Vil du ha en plass å diskutere uten at spøkelser, ufo og slikt flagrer rundt øra ?

Asbjørn har opprettet et nytt forum, som ikke har slike tema.
Også dette nye forumet er gratis å bruke.

Se:
https://www.paran.no/discuss

Oppe i høyre hjørnet i denne meldingen er et kryss som blir synlig når du flytter musepekeren nær det.
Der kan du lukke denne meldingen.

Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserTrenger råd fra noen som er født med klarsyn....

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Jan-Olav skrev:Om dette er en evne barnet er født med, så er det ikke skremmende, men naturlig for barnet å se ånder. Frykten for dette er noe barnet eventuelt vil få overført fra de voksne rundt seg i såfall. Så jeg anbefaller de voksne rundt dette barnet å jobbe med frykten i seg selv. Som Marion D. J. sa i boka si; frykten kom først i attenårs alderen da hun så en vampyrfilm, der alt det hun hadde sett fra hun var barn og frem til da, ble fremstilt som VELDIG skummelt......alt hadde vært naturlig for henne frem til da...
Enig.
Ikke la barna bli skremt av noe de anser som naturlig !
Det er de voksne ( og ungdommer) sine reaksjoner på dette som kan være skumle for barna !
HUSK:
Barna HAR med seg både GUIDE og Hjelpere som passer på de inntil de er gamle nok til å ta egne valg !

At barna opplever disse tingene, er for dem helt naturlig. Som å se på barnetv ? ( iallfall like naturlig, om enn annerledes...)

Mange barn har "mistet" / "avlært" evner pågrunn av voksne og søskens reaksjoner !
"slutt og tull" - "Nå fantaserer du igjen" - osv.
Etterhvert får barna "lært" at dette skal bort, på samme måte som bleia...


Og DET er ikke riktig !
Men; FOr at folk skal slutte med å "avlære" barna evner, må det og kunnskaper til !
Blandt de som ikke tror... for en utfordring !

Asbjørn.
Antall ord: 249

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
MacJoJo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 12
Startet: 17 Des 2004 12:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Fosen, Trøndelag

Innlegg av MacJoJo »

Kan en si at alle barn med fantasivenner egentlig "ser" ånder :?:

Det vil i så fall si at ca 65% av alle barn har denne evnen :!:
Ref.: http://www.forskning.no/Artikler/2005/j ... 4835344.88


Er det i så fall våre voksnes generelle fordømmende holdning som gjør at barn ikke utvikler sine evner? :roll:
Antall ord: 57
Bilde

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

MacJoJo skrev:Kan en si at alle barn med fantasivenner egentlig "ser" ånder :?:

Det vil i så fall si at ca 65% av alle barn har denne evnen :!:
Ref.: http://www.forskning.no/Artikler/2005/j ... 4835344.88


Er det i så fall våre voksnes generelle fordømmende holdning som gjør at barn ikke utvikler sine evner? :roll:
Artikkelen i linken over skrev:67 prosent var usynlige figurer – både gutter, jenter og dyr. Ei usynlig jente kunne forvandles til et hvilket som helst dyr.
Psykologene fant også at det var svært vanlig for barn å late som de var en innbilt figur.
"Det vil i så fall si at ca 65% av alle barn har denne evnen :!:"
Nei, Jeg tror ikke det !
Barn "ser" 2 forskjellige ting; det ene er FANTASI - Barn har en utrolig forestillingsevne, og visualiseringsevne !
Som artikkelen nevner så "er" de og innbilte figurer.

Vi må nok skille mellom fantasi og parapsykologi her !

Hvor mange av barna som har parapsykologiske evner er sannsynligvis umulig å måle, på samme måte som med omtrent alt annet innenfor parapsykologien.

Artikkelen fremhever dog at det er et viktig trinn i utviklingen for barn å ha slike fantasier, noe som gjør dem tryggere på tilværelsen.

Har selv ei lita jente på 4 år, som har en virkelig godt utviklet fantasi !
Hun har både lekevenner og lager "rollespill" med dukker og annet, uten at jeg tillegger henne evner av parapsykologisk art.
Selv om jeg er ekstra obs på det, har jeg IKKE registrert noe som tyder på at hun har noen slike evner.
Men fantasi ? Åjada ! Nesten altfor mye ;-)
Men jeg lar henne styre på, og ha fantasiene sine. De gjør jo ingen skade.
Hun vet dog hva hun selv har lov til og ikke, og vet når hun har gjordt noe galt.
HVIS hun har parapsykologiske evner av noe slag, så har iallfall ikke jeg sett noe - enda.
Antall ord: 323

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Kramer73 skrev:
Basseralle skrev:Jeg sitter med en sterk følelse av at barnet skal tilføre sin mor åndelig oppvåkning og at moren derfor skal følge nøye med på hva barnet foretar seg. Det kan skje igjennom "åndelige lekekamerater" osv. La barnet få utvikle seg i sitt eget tempo. Det skal ikke være sånn at barnet opplever redsel, men det kan nok moren gjøre. Lykke til!
Veldig klokt sagt om dette med "La barnet få utvikle seg i sitt eget tempo". Det er viktig :wink:
Enig! Det er utrolig viktig ja!
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Fikk lyst til å fortelle en liten historie:
For ei stund siden var jeg og familien i begravelse, og barna gikk etterpå rundt på kirkegården og så på alle gravene. Den yngste dattera vår som da var fire år, pekte på de forskjellige gravene og spurte (siden hun ikke kan lese) "hva heter hun?" eller "hva heter han?" Det vi stusset over etterhvert var at hun traff riktig ang. kjønn hver eneste gang..

Tilfeldigheter eller..? :roll:
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DeLaMorte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 29 Mar 2005 21:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av DeLaMorte »

Barn har en dør som er oppe, som blir borte med årene. selvfølgelig er mye av dette fantasi, men mye av det ikke....

en av grunnene til at den døren blir lukket er fordi de hører: neida, det er ingen troll under senga, eller det finnes ingenting som heter spøkelser..

veninna mi f.eks hun ble aldri fortalt slike ting, så derfor har hun bare utviklet seg mer og mer og alltid hatt døren oppe, som jeg gjetter at mange av dere også har..

en ting som er bevist(gjennom indianere, samer etc) er at narkotika/alkohol kan fremkalle denne døren til å åpne seg, eller noe traumatisk.


blessed be
Antall ord: 116
gubben og gamla satt og dro og ikke fikk opp roooota... hadde de hatt han enmann der så hadde de fått opp roooota..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

Jeg tror ikke man bør oppmuntre til bruk av narkotika.. :shock:

Har sett eksempler på hva det kan gjøre med folk. Det er også bevist at narkotika kan lede til schizofreni, eller andre psykiske lidelser. Dette har jeg sett med selvsyn, og vet at det ikke er noe å trakte etter. At det kan "åpne dører", skal ikke benekte det, men det skjer noe kjemisk i hjernen ved bruk av narkotika, og jeg har snakket med mennesker som gjerne skulle hatt det ugjort. De blir ikke "friske", hva nå enn det er da..
Antall ord: 94

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DeLaMorte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 29 Mar 2005 21:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av DeLaMorte »

ehe så er spørsmålet: er schizofreni en lidelse, eller kan schizofrene folk være mennesker som er besatt? ikke taklet den åndelige verdenen? stor diskusjon der..

Jeg oppmuntrer absolutt ikke til narkotika bruk, sier bare det at over 50% av de resterende kristne i norge, er eks alkoholikere eller eks narkomane.. alle kjener noen som har sett lyset enten på plata eller i glattcella..

Det er så mange forskjellige måter å åpne sansene på, narkotika er en av dem, men det skjer UBEVISST! altså det er ingen vits å prøve å ta narkotika bare for å "se ting" da kan man liksågodt si ha det til den virkelige verdenen (hehe hva enn nå det er 8) )

Vi må være tilstede(ikke berusede) for å kunne akseptere, tolke, forstå, holde oss på "bakken" og ikke tiltrekke for mye negativ oppmerksomhet som f.eks politi og helse-norge...

tro meg: i learned the hard way :oops:

blessed be
Antall ord: 155
gubben og gamla satt og dro og ikke fikk opp roooota... hadde de hatt han enmann der så hadde de fått opp roooota..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Anette
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 139
Startet: 18 Apr 2005 18:29
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Anette »

ehe så er spørsmålet: er schizofreni en lidelse, eller kan schizofrene folk være mennesker som er besatt? ikke taklet den åndelige verdenen? stor diskusjon der..
Om de er besatt..? Det er i alle fall en lidelse! Det skjer beviselig kjemiske forandringer i hjernen. Den diskusjonen der skal ikke jeg ta opp her, vil bare si at jeg har sett skrekk-eksempler, og ingen av de schizofrene jeg har møtt, har noe videre å bidra med være seg den åndelige verden..

Bruk heller alkohol da, selv om jeg kunne ramse opp en hel del skrekk-historier om det også :)

Hehe.. Ja det var dagens moralpreken :wink:
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
DeLaMorte
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 46
Startet: 29 Mar 2005 21:18
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Innlegg av DeLaMorte »

hehe jeg er jo helt enig med deg når det gjelder alkohol og narkotika! det er jo veldig FY-FY :shock:

Men vi kan diskutere sykdom VS paranormalitet senere..

blessed be :!:
Antall ord: 31
gubben og gamla satt og dro og ikke fikk opp roooota... hadde de hatt han enmann der så hadde de fått opp roooota..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
maie
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 58
Startet: 22 Mai 2005 20:55
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av maie »

jeg har også en datter på 2 1 /2 år som ser ånder og hjelpere... hun forteller om det som om det er helt naturlig men begynte å bli mer redd etter at hun hadde sett på barnetv om spøkelser og en barnefilm om en heks... da ble alt pluttselig skummelt og mørket var skummelt også, noe det ikke var før... så jeg har virkelig jobba og tenkt mye på hvordan jeg skal gripe dette an... jeg vil jo ikke at hun skal blokkere for evnene sine heller og prøver å forklare som best jeg kan... men det er neimenn ikke helt enkelt alltid så jeg forstår problemet godt... :? lykke til iallefall... om det er meningen at hun skal være åpen for slik informasjon så er hun nok i stand til å takle den også, ellers ville hun bli blokkert for å motta infoen tror jeg.
Antall ord: 148

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Først og fremst må jeg faktisk ADVARE !
Det er nevnt narkotika i tråden, og at det teoretisk skal kunne åpne dører...

JA! Det åpner opp iallefall 1 spesiell dør: AVHENGIGHET.

Og MIN personlige overbevisning er at denne avhengigheten også har ett åndelig tilsnitt.


Og Dette er IKKE AV DET GODE.

Det gjelder heller ikke det ONDE - som noen trakter etter,

men derimot SNYLTERE OG ELLER KLEBEÅNDER!

Rusmisbruk i enhver form er FARLIG !

Ok, Alkohol kan man kansje akseptere, sålenge det dreier seg om bruk,
når man er fylt 18 år, og ikke for mye. Alt annet er misbruk !
VET DET! BEEN THERE... ( alkohol...)

Har OG sett nok av hva narko gir som resultater til at jeg vet det er ikke å spøke med.
Samme gjelder andre stoffer, f.ex. fra sopp.

Uansett ; Mengden som skal til for å åpne denne type dører er meget liten, dersom man har evnene.
Man oppnår det samme med meditering ! Og det sikrere, og DET er stort sett ufarlig !
Men det vet Olav M. mere om :)

Når man kommer over en viss dose, vil uansett fantasien forårsake hallusinasjoner, som igjen ødelegger hele den åndelige forbindelse.
Alt blir forvrengt, det man ser blir skremmende, og man kan i værste fall dø, og eller påføre andre død eller skade.

Så MIN anbefaling er enkel: SKY DET SOM PESTEN!
Resultatene blir aller høyst sannsynlig noe helt annet enn hva du ønsker !

Sånn, Nå har jeg "slengt med leppa" ! :)

Men alvoret er der, jeg har desverre sett og kjent det miljøet på meget nært hold, jeg har flere venner som har slike problemer, jeg bodde like ved Nygårdsparken i Bergen for noen år tilbake, og kjente dessuten noen av "klientellet" som vanket der.
Og ALLE ønsket seg vekk....og fri av stoff... bare et fåtall har klart DET...




Asbjørn.
Antall ord: 321

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Innlegg: 7958
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1385 ganger
Blitt takket: 1692 ganger
Kjønn:

Innlegg av Asbjørn »

Anette skrev: pekte på de forskjellige gravene og spurte (siden hun ikke kan lese) "hva heter hun?" eller "hva heter han?" Det vi stusset over etterhvert var at hun traff riktig ang. kjønn hver eneste gang..
Tilfeldigheter eller..? :roll:
Teoretisk kan det jo være tilfeldigheter, men jeg tror det ikke, siden antallet var av såpass størrelse.

Det er kjent at barn som IKKE har blitt innprentet "SLUTT Å TULL", - "NÅ FANTASERER DU IGJEN"... - "Åja, du leker nå..." - osv
altså innprentet "negative følelser" angående det paranormale,
ofte har en slik evne fram til skolealder.

Desverre er ikke slike evner akseptert blandt skolebarn, og når noen snakker om slikt, blir man kalt "barnslig", "bleieunge" , osv.
Og da skjemmes man over evnen og undertrykker den.

DERFOR ser man lite slike kunnskaper fra 6-7 års alder opp til 12-14 års alder. ( da begynner det å bli spennende igjen ..).



maie skrev:
jeg har også en datter på 2 1 /2 år som ser ånder og hjelpere... hun forteller om det som om det er helt naturlig men begynte å bli mer redd etter at hun hadde sett på barnetv om spøkelser og en barnefilm om en heks... da ble alt pluttselig skummelt og mørket var skummelt også, noe det ikke var før... så jeg har virkelig jobba og tenkt mye på hvordan jeg skal gripe dette an... jeg vil jo ikke at hun skal blokkere for evnene sine heller og prøver å forklare som best jeg kan... men det er neimenn ikke helt enkelt alltid så jeg forstår problemet godt... icon_confused.gif lykke til iallefall... om det er meningen at hun skal være åpen for slik informasjon så er hun nok i stand til å takle den også, ellers ville hun bli blokkert for å motta infoen tror jeg.
Du må fortelle henne at mye av det på barnetv er eventyr ! De har bare "finni på ting" ...

Derfor at det ikke er så mange som KAN se sånt, de har bare hørt om det... og så trur de feil.
De trur det er farlig,for de vet ikke at vi vet at det er jo ikke farlig.

( Småbarn med evner beskyttes ekstra godt av Hjelpere og Guider for å unngå å bli utsatt for negative ting fra åndeverdenen... )


Håper dette hjelper dere videre...


Asbjørn
Antall ord: 391

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links