Universet & dets hemmeligheterCasandra's lille verden

Jordkloden er et ubetydelig fnugg i et gigantisk og ufattelig stort univers.
Tør du diskutere hva som ligger bak?

Moderatorer: Asbjørn, mod univers

Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Jan 2009 23:19
15
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Buskerud

Casandra's lille verden

Innlegg av Casandra »

Har vært i tankeboksen en stund, og kom frem til at jeg ønsket å åpne en "dagbok" her inne for mine paranormale opplevelser. Dette blir for meg spennende, skummelt og moro på engang, en skikkelig kindersjokolade-opplevelse :lol:

Dels fordi jeg har behov for å bearbeide ting, dels fordi jeg lærer av å sette ting ned på papiret og lettere kan reflektere over det jeg har opplevd og dels for å få andre synspunkter og vinklinger.

Dette er en tråd jeg har startet for meg selv (for å pleie mitt store ego ;) ), men du må gjerne komme med konstruktive kommentarer, tips og triks. Det setter jeg stor pris på!

Ønsker ikke at dette skal bli en tråd med vissvass som ikke omhandler de temaene jeg ønsker å skrive om.
Sist redigert av Casandra på 12 Mar 2009 23:50, redigert 3 ganger totalt. Antall ord: 126
Hilsen Casandra
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
15

Re: Casandra's lille verden

Innlegg av Casandra »

13/3/2009

Jeg ble spurt om å være med på en husrenselse sammen med Happe, noe jeg fikk veldig lyst til.

Vi ankommer stedet og jeg får i oppgave å finne huset vi skal til. Dette er et helt ukjent sted for meg, og retningen utpeker seg raskt. Det er ikke vanskelig å finne huset. Kjenner umiddelbart at dette er et sted jeg vegrer meg for å gå inn i, allerede utenfor inngangspartiet er det tungt.

Innergangen og trappen opp i 2. etasje er det enda tyngre.

Jeg får gå sammen med husets ene eier, begynner i første etasje og aner energier både på kjøkken og et sted i stuen. Går ut i gangen og får umiddelbart lyst til å gå ned kjellertrappen. Vi går ut og ned kjelleren fra en annen inngang, da trappen er defekt.
Det er like tungt der, samme ende av huset som i første etasje. Et av rommene er som et fristed, der kan man være i fred. Ellers er det temmelig tungt. Ingen liker å være alene i denne kjelleren.
Happe er mer konkret i kjelleren enn hva jeg var.

Vi går opp i 2 etasje og dette er det tyngste stedet i huset. Gjennomgående i hele etasjen, men konsentrert ved inngang til stue og soverom.

---

Det er flere energier i dette huset. Det er helt sikkert. Jeg blir forvirret og bruker litt tid på å få klarhet i dette. Det er 2 menn, en eldre og en yngre. Jeg konsentrerer meg om huseieren, Happe er nok mer var for kvinnen i huset. Jeg får opp et navn, men føler det blir gjetting. Andreas, Anders, Anton. det er han som går opp trappen og banker på døren i huset, jeg er sikker på at han banker. Han kommer for å få råd, ta en kaffekopp eller lignende. Han bor ikke selv i denne etasjen.

Huseier har sjekket fortiden i huset og snakket med en gammel nabo. Naboen forteller at det bodde to brødre i dette huset, Ernst i 2 etasje og Anders i 1 etasje.

Ernst er storebror, det er han som "styrer". Han liker ikke at de nye eierne har latt huset forfalle. Han vil de skal rydde opp og behandle huset bedre enn hva de gjør i dag. Han er en "vaktmester" og trasker rundt, mens han offer og akker seg over tilstanden. Han er møkkete og uflidd, får inntrykk av at dette er en mann som ikke er så opptatt å ta vare på seg selv, men han liker å ha ting i orden rundt seg. Mulig dette er en mann som drikker litt mer enn han burde.

Det samme med Anders, han følger broren sin. De har et tett forhold, men kan også krangle om små ting i hverdagen - typisk brødre. Jeg tror også han drikker mer enn han burde.

---

Den 3 energien er bare på besøk, Jeg får opp to navn, men klarer ikke plassere de. Huseier sier han heter Per Emil, det er hans bestefar. Per Emil henger på meg som en klegg, han var visst glad i damer. Han er en god mann, men han er skuffet. Ikke skuffet over barnebarnet, men ting som har skjedd i familien etter hans bortgang. Han vil barnebarnet skal "ordne" opp, for han har alltid gått til han med sine utfodringer eller ting han trenger hjelp til.
Dette er sterkt for meg og vekker mange følelser, sorg, jeg får lyst til å gråte. Og det pipler et par dråper fra øyekroken. Huseier gjør det samme. Han er en mann som sjeldent viser disse følelsene, men i kveld har han vel egentlig ikke noe valg. Vi jobber litt med dette før vi viser bestefaren veien videre og takker for besøket. Mulig han kommer igjen, men da vil det være for å hjelpe eller vise at han var glad i barnebarnet sitt.

---

Vi tror vi er ferdige og Happe utfører healing på en av tilskuerne som har vondt i nakken. (forøvrig er hun veldig glad for at smertene ble borte).

Jeg ser på huseier og spør om han føler noe mer, joda, han gjør det. Han føler det er en annen mann der, han heter noe på S, ST. Jeg sier han heter Jan Stian. Dette er en energi som er rastløs, og agressiv. Ikke slem, men sint for et eller annet. Jeg ber han "bruke" meg og ikke huseier og ber Happe komme. Dette er mer enn hva jeg klarer å kontrollere, så Happe må hjelpe meg til å fjerne denne energien. Jeg prøver å kontakte han via pendel, men så blir han borte. Han er tilbake hos huseier, jeg føler han er sleip.
Happe må trå til nå, jeg er utmattet, sliten. Han føler gjennom meg at dette er en person som har hatt mye vondt i hjertet, og sin høyre side. Jeg føler litt trekninger i ansiktet og tror denne mannen har hatt slag. Han vil at vi skal redde han. Happe bruker litt tid på dette, men klarer til slutt å føre energien over. Deilig! Det er ordet jeg sitter igjen med, deilig!

---

Kvinnen i huset føler seg lettere, happe sier hun har blitt tappet for mye energi. Vi er nå spent på å høre hvordan hun har det de nærmeste dagene. Jeg syns hun fikk mer glød i ansiktet sitt i løpet av timene vi var der, hun kviknet til.

Huseier er betenkt, sliten og litt innesluttet. Han får nok en reaksjon i etterkant, men også han håper jeg får det bedre om noen dager.

---

Skulle ønske jeg kunne være mer tydelig i min beskrivelse, men for å være ærlig, klarer jeg ikke å huske alt. Ved neste anledning håper jeg at jeg er bedre rustet til å kunne huske mer detaljer, men denne gangen tok det mye tid for meg bare å selektere ut egne tanker samt forvirringen rundt at det var så mange energier i huset.

---

Takket være Happe, følte jeg meg komplett rolig og trygg under hele seansen.
Jeg har vært med på husrenselse før, men ikke så involvert som dette.
Jeg har aldri selv ført noen over, og er glad for at Happe tok den delen.

For min del var dette en "reise" der jeg fikk gjentatte bekreftelser for meg selv. Gleder meg allerede til neste gang, slik at jeg kanskje kan komme enda mer i kontakt og beherske dette enda bedre.

Happe styrte "showet", men jeg føler ofte en trang til å bryte inn, noe jeg også gjorde helt spontant. Det var godt å kunne gjøre det og ikke bære på alt innvendig.

---

Takk til Happe som inviterte meg med, og til huseierne som åpnet sitt hjem. Happebarna som filmet og svigerinnen min som var med som skeptikeren min og moralsk støtteperson.
Sist redigert av Casandra på 14 Mar 2009 10:14, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 1167
Hilsen Casandra
Det er ikke hvor du starter som er viktig, men hvor du bestemmer deg for å ende opp!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

Tråden er fløttet til "UNIVERSET OG DETS HEMMELIGHETER" med lov av trådstarter.

MVH
MOD
Antall ord: 17
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Mai 2008 21:55
16
Kjønn (valgfri): Gammal grabukk!
Lokalisering: Goat-House
Har takket: 343 ganger
Blitt takket: 152 ganger

Innlegg av HappeTittenTooYouNow »

Må, bare hylle dine eksepsjonelle skriveferdigheter..

Og, det var veldig lærerikt, å "arbe" med deg Cassandra..

Håper på flere sånne turer..
Antall ord: 23
I'm not insane.; my mother had me tested.!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Casandra »

Tusen takk Happe!

Når jeg leser gjennom innlegget mitt i dag, syns jeg selv at dette er grammatisk dårlig oppbygd, men var utrolig stas å få skrive ned det jeg satt igjen med fra seansen "uten" å være på vakt for skrivefeil, kommafeil osv. Det blir jo mer ekte syns jeg, når man kan la ting flyte litt..
(Noe det er sjeldent at jeg gjør).

Har også kommet et par andre ting i etterkant av denne seansen vår, og jeg føler jeg har et par blokkeringer som stopper meg litt. Bla. kunne jeg nok ha gått i en slags transe der, men jeg strittet litt for mye mot - det ukjente kan skremme en liten pike litt vet du ;)
- La du merke til dette?
Antall ord: 129
Hilsen Casandra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
16

Ja, du var veldig nær en "transe"..

Men, før du prøver deg mer på "transe" kommunikasjon, må du vite hvordan du kommer deg ut av en transe, ved egenhjelp igjen..

Men, skikkelig spennende opplevelse vi var på om fredagen..
Ble din skeptiker venninde overbevist?
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Casandra »

Hun ble imponert over meg, og det er første gangen jeg har hørt i forbindelse med det paranormale. Hun er den første som har opplevd meg i en slik situasjon.

Hun ble også positivt overrasket over at nakken ble helt fin etter din healing. HUn sendte meg sms i går kveld og ville jeg skulle takke deg igjen, nakken er fortsatt bra :)
Dette har hun virkelig slitt med..

Og du, det smykket du ikke likte.. Det er fordi hun egentlig er allergisk mot nikkel ;)

---

Hvordan år det med huseierne? Jeg er veldig spent på tilbakemeldingen derfra!
Antall ord: 100
Hilsen Casandra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
HappeTittenTooYouNow
Standard bruker
Standard bruker
16

Okay, Her skriver jeg direkte fra sms, jeg fikk av huseier i gårkveld:

Sms 1, der jeg lurer på hvordan natten, og morgenen har vært for de.
Svaret jeg fikk:

Hei. Jeg har sovet som en baby. Har vasket klær og lagt inn klær, skiftet på senga og ryddet :mozilla_smile: Hadde ikke trodd det :mozilla_smile:
Gubben har ikke sovet godt, har hatt mareritt i hele natt..

Sms 2.Da var det han det gikk ut over da.. Han får mest sannsynlig en sånn natt til, før det roer seg. Stille i huset eller? (skrev jeg til henne)

Svaret:

Jeg har IKKE merket noe. Var litt ruslasjon før jeg la meg, men ikke sånn som det har vært.
TUSEN TAKK :mozilla_smile:

Har ikke hatt noen for kommunikasjon med de i dag.. lar de være litt i fred... Så, hører jeg fra de senere igjen...
Antall ord: 158

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Casandra »

Da blir det som vi trodde. J får en energiboost og "våkner", men han vil få noen tyngre dager. Jeg har vært litt redd for at han skal komme i en depresjon.
Antall ord: 35
Hilsen Casandra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Ofte når det har blitt "renset" - vil energier slippe taket, og akkurat som ei spent fjær må gå tilbake til hvilestilling, så vil og "Normaltilstand" opprettes, ved at energier slipper taket.
Det kan medføre "bråk" fordi "setninger" gir seg,...

det er en prosess som kan ta en tid, uke- mnd, men så blir det etterhvert "stille" når "Normalen" oppnåes...

det er som om når man setter opp en vegg, og skyfler sand bak veggen....
Når veggen fjernes, vil det gå sandras, inntill en "normal" er gjenopprettet.
Mye kan rase på en gang, men litt etter litt roer det seg

A
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Casandra »

Ja, Asbjørn, det er riktig som du skriver og en fin måte å forklare det på!

Må si jeg er litt "bekymret" for huseier i dette tilfellet, det var nok litt tungt for han psykisk sett. Helt naturlig det også selvfølgelig, men jeg krysser fingrene for at han straks føler seg som sitt gamle jeg igjen, for er nok en stund siden han har vært det ;)
Antall ord: 70
Hilsen Casandra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Casandra »

Følte for å skrive litt her igjen.

De siste dagene har jeg vært så heldig å knytte nye bekjentskap, som veileder og lar meg observere på samme tid. Dette har gitt meg et ønske om løsrivelse, et ønske om å blomstre og å være selvsikker...

---

I dag har jeg blitt renset!
Dette skjedde helt spontant og jeg har aldri opplevd en slik renselse tidligere.
Dette gjorde meg umiddelbart lettere i sinnet, samt mer sikker på mine egne evner etterhvert som timene har gått i etterkant.

Tarot-kortene får mer mening for meg, det er tryggere å legge kort nå. Selvom jeg fortsatt er fullstendig fersk, så er jeg ikke lenger redd for å si feil.

Plutselig kunne jeg også fortelle hvilken gjenstand en person holdt i hendene flere mil unna meg, uten å gjette - det har aldri skjedd tidligere og noe jeg syns er vanskelig å utføre.
Dette er likevel noe jeg ikke tror jeg skal "drive" med, og kan også være et engangstilfelle.

Mine klarsyn er også sterkere, slått litt røtter og festet seg litt mer selvom de er skjøre. Det er fortsatt sporadisk og ofte vagt, men gir mer mening enn tidligere.

Jeg føler dette er en ny epoke, en epoke jeg skal forsøke å behandler med respekt, ydmykhet og varsomhet. Jeg kommer dog ikke til å sette meg ned for å vente, men løpe sakte, for dette har jeg lengtet etter...

---

Nå blir det spennende å se hva fremtiden bringer, jeg skal ta i mot den med åpne armer!
Antall ord: 254
Hilsen Casandra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Heksepusen
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 14 Okt 2005 14:33
19
Kjønn (valgfri): Gift heks
Lokalisering: I ødemarken med alle skummle vesner
Har takket: 50 ganger
Blitt takket: 192 ganger

Innlegg av Heksepusen »

Kjempe fint at du ser frem over. Jeg gleder meg til tiden frem over for deg
Antall ord: 16
http://yddir.no/
[link2]Blogg,http://detkreativeliv.blogspot.com/[/link2]
Jeg kan ikke døme andre før jeg dømmer meg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Casandra
Nybegynner
Nybegynner
15

Innlegg av Casandra »

Ja, hva er det man sier? To skritt frem og et tilbake?

I dag hadde jeg virkelig ikke dagen, selvom jeg så gjerne skulle si noe annet..
Var så heldig å få oppleve hjemmet til en venn her inne og dette gode huset byr på seg selv, men jeg blir sperret for å kunne motta. Rett og slett! Ingen annen måte å forklare det på.

Det er skuffende, jeg er sint og amper. Skikkelig skuffende!

---

Når all aggresjonen forlater meg på hjemreisen, blir jeg tung og sliten i kroppen.
Inntrykkene begynner å samle seg. Jeg ble fryktelig distrahert i dag. Mye av mine forventninger til meg selv, men også selve settingen gjorde meg ukonsentrert.

Det eneste som fungerte litt i dag, var readingen, men også her var jeg sparsom med informasjon. Rett og slett gjerrig.

---

Har uansett hatt en dag jeg føler jeg vokser på, blir sterkere og ydmyk.
Takk til de som åpnet sitt hjem og ga meg muligheten - det setter jeg stor pris på!
Antall ord: 165
Hilsen Casandra

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1431 ganger
Blitt takket: 1724 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Casandra skrev:I dag hadde jeg virkelig ikke dagen, selvom jeg så gjerne skulle si noe annet..
Var så heldig å få oppleve hjemmet til en venn her inne og dette gode huset byr på seg selv, men jeg blir sperret for å kunne motta. Rett og slett! Ingen annen måte å forklare det på.

Det er skuffende, jeg er sint og amper. Skikkelig skuffende!

---

Når all aggresjonen forlater meg på hjemreisen, blir jeg tung og sliten i kroppen.
Aggresjonen kan jo være det du fikk inn... det er mange måter å ta inn informasjon fra et sted, og aggresjonen du følte KAN være nettopp fra "gjestende element" . . .

Tenkt på det ??

A
Antall ord: 114

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links