 52
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
19
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av zind »

Hehe, jeg skjønner at du IKKE liker piercinger metodisten :D

Jeg har aldri hatt noe problem med å ta de ut i jobbsammenheng, den gangen jeg brukte piercinger. Også er jeg såpass oppegående at jeg ikke ville finne på å stille opp med ringer i trynet på et jobbintervju, nettopp pga holdningene rundt det.
Egentlig syntes jeg man skulle få lov til å ha rosa hår, piercinger eller tattoveringer i en hvilken som helst jobb, siden det faktisk ikke har noe å si for arbeidsinnsatsen. Jeg syntes det både er fascinerende og inspirerende med de som er eksentriske i klesveien. Egentlig er vi alt for kjedelige og like i norge, og enhver form for å skille seg ut ender i stror risiko for at man blir behandlet med mindre respekt enn alle de andre sauene...
...Bæææ :fruit

Så, jeg hadde gjerne ansatt et juletre!
Antall ord: 142
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
paåandy
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 24 Mar 2009 08:21
15
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Oslo

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av paåandy »

zind skrev:
paåandy skrev:
Ying ju fra det gamle Qin i kina mente at keiserens evnukker måtte feste en liten lenke i navlen, dette fordi det ville holde dem lojale til den som satt dem inn og dette ville også sette et evig spirituelt bond mellom keiseren og hans evnukker. :salute:
:shock: Hmmmm... interessant..
ja :p
Antall ord: 55
"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Renvers
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 1
Startet: 29 Jul 2008 17:02
15

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av Renvers »

Syns det er synd at arbeidsgivere flest er konservative ovenfor piercinger/tatoveringer, som sagt tidligere oppi her så har det jo ingenting å si på arbeidsinnsatsen. Jeg reiste på jobbintervju med "oksering" i nesen og fikk høre at jeg hadde "baller" og endte opp med jobben :666
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av Metodisten »

zind skrev:Hehe, jeg skjønner at du IKKE liker piercinger metodisten :D

Jeg har aldri hatt noe problem med å ta de ut i jobbsammenheng, den gangen jeg brukte piercinger. Også er jeg såpass oppegående at jeg ikke ville finne på å stille opp med ringer i trynet på et jobbintervju, nettopp pga holdningene rundt det.
Egentlig syntes jeg man skulle få lov til å ha rosa hår, piercinger eller tattoveringer i en hvilken som helst jobb, siden det faktisk ikke har noe å si for arbeidsinnsatsen. Jeg syntes det både er fascinerende og inspirerende med de som er eksentriske i klesveien. Egentlig er vi alt for kjedelige og like i norge, og enhver form for å skille seg ut ender i stror risiko for at man blir behandlet med mindre respekt enn alle de andre sauene...
...Bæææ :fruit

Så, jeg hadde gjerne ansatt et juletre!
For meg må du ha kyllingbein i nesa og gullrot i rumpa.

Jeg syns det er kult med induvidualisme.
Men akkurat piercing. Ting i tunga...det samler seg bakterier og matrester rundt der...Kan ikke tenke meg noe mere uhygienisk og EKKELT. ÆSJ!

Ting i navelen og alle veier. Det er helt talentløst.
Da ER det faktisk bedre med kannibaler fra Ny Guinea som har ben i nesa. Det mener jeg faktisk.
Da er det i det minste ett slags eldre tradisjon/mening med det får en anta.
Hadde ALDRI kyssa ei jente med ting i tunga. Det er så lamt. Så ukult/meningsløst/treigt/sakte/styggt/ekkelt.....
Antall ord: 255

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Konto avsluttet

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av Konto avsluttet »

Da slipper du og kysse meg med mine to i tunga :mozilla_wink: :lol:
Antall ord: 13

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Loffedotten
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 232
Startet: 26 Nov 2007 20:27
16
Kjønn (valgfri): Jente, ofc.
Lokalisering: I ett tre.

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av Loffedotten »

Hm, ja piercinger har vell blitt ut i de siste årene.
Og inn for fjortisene kan man vell si.

Men, jeg syntes personelig piercinger er fint, og sexy hviss du har de på de rette stedene.
Liksom, kommer du med en katteklo gjennom tuppen av nesa, er det kanskje ikke fult så sexy.

Bare min mening da ;)
Antall ord: 57
MVH Dotten.
_______________________________________________


Hello, internet pedofiles.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av Svartepus »

Jeg har ingen piercinger (bortsett fra hull i ørene da), men har flere ganger hatt en katteklo i nesen. Det er nok mer vondt enn sexy ja... :mozilla_tongue:
Antall ord: 27
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av Metodisten »

Svartepus skrev:Jeg har ingen piercinger (bortsett fra hull i ørene da), men har flere ganger hatt en katteklo i nesen. Det er nok mer vondt enn sexy ja... :mozilla_tongue:
Kattekloen skal helst være på poten til pusen.
Stakkar.
Antall ord: 39

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5155
Startet: 17 Sep 2006 01:35
17
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av Svartepus »

Metodisten skrev:
Svartepus skrev:Jeg har ingen piercinger (bortsett fra hull i ørene da), men har flere ganger hatt en katteklo i nesen. Det er nok mer vondt enn sexy ja... :mozilla_tongue:
Kattekloen skal helst være på poten til pusen.
Stakkar.
Ja, men det skal vel mye til før den faller av. Katta mi har alle klørne intakt, selv om de støtt og stadig sitter i nesa på meg eller andre vonde steder. Hun heter ikke "Lille ville Vilma" for ingenting...
Antall ord: 84
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metodisten
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1551
Startet: 15 Jan 2007 15:06
17
Kjønn (valgfri): Typeutovertiss.
Lokalisering: Hordaland
Har takket: 1 gang
Blitt takket: 1 gang

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av Metodisten »

Svartepus skrev:
Metodisten skrev:
Svartepus skrev:Jeg har ingen piercinger (bortsett fra hull i ørene da), men har flere ganger hatt en katteklo i nesen. Det er nok mer vondt enn sexy ja... :mozilla_tongue:
Kattekloen skal helst være på poten til pusen.
Stakkar.
Ja, men det skal vel mye til før den faller av. Katta mi har alle klørne intakt, selv om de støtt og stadig sitter i nesa på meg eller andre vonde steder. Hun heter ikke "Lille ville Vilma" for ingenting...
Men hvem er mest villkatt. Svartepus eller katta di. :lol:
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Metal maniac
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 91
Startet: 11 Sep 2007 15:14
16
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trondheim

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av Metal maniac »

Loffedotten skrev:Hei! Jeg har da akkurat tatt piercing i navelen.
Men, jeg har hørt att det kan ha noen virkning på Chakraen og Auraen.
Er dette sant?
Og åssen virkning kan dette ha?

Takk for svar :D

vel, alle healere sier at man skal ta av seg all metall før healingen fordi mineralene i metallet forstyrrer energibanene, så jeg tror nok heller det er selve metallet som er "synderen" :mozilla_tongue:

og forresten, sølv skal visst blokkere energi. jeg har blitt anbefalt å ha på meg et sølvsmykke eller en sølvring for å blokkere negativ energi siden jeg er svær følsom for dem.. så ja, jeg tror heller det er metallet eller sølvet i piercingene som kan ha virkning på chakraene/auraen. begynn med plastikkring! xD
Antall ord: 130
En dag vil du innse at verden er mye mer enn dine fem sanser.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
19
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av Hecate »

Metall er elektrisk ledende, noen er attpåtil magnetiske (som vi vet kan ha en gunstig effekt på kroppen). Dersom det er slik at det settes opp elektromagnetiske felt rundt disse nålene, kan det ha effekt på energien. Bare tenk på akupunktur!
Vi kan derimot ikke nok om hvordan vi skal vekselvirke med elektromagnetiske felt til å bruke de effektivt i healing o.l. Noe er jeg redd kan gjøre vondt verre, fordi det er ikke seriøs forskning rundt dette og at vi mennesker har glemt gamle teknikker. I tillegg er energien annerledes nå enn for 2-3000 år siden, slik at mange teknikker ikke lenger virker optimalt, men må finjusteres. (De er der fortsatt intakt, men de må tilpasses dagens energier for å dekke våre behov).

Tenk deg derimot en navlepiercing med krystaller tilpasset harachakraet...? Kanskje det er en rå kombinasjon???
Antall ord: 144
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Terjegutt
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 94
Startet: 10 Mar 2010 21:51
14
Kjønn (valgfri): Sier seg selv=)
Lokalisering: Valdres

Re: Chakra og piercinger.

Innlegg av Terjegutt »

Skjønner ikke helt hva poenget er med å ødelegge trynet sitt og sånt på pearcing... på øra er greit : )
Men hvorfor skal folk ha det i naveln.. er det så mange som skal se inn i naveln da ? xD

Selv om det er litt småsexy på noen : D,, men skal ikke tulle meg bort : o

Hva er en Chakra.. eller hva er livsenergi. Det er jo det samme :- P.. får aldri ett godt svar =(
Antall ord: 77
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links