Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
zind skrev:Hehe.. Joda, piercinger er vel sjelden en fordel når man søker jobb, med mindre man søker hos ei tatoveringssjappe eller et piercingsstudio
Samboeren min syntes piercinger er helt teit. Da ser jeg ingen grunn til å gå med de heller, det er jo tross alt ingen andre jeg pynter meg for. Bortsett fra meg selv da, og det er ikke lenge siden det gikk en liten faen i meg og jeg tuslet rundt med den et par dager.
Kan ikke noe for det, men jeg syntes tatoveringer og piercinger på de rette stedene er sexy. Mørkt hår, lys hud og litt melankolske tendenser. Det er vel kanskje slik at man enten elsker eller hater det...
Enig zind.
Jeg hadde ikke heller ansatt en som såg ut som ett juletre.
paåandy skrev:
Ying ju fra det gamle Qin i kina mente at keiserens evnukker måtte feste en liten lenke i navlen, dette fordi det ville holde dem lojale til den som satt dem inn og dette ville også sette et evig spirituelt bond mellom keiseren og hans evnukker.
Hmmmm... interessant..
Antall ord: 52
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
Hehe, jeg skjønner at du IKKE liker piercinger metodisten
Jeg har aldri hatt noe problem med å ta de ut i jobbsammenheng, den gangen jeg brukte piercinger. Også er jeg såpass oppegående at jeg ikke ville finne på å stille opp med ringer i trynet på et jobbintervju, nettopp pga holdningene rundt det.
Egentlig syntes jeg man skulle få lov til å ha rosa hår, piercinger eller tattoveringer i en hvilken som helst jobb, siden det faktisk ikke har noe å si for arbeidsinnsatsen. Jeg syntes det både er fascinerende og inspirerende med de som er eksentriske i klesveien. Egentlig er vi alt for kjedelige og like i norge, og enhver form for å skille seg ut ender i stror risiko for at man blir behandlet med mindre respekt enn alle de andre sauene...
...Bæææ
Så, jeg hadde gjerne ansatt et juletre!
Antall ord: 142
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung
paåandy skrev:
Ying ju fra det gamle Qin i kina mente at keiserens evnukker måtte feste en liten lenke i navlen, dette fordi det ville holde dem lojale til den som satt dem inn og dette ville også sette et evig spirituelt bond mellom keiseren og hans evnukker.
Hmmmm... interessant..
ja
Antall ord: 55
"The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing."
Syns det er synd at arbeidsgivere flest er konservative ovenfor piercinger/tatoveringer, som sagt tidligere oppi her så har det jo ingenting å si på arbeidsinnsatsen. Jeg reiste på jobbintervju med "oksering" i nesen og fikk høre at jeg hadde "baller" og endte opp med jobben
zind skrev:Hehe, jeg skjønner at du IKKE liker piercinger metodisten
Jeg har aldri hatt noe problem med å ta de ut i jobbsammenheng, den gangen jeg brukte piercinger. Også er jeg såpass oppegående at jeg ikke ville finne på å stille opp med ringer i trynet på et jobbintervju, nettopp pga holdningene rundt det.
Egentlig syntes jeg man skulle få lov til å ha rosa hår, piercinger eller tattoveringer i en hvilken som helst jobb, siden det faktisk ikke har noe å si for arbeidsinnsatsen. Jeg syntes det både er fascinerende og inspirerende med de som er eksentriske i klesveien. Egentlig er vi alt for kjedelige og like i norge, og enhver form for å skille seg ut ender i stror risiko for at man blir behandlet med mindre respekt enn alle de andre sauene...
...Bæææ
Så, jeg hadde gjerne ansatt et juletre!
For meg må du ha kyllingbein i nesa og gullrot i rumpa.
Jeg syns det er kult med induvidualisme.
Men akkurat piercing. Ting i tunga...det samler seg bakterier og matrester rundt der...Kan ikke tenke meg noe mere uhygienisk og EKKELT. ÆSJ!
Ting i navelen og alle veier. Det er helt talentløst.
Da ER det faktisk bedre med kannibaler fra Ny Guinea som har ben i nesa. Det mener jeg faktisk.
Da er det i det minste ett slags eldre tradisjon/mening med det får en anta.
Hadde ALDRI kyssa ei jente med ting i tunga. Det er så lamt. Så ukult/meningsløst/treigt/sakte/styggt/ekkelt.....
Hm, ja piercinger har vell blitt ut i de siste årene.
Og inn for fjortisene kan man vell si.
Men, jeg syntes personelig piercinger er fint, og sexy hviss du har de på de rette stedene.
Liksom, kommer du med en katteklo gjennom tuppen av nesa, er det kanskje ikke fult så sexy.
Svartepus skrev:Jeg har ingen piercinger (bortsett fra hull i ørene da), men har flere ganger hatt en katteklo i nesen. Det er nok mer vondt enn sexy ja...
Kattekloen skal helst være på poten til pusen.
Stakkar.
Svartepus skrev:Jeg har ingen piercinger (bortsett fra hull i ørene da), men har flere ganger hatt en katteklo i nesen. Det er nok mer vondt enn sexy ja...
Stakkar.
Ja, men det skal vel mye til før den faller av. Katta mi har alle klørne intakt, selv om de støtt og stadig sitter i nesa på meg eller andre vonde steder. Hun heter ikke "Lille ville Vilma" for ingenting...
Antall ord: 84
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Stakkar.
Ja, men det skal vel mye til før den faller av. Katta mi har alle klørne intakt, selv om de støtt og stadig sitter i nesa på meg eller andre vonde steder. Hun heter ikke "Lille ville Vilma" for ingenting...
Men hvem er mest villkatt. Svartepus eller katta di.
Loffedotten skrev:Hei! Jeg har da akkurat tatt piercing i navelen.
Men, jeg har hørt att det kan ha noen virkning på Chakraen og Auraen.
Er dette sant?
Og åssen virkning kan dette ha?
Takk for svar
vel, alle healere sier at man skal ta av seg all metall før healingen fordi mineralene i metallet forstyrrer energibanene, så jeg tror nok heller det er selve metallet som er "synderen"
og forresten, sølv skal visst blokkere energi. jeg har blitt anbefalt å ha på meg et sølvsmykke eller en sølvring for å blokkere negativ energi siden jeg er svær følsom for dem.. så ja, jeg tror heller det er metallet eller sølvet i piercingene som kan ha virkning på chakraene/auraen. begynn med plastikkring! xD
Antall ord: 130
En dag vil du innse at verden er mye mer enn dine fem sanser.
Metall er elektrisk ledende, noen er attpåtil magnetiske (som vi vet kan ha en gunstig effekt på kroppen). Dersom det er slik at det settes opp elektromagnetiske felt rundt disse nålene, kan det ha effekt på energien. Bare tenk på akupunktur!
Vi kan derimot ikke nok om hvordan vi skal vekselvirke med elektromagnetiske felt til å bruke de effektivt i healing o.l. Noe er jeg redd kan gjøre vondt verre, fordi det er ikke seriøs forskning rundt dette og at vi mennesker har glemt gamle teknikker. I tillegg er energien annerledes nå enn for 2-3000 år siden, slik at mange teknikker ikke lenger virker optimalt, men må finjusteres. (De er der fortsatt intakt, men de må tilpasses dagens energier for å dekke våre behov).
Tenk deg derimot en navlepiercing med krystaller tilpasset harachakraet...? Kanskje det er en rå kombinasjon???
Antall ord: 144
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Skjønner ikke helt hva poenget er med å ødelegge trynet sitt og sånt på pearcing... på øra er greit : )
Men hvorfor skal folk ha det i naveln.. er det så mange som skal se inn i naveln da ? xD
Selv om det er litt småsexy på noen : D,, men skal ikke tulle meg bort : o
Hva er en Chakra.. eller hva er livsenergi. Det er jo det samme :- P.. får aldri ett godt svar =(
Antall ord: 77
Desto mere man tenker på det - Desto større sjanse er det for at det skjer :- )
Enten det er positivt eller negativt ^^
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her