Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Foto & BilderOrber?

Her snakker vi om foto, bilder av spøkelser, orber, etc. Stedet for alt som har med foto, fotografering, støv på bilder, orber, og annet.
sweetgirlie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 15 Mar 2009 20:42
15

Orber?

Innlegg av sweetgirlie »

Ønsker tilbakemeldinger på hva dere kan mene er orber, støvpartikler eller duggdråper på disse bildene

Bilde 1
Bilde

Bilde 2
Bilde

Bilde 3
Bilde

Bilde 4
Bilde

Bilde 5
Bilde

Bilde 6
Bilde

Bilde 7
Bilde

Bilde 8
Bilde

Bilde 9
Bilde
Antall ord: 35

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atheos

Re: Orber?

Innlegg av Atheos »

Alt det der er orber. Men om det er støv eller fukt er vanskelig å si. Tipper at det er støv siden er er innendørs.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sweetgirlie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 15 Mar 2009 20:42
15

Re: Orber?

Innlegg av sweetgirlie »

Ja, men altså, er de paranormale :mozilla_wink:
Antall ord: 8

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atheos

Re: Orber?

Innlegg av Atheos »

sweetgirlie skrev:Ja, men altså, er de paranormale :mozilla_wink:
Dette er såpass vanlig å få ved bruk av blitz, så nei, det er liten sjanse for det.
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sweetgirlie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 15 Mar 2009 20:42
15

Re: Orber?

Innlegg av sweetgirlie »

Jeg vet at en del av bildene ikke er tatt med blitz, feks de som er tatt i dagslys.
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Orber?

Innlegg av Kimbara »

Det er støv og/eller vannpartikler, noe som de fleste får på bildene sine fra tid til annen - spesielt når de bruker dagens kompakte digitalkameraer. De oppstår som regel fordi blitzen treffer små partikler i luften, som så linsen ikke klarer å fokusere skikkelig på.

Alle disse bildene er tatt med blitz. Det kan man se på en blanding av lysets kvalitet, refleksjoner i blanke objekter, og skyggene.
Antall ord: 71
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7959
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1693 ganger
Kjønn:

Re: Orber?

Innlegg av Asbjørn »

sweetgirlie skrev:Jeg vet at en del av bildene ikke er tatt med blitz, feks de som er tatt i dagslys.
Dersom du sjekker med kamerainformasjonen i bildet , vil du nok se at blitzen har vært brukt...

Dagens kamera måler lysmengde i bildet, og justerer blitzen deretter...

Høyreklikk på orginalbildet, og velg egenskaper. ( Ikke på miniatyrer / forminskede / redigerte versjoner )

deretter velger du "sammendrag" og går på "avansert" , da skal det komme opp info om hvordan bildet ble tatt...

Ikke alle kamera gir all slik info, men se på "blitzmodus", "blitz energi" og tilsvarende info....

A
Antall ord: 99

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Eaglespirit
Moderator
Moderator
Innlegg: 1240
Startet: 01 Mar 2005 20:32
19
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 3 ganger

Re: Orber?

Innlegg av Eaglespirit »

.
Sist redigert av Eaglespirit på 25 Mar 2009 00:47, redigert 3 ganger totalt. Antall ord: 0
Endret: Eaglespirits signatur - til minne om Eaglespirit!
Admin
EAGLE mod for CHAT og UFO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sweetgirlie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 15 Mar 2009 20:42
15

Re: Orber?

Innlegg av sweetgirlie »

Asbjørn skrev:
sweetgirlie skrev:Jeg vet at en del av bildene ikke er tatt med blitz, feks de som er tatt i dagslys.
Dersom du sjekker med kamerainformasjonen i bildet , vil du nok se at blitzen har vært brukt...

Dagens kamera måler lysmengde i bildet, og justerer blitzen deretter...

Høyreklikk på orginalbildet, og velg egenskaper. ( Ikke på miniatyrer / forminskede / redigerte versjoner )

deretter velger du "sammendrag" og går på "avansert" , da skal det komme opp info om hvordan bildet ble tatt...

Ikke alle kamera gir all slik info, men se på "blitzmodus", "blitz energi" og tilsvarende info....

A
Hm, dette må jeg få sjekket ut bedre ja. Skal hjem til mamma på østlandet neste uke og kan finne det ut da, hvis jeg finner tid til det.

Grunnen til at jeg mener noen av de er tatt uten bilde (spesielt de tatt i det blå rommet), er fordi det var dagen før bryllupet mitt, og jeg ba mamma slå av blitzen så jeg ikke skulle få migrene 8) :P Men jeg kan ha sagt det etter at bildene ble tatt :)
Antall ord: 183

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arwen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 23 Feb 2009 20:09
15
Kjønn (valgfri): jente

Re: Orber?

Innlegg av Arwen »

Kimbara skrev:Det er støv og/eller vannpartikler, noe som de fleste får på bildene sine fra tid til annen - spesielt når de bruker dagens kompakte digitalkameraer. De oppstår som regel fordi blitzen treffer små partikler i luften, som så linsen ikke klarer å fokusere skikkelig på.

Alle disse bildene er tatt med blitz. Det kan man se på en blanding av lysets kvalitet, refleksjoner i blanke objekter, og skyggene.
så hva mener du skal til for å få tatt et "ekte" bilde av orber...?
fins d overhodet noen bilder som faktisk er ekte??
Jeg fotograferer en del selv på hobbybasis og har fått en del bilder m disse "fenomenene" på, men jeg er desverre av den oppfatningen at d kunn er støv eller skitt på linsa som forårsaker orber....:/
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Kimbara
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 4125
Startet: 01 Mar 2007 11:02
17
Kjønn (valgfri): satyriasis
Blitt takket: 11 ganger

Re: Orber?

Innlegg av Kimbara »

Kathrin71 skrev: så hva mener du skal til for å få tatt et "ekte" bilde av orber...?
fins d overhodet noen bilder som faktisk er ekte??
Jeg fotograferer en del selv på hobbybasis og har fått en del bilder m disse "fenomenene" på, men jeg er desverre av den oppfatningen at d kunn er støv eller skitt på linsa som forårsaker orber....:/
Med "ekte orber", så mener du antakeligvis "spøkelser, ånder, energier" osv?

Jeg tror ikke at slikt eksisterer, så da har jeg ikke noen tips til hvordan man eventuelt får tatt bilde av det. Jeg har aldri sett et eneste bilde som ikke kan forklares på andre måter. Det eneste jeg kan være behjelpelig med er å forklare hva anomaliteter som oppstår på bilder kommer av rent teknisk.
Antall ord: 135
When did ignorance become a point of view?
-Dilbert

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arwen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 23 Feb 2009 20:09
15
Kjønn (valgfri): jente

Re: Orber?

Innlegg av Arwen »

Kimbara skrev:
Kathrin71 skrev: så hva mener du skal til for å få tatt et "ekte" bilde av orber...?
fins d overhodet noen bilder som faktisk er ekte??
Jeg fotograferer en del selv på hobbybasis og har fått en del bilder m disse "fenomenene" på, men jeg er desverre av den oppfatningen at d kunn er støv eller skitt på linsa som forårsaker orber....:/
Med "ekte orber", så mener du antakeligvis "spøkelser, ånder, energier" osv?

Jeg tror ikke at slikt eksisterer, så da har jeg ikke noen tips til hvordan man eventuelt får tatt bilde av det. Jeg har aldri sett et eneste bilde som ikke kan forklares på andre måter. Det eneste jeg kan være behjelpelig med er å forklare hva anomaliteter som oppstår på bilder kommer av rent teknisk.
ja, jeg tenkte da på spøkelser..
Tror egentlig ikke selv at d går an å få tatt bilder av spøkelser på noen som helst måte...
Liksom, hvis de er der, hvorfor vises de kunn på foto og ikke i virkeligheten...?
virker litt søkt for min del, men kan jo kanskje være tilfelle likevel.....ikke veit jeg...:)
Antall ord: 198

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
sweetgirlie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 20
Startet: 15 Mar 2009 20:42
15

Re: Orber?

Innlegg av sweetgirlie »

Jeg har tro på at foto og video fanger opp ting det blotte øyet ikke kan se ihvertfall! ;)
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Arwen
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 25
Startet: 23 Feb 2009 20:09
15
Kjønn (valgfri): jente

Re: Orber?

Innlegg av Arwen »

og hvorfor7hvordan skulle et gjenferd manifistere seg på film/foto, men ikke for d blotte øye....?
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Grevinne
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 189
Startet: 23 Jan 2009 14:05
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Østfold

Re: Orber?

Innlegg av Grevinne »

Kathrin71 skrev:og hvorfor7hvordan skulle et gjenferd manifistere seg på film/foto, men ikke for d blotte øye....?
Ikke vet jeg, men har selv et bilde på mobilen som ble tatt av en kollega under en "seanse", når hun følte et sterkt nærvær på sin venstre side. Er en tydelig skygge der (som ikke var der ved senere forsøk med samme lyssetting)... Flere mener å påstå at det viser konturene av en eldre dame, ganske sprøtt. Vises ikke tydelig nok ved å legge det inn på pc'en, så dessverre kan jeg ikke få lagt det ut her.
Antall ord: 103
Størst av alt er kjærligheten

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links