Engler, Guider, Hjelpere, Skytsengler"Sjelevenn"

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
Årolilja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 26 Des 2004 23:04
19

"Sjelevenn"

Innlegg av Årolilja »

Folk har forskjellige oppfatninger om hva en sjelevenn er..
Hva er, etter din mening, en "sjelevenn"?
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
anniren

Re: bare viser hvor dumt går å svare

Innlegg av anniren »

kthon skrev:Spør Kramer eller Olav de har peiling på dette.

Kenneth :)
Unnskyld meg Kenneth, men hva er det som går av deg nå da?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Årolilja
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 26 Des 2004 23:04
19

Innlegg av Årolilja »

anniren skrev:
kthon skrev:Spør Kramer eller Olav de har peiling på dette.
Kenneth :)
Unnskyld meg Kenneth, men hva er det som går av deg nå da?
Det står jo: "bare viser hvor dumt det går an å svare" (eller noe sånnt) i tema-tittelen på Kenneths svar da..
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Ang Kenneth så må jeg flire litt og si at jeg forstår ham jeg :) greit å få tatt litt igjen. Men jeg håper jo at det ikke blir så mye av det da. For noen av oss andre har faktisk kommet til en type enighet om tema, og det hadde vært dumt hvis det skulle skje igjen, bare fra motsatt side liksom. :)

Ang sjelevenn. Sjelevenner tenker jeg som de du kjenner. De du vet hva tenker, vet hvem er og ikke lurer - bare vet. Du vet hva de står for og hvem er. Du kan kjenne dem igjen i mengden selv om du aldri har sett dem før, og du vet at dette er en person du er på samme nivå som. I den forstand at dere forstår hverandre på alle nivåer.

Vet ikke helt hvordan man forklarer hva det er i og med at det er mer som en opplevelse og ikke konkrete ting.

Men hva sjelevenn er så tror jeg det er folk du har levd med før, vi har samme sjel, eller kommer fra samme sjelegruppe. Noen prater om tvillingflammer - det syns jeg er et ganske godt ord. Vi brenner med samme energi og derfor er det så lett å forstå hverandre.

Reiki
Antall ord: 212

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Roy A
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 87
Startet: 16 Des 2004 19:53
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Drammen

Innlegg av Roy A »

møte med de bare kommer eller :?:
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

:P Plutselig har du dem der vettu. Enkelte teorier sier jo at alle møter er skjebnebestemt.

Etter å ha møtt en person for første gang, etter en times tid på tomannshånd tenker du plutselig; denne personen kjenner meg bedre enn dem jeg har kjent hele livet... :lol: :P :lol:

Uansett hva man tror en sjelevenn er, er man ihvertfall priviligert når man har dem i livet sitt, noen som vet hva du er verdt, og som kjenner, forstår og aksepterer akkurat deg, med alle dine mer eller mindre heldige sider. Ta vare på det.

Light and love
:twisted: Leah :twisted:
Antall ord: 101

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jeg tror det er mange typer sjelevenner,
men en fellesnevner sånn jeg tenker:

Noen man kjenner igjen når man møter dem for "første" gang :)
Antall ord: 28
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isilelda
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 40
Startet: 25 Aug 2004 18:23
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Isilelda »

zind skrev:Jeg tror det er mange typer sjelevenner,
men en fellesnevner sånn jeg tenker:

Noen man kjenner igjen når man møter dem for "første" gang :)
Er enig i dette, med flere typer. Jeg har ihvertfall truffet noen sjelevenner,(som jeg kjenner igjen fra før)men har og hatt et enda sterkere møte enn dette, som kan skille seg ut fra sjelevenn møtene på en måte. Men hva som er hva er nå vanskelig å si.
:roll:
Antall ord: 83

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Borte..

Innlegg av Borte.. »

Jeg har også sjelevenner. Men den som jeg har som høyest på "listen" er en person med unike evner. Han har da fortalt meg at jeg også hadde evner som han ,muligens var jeg mektigere. Men det var først da jeg fant ut at vi hadde samme antall hjelpere som i tillegg var de samme, at jeg skjønte at han var en spsiell. Og at vi begge kom fra samme galakse. Er det det som regnes som sjelevenn???
Man kan jo også si at det er en som en føler at en har kjent hele livet, men det jeg har funnet om akkurat det med hn og jeg, er jo ganske utrolig.
Antall ord: 116

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isilelda
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 40
Startet: 25 Aug 2004 18:23
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Isilelda »

Det er jo noen som snakker om tvillingsjeler og. Sånn at man i en av sine siste inkarnasjoner møter sin komplimentære del. Motparten vil da inneha alle de egenskapene du trenger for å være komplett på en måte. Visstnok både psykisk, fysisk(farger, høyde ol), mentalt og åndelig, og har gjort helt motsatte erfaringer enn deg.

Dette burde taes med en klype salt, da jeg verken husker hvor jeg har lest eller hvem som har skrevet det.
Men kanskje noen andre vet noe om dette?
:roll:
Antall ord: 91

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Isilelda skrev:Det er jo noen som snakker om tvillingsjeler og. Sånn at man i en av sine siste inkarnasjoner møter sin komplimentære del. Motparten vil da inneha alle de egenskapene du trenger for å være komplett på en måte. Visstnok både psykisk, fysisk(farger, høyde ol), mentalt og åndelig, og har gjort helt motsatte erfaringer enn deg.

Dette burde taes med en klype salt, da jeg verken husker hvor jeg har lest eller hvem som har skrevet det.
Men kanskje noen andre vet noe om dette?
:roll:


hei oghå
Tror hver enkelt sjel er komplett og gjennomgår alle nødvendige erfaringer selv, men at du i ett spesifikt liv møter en sjelevenn som balanserer egenskapene dine godt og som har samme spirituelle basis som deg,det skjer. Utrolig godt når du er bevisst din egen utvikling å kunne dele livsveien, eller deler av den, med noen som stadig bekrefter for deg hvem du er. Dere vet at uansett hvilke veier dere måtte velge framover, vil dette båndet aldri forandres TRIVELI.
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Isilelda
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 40
Startet: 25 Aug 2004 18:23
20
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av Isilelda »

Leah skrev:
Isilelda skrev:Det er jo noen som snakker om tvillingsjeler og. Sånn at man i en av sine siste inkarnasjoner møter sin komplimentære del. Motparten vil da inneha alle de egenskapene du trenger for å være komplett på en måte. Visstnok både psykisk, fysisk(farger, høyde ol), mentalt og åndelig, og har gjort helt motsatte erfaringer enn deg.

Dette burde taes med en klype salt, da jeg verken husker hvor jeg har lest eller hvem som har skrevet det.
Men kanskje noen andre vet noe om dette?
:roll:


hei oghå
Tror hver enkelt sjel er komplett og gjennomgår alle nødvendige erfaringer selv, men at du i ett spesifikt liv møter en sjelevenn som balanserer egenskapene dine godt og som har samme spirituelle basis som deg,det skjer. Utrolig godt når du er bevisst din egen utvikling å kunne dele livsveien, eller deler av den, med noen som stadig bekrefter for deg hvem du er. Dere vet at uansett hvilke veier dere måtte velge framover, vil dette båndet aldri forandres TRIVELI.
Jo, dette er jeg enig med deg i. At sjelen er komplett i seg selv.(tror jeg)
Men jeg tror dette med sjelevenn er mer komplisert enn som så. Jeg mener det finnes flere sjelevenner man møter i en inkarnasjon, men så er det og møter som er annerledes enn disse igjen, og som går enda dypere. Hvor energien blir total og veldig kraftfull. ( kanskje for kraftfull om man ikke er klar for det ifht. sin spirituelle utvikling.)
Om dette er tvillingsjel anes ikke, da jeg ikke egentlig kjenner så godt til det , men jeg tror dette kan skilles fra sjelevenn begrepet.
Antall ord: 287

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Innlegg: 3053
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hva med de personer som har den samme sjelen som en selv? Tenker utifra den teorien om at sjelens energi kan deles opp i flere "kopier" for å inkarnere samtidig på jorden. Det må jo gi et skikkelig kick å møte seg selv bokstavelig talt! :D
Antall ord: 44
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu





Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Mja. det tror jeg ikkeno på. Hver sjel er unik.
Antall ord: 10

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links